ΑΠΕΡΓΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ ΜΑΣ!

ΑΠΕΡΓΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ ΜΑΣ!

To PEIRATIKO REPORTAZ ΠΑΝΤΑ ΚΟΝΤΑ ΣΑΣ!

Δευτέρα 19 Απριλίου 2010

Η ΠΟΝΤΟΠΟΡΟΣ ΕΝΟΠΟΙΕΙΤΑΙ, Η ΑΚΤΟΠΛΟΙΑ ΤΡΙΧΟΤΟΜΕΙΤΑΙ- Ε ....ΡΕ ΓΛΕΝΤΙΑ !


H ποντοπόρος ενοποιείται, η ακτοπλοΐα τριχοτομείται
Δευτέρα, 19 Απριλίου 2010

Της

Αγγελικής Καλλή
Ημερησία

H ποντοπόρος ναυτιλία ενοποιείται αλλά η ακτοπλοΐα τριχοτομείται.
Σύμφωνα με όλες τις πληροφορίες που έχουν διαρρεύσει από την κυβέρνηση, στην παρούσα τουλάχιστον φάση η ακτοπλοΐα ναι μεν ως αντικείμενο παραμένει στο υπουργείο Οικονομίας - Ναυτιλίας της κ. Κατσέλη, όμως σε ότι αφορά θέματα ασφάλειας και ναυτεργασίας θα παρακολουθείται από τις υπηρεσίες του υπουργείου Προστασίας του Πολίτη ενώ ένα μέρος των άγονων γραμμών - οι ενδονησιωτικές - παραμένουν στο υπουργείο Μεταφορών - Υποδομών και Δικτύων υπό τον υφυπουργό Νίκο Σηφουνάκη.

Βλάβη

Αυτό σημαίνει ότι αν για παράδειγμα το καλοκαίρι, που υπάρχει μεγάλη διακίνηση επιβατών, παρουσιαστεί βλάβη σε κάποιο πλοίο της ακτοπλοΐας ?όπως συχνά συμβαίνει? τότε οι υπηρεσίες του υπουργείου Προστασίας του Πολίτη θα αναλάβουν την παρακολούθηση αποκατάστασης της βλάβης και επιθεώρησης ενώ οι υπηρεσίες του υπουργείου Οικονομίας - Ναυτιλίας θα πρέπει να συντονιστούν με αυτές το ΥΠΡΟΠΟ προκειμένου να αντικατασταθεί από τα δρομολόγια το συγκεκριμένο πλοίο. Τώρα αν συμβεί αυτό το πλοίο να κινείται στις άγονες γραμμές που ανήκουν στην αρμοδιότητα του υπουργείου Υποδομών - Μεταφορών - Δικτύων τότε σε αυτή την περίπτωση θα πρέπει σύμφωνα με το σχήμα που φαίνεται να διαμορφώνεται, να συντονιστούν όχι δύο αλλά τρία υπουργεία ώστε να μην παρατηρηθεί κενό στην εξυπηρέτηση των επιβατών και τις συγκοινωνιακές ανάγκες.
Στην περίπτωση που σημειωθεί πρόβλημα με την οργανική σύνθεση ενός πλοίου της ακτοπλοΐας ή της Αδριατικής και αν σε αυτό προστεθεί ένα μπλοκάρισμα απόπλου του από ναυτεργατικά σωματεία τότε και πάλι πρέπει να συντονιστούν οι υπηρεσίες του υπουργείου Προστασίας του Πολίτη με αυτές του υπουργείου Οικονομίας - Ανταγωνιστικότητας - Ναυτιλίας.
Πριν από την κατάργηση του υπουργείου Ναυτιλίας τόσο στην περίπτωση της βλάβης όσο και στην περίπτωση της παραβίασης της οργανικής σύνθεσης, θα ενεργοποιείτο ο μηχανισμός σε ένα υπουργείο.
Προβληματισμός
Οι επιχειρηματίες και τα στελέχη των ακτοπλοϊκών επιχειρήσεων προβληματίζονται ιδιαίτερα με αυτή την πολυδιάσπαση των αρμοδιοτήτων που έχει προκληθεί σε αυτό τον κλάδο της ναυτιλίας και σημειώνουν η ακτοπλοΐα και η σωστή λειτουργία της έχουν άμεση συνέπεια στην οικονομική και κοινωνική συνοχή του νησιωτικού πληθυσμού της χώρας. Oπως λένε, μόνο στις τέσσερις μεγάλες ακτοπλοϊκές αγορές του Αιγαίου, κάθε χρόνο δημιουργείται από τους ομίλους που δραστηριοπούνται σε αυτές ένα τζίρος της τάξεως των 400 εκατ. ευρώ.
Όπως οι ποντοπόροι, έτσι και οι ακτοπλόοι, ζητούν να συνδιαλέγονται με ένα φορέα και τονίζουν ότι όποια κίνηση γίνει προς αυτή την κατεύθυνση πρέπει να είναι άμεση διότι η αγορά ήδη δοκιμάζεται σκληρά από την κατάσταση της ελληνικής οικονομίας και την κατακόρυφη πτώση της ζήτησης.

ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΗΜΕΡΗΣΙΑ
ΤΗΣ ΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΚΑΛΛΗ