ΑΠΕΡΓΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ ΜΑΣ!
To PEIRATIKO REPORTAZ ΠΑΝΤΑ ΚΟΝΤΑ ΣΑΣ!
Πέμπτη 29 Απριλίου 2010
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΝΑΥΤΙΚΗ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ :ΘΑ ΦΥΓΟΥΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΣΗΜΑΙΑ ΜΑΣ, ΤΑ ΚΡΟΥΑΖΙΕΡΟΠΛΟΙΑ ΚΑΙ ΘΑ ΧΑΘΟΥΝ ΕΚΑΤΟΝΤΑΔΕΣ ΘΕΣΕΙΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΕΛΛΗΝΩΝ ΝΑΥΤΕΡΓΑΤΩΝ !
29 Απριλίου 2010
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Έχει εξαπολυθεί τις τελευταίες ημέρες συντονισμένη και επίμονη επίθεση, που με επίφαση την δήθεν ενημέρωση του κοινού, πλήττει την ίδια την πραγματική αλήθεια και προκειμένου να βρει εξιλαστήριο θύμα, επικεντρώνει τις βολές στρεφόμενη κατά της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας.
Δεν διστάζουν μάλιστα ορισμένοι να προσάπτουν στην ΠΝΟ κατηγορίες ότι «παρανομεί», ότι «αυθαιρετεί» ή ακόμη βαρύτερες ότι υποκαθιστά και αυτήν την Κυβέρνηση.
Σκοπός του Δελτίου αυτού δεν είναι η αντιπαράθεση και η εμπλοκή σε στείρους διαπληκτισμούς, γιατί απλούστατα δεν υπάρχει πειθώ όπου είναι ανύπαρκτη η ακρόαση.
Αντίθετα η Ομοσπονδία, στη συνέχεια προηγούμενων σχετικών προς το θέμα Δελτίων Τύπου της, θεωρεί σκόπιμο να φωτίσει όσες πλευρές του προβλήματος έχουν επιτήδεια συσκοτισθεί και να ενημερώσει την καλόπιστη κοινή γνώμη, που έχει εκτεθεί μονόπλευρα στις φωνασκίες εκείνων, που διαθέτουν άφθονη και πρόθυμη την αρωγή όσων θεωρούν ότι μονοπωλούν το δίκαιο και προ παντός την νομιμότητα.
Διευκρινιστικά θα πρέπει να τονισθούν ορισμένα βασικά στοιχεία που αφορούν την εκτέλεση τουριστικών ταξιδιών στη χώρα μας. Κανένα πρόβλημα δεν αντιμετωπίζουν όσα κρουαζιερόπλοια διέρχονται και προσεγγίζουν Ελληνικά λιμάνια και νησιά.
Πρόβλημα δημιουργείται όταν τα πλοία αυτά πραγματοποιούν τα ταξίδια τους με αφετηρία και κατάληξη Ελληνικά λιμάνια.
Κατ’ αρχήν τα πλοία με κοινοτικές σημαίες δεν περιορίζονται στην εκτέλεση των ταξιδιών αυτών, με την προϋπόθεση ότι εφαρμόζουν και τις αντίστοιχες διατάξεις, που επιβάλλει το δίκαιο της σημαίας τους.
Όταν όμως η μεν σημαία είναι κοινοτική και κατά συνέπεια υπάρχουν οι τυπικές προϋποθέσεις, στην πράξη όμως το πλοίο κατατάσσεται στην κατηγορία των πλοίων με σημαία ευκαιρίας αφού οι ισχύουσες σ’ αυτό συνθήκες (εργασιακές, ασφαλιστικές) παραπέμπουν καθαρά στην τελευταία περίπτωση, τότε δημιουργείται πρόβλημα.
Το πρόβλημα αυτό είναι ο γνωστός σε όλους αθέμιτος ανταγωνισμός έναντι άλλων πλοίων με Ελληνικές ή κοινοτικές σημαίες που πραγματοποιούν τα ίδια ταξίδια στον Ελλαδικό χώρο και ακολουθούν όσα υπαγορεύει το δίκαιο της σημαίας τους.
Όσοι εισάγουν συνθήκες αθέμιτου ανταγωνισμού στη χώρα μας δεν δικαιούνται να εκτοξεύουν κατηγορίες, επικαλούμενοι το δίκαιο και την νομιμότητα, που αυτοί παραβιάζουν.
Πέραν του αθέμιτου ανταγωνισμού, η Ομοσπονδία από την αρχή επεσήμανε ότι τυχόν αποδοχή αυτής της αυθαίρετης τακτικής της εργασιακής ασυδοσίας, στο όνομα της «εξυπηρέτησης της οικονομικής κρίσης», θα σημάνει αναπόφευκτα τη φυγή των Ελληνικών κρουαζιεροπλοίων από την εθνική σημαία και θα καταλήξει στην απώλεια εκατοντάδων θέσεων εργασίας Ελλήνων ναυτεργατών.
Με την επίγνωση όλων αυτών των παραμέτρων και την καθαρή συνείδηση ότι ούτε προσωποληψία ούτε εμπάθεια διακρίνει τη στάση της, αλλά εκφράζει μια μακροχρόνια και αταλάντευτη τακτική, που ακολούθησε και θα συνεχίσει να ακολουθεί στο μέλλον με όσους αγώνες απαιτηθούν, η ΠΝΟ θα καταβάλει κάθε προσπάθεια για τη διασφάλιση των θέσεων εργασίας των συναδέλφων μας, την προσέλκυση νέων στο επάγγελμα, που διακρίνεται για το υψηλό επίπεδο εκπαίδευσης και κατάρτισης και την αποτροπή του αφελληνισμού της ναυτιλίας μας, η θέση της οποίας στην Ευρώπη και παγκόσμια είναι τιμητική για τη χώρα μας.
Με εντολή Διοίκησης
Γιάννης Χαλάς
Γενικός Γραμματέας ΠΝΟ