ΑΠΕΡΓΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ ΜΑΣ!

ΑΠΕΡΓΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ ΜΑΣ!

To PEIRATIKO REPORTAZ ΠΑΝΤΑ ΚΟΝΤΑ ΣΑΣ!

Τετάρτη 7 Ιουλίου 2010

ΠΟΛΛΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΙΚΑ ...















Γράφει: Γιακουμή Πέλλη
06/07/2010

Μυστήριο καλύπτει τις συνθήκες του τραγικού ατυχήματος που σημειώθηκε τις νυχτερινές ώρες του Σαββάτου ανοιχτά της Μυτιλήνης, με θύμα το γνωστό 44χρονο υπάλληλο του Πανεπιστημίου Αιγαίου Άρη Κουμπά, ερασιτέχνη ψαρά και πατέρα τριών παιδιών.
Τόσο η εισαγγελική αρχή Μυτιλήνης όσο και το Λιμενικό Σώμα έχουν ξεκινήσει έρευνες προκειμένου να ρίξουν φως στην υπόθεση, που όμως κάθε ώρα που περνά περιπλέκεται ακόμη περισσότερο, καθώς νέα στοιχεία και μαρτυρίες έρχονται στην επιφάνεια.
Το απόγευμα του Σαββάτου, ο 44χρονος Άρης Κουμπάς είχε πάει για ψάρεμα με το ταχύπλοο σκάφος του «Ευάγγελος».

Στις 9:40 το βράδυ συνέβη το μυστηριώδες ατύχημα και η βάρκα του βρέθηκε «καρφωμένη» στην ακτή, ενώ ο ίδιος ανασύρθηκε νεκρός από τη θάλασσα μίλια μακριά, την επόμενη μέρα το πρωί.
Οι Αρχές προσπαθούν να διαλευκάνουν κάτω από ποιες συνθήκες ο άτυχος άνδρας έπεσε από το σκάφος του στη θάλασσα, όπου βρέθηκε νεκρός.
 

Ιδιαίτερα εξετάζεται ο ρόλος του ταχύπλοου φουσκωτού του Λιμενικού, το οποίο επέστρεφε εκείνη την ώρα από τη Χίο μεταφέροντας το γενικό γραμματέα Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής, Δημήτρη Χαλκιώτη, και τον προϊστάμενο ΠΣΕΑ της γενικής γραμματείας, Βασίλη Τσορβά, οι οποίοι συμμετείχαν σε εκδήλωση συνάντησης φουσκωτών σκαφών στο γειτονικό νησί!
Αυτό που προς το παρόν θεωρείται δεδομένο είναι ότι το σκάφος του 44χρονου, με τον έναν ή με τον άλλο τρόπο, συγκρούστηκε με το σκάφος του Λιμενικού Σώματος.
«Είμαι πεπεισμένος ότι τα δύο σκάφη έχουν συγκρουστεί και δε νομίζω ότι υπάρχει κανείς που μπορεί τώρα να το αμφισβητεί αυτό», λέει ο δικηγόρος της οικογένειας Στέλιος Κίνδερλης.

Το ζητούμενο, όμως, είναι ν’ αποδειχθεί αν η σύγκρουση με το πλωτό του Λιμενικού ήταν εκείνη που οδήγησε στο θάνατο το 44χρονο ερασιτέχνη αλιέα ή αν, σύμφωνα με τα όσα καταθέτουν οι λιμενικοί αλλά και οι επιβαίνοντες στο πλωτό, το σκάφος ήταν «ακυβέρνητο» χωρίς επιβαίνοντα, ίσως γιατί είχε προηγηθεί σύγκρουση με άλλο άγνωστο σκάφος.

Επίσημη εκδοχή

Πάντως, σύμφωνα με ανακοίνωση του Λιμενικού Σώματος, η σύγκρουση του πλωτού του Λιμενικού με το σκάφος του αλιέα ήταν πολύ ελαφριά και πως εκείνη την ώρα το ταχύπλοο έπλεε ήδη ακυβέρνητο «άνευ επιβαινόντων», όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά.
Κατά την επιστροφή από τη Χίο και λίγο πριν το λιμάνι της Μυτιλήνης, σύμφωνα πάντα με την ανακοίνωση του Λιμενικού, το πλωτό διέκρινε σε απόσταση λίγων μέτρων να κατευθύνεται προς το μέρος του «άγνωστο ταχύπλοο σκάφος, άνευ επιβαινόντων, χωρίς φώτα ναυσιπλοΐας, με κίνδυνο σύγκρουσης».
Ο κυβερνήτης του λιμενικού σκάφους έκανε ελιγμό για να το αποφύγει και έκανε κράτηση των μηχανών, «αλλά το ακυβέρνητο ταχύπλοο, αφού είχε μία επαφή με την πρωραία δεξιά πλευρά του Π.Λ.Σ., συνέχισε την ανεξέλεγκτη πορεία του προς την ακτή».
Αμέσως ξεκίνησε μια μεγάλη επιχείρηση για τον εντοπισμό του 44χρονου.
Στο σημείο - σύμφωνα με την ανακοίνωση του Λιμενικού Σώματος - έσπευσαν ένα ακόμη πλωτό του Λιμενικού, καθώς και ένα φινλανδικό πλωτό της Frontex, ενώ ταυτόχρονα ενεργοποιήθηκαν ιδιωτικά σκάφη και ξεκίνησαν έρευνες με τη συμμετοχή τριών οχημάτων του Λιμενικού από ξηράς και ενός σλοβακικού αεροσκάφους του Frontex που επίσης εδρεύει στη Μυτιλήνη.
Στις 10:30 ένα όχημα του Λιμενικού εντόπισε στην παραλία Νεάπολης προσαραγμένο στην ακτή το ταχύπλοο σκάφος, το οποίο είχε εκτεταμένες ζημιές στην πλώρη του.
Οι έρευνες για τον εντοπισμό του 44χρονου συνεχίστηκαν μέχρι αργά το βράδυ χωρίς αποτέλεσμα και ξεκίνησαν ξανά νωρίς, το πρωί της Κυριακής.
Ένα ελικόπτερο Super Puma, που συμμετείχε στις έρευνες, εντόπισε τη σορό του ερασιτέχνη ψαρά στις 7:10 το πρωί της Κυριακής στη θάλασσα, σε απόσταση 1,5 ν.μ. από την παραλία του αεροδρομίου Μυτιλήνης.

Η ιατροδικαστική εξέταση
 
Χθες το πρωί πραγματοποιήθηκε ιατροδικαστική εξέταση στη σορό του άτυχου 44χρονου από την Ιατροδικαστική Υπηρεσία Πειραιά.
Ο ιατροδικαστής κ. Καρακούκης, που διενήργησε την εξέταση, όπως ενημέρωσε τους δικηγόρους της οικογένειας, αναφέρει ότι αιτία θανάτου ήταν «πνιγμός», ενώ το χτύπημα «από μεταλλικό αντικείμενο» που φέρει στο κεφάλι του ο 44χρονος προηγήθηκε του θανάτου.
Εικάζεται, λοιπόν, ότι ο 44χρονος μετά το χτύπημα έχασε τις αισθήσεις του, έπεσε στη θάλασσα, όπου και επήλθε τελικά ο θάνατος από πνιγμό.
Περισσότερα στοιχεία για τις συνθήκες θανάτου θα δώσουν και οι τοξικολογικές εξετάσεις, οι οποίες αναμένονται μέσα στις επόμενες 10 ημέρες περίπου.

Τα φώτα
 
Κρίσιμα ερωτηματικά δημιουργούνται όμως από τις αντιφάσεις που υπάρχουν στις καταθέσεις.
Και συγκεκριμένα το αν είχε αναμμένα τα φώτα η βάρκα του άτυχου 44χρονου ή όχι. Υπάρχουν μαρτυρίες και καταθέσεις ψαράδων και ατόμων που βρίσκονταν στην ακτή, οι οποίοι φέρονται ν’ αναφέρουν ότι, ακόμη και όταν το σκάφος βρέθηκε στην ακτή, το φως ήταν αναμμένο (!).
Αυτό ανατρέπει τους ισχυρισμούς των λιμενικών ότι το σκάφος κινούνταν χωρίς φώτα. Επίσης, συμπληρωματικά στις προηγούμενες, υπάρχουν μαρτυρίες ψαράδων που είδαν το 44χρονο πριν το ατύχημα να ψαρεύει με αναμμένα τα φώτα.


Το σκάφος του Λιμενικού Σώματος προς έλεγχο στη στεριά, χθες το πρωί

Χάθηκαν αντικείμενα…
Το μυστήριο, όμως, της υπόθεσης περιπλέκεται ακόμη περισσότερο από τα στοιχεία που έχει στη διάθεσή της η πλευρά του θύματος, τα οποία αναφέρουν ότι ο χρόνος που μεσολάβησε μέχρι τον εντοπισμό του σκάφους που βρισκόταν στην ακτή, ήταν αρκετός για να «μπει» ανθρώπινο χέρι.
Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, από το σκάφος είχε αφαιρεθεί το GPS, ένα στοιχείο που θα έριχνε φως στην υπόθεση, αφού θα είχε καταγεγραμμένη την πορεία του σκάφους. Αναφέρουν, μάλιστα, ότι δε θα μπορούσε το GPS να «βγει» κατά το ατύχημα, μια και βρίσκεται βιδωμένο σε βάση.
Μάλιστα, ο πίρος όπου ήταν βιδωμένο το GPS, αφού είχε αφαιρεθεί το όργανο, είχε βιδωθεί ξανά στη θέση του (!).
Οι δικηγόροι που έχει ορίσει η οικογένεια για να διερευνήσουν την υπόθεση Στέλιος Κίνδερλης και Μαρκέλα Τσαμπαρλή έχουν υποβάλει αίτημα ζητώντας να γίνει λήψη δακτυλικών αποτυπωμάτων από το σκάφος, προκειμένου να εξεταστεί το ενδεχόμενο να έχει «μπει χέρι» σ’ αυτό μετά το ατύχημα.
Οι δικηγόροι της οικογένειας ζητούν επίσης να ληφθεί δείγμα μιας ειδικής μαύρης μπογιάς «μοράδια», με την οποία είναι βαμμένα τα ύφαλα του σκάφους του Λιμενικού. Ίχνη μαύρης μπογιάς βρέθηκαν στην αριστερή κουπαστή της βάρκας του 44χρονου. Ο δικηγόρος της οικογένειας, μάλιστα, έχει ζητήσει «αν δε ληφθεί το συγκεκριμένο δείγμα, να μην πέσει ξανά το σκάφος του Λιμενικού στη θάλασσα».
Ερωτηματικά ανακύπτουν για τις ενέργειες του Λιμενικού αμέσως μετά το συμβάν.
Ο κυβερνήτης του πλωτού του Λιμενικού φέρεται να ενημέρωσε αμέσως το θάλαμο επιχειρήσεων για το περιστατικό και πάραυτα ξεκίνησαν έρευνες για τον εντοπισμό του 44χρονου.
Πηγές του Λιμενικού αναφέρουν ότι το σκάφος επί μία ώρα έκανε έρευνες στην ευρύτερη περιοχή, με το γενικό γραμματέα πάνω στο σκάφος.
Άλλες πληροφορίες αναφέρουν ότι το σκάφος επέστρεψε στη Μυτιλήνη για ν’ αποβιβάσει το γενικό γραμματέα, αυτό όμως δεν επιβεβαιώνεται από πουθενά.
Πηγές του λιμεναρχείου θεωρούν ότι και μόνο η εξέταση των δύο σκαφών αποδεικνύει ότι δεν μπορεί η ζημιά που έχει προκληθεί στη βάρκα του 44χρονου να προκλήθηκε από τη σύγκρουση με το σκάφος του Λιμενικού, που φέρει «ένα γδάρσιμο περίπου 10 εκατοστών στην ίσαλο γραμμή».
Για την εξέταση των δύο σκαφών και των συνθηκών του ατυχήματος έχουν οριστεί δυο πραγματογνώμονες (ένας από την Εισαγγελία και ένας από την οικογένεια του θύματος). Φέρεται μάλιστα να έχει ζητηθεί να εξεταστούν «τα ύψη» του πλωτού του Λιμενικού εν πλω.
Πληροφορίες θέλουν το σκάφος του Λιμενικού να κινείται με μεγάλη ταχύτητα και αυτό επιβεβαιώνεται -σύμφωνα με τους δικηγόρους της οικογένειας- από το γεγονός ότι κάλυψε την απόσταση Χίου - Μυτιλήνης μέσα σε διάστημα μιάμισης ώρας.
Ο πραγματογνώμονας που έχει ορίσει η οικογένεια φέρεται, ακόμα, να σχολίασε ότι αν το σκάφος του Λιμενικού κινούνταν με μεγάλη ταχύτητα (40 - 45 μίλια) και η βάρκα με πέντε μίλια, τότε θα ήταν σα να συγκρούστηκε «νταλίκα με πατίνι».
«Δε θέλουμε να πούμε ότι ευθύνεται το λιμενικό για το ατύχημα, γιατί δεν το γνωρίζουμε.
Εκείνο που θέλουμε, όμως, είναι να εξεταστούν όλες οι πτυχές της υπόθεσης και να ριχτεί άπλετο φως στις συνθήκες του ατυχήματος», δήλωσε ο δικηγόρος της οικογένειας κ. Στέλιος Κίνδερλης.


Τραγικές συμπτώσεις
 
Ο 44χρονος Άρης Κουμπάς, διοικητικός υπάλληλος του Πανεπιστημίου Αιγαίου, για όσους τον γνώριζαν ήταν ιδιαίτερα αγαπητό και δραστήριο άτομο. Εργαζόταν περιστασιακά και ως σερβιτόρος σε ταβέρνα στην περιοχή της Νεάπολης για να συντηρήσει την οικογένειά του, ενώ στον ελεύθερο χρόνο του ασχολούνταν με το κυνήγι και το ψάρεμα.
Τη βάρκα του την είχε αγοράσει μόλις πριν μερικούς μήνες και της είχε δώσει το όνομα «Ευάγγελος» από το όνομα του μικρότερου γιου του, που σε λίγες ημέρες θα κλείσει τα τρία χρόνια.
Τραγική ειρωνεία ότι και ο ίδιος ο Άρης Κουμπάς είχε χάσει τον πατέρα του σε ηλικία 10 ετών από ασθένεια και τώρα ο γιος του θα βιώσει την ίδια απώλεια.

Χθες, ο Ναυταθλητικός Εκπολιτιστικός Σύλλογος (ΝΕΣΕΑΒ) Βαρειάς, σε ανακοίνωση που ανήρτησε στο Facebook, εξέφρασε «τη βαθιά του λύπη για τον άδικο χαμό του Αρίστου Κουμπά που χάθηκε τόσο άδικα».
Ο Σύλλογος επρόκειτο να συνεδριάσει εκτάκτως χθες το απόγευμα ειδικά για το ζήτημα αυτό.
Με αφορμή το περιστατικό, οι αλιείς καταγγέλλουν γενικά τη στάση των λιμενικών σε ελέγχους που κάνουν σε μικρή απόσταση από την ακτή και με σβηστά τα φώτα.
Στη συγκεκριμένη περίπτωση, βέβαια, σε καμμιά περίπτωση δεν επρόκειτο για έλεγχο, τη στιγμή μάλιστα που το σκάφος μετέφερε το γενικό γραμματέα Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής.
Η κηδεία του 44χρονου θα γίνει σήμερα στις 5 το απόγευμα.

Το σκάφος του άτυχου 44χρονου, στην ακτή της Βαρειάς

Λιμενικό… ταξί
Πολλά σχόλια, όμως, έχει προκαλέσει από την πρώτη στιγμή στην κοινωνία του νησιού το γεγονός ότι ο γενικός γραμματέας μετακινούνταν με σκάφος του Λιμενικού σε περίοδο οικονομικής κρίσης, προκειμένου να παραστεί σε μια… πολιτιστική εκδήλωση.
Εκείνο που σχολιάζεται έντονα είναι ότι ο γενικός γραμματέας επιβαρύνει το Δημόσιο για τις μετακινήσεις του τη στιγμή που το Σάββατο νωρίς το πρωί υπήρχαν δρομολόγια με πλοία της γραμμής, ενώ και το ίδιο βράδυ το «Νήσος Χίος» είχε δρομολόγιο που συνέδεε Χίο - Μυτιλήνη και έφθασε στη 1 μετά τα μεσάνυχτα.
 

Πληροφορίες αναφέρουν, πάντως, ότι ήταν η πρώτη φορά που ο γενικός γραμματέας μετακινήθηκε με σκάφος του Λιμενικού, ενώ πηγές της γενικής γραμματείας φέρονται ν’ απαντούν ότι επιλέχθηκε η μετακίνηση αυτή ως λιγότερο δαπανηρή, αφού αν αναγκαζόταν να διανυκτερεύσει στη Χίο για να επιστρέψει την επόμενη μέρα θα στοίχιζε περισσότερα από τα χρήματα που δαπανήθηκαν για τα καύσιμα του σκάφους.
 
Εδώ ας σημειώσουμε, επαναλαμβάνοντας, πως αυτό δεν ισχύει, αφού μόλις δυο ώρες μετά την αναχώρησή του υπήρχε πλοίο από τη Χίο για τη Μυτιλήνη, το «Νήσος Χίος».
Τέλος, να αναφέρουμε πως το συγκεκριμένο σκάφος παραχωρήθηκε από το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας, Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής στο λιμεναρχείο Μυτιλήνης όταν το Λιμενικό Σώμα ανήκε στο ίδιο υπουργείο επί θητείας Π. Καμμένου, και τα έξοδα συντήρησής του καλύπτονται ακόμα και σήμερα από τη γενική γραμματεία.


ANAΔHMOΣIEYΣH AΠO TO " ΕΜROSNET"