ΑΠΕΡΓΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ ΜΑΣ!

ΑΠΕΡΓΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ ΜΑΣ!

To PEIRATIKO REPORTAZ ΠΑΝΤΑ ΚΟΝΤΑ ΣΑΣ!

Τετάρτη 7 Ιουλίου 2010

ΝΟΜΙΜΟΤΑΤΕΣ ΟΙ ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΕΙΣ ΤΩΝ 40 ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΑΠΟ ΤΗΝ κ.ΥΠΟΥΡΓΟ,ΛΟΥΚΑ ΚΑΤΣΕΛΗ, ΌΠΩΣ ΤΟΝΊΖΕΙ ΚΑΤΗΓΟΡΗΜΑΤΙΚΆ, ΈΝΑΣ ΑΝΑΓΝΏΣΤΗΣ !!!


Περί μετακινήσεων

Με αφορμή αναρτήσεις στο blog σας, αναφορικά με τις μετακινήσεις ορισμένων πολιτικών υπαλλήλων μεταξύ υπηρεσιών του ΥΠΟΙΑΝ/ΓΓΝΠ, πριν την έκδοση του ΠΔ 50/2010 και επειδή η ανοχή σε ανυπόστατα και ατεκμηρίωτα επιχειρήματα, που έχουν εκφραστεί με κραυγές και λάσπη από ορισμένους γνωστούς κύκλους, που εξυπηρετούν παρασκηνιακές συντεχνιακές ή ακόμη και πολιτικές σκοπιμότητες έχει κάποια όρια ανοχής, καταθέτω τα εξής:
Η μετακίνηση πολιτικού προσωπικού μεταξύ υπηρεσιών του ίδιου Υπουργείου και εν προκειμένου του ΥΠΟΙΑΝ αποτελεί αποκλειστική αποφασιστική αρμοδιότητα της Υπουργού και είναι απολύτως νόμιμη και θεμιτή.
Η νομιμότητα δεν αμφισβητείται για όσο χρονικό διάστημα η Υπουργός προΐσταται των υπηρεσιών από τις οποίες μετακινήθηκαν οι υπάλληλοι, ανεξάρτητα, αν η έκδοση έγινε ένα χρόνο ή ακόμη και μία ημέρα, πριν την υπαγωγή των εν λόγω υπηρεσιών στο νέο φορέα (ΥΠΡΟΠΟ με το ΠΔ 50/10).
Δεδομένου τώρα, ότι το ΠΔ 50/10 δεν φέρει την υπογραφή της Υπουργού του ΥΠΟΙΑΝ, καθώς υπεγράφη μόνο από τον πρωθυπουργό ,(οδηγώντας μάλιστα το ΣΤΕ σε πρωτοφανή σημείωση περί της οριακής νομιμότητάς του, με σημείωση ότι στο μέλλον δεν θα αποδεχτεί κάτι αντίστοιχο), οδηγεί στο καλόπιστο συμπέρασμα ότι η Υπουργός δεν γνώριζε για την απόφαση του πρωθυπουργού να τις αφαιρέσει αρμοδιότητες, υπηρεσίες και ως εκ τούτου και του αντίστοιχου προσωπικού.
Οπότε, δεν μπορεί να της αποδοθεί δόλος για εσκεμμένη «απογύμνωση» υπηρεσιών, καθώς οι μετακινήσεις αυτές, ίσως αποτελούσαν μέρος ευρύτερου σχεδίου ποσοτικής και ποιοτικής ανακατανομής προσωπικού, το οποίο προέβλεπε την ενδυνάμωση των φαινομενικά «απογυμνωμένων» υπηρεσιών με προσωπικό από άλλες υπηρεσίες στο πλαίσιο «ανακύκλωσης» του προσωπικού, (απαίτηση των καιρών κυρίως λόγω των κατηγοριών περί διαφθοράς στο δημόσιο).
Ακόμη όμως και αν είχε πληροφορηθεί η Υπουργός την επικείμενη έκδοση του περιβόητου ΠΔ, δε νομίζω ότι θα μπορούσε κανείς να χαρακτηρίσει ως ανήθικη την προσπάθεια μίας Υπουργού να ενισχύσει τις ήδη υποστελεχώμενες υπηρεσίες, που της απέμειναν με αξιόλογο προσωπικό, ώστε να διασφαλίσει την απρόσκοπτη λειτουργία τους και να ενισχύσει ή ακόμη να διευρύνει τις δράσεις τους προς όφελος της εθνικής οικονομίας, σε τομείς όπως οι λιμενικές υποδομές και ο θαλάσσιος τουρισμός και να αναπτύξει και να εξυγιάνει επιτέλους προβληματικούς τομείς, όπως οι θαλάσσιες συγκοινωνίες και η ακτοπλοΐα.
Είναι άραγε ηθικό ότι ακόμη και σήμερα, σύμφωνα με το ΠΔ 24/10, (το οποίο επίσης εκδόθηκε χωρίς υπογραφή της Υπουργού) για τις μετακινήσεις του ένστολου προσωπικού από και προς ΥΠΟΙΑΝ και ΥΠΡΟΠΟ αποφασιστική αρμοδιότητα έχει μόνο, ο Υπουργός ΥΠΡΟΠΟ;
Δηλαδή, σύμφωνα με αυτό το ΠΔ, η Υπουργός όχι μόνο δεν ελέγχει τις μετακινήσεις του ένστολου προσωπικού του Υπουργείου της αλλά ούτε καν προβλέπεται η ενημέρωση ή σύμφωνη γνώμη της!

Μήπως το ερώτημα των ανήθικων συμπεριφορών, πρέπει να επιστραφεί σε αυτούς, που άκομψα μεθόδευσαν την έκδοση των εν λόγω ΠΔ, τα οποίο εξυπηρετούν συγκεκριμένα και μόνο συντεχνιακά και πολιτικά συμφέροντα και μάλλον όχι τα συμφέροντα του ελληνικού λαού και της ναυτιλίας;
Μιλώντας για νομιμότητα, ας διερευνήσει κάποιος, πως, μετά την έκδοση του ΠΔ 189/09 και μέχρι πριν τουλάχιστον την έκδοση του ΠΔ 24/10, πραγματοποιήθηκαν μετακινήσεις, διαθέσεις, μεταθέσεις, συμμετοχές στο εξωτερικό κλπ. προσωπικού του λιμενικού σώματος, που υπαγόταν στο ΥΠΟΙΑΝ, με αποφάσεις μόνο του Αρχηγού του Λ.Σ. και χωρίς την έγκριση της Υπουργού ή του Γενικού Γραμματέα Ναυτιλιακής Πολιτικής, όπως προβλεπόταν πριν την έκδοση του ΠΔ 24/10.
Το επιχείρημα άλλωστε, ότι δήθεν απογυμνώνεται το ανθρώπινο δυναμικό του ΥΠΡΟΠΟ ελλείψει των 40 πολιτικών υπαλλήλων είναι μάλλον ανάξιο σχολιασμού, δεδομένου ότι, παραβλέποντας βέβαια το ποιοτικό στοιχείο σύγκρισης, μόνο το στελεχιακό δυναμικό του λιμενικού σώματος ξεπερνά σε αριθμό τους 7000, επομένως αποδυναμώνεται σε ποσοστό μικρότερο του 0,5 %! Αντίστοιχα ένας αριθμός περί τους 150 πολιτικούς υπαλλήλους (το 50% περίπου του δυναμικού των πολιτικών υπαλλήλων) εξακολουθεί να παραμένει σε υπηρεσίες του ΥΠΡΟΠΟ.
Σε ότι αφορά τους 10 πολιτικούς υπαλλήλους, που μετακινήθηκαν από την Επιθεώρηση, στην πλειοψηφία τους είναι ,όπως μαθαίνουμε υπάλληλοι, με ολιγοετή προϋπηρεσία και μάλιστα σε μία διεύθυνση (μελετών κατασκευών), που έχει αρμοδιότητα παρακολούθησης ναυπηγήσεων νέων πλοίων και μετασκευών και όχι της διενέργειας τακτικών και εκτάκτων επιθεωρήσεων πλοίων (άρα δεν τίθεται σε κίνδυνο η ασφάλεια των πλοίων), η οποία αποτελεί αρμοδιότητα άλλης διεύθυνσης (διεύθυνση επιθεωρήσεων).
Η οποία στελεχώνονται, στην πλειοψηφία της από ένστολους και από την οποία δεν μετακινήθηκε ούτε ένας πολιτικός υπάλληλος!
Το ανθρώπινο, άλλωστε, δυναμικό της Επιθεώρησης Πλοίων ξεπερνά τα 100 στελέχη, εκ των οποίων το 70% περίπου είναι ένστολοι.
Σημειώνεται επίσης ότι τόσο στην Επιθεώρηση, όσο και σε άλλες υπηρεσίες του Λ.Σ. υπηρετούν αρκετοί και αξιόλογοι αξιωματικοί (κυρίως τεχνικοί), με τυπικά προσόντα (για αυτά άλλωστε προσλήφθηκαν), αλλά και εμπειρία ικανά, για αναπλήρωση σε σύντομο χρονικό διάστημα του όποιου κενού των μετακινηθέντων πολιτικών υπαλλήλων, φτάνει αυτοί οι αξιωματικοί να διαχειριστούν, με ορθολογικό και ανάλογο των προσόντων τους τρόπο από την ηγεσία τους, (η οποία σημειωτέον εντέχνως και συμπλεγματικά επί μακρόν ακολουθεί πολιτική πολεμικής και απαξίωσης στελεχών της υψηλού μορφωτικού επιπέδου και εξειδίκευσης, όπως οι τεχνικοί αξιωματικοί) και όχι να χρησιμοποιούνται σχεδόν συστηματικά σε επιχειρησιακές δραστηριότητες τύπου παρελάσεων, μέτρων τάξης, λιμεναρχεία κλπ.
Βέβαια, θα είχε ενδιαφέρον οι επί πολλές τώρα δεκαετίες επικριτές της ποιότητας και επαγγελματικού επιπέδου και προσόντων των πολιτικών υπαλλήλων, που προκλητικά επαίρονται για την de facto ανωτερότητα και αποτελεσματικότητα κάθε αξιωματικού του λιμενικού σώματος έναντι οποιασδήποτε αποστολής και εξειδικευμένης υπηρεσίας, οι οποίοι κινούνται, σήμερα σε διάφορους κύκλους περί της πολιτικής ηγεσίας του ΥΠΡΟΠΟ και της ηγεσίας του λιμενικού σώματος, καθώς και οι αυτόκλητοι υπασπιστές ή τιμητές τους, να δικαιολογήσουν την όψιμη ανησυχία τους για τη διάλυση των υπηρεσιών του ΥΠΡΟΠΟ των 7000 ένστολων, μετά την μετακίνηση των μόλις 40 πολιτικών υπαλλήλων, που για τους ίδιους, με βάση δικές τους επίσημες προσφωνήσεις αποτελούσαν έως τώρα τουλάχιστον «βοηθητικό προσωπικό του Λ.Σ. και του ΥΕΝ».
Κανείς λοιπόν δεν μπορεί να στήνει επικοινωνιακά παιχνίδια και να παραπλανεί και συμπαρασύρει και έγκριτους και έντιμους δημοσιογράφους, εξυπηρετώντας συγκεκριμένα πολιτικά και συντεχνιακά συμφέροντα.
Ούτε επίσης να συκοφαντεί και δολοπλοκεί στην πλάτη της αξιοπρέπειας και της επαγγελματικής προοπτικής και ηθικής υπόστασης των εργαζομένων.
Η αλήθεια διαμορφώνεται με ήθος και τεκμηριωμένα επιχειρήματα και πρέπει να ακούγεται, έστω και σαν ψίθυρος μέσα στη βοή.

---------------------------------------------------------------------------------
σχόλιο.
Προσπαθησα να αποφύγω να σχολιάσω, όσα γράφετε, κύριε "ΓΛΫΚΕ ΠΟΣΕΙΔΩΝΑ", προκειμένου να ακουστεί η άλλη πλευρά, όσο γίνεται πιο δυνατά και όχι ως ψίθυρος.
Μία ερώτηση μόνο .
Αν μας απαντούσε, η ίδια η κ.ΥΠΟΙΑΝ η κάποιος κολλητός της, τι περισσότερο θα έγραφε;;;;;
Αυτο , γιατί ουδείς εμένα προσωπικά με παρέσυρε.
ΟΣΟ ΓΙΑ ΤΟ ΕΡΓΟ , ΣΑΣ ΠΑΡΑΠΕΜΠΩ ΣΤΗΝ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΓΙΑ ΤΟΝ ΓΕΝΙΚΟ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑ , κ.ΒΛΑΧΟ

καλημέρα σας.

ΠΟΠΗ ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΙΔΟΥ