ΑΠΕΡΓΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ ΜΑΣ!

ΑΠΕΡΓΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ ΜΑΣ!

To PEIRATIKO REPORTAZ ΠΑΝΤΑ ΚΟΝΤΑ ΣΑΣ!

Πέμπτη 27 Μαΐου 2010

ΤΡΕΙΣ ΠΡΟΕΔΡΟΙ ΝΑΥΤΕΡΓΑΤΙΚΩΝ ΣΩΜΑΤΕΙΩΝ, ΜΕΛΗ ΤΗΣ ΕΚΤΕΛΕΣΤΙΚΗΣ ΤΗΣ ΠΝΟ ΜΙΛΟΥΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΡΣΗ ΤΟΥ ΚΑΜΠΟΤΑΖ !!













ΠΟΙΟΙ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ ΘΕΛΟΥΝ ΤΗΝ ΑΡΣΗ ΤΟΥ ΚΑΜΠΟΤΑΖ
Η ΚΡΙΣΗ ΣΤΟΝ ΤΟΥΡΙΣΜΟ, ΠΟΙΟΙ ΤΟΝ ΔΥΣΦΗΜΟΥΝ


Με την οικονομική κρίση και όχι μόνο, να είναι ήδη μέσα στα σπίτια μας, όλοι μηδενός εξαιρουμένου προσπαθούμε να ρίξουμε τα βάρη στους άλλους, χωρίς να δεχόμαστε ότι εμείς φταίμε στο ελάχιστο για την σημερινή κατάσταση που έχουμε περιέλθει.

Τον τελευταίο καιρό έχουν χυθεί τόνοι μελάνης και ατέλειωτες συζητήσεις στα ΜΜΕ, σχετικά με την άρση του καμποτάζ (προστατευτισμός) στα υπό μη κοινοτικής σημαίας κρουαζιερόπλοια πλοία, από ανθρώπους ή που δεν ήξεραν το αντικείμενο ή έχουν οικονομικά και άλλα συμφέροντα.
Δεν καλέστηκε και στην κυριολεξία φιμώθηκε η άλλη πλευρά που είναι κατά της άρσης του καμποτάζ, για να εκφέρει τα επιχειρήματα της.
Φλυαρούν περί προστασίας δήθεν των ισχυρών πυλώνων της Ελληνικής οικονομίας, τον Τουρισμό και την Ναυτιλία.
Μα δεν βλέπουν ότι ο πρώτος φυτοζωεί γιατί είμαστε πανάκριβη χώρα και οι τουρίστες προτιμούν άλλες φθηνότερες γειτονικές χώρες;

Η Ναυτιλία μας έχει ήδη βυθισθεί.
Οι εφοπλιστές δεν υψώνουν την Ελληνική σημαία και θησαυρίζουν αυξάνοντας γεωμετρικά τα κέρδη τους, επενδύοντας τα κεφάλαια τους στο εξωτερικό ή επενδύοντας σε off shore εταιρείες.
Ποιος θα φέρει το πολύτιμο συνάλλαγμα στην Χώρα;
Πως θα εισπράξει το χρεοκοπημένο ΝΑΤ τις εισφορές των ναυτικών;
Φυσικά όχι από τους χαμηλόμισθους τριτοκοσμικούς κατ’ όνομα ναυτικούς, χωρίς εργασιακά και συνδικαλιστικά δικαιώματα;


Στις 12 Μαΐου 2010 ανακοινώθηκε το Πόρισμα της ειδικής επιτροπής επίλυσης ζητημάτων που άπτονται του ΚΑΜΠΟΤΑΖ, από την οποία δεν υιοθετήθηκε τίποτα λιγότερο από τις προτάσεις των 18 φορέων, δηλαδή υπέρ της άρσεως του καμποτάζ, με εξαίρεση αυτής της ΠΝΟ (17-1), που εκκαλέστηκαν να συμμετέχουν.
Στην προκειμένη περίπτωση δεν έγινε καν διάλογος μεταξύ των φορέων, αλλά ο κάθε φορέας μεμονωμένα κατάθεσε τις θέσεις του. Αυτό και εάν είναι Δημοκρατία.


Το Κράτος έπαιξε τον ρόλο του Πόντιου Πιλάτου.
Αναφέρει την προς τα έξω καλή εικόνα της Χώρας, που πλήττετε από τις απεργίες των εργαζομένων. Δεν μας λέει τίποτα για την δραστική περικοπή των κονδυλίων και την ανύπαρκτη διαφήμιση της Ελλάδος στο εξωτερικό.
Παρακαλούν και επαφίενται στην καλή θέληση των πολυεθνικών εταιρειών να κάνουν διαφήμιση της Ελλάδος μέσω των προϊόντων τους, που φυσικά ζητούν ανταλλάγματα. Πχ άρση του καμποτάζ, παραχώρηση λιμανιών κλπ.
Σιγή ιχθύος για τις μη υπάρχουσες υποδομές και τις ανύπαρκτες υπηρεσίες στα λιμάνια και τα αεροδρόμια, δηλαδή τις πύλες και την βιτρίνα της Χώρας.
Το Κράτος όμως δεν αναλαμβάνει την ευθύνη του και περί άλλων τυρβάζει.
Δεν αναφέρει ότι κρουαζιερόπλοια άλλαξαν τα Ελληνικά λιμάνια (home porting) και προτίμησαν την Τουρκία, γιατί οι ναυτιλιακές εταιρείες παρακάλαγαν το Κράτος χρόνια, για να κάνει τις στοιχειώδεις υποδομές.

Πόσα χρόνια οι Έλληνες Πλοίαρχοι δεν έχουν επισημάνει στις εκθέσεις τους, την χειρίστη και επικίνδυνη κατάσταση των λιμανιών, χωρίς να γίνεται τίποτα; Καμία αναφορά στην ακρίβεια, την εγκληματικότητα τους αλλοδαπούς μικροπωλητές με απλωμένο τα εμπόρευμα τους στους δρόμους στο κέντρο της Αθήνας. Ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ), ο οποίος πρέπει κανονικά να προστατεύει και να προωθεί τα Ελληνικά συμφέροντα, μάχεται λυσσαλέα υπέρ της άρσης του καμποτάζ.
Δηλαδή είναι υπέρ των ξένων πολυεθνικών συμφερόντων. Φυσικό αυτό, αφού ο Πρόεδρος του συνδέσμου δεν είναι πλοιοκτήτης, αλλά υπάλληλος των ξένων συμφερόντων ναυτιλιακής πολυεθνικής εταιρείας Royal Caribbean Cruises, που θέλει οικονομικά να εκμεταλλευτεί και μονοπωλήσει το λιμάνι του Πειραιά και πιθανώς και άλλων λιμανιών της χώρας (Λαύριο, Ηράκλειο, Ρόδο), στο χώρο εξυπηρετήσεως των κρουαζιερόπλοιων. Ορισμένα δε από τα μέλη του συνδέσμου ξεχνούν ότι επιδοτήθηκαν από τους Έλληνες φορολογούμενους για να μετασκευάσουν τα κρουαζιερόπλοια τους, στα οποία τελικά τους άλλαξαν σημαία και απόλυσαν το 90% των Ελλήνων ναυτικών. Ο ΣΕΕΝ δεν θέλει τους Έλληνες ναυτικούς γιατί παίρνουν μισθό και είναι ακριβοί, ενώ το 80% των χαμηλόμισθων ναυτικών δεν έχουν καν μισθό, δεν έχουν συγκροτημένα δικαιώματα, αλλά αμείβονται από τα φιλοδωρήματα των επιβατών.

Αντί να πληρώνουν οι εφοπλιστές τους ναυτικούς για την εργασία που προσφέρουν, θέλουν να οδηγήσουν τους Έλληνες ναυτικούς στην επαιτεία, να παρακαλούν και να επαφίενται στην καλή θέληση των επιβατών για να τους δώσουν μεγαλύτερο φιλοδώρημα. Αυτό δεν θα το δεχθούν οι Έλληνες ναυτικοί, αλλά ούτε και θα το επιτρέψουν. Ειλικρινά ας μας απαντήσουν, θα είναι περήφανοι για αυτήν την κατάντια των Ελλήνων ναυτικών και σε προέκταση του οποιουδήποτε εργαζομένου;

Το Ελληνικό Committee, οι εφοπλιστές που έχουν έδρα το Λονδίνο (ποντοπόρος ναυτιλία) σε δήλωση δια στόματος του προέδρου, κυρίου Εμπειρίκου, είπε ότι το Ελληνικό φορτηγό πλοίο δεν είναι πλέον ανταγωνιστικό και είναι σε κρίση, διότι οι Έλληνες ναυτικοί που υπηρετούν στα πλοία αυτά είναι ακριβοί και επιβαρύνουν την οικονομική εκμετάλλευση των πλοίων.
Μα για ποια κρίση μιλούν, το πρώτο τετράμηνο του 2010, οι Έλληνες εφοπλιστές επένδυσαν 2,1 δις για αγορά 91 πλοίων, πρώτοι στις αγορές πλοίων και έπεται συνέχεια.
Ο κύριος Πρόεδρος σε ποια πλοία αναφέρεται;
Εντέχνως παραλείπει να πει ότι το 70% του Ελληνόκτητου στόλου είναι με ξένη σημαία.
Για ποιους Έλληνες ναυτικούς αναφέρεται;
Αναφέρεται στον Πλοίαρχο και ίσως στον Α΄ Μηχανικό στο σύνολο 20 - 25 ατόμων του πληρώματος. Από την άλλη δεν θέλουν να φορολογούνται καθόλου.
Υπό το κράτος της απειλής ότι θα υποστείλουν την Ελληνική σημαία, η Κυβέρνηση δια στόματος της κυρίας Υπουργού Ε.Ν., δήλωσε ότι δεν πρόκειται να φορολογηθούν.
Μην ξεχνάμε ότι τα γραφεία τους είναι στο Λονδίνο και εκεί τα επενδύουν.
Γιατί τότε δεν υποστέλλουν την Ελληνική σημαία και όσοι από αυτούς την έχουν ακόμη υψωμένη και να πάψουν να κλαίγονται;
Τουλάχιστον ας φύγουν, να πάψουν να μας ενοχλούν και να μείνουν αυτοί που πραγματικά νοιάζονται και θέλουν να βοηθήσουν αυτόν τον τόπο, για να ξέρουμε τελικά ποιοι είναι.
Έχουν δε το θράσος, τον φαρισαϊσμό και την υποκρισία να μας δουλεύουν, διαφημίζοντας, έχοντας το Κράτος αρωγό και συνένοχο στην καμπάνια τους, με ημερίδες που διοργανώνουν, για προσέλκυση και παραμονή νέων στο επάγγελμα.
Με ποια εχέγγυα και με τι ασφάλεια.
Καμία.

Εδώ θέλουν να διώξουν και τους ήδη υπάρχοντες ναυτικούς, αντικαθιστώντας τους με τριτοκοσμικούς χαμηλόμισθους.
Ας εξασφαλίσουν εργασία στους ήδη 4.500 ανέργους ναυτικούς.


Η επιτροπή ζήτησε ακόμη και την γνώμη των πλοιοκτητών των πλοίων με μη κοινοτική σημαία.
Τι περίμεναν να προτείνουν;
Τι μη άρση του καμποτάζ;
Θα ήταν αντίθετοι στα συμφέροντα τους;
Αλήθεια τι δουλειά είχαν αυτοί σε αυτήν την συζήτηση που αφορούσε ένα καθαρά ζήτημα δικό μας, στο τι θα κάνουμε ή όχι.
Αυτό και εάν είναι υποκρισία.
Πρέπει κάποιοι να ντρέπονται.
Ειδικά αυτοί που διατυμπανίζουν ότι νοιάζονται για το συμφέρον της Χώρας και από την άλλη το υποδαυλίζουν και το ξεπουλάνε.
Τα παραδείγματα πάμπολλα και καθημερινά.

Αυτοί μας οδήγησαν στην κατάσταση και την κρίση που περνάμε τώρα.
Οι δε ακτοπλόοι εφοπλιστές προχώρησαν ακόμη ένα βήμα παρακάτω.
Απαίτησαν να γίνει άρση του καμποτάζ και στην ακτοπλοΐα και να φύγουν οι Έλληνες ναυτικοί από τα πλοία.

Μέχρι και στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο προσέφυγαν για να πετάξουν έξω από τα πλοία τους Έλληνες ναυτικούς.
Ποιοί;
Αυτοί που παίρνουν 100 εκατομμύρια κάθε χρόνο επιδότηση από το Ελληνικό Κράτος για τις άγονες γραμμές και γυρεύουν ακόμη περισσότερα
Αυτούς που επιδότησε ο Έλληνας φορολογούμενος, πριν μερικά χρόνια, για να αγοράσουν πλοία και να γίνουν πλοιοκτήτες.
Αυτοί που ξεπούλησαν τις ναυτιλιακές εταιρείες λαϊκής βάσης στις ξένες πολυεθνικές, παίζοντας και χάνοντας τις οικονομίες των μικρομετόχων στο χρηματιστήριο.
Αυτοί που θέλουν να δουλεύουν τα πλοία τους μόνο 2-3 μήνες τον χρόνο, τους καλοκαιρινούς μήνες, που είναι η περίοδος με την μεγάλη κίνηση, με τα πανάκριβα εισιτήρια, χωρίς να νοιάζονται για τους υπόλοιπους μήνες για το πώς θα διακινηθεί ο επιβάτης, παρόλο που είναι υποχρεωμένοι από τον νόμο να εκτελούν δρομολόγια τουλάχιστον 10 μήνες τον χρόνο.
Αυτοί που αποκόπτουν και εγκαταλείπουν τα άγονα νησιά μας τον χειμώνα από τον Πειραιά, μη εκτελώντας δρομολόγια γιατί τάχα δεν έχει κίνηση και χάνουν χρήματα, παρόλο τις επιδοτήσεις, παραπλανώντας τους νησιώτες ότι για όλα τα δεινά φταίει η Πολιτεία και οι ακριβοί Έλληνες ναυτικοί.
Αυτοί που θέλουν να κινούν τα πλοία τους εντός της Ελληνικής επικράτειας, να χρησιμοποιούν τις λιμενικές υποδομές, χωρίς να πληρώνουν φόρους, λιμενικά τέλη ή οποιαδήποτε άλλη οικονομική επιβάρυνση.

Δεν θέλουν να υπόκεινται σε νόμους και κανόνες.
Αυτό που γυρεύουν είναι να ορίζουν αυτοί και μόνο τους όρους και τους κανόνες του παιχνιδιού, χωρίς να δίνουν λόγο σε κανένα, χωρίς την επέμβαση του Κράτους.
Γι'αυτούς Νόμος είναι το δίκιο του πλοιοκτήτη.
Οι εφοπλιστές και αυτοί που τους ακολουθούν, ως άλλες σειρήνες, παρέσυραν ακόμη και τον Πρωθυπουργό που είπε ότι, αν δεν επιτρέψουμε στα πλοία με μη κοινοτική σημαία να έλθουν στην χώρα μας, απαξιώνουμε το στρατηγικό μας πλεονέκτημα και ναυτική μας παράδοση και ισχύ ανά τον κόσμο.
Ποιος θα την συνεχίσει κύριε Πρωθυπουργέ; Τα πλοία με σημαίες ευκαιρίας και με χαμηλόμισθους αλλοδαπούς ναυτικούς;

Ο ΣΕΤΕ και οι ιδιοκτήτες των ξενοδοχείων βάλουν κατά των πάντων ότι άλλοι φταίνε που δεν έχουν πληρότητα ή έχουν πολλές ακυρώσεις.
Δεν κοιτούν τις τιμές των ξενοδοχείων τους ανά την Ελλάδα που είναι στο διπλάσιο των γειτονικών χωρών. Δεν λένε τίποτα για την υποβάθμιση των υπηρεσιών που προσφέρουν στους πελάτες τους με τους χαμηλόμισθους αλλοδαπούς των 300€, που δεν ομιλούν καν την Ελληνική γλώσσα ή τους άμισθους νέους που κάνουν την πρακτική τους εκπαίδευση ή ακόμη και με ανταλλαγή εκπαιδευομένων από άλλες χώρες. Πρόσφατο παράδειγμα στο συνέδριο της ΓΣΣΕ στην Κασσάνδρα της Χαλκιδικής όπου κατέλυσαν οι σύνεδροι, η πλειονότητα του προσωπικού ήταν αλλοδαποί.

Φωνάζουν οι ταξιτζήδες (κυρίως αυτοί που κάνουν πιάτσα στα λιμάνια και στα αεροδρόμια) ότι θα χάσουν πελάτες και θα μειωθεί το εισόδημα τους. Ξεχνούν πόσα έχουν γραφτεί και ειπωθεί από τα ΜΜΕ γι αυτούς, για τα υπέρογκα ποσά που χρεώνουν τους τουρίστες για την κάθε διαδρομή;
Τους καβγάδες τους μπροστά στους επιβάτες για το ποιος θα πάρει την κούρσα; Την προμήθεια που παίρνουν από τα εστιατόρια για τους αλλοδαπούς πελάτες πους τους πάνε;

Ας μας πούνε οι εστιάτορες, ορισμένοι δυστυχώς, των τουριστικών περιοχών, αν εκθέτουν την Ελλάδα ή όχι χρεώνοντας στον λογαριασμό ακόμη και το τηλέφωνο του εστιατορίου, χρεώνουν την σαλάτα όσο ένα μπαξέ και σερβίρουν κατεψυγμένα ψάρια για φρέσκα.

Δήλωσε στην TV κάποια συμπαθής ξεναγός ότι θα μείνουν άνεργοι εάν δεν έλθουν οι τουρίστες στην Χώρα μας.
Δεν μας είπε όμως ποιο είναι το μεροκάματο τους.
Ακόμη δεν μας είπε για τις χρηματικές προμήθειες της τάξεως 15-30% που τους καταβάλλουν τα τουριστικά μαγαζιά για τους τουρίστες που τους οδηγούν εκεί για να κάνουν τα ψώνια τους. Τα δε μαγαζιά υπερτιμολογούν τα προϊόντα τους για να δώσουν τις ανάλογες προμήθειες.

Που ζούμε και δεν βλέπουμε και νομίζουμε ότι δεν αντιλαμβάνεται ο τουρίστας καθημερινά την ακρίβεια σε όλα τα προϊόντα και την ποιότητα στις υπηρεσίες που προσφέρουμε.
Κάνουμε ότι δεν βλέπουμε το χάλι των συγκοινωνιών μας, τα σκουπίδια στους δρόμους, το πανάκριβο μπουκαλάκι νερό και τα πανάκριβα αναψυκτικά στους χώρους έξω από τους αρχαιολογικούς και τουριστικούς χώρους που επισκέπτονται οι τουρίστες;
Δεν βλέπουμε ότι για να δούμε τα αρχαία της Ακρόπολης πρέπει να πληρώσουμε, ενώ στο Βρετανικό Μουσείο είναι δωρεάν; Νομίζετε ότι δεν βλέπουν την ακρίβεια στις παραλίες, που εκτός από τα σκουπίδια που γεμίζουν τις παραλίες πρέπει να πληρώσουν πανάκριβα τις ξαπλώστρες, την ομπρέλα, τον καφέ κλπ.

Ο Δήμαρχος Πειραιά, κύριος Φασούλας, έχει ποτέ επισκεφθεί το λιμάνι για να δει τα βουνά των σκουπιδιών, το αλαλούμ με τα τουριστικά λεωφορεία, το μποτιλιάρισμα των αυτοκινήτων στους δρόμους γύρω από το λιμάνι, το διπλοπαρκάρισμα λόγω ανυπαρξίας παρκινγκ; Αυτή είναι η πρώτη εικόνα που βλέπουν οι τουρίστες. Έκανε κάτι για να αλλάξει αυτή την εικόνα; Φυσικά όχι. Ξέρει μόνο να λέει ότι θα χάνουμε 4,5 δις τον χρόνο αν δεν γίνει η άρση του καμποτάζ. Το κράτος, οι εφοπλιστές και οι λοιποί λένε για 1,2 δις. Ας συμφωνήσουν σε ένα ποσό για να ξέρουμε και εμείς και να μην μας ζαλίζουν με δις που σχεδόν φθάνουν να καλύψουν το έλλειμμα της χώρας.
Δεν βλέπουν ότι εάν δεν εξαλειφθούν ή βελτιωθούν όλα αυτά και πολλά άλλα, θα δούμε τους τουρίστες να μειώνονται αντί να αυξάνονται.

Μα για όλα τα στραβά που συμβαίνουν στον Ελληνικό τουρισμό τα δημιουργούν και φταίνε οι εργαζόμενοι;
Δεν φταίει κανένας άλλος;
Όλοι οι άλλοι είναι αθώοι;
Τα έχουν βάλει με τους ναυτικούς, που θέλουν να προστατεύσουν την εργασία τους από την εισερχόμενη λαίλαπα των χαμηλόμισθων αλλοδαπών.
Έχουν φθάσει να κατηγορούν ακόμη τις γνώσεις και τις ικανότητες των Ελλήνων ναυτικών.
Ξεχνούν βέβαια την μεγάλη ανάπτυξη της Ελληνικής κρουαζιερόπλοιου ναυτιλίας.
Λένε ότι η κρουαζιέρα χάθηκε από τα ακριβά πληρώματα των πλοίων. Δεν λένε όμως ότι όταν οι ξένοι έκαναν ανανέωση των στόλων των με σύγχρονα πλοία, οι Έλληνες πλοιοκτήτες έμεναν με τα γερασμένα πλοία των 40 ετών.
Αφού θέλουν να προσλαμβάνουν αλλοδαπούς γιατί δεν τους αμείβουν με τις ίδιες αποδοχές;
Δεν είναι δίκαιο ίση αμοιβή για ίση εργασία;
Γιατί δεν ρίχνουν τις τιμές τους στις υπηρεσίες και τα προϊόντα που προσφέρουν για να είναι ανταγωνιστικοί;
Όχι δεν μπορούν, το δόγμα τους είναι να αυξήσουν την κερδοφορία τους στην νιοστή δύναμη, καταπατώντας κάθε ιερό και όσιο, ισοπεδώνοντας τους πάντες και τα πάντα στο πέρασμα τους.

Ξεχνούν ότι οι άνεργοι ναυτικοί παίρνουν ελεημοσύνη από το δήθεν ταμείο ανεργίας, οι ελεύθεροι 235 € και οι παντρεμένοι 295€, λιγότερα από κάθε άλλο εργαζόμενο. Είναι υποχρεωμένοι να ζουν μακριά από την οικογένεια τους τον περισσότερο χρόνο κάθε έτος. Να μην ψηφίζουν, να μην μπορούν να αρρωστήσουν στο πλοίο. Να παλεύουν με όλα τα στοιχεία της φύσης για να διασώσουν τους επιβάτες, το πλοίο και την ζωή τους ανά πάσα στιγμή. Να επηρεάζεται άμεσα η υγεία τους από τις απότομες κλιματικές αλλαγές λόγω της φύσεως των ταξιδιών. Ο ναυτικός λόγω της φύσεως της εργασίας του δεν μπορεί να χαρεί αυτά που χαίρεται ο εργαζόμενος στην ξηρά. Ξεχνούν βέβαια την εργασιακή κρίση και την ανεργία των ναυτικών που είναι στο 25 – 30% που εάν δουλέψεις 6 – 7 μήνες τον χρόνο είσαι πολύ τυχερός. Ο Έλληνας ναυτικός καθ’ όλη την διάρκεια της εργασίας του δεν επιβαρύνει τον ιατροφαρμακευτικό του φορέα στο ελάχιστο, γιατί καλύπτεται από το πλοίο που εργάζεται. Και πολλά άλλα.

Όλοι οι εμπλεκόμενοι φορείς, Κράτος, εργοδότες, εργαζόμενοι και όχι μόνο, στον τομέα του Τουρισμού και της Ναυτιλίας, ο καθένας υπερασπίζεται και θέλει να προστατέψει τα συμφέροντα του κλάδου του, βάλλοντας σε όποιον είναι αντίθετος. Για να μπορέσουμε να βγούμε από αυτό το χάος, πρέπει να σταματήσουν να αντιδικούν. Ο καθένας να λάβει το μερίδιο της ευθύνης που του αναλογεί και να κάτσουν να συζητήσουν σε μια υγιή βάση, να βρουν μια κοινή συνισταμένη από την οποία κανείς δεν θα βγει χαμένος, σεβόμενοι τα δικαιώματα και τους προβληματισμούς των άλλων φορέων.
Για όλα τα δεινά αυτού του τόπου φταίνε και την πληρώνουν πάντοτε οι εργαζόμενοι ποτέ οι εργοδότες. Αυτοί που πρέπει να πληρώνουν πάντα για τα πάντα είναι οι αντέχοντες μισθωτοί και συνταξιούχοι. Ποτέ οι έχοντες και κατέχοντες. Ποτέ οι κυβερνόντες. Αυτοί ποτέ δεν κάνουν λάθη.
Αυτές είναι μόνο μερικές από τις αλήθειες για την κατάντια μας στον Τουρισμό και την άρση του καμποτάζ, από κάποιους που δουλεύουν 45 χρόνια στην κρουαζιερόπλοιο ναυτιλία (στα πλοία και στην ξηρά) και γενικά στην ναυτιλία.
Ξέρει δε πρόσωπα και πράγματα εκ των έσω, και όχι μόνο από ότι του σερβίρουν διαστρεβλωμένα οι εκάστοτε καλοθελητές με τα σκοτεινά συμφέροντα και τα μονομερώς ενημερωμένα ΜΜΕ.

Νικόλαος ΤΣΑΜΗΣ Πρόεδρος ΠΑΝΕΛ. ΣΥΝΔ. ΟΙΚ/ΚΩΝ ΑΞ/ΚΩΝ Ε.Ν.

Νικόλαος ΜΟΥΓΙΟΣ Πρόεδρος ΠΑΝΕΛ. ΣΥΝΔ. ΗΛΕΚΤ/ΓΩΝ Ε.Ν.

Γεώργιος ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ Πρόεδρος ΠΑΝΕΛ. ΕΝΩΣ. ΜΑΓΕΙΡΩΝ