ΑΠΕΡΓΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ ΜΑΣ!

ΑΠΕΡΓΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ ΜΑΣ!

To PEIRATIKO REPORTAZ ΠΑΝΤΑ ΚΟΝΤΑ ΣΑΣ!

Τρίτη 11 Μαΐου 2010

ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΚΑΜΠΟΤΑΖ !


Διαβουλεύσεις μεταξύ εταιρειών και ΠΝΟ για το καμποτάζ
Τρίτη, 11 Μαΐου 2010

Της
Αγγελικής Καλλή
για την Ημερησία


Noμοθετική ρύθμιση με την οποία θα κατοχυρώνονται οι διαβουλεύσεις μεταξύ των εταιρειών κρουαζιερόπλοιων με ξένες σημαίες και της ΠΝΟ για την πρόσληψη Ελλήνων ναυτικών με συγκροτημένα εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιώματα (ελληνική σύμβαση εργασίας και σύμβαση με το ΝΑΤ) είναι ένα από τα θέματα τα οποία, σύμφωνα με πληροφορίες, εξετάζει η Ειδική Επιτροπή Επίλυσης Ζητημάτων Καμποτάζ.
Το μοντέλο αυτό είχε υιοθετηθεί για την ύψωση της ελληνικής σημαίας σε κρουαζιερόπλοια και η νομοθετική ρύθμιση που είχε τότε ψηφιστεί περιλάμβανε την επιδότηση των εργοδοτικών ασφαλιστικών εισφορών προς το ΝΑΤ.
Η Επιτροπή που συνεχίζει τις επαφές της με τους ενδιαφερόμενους φορείς, τις εταιρείες και τα ναυτεργατικά σωματεία, με βάση τις κυβερνητικές αποφάσεις θα έχει καταθέσει το πόρισμά της έως τα τέλη της εβδομάδας στο υπουργείο Οικονομίας - Ανταγωνιστικότητας - Ναυτιλίας, όπως και στην Επιτροπή Θαλάσσιου Τουρισμού, προκειμένου οι νομοθετικές ρυθμίσεις να έχουν ολοκληρωθεί στις αρχές Ιουνίου.
Ωφέλεια
Η κυβέρνηση ενδιαφέρεται άμεσα να απελευθερώσει τις συνθήκες τόσο για τις κρουαζιέρες όσο και για το γιότινγκ υπολογίζοντας ότι η ετήσια ωφέλεια θα ανέλθει στα 1,8 δισ. ευρώ.
Χθες η ΠΝΟ απέστειλε προς τον πρόεδρο της Επιτροπής, Γιώργο Ανωμερίτη, το υπόμνημα με τις θέσεις της ύστερα από τη συνάντηση που είχαν οι δύο πλευρές την προηγούμενη Παρασκευή.
Η ομοσπονδία των ναυτικών αναφέρει, μεταξύ άλλων, ότι: «Η πρακτική που ακολουθεί η ΠΝΟ προκειμένου για κρουαζιερόπλοια υπό σημαίες ευκαιρίας, που εκτελούν θαλάσσιες περιηγήσεις με αφετηρία και καταληκτικό σταθμό ελληνικό λιμένα, είναι ενιαία και πάγια χωρίς διαφοροποιήσεις και προσωποποιήσεις, δηλαδή η πρόσληψη και Ελλήνων ναυτικών σε αυτά.
Χαρακτηριστικά αναφέρουμε συγκεκριμένες όμοιες περιπτώσεις που αφορούν τα υπό σημαία Μάλτας κρουαζιερόπλοια THOMSON CELEBRATION και ΤΗΟMSON SPIRIT στη σύνθεση των οποίων περιλαμβάνονται και αρκετοί Έλληνες ναυτεργάτες διαφόρων ειδικοτήτων που αμείβονται υποχρεωτικά σύμφωνα με τη σχετική ελληνική συλλογική σύμβαση εργασίας και που ασφαλίζονται στο Ναυτικό Απομαχικό Ταμείο, δηλαδή με συγκροτημένα εργασιακά, ασφαλιστικά και συνδικαλιστικά δικαιώματα».
Ελάχιστο πλαίσιο
Και η ΠΝΟ καταλήγει στο υπόμνημά της, «τα παραπάνω συνιστούν συνοπτικά τον κορμό των θέσεων και της επιχειρηματολογίας της ΠΝΟ και ζητούμε να υιοθετηθούν ως ελάχιστο πλαίσιο προστασίας της απασχόλησης Ελλήνων ναυτεργατών όλων των ειδικοτήτων στην κρουαζιερόπλοιο ναυτιλία, ώστε να αποτελέσουν γενικό κανόνα για κάθε υπό σημαία ευκαιρίας κρουαζιερόπλοιο που θα εκτελεί θαλάσσιες περιηγήσεις στα ελληνικά εσωτερικά ύδατα με αφετηρία και καταληκτικό σταθμό ελληνικό λιμένα. Έτσι με τη ρύθμιση που θα ακολουθηθεί πρέπει να αποκλείεται η παραμικρή παρέκκλιση από τον κανόνα αυτό».



ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΑΠΟ ΤΗΝ "ΗΜΕΡΗΣΙΑ"
ΤΗΣ ΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΚΑΛΛΗ