ΑΠΕΡΓΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ ΜΑΣ!
To PEIRATIKO REPORTAZ ΠΑΝΤΑ ΚΟΝΤΑ ΣΑΣ!
Τρίτη 13 Ιουλίου 2010
Η ΕΕΝ ΓΙΑ ΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΠΕΡΙ ΑΡΣΗΣ ΤΟΥ ΚΑΜΠΟΤΑΖ ΣΤΑ ΚΡΟΥΑΖΙΕΡΟΠΛΟΙΑ ...
ΕΕΝ: "Θα ισχύσουν τρεις ανεξάρτητοι τρόποι στελέχωσης των κρουαζιερόπλοιων"
Τρίτη, 13 Ιουλίου 2010
"MARINEWS"
ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ
Το νομοσχέδιο του υπουργείου Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας για την άρση του cabotage στην κρουαζιέρα εισέρχεται στην προπαρασκευαστική Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίας της Βουλής σήμερα.
Επίσης, λήγει και η δημόσια διαβούλευση μέσω του opengov.gr.
Τις επισημάνσεις επί του σχεδίου νόμου κατέθεσε χθες και η Ενωση Επιχειρήσεων Ακτοπλοΐας μέσω του προέδρου της, Απόστολου Βεντούρη.
Μεταξύ αυτών επεσήμανε:
" - Η ΕΕΝ ως Σωματείο, το οποίο εκπροσωπεί τα συμφέροντα της ελληνικής επιβατηγού ναυτιλίας αλλά και των πλοίων υπό κοινοτική σημαία ή υπό ξένη σημαία ελληνικών συμφερόντων, είναι παγίως και διαχρονικά σύμφωνη με την άρση κάθε περιορισμού και απαγόρευσης στη δραστηριοποίηση σε όλους τους τομείς της επιβατηγού ναυτιλίας και επομένως δεν αντιτίθεται επί της αρχής στο εν λόγω σχέδιο νόμου περί άρσης της απαγόρευσης του καμποτάζ στην Ελλάδα.
- Η διάταξη που προβλέπει ως προϋπόθεση για την άρση της απαγόρευσης του καμποτάζ και την ελεύθερη δραστηριοποίηση σε περιηγητικούς πλόες των υπό ξένη σημαία πλοίων, τον όρο της αμοιβαιότητας, δηλαδή το να μπορούν πλοία υπό κοινοτική σημαία ή σημαία χώρας του ΕΟΧ να διενεργούν τους ίδιους πλόες στη χώρα της σημαίας του πλοίου που πρόκειται να δραστηριοποιηθεί στην Ελλάδα, είναι νομοτεχνικά ατελής.
- Η διατύπωση «…επιτρέπεται η διενέργεια αντίστοιχων πλόων από πλοία με σημαία χώρας-μέλους της Ε.Ε. και του ΕΟΧ», μπορεί να ερμηνευθεί και ως ότι αρκεί να επιτρέπονται πλοία σημαίας έστω και μιας μόνο κοινοτικής χώρας ή του ΕΟΧ, προκειμένου τα υπό ξένη σημαία πλοία να δραστηριοποιηθούν στην Ελλάδα, ενώ αυτό που σίγουρα πρέπει να θεσπίζει η διάταξη, είναι ότι η απελευθέρωση τελεί υπό τον όρο της αμοιβαιότητας υπό την έννοια του αρ. 28 παρ. 1 του Συντάγματος, το οποίο συγκεκριμένα αναφέρει ότι θα πρέπει να επιτρέπεται η διενέργεια ομοίων πλόων στην ξένη χώρα από όλα τα υπό κοινοτική σημαία πλοία, ώστε να εξασφαλιστεί ότι θα επιτρέπεται και στα υπό ελληνική σημαία πλοία κατά κύριο λόγο.
Ο Απ.Βεντούρης επεσήμανε ότι "η ορθότερη διατύπωση θα ήταν «…επιτρέπεται η διενέργεια αντίστοιχων πλόων από πλοία με σημαία οποιασδήποτε χώρας μέλους της Ε.Ε. και του ΕΟΧ.
- Όσο αφορά τα κίνητρα για την πρόσληψη Ελλήνων ναυτικών ο Απ.Βεντούρης επεσήμανε:
"Ακόμα και στην περίπτωση, που θα ήθελε ελευθέρως να προσλάβει Έλληνες ναυτικούς, και πάλι η διάταξη προβλέπει ότι θα πρέπει ο αριθμός των Ελλήνων ναυτικών να προβλέπεται ρητώς στη σύμβαση που θα υπογραφεί, και με προϋποθέσεις, που θα ορίζονται σε αυτήν και όχι με τις προϋποθέσεις, που ισχύουν για τα υπό ελληνική σημαία πλοία.
Δηλαδή και αυτή η εφαρμογή του ν. 3409/2005 είναι δυνητική και μερική.
Με βάση την εκτίμηση αυτή παρατηρείται ένα μοναδικό φαινόμενο:
Θα ισχύσουν τρεις ανεξάρτητοι τρόποι στελέχωσης των κρουαζιερόπλοιων ανεξαρτήτως σημαίας, που θα προσεγγίζουν σε ελληνικά λιμάνια, καθώς στα υπό ελληνική σημαία πλοία, λόγω της εφαρμογής του π.δ. 177/74 απασχολούνται αποκλειστικά Έλληνες ναυτικοί, ενώ στα υπό κοινοτική σημαία πλοία έχει ήδη υπάρξει συμφωνία μεταξύ σωματείων της ΠΝΟ και πλοιοκτητών για ένα υπολογίσιμο ποσοστό απασχολούμενων Ελλήνων ναυτικών".
ΑNΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΑΠΟ ΤΟ "MARINEWS"