ΑΠΕΡΓΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ ΜΑΣ!

ΑΠΕΡΓΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ ΜΑΣ!

To PEIRATIKO REPORTAZ ΠΑΝΤΑ ΚΟΝΤΑ ΣΑΣ!

Πέμπτη 15 Απριλίου 2010

ΤΙ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΜΕ ΤΟ ΚΟΥΦΑΡΙ ΤΟΥ ΤΟΥΡΚΙΚΟΥ ΔΕΞΑΜΕΝΟΠΛΟΙΟΥ , ΣΤΗ ΛΕΣΒΟ-ΑΣ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙ Η ΗΓΕΣΙΑ ΤΟΥ Λ.Σ !!!


Αποκαλύψεις και εισαγγελέας

Γράφει: Γιακουμή Πέλλη

14/04/2010


Έντονο παρασκήνιο και σοβαρές εξελίξεις γύρω από το θέμα της ανέλκυσης του τουρκικού δεξαμενόπλοιου «Cihan 7» («Σιχάν 7») που σαπίζει στη Σκάλα Λουτρών, στο καρνάγιο όπου μεταφέρθηκε, βγαίνουν συνεχώς στην επιφάνεια, περιπλέκοντας ακόμη περισσότερο την υπόθεση που απασχολεί έντονα τους κατοίκους της περιοχής. Ήδη έχει ξεκινήσει και εισαγγελική έρευνα, προκειμένου να διαπιστωθεί αν υπάρχουν ευθύνες για τις διαδικασίες που ακολουθήθηκαν μέχρι τώρα.
Το κουφάρι του πλοίου «Cihan 7» αποτελεί σοβαρή εστία μόλυνσης εδώ και πάνω από 16 χρόνια για την περιοχή του κόλπου της Γέρας και κάτοικοι και φορείς ζητούν την άμεση απομάκρυνσή του.
Από την άλλη μεριά, ερωτηματικά δημιουργούνται συνεχώς για τις διαδικασίες που ακολουθήθηκαν μέχρι σήμερα, ώστε το ναυάγιο να τραβηχτεί στη στεριά, στο καρνάγιο ιδιώτη που στο παρελθόν διεκδικούσε χρήματα από τους Τούρκους ιδιοκτήτες του, έχοντας μάλιστα προχωρήσει και στην κατάσχεσή του.

Εδώ ας σημειωθεί ότι ο μειοδότης που ανέλαβε την ανέλκυσή του μετά από διαδικασία που ακολουθήθηκε από το λιμεναρχείο Μυτιλήνης, τον περασμένο Ιανουάριο - διαδικασία που κράτησε ενάμιση χρόνο), όταν ξέσπασαν οι αντιδράσεις για την κοπή του στη Σκάλα Λουτρών… σταμάτησε τις εργασίες!Ερωτηματικά…
Όπως συζητιέται έντονα στα Λουτρά, έναντι… 100 ευρώ η κυριότητα του πλοίου πέρασε σε έναν Έλληνα ιδιοκτήτη εταιρείας ρυμουλκών, ο οποίος ανέλαβε και τη ρυμούλκησή του από τη θέση «Καμάρι» Λουτρών στο λιμάνι.
Το σκάφος, όμως, κυριολεκτικά «κουφάρι», είναι άγνωστο πώς ανελκύστηκε στο καρνάγιο της Σκάλας Λουτρών προκειμένου, όπως λέχθηκε τότε, να επισκευαστεί πρόχειρα, ώστε να ρυμουλκηθεί στη συνέχεια σε χυτήριο στο Αλή Αγά της Τουρκίας, όπου θα γινόταν η διάλυσή του.
Όπως φάνηκε, όμως, μετά την ανέλκυσή του το σκουριασμένο πλέον πλοίο χρειαζόταν εκτεταμένες επισκευές για να μπορέσει να μεταφερθεί στην Τουρκία.
Πέρα απ’ αυτό, ξέσπασαν αντιδράσεις από τον Περιβαλλοντικό Σύλλογο «Δελφίνι» που μπλόκαρε την όλη διαδικασία, αλλά και τη «δεύτερη σκέψη» που υπήρξε το πλοίο να διαλυθεί στο καρνάγιο της Σκάλας Λουτρών.
Εδώ ας σημειωθεί
πως προκηρύχθηκε νέος διαγωνισμός με προθεσμία υποβολής αιτήσεων μέχρι την επόμενη Παρασκευή 16 Απριλίου και με τον οποίο καλείται ο νέος μειοδότης μέσα σε ένα μήνα «να εξουδετερώσει ή να απομακρύνει το συγκεκριμένο πλοίο...».
Με δεδομένες τις συνθήκες που έχουν διαμορφωθεί, όμως, φαντάζει εξαιρετικά δύσκολο να βρεθεί νέος μειοδότης που θα πληρώσει ουσιαστικά «για να βγάλει το φίδι από την τρύπα».

Έρευνα
Την ίδια ώρα, σε εξέλιξη βρίσκεται έρευνα για τις διαδικασίες που ακολουθήθηκαν για την ανέλκυση και ρυμούλκηση του πλοίου από τη θέση «Καμάρι».
Κάποιες πληροφορίες αναφέρουν, μάλιστα, ότι έχει διαταχθεί και ΕΔΕ από το αρχηγείο του Λιμενικού Σώματος.
Εδώ ας σημειωθεί ότι με δυο σχετικές επιστολές του, μια τον περασμένο Φεβρουάριο και μια μόλις στις 22 του περασμένου Μαρτίου προς τον αρχηγό του Λιμενικού Σώματος με κοινοποίηση στο γενικό επιθεωρητή του Λιμενικού Σώματος και στη Διεύθυνση Προστασίας Θαλάσσιου Περιβάλλοντος, ο Σύλλογος «Δελφίνι» ζητά τον έλεγχο της όλης κατάστασης που έχει διαμορφωθεί.
Να σημειώσουμε εδώ πως, παρά τις προσπάθειες χθες να επικοινωνήσουμε με το λιμενάρχη Μυτιλήνης, κ. Μανώλη Βόμβα, προκειμένου να έχουμε σχετική ενημέρωση, αυτό δε στάθηκε δυνατό.
Οι εξελίξεις, πάντως, δείχνουν να επιβεβαιώνουν τους ισχυρισμούς του Περιβαλλοντικού Συλλόγου «Δελφίνι», που κατήγγειλε από την αρχή μη τήρηση των νόμιμων διαδικασιών.
Μετά το έγγραφο της Διεύθυνση ΠΕΧΩ της Περιφέρειας, που αναφέρει ότι είναι παράνομη η κοπή του πλοίου στη Σκάλα Λουτρών, έγγραφο της Διεύθυνσης Ανάπτυξης της νομαρχίας, μετά από αυτοψία που έγινε στο καρνάγιο της Σκάλας Λουτρών, διαπιστώνει ότι ο ιδιοκτήτης δεν είχε άδεια λειτουργίας και του κάνει γνωστό ότι θα του επιβληθούν διοικητικές κυρώσεις.
Πώς επιλέχθηκε, λοιπόν, από την Επιτροπή που είχε συσταθεί από το λιμεναρχείο ένα καρνάγιο που δεν είχε άδεια;

Στις εφημερίδες της Αθήνας
Το τουρκικό δεξαμενόπλοιο που «σαπίζει» στις ακτές της Λέσβου, απασχόλησε την περασμένη εβδομάδα τις σελίδες της εφημερίδας «Ελευθεροτυπία» και χθες της εφημερίδας «Έθνος».
Στην τελευταία ο δήμαρχος Μυτιλήνης, Νάσος Γιακαλής, τονίζει ότι είναι ανάγκη να φύγει το συντομότερο το πλοίο από την περιοχή.
«Η κατάσταση δεν πάει άλλο.
Για χρόνια ολόκληρα σάπιζε μέσα στη θάλασσα, μετά ρυμουλκήθηκε στον κόλπο της Γέρας και τώρα βρέθηκε στα Λουτρά, μόλις 11 χιλιόμετρα από την πόλη της Μυτιλήνης. Πρέπει να κοπεί, να φορτωθούν τα παλιοσίδερα και να καθαρίσει η ακτή», δήλωσε στο «Έθνος» ο δήμαρχος Μυτιλήνης.
Ενδιαφέρον παρουσιάζει, όμως, και η αναφορά στο χθεσινό ρεπορτάζ της εφημερίδας «Έθνος» των θέσεων της Greenpeace για το θέμα. Σύμφωνα με την Greenpeace, όλα τα παλιά πλοία, και κυρίως όσα κατασκευάστηκαν πριν από το 1970, περιέχουν σημαντικές ποσότητες τοξικών και επικίνδυνων ουσιών, όπως ο αμίαντος, ο μόλυβδος, το κάδμιο, τα PCBs (κλοφέν) και οι οργανικές ενώσεις του κασσίτερου (ΤΒΤ).
Τα παλιά δεξαμενόπλοια έχουν επιπλέον στο σκαρί τους σημαντικές ποσότητες πετρελαιοειδών, γι’ αυτό και η διάλυσή τους πρέπει να γίνεται κάτω από αυστηρούς όρους και συνθήκες.


Στην αντεπίθεση ο πλοιοκτήτης…

Στην αντεπίθεση, όμως, βγαίνει ο ιδιοκτήτης του τουρκικού δεξαμενόπλοιου «Cihan 7» («Σιχάν 7») για την αποβολή του από την κυριότητα του πλοίου.
Ο κ. Γιώργος Αντωνάτος, ο οποίος δηλώνει ότι δε γνώριζε τίποτα για τη νέα προκήρυξη που βρίσκεται «στον αέρα» για το πλοίο, τονίζει ότι θα προσφύγει στη Δικαιοσύνη. Αποκαλύπτει, μάλιστα, ότι έχει ήδη προτείνει ν’ αναλάβει ο ίδιος την ευθύνη για να ρυμουλκηθεί το πλοίο στην Τουρκία, πρόταση που όμως που δεν έχει γίνει δεκτή από το λιμεναρχείο!
«Η εταιρεία μας είναι καταξιωμένη σε όλη τη χώρα και βρεθήκαμε ξαφνικά να μας παίρνουν την κυριότητα του πλοίου στη Μυτιλήνη, να εμφανιζόμαστε και ως αφερέγγυοι, αφού φροντίσαμε με δικά μας έξοδα - που έφθασαν και τα 800.000 ευρώ - να το ανελκύσουμε και να το ρυμουλκήσουμε στη θέση που βρίσκεται σήμερα. Αυτό, όμως, δε θα το αφήσουμε να περάσει έτσι.
Θα προσφύγουμε στη Δικαιοσύνη.
Έχουμε πολλά στοιχεία για την υπόθεση και θα τα αποκαλύψουμε», δήλωσε στο «Ε» ο κ. Αντωνάτος.
Ο νομικός σύμβουλος της εταιρείας του κ. Αντωνάτου, δικηγόρος κ. Παναγιώτης Καρυδομάτης, μιλώντας στο «Ε» είπε:
«Έχουμε αποβληθεί από την κυριότητα του πλοίου, παρά το γεγονός ότι αυτό είναι έξω πλέον από τη θάλασσα, έχει ανελκυθεί, έχει ρυμουλκηθεί και είναι πλέον ασφαλές και αντιρρυπογόνο.
Εμείς έχουμε ήδη προσφύγει στα διοικητικά δικαστήρια για να αποτρέψουμε την άρση της κυριότητας του πλοίου.
Η υπόθεση είχε “κολλήσει” στις διαμαρτυρίες του τοπικού συλλόγου για την κοπή του πλοίου στο καρνάγιο. Όμως είχαμε κάνει και μια άλλη πρόταση, η οποία επίσης δεν έγινε δεκτή. Με την ιδιότητά του ως επιθεωρητής πλοίων, ο κ. Αντωνάτος πρότεινε ν’ αναλάβει την ευθύνη εκείνος για να ρυμουλκηθεί το πλοίο - εφόσον επισκευαστεί - μέχρι τα διεθνή ύδατα και από εκεί να το παραλάβουν τουρκικά ρυμουλκά.
Ούτε αυτό το δέχτηκαν, γιατί φοβούνται ότι επειδή είναι σάπιο θα βουλιάξει. Τι άλλο μπορεί να γίνει όμως;
Αναλάβαμε να το απομακρύνουμε από την περιοχή και δε μας το επιτρέπουν.
Τους λέει, μάλιστα, ο πελάτης μου ότι “αν συμβεί οτιδήποτε και βουλιάξει το πλοίο, κλείστε με φυλακή”.
Δεν το δέχονται όμως.
Η άλλη πρόταση ήταν να κοπεί το πλοίο στη θέση που βρίσκεται σε τέσσερα μεγάλα κομμάτια και να το παραλάβει άλλο πλοίο, ώστε να απομακρυνθεί από το νησί. Ούτε αυτό το δέχονται.»

ΑΝΑΔΗΜΟΣΊΕΥΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΕΜPRΟΣΝΕΤ

--------------------------------------------------------------------------------------
ΣΧΟΛΙΟ.
ΝΑ ΕΥΧΗΘΟΥΜΕ , ΜΕ ΤΗΝ ΕΥΚΑΙΡΙΑ,
ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ, ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΑ, ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΙΚΑ
ΣΤΗΝ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ EMPROSNET ΚΑΙ ΣΤΟΝ ΦΙΛΟ ΜΑΣ , ΣΥΝΑΔΕΛΦΟ, ΣΤΡΑΤΗ ΜΠΑΛΑΣΚΑ.
ΚΑΛΗ ΔΥΝΑΜΗ ΣΤΗΝ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟ ΠΕΛΛΗ ΓΙΑΚΟΥΜΗ ΚΑΙ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΥΣ, ΕΚΕΙ,
ΠΟΥ ΔΙΝΟΥΝ , ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΜΑΧΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ.


ΠΟΠΗ ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΙΔΟΥ