ΑΠΕΡΓΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ ΜΑΣ!
To PEIRATIKO REPORTAZ ΠΑΝΤΑ ΚΟΝΤΑ ΣΑΣ!
Τρίτη 9 Μαρτίου 2010
AEGEAN WIND:ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΕΝΕΡΓΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΣΥΝΑΓΕΡΜΟΥ , ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΤΗΣ ΑΝΤΛΙΑΣ ΠΥΡΟΣΒΕΣΗΣ !
Αργησε να χτυπήσει ο συναγερμός του «Aegean Wind»
«E» 9/3
ΕΘΝΟΣ
Καθυστερήσεις στην ενεργοποίηση του συναγερμού αλλά και της αντλίας πυρόσβεσης φαίνεται ότι υπήρξαν στη διάρκεια της πυρκαγιάς στο ελληνικό φορτηγό «Aegean Wind», που στοίχισε, ξημερώματα Χριστουγέννων, τη ζωή σε 9 ναυτικούς, ανάμεσά τους και 3 Ελληνες.
Αργησε να χτυπήσει ο συναγερμός του «Aegean Wind .
Σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες, τα παραπάνω προκύπτουν από το υλικό της δικογραφίας, που έχει σχηματιστεί και διαβιβάστηκε στην Εισαγγελία Πειραιά ενώ παραμένουν ακόμα πολλά αναπάντητα ερωτηματικά, με πρώτο την αιτία της πυρκαγιάς αλλά και τις τυχόν ευθύνες της πλοιοκτήτριας εταιρείας.
Σύμφωνα, πάντα, με δημοσιογραφικές πληροφορίες, για να «φωτιστούν» πλήρως όλα τα ερωτηματικά, ο εισαγγελέας Πειραιά προσανατολίζεται να δώσει εντολή να συνεχιστεί η προκαταρκτική εξέταση, με στόχο: Να ληφθούν καταθέσεις από ναυτικούς, που είχαν εργαστεί παλαιότερα στο πλοίο, στελέχη της πλοιοκτήτριας αλλά και για να προσκομιστούν στοιχεία από τον Αμερικάνικο Νηογνώμονα, που παρακολουθούσε την αξιοπλοΐα του πλοίου.
Η πολύνεκρη τραγωδία «γράφτηκε» ξημερώματα Χριστουγέννων, ενώ το πλοίο, που ήταν κατασκευής 1983, ταξίδευε 123 μίλια βόρεια των ακτών της Βενεζουέλας, με πλήρωμα 24 ναυτικούς από τους οποίους 9 Ελληνες.
Η φωτιά
Σύμφωνα με πληροφορίες, από τα στοιχεία της δικογραφίας φαίνεται ότι η φωτιά ξέσπασε στη 1.50 τοπική ώρα το βράδυ και ο συναγερμός ενεργοποιήθηκε στις 2.10. Κατά μία εκδοχή η καθυστερημένη ενεργοποίηση έγινε λόγω διακοπής του ρεύματος. Αργότερα, φαίνεται να τέθηκε σε λειτουργία η αντλία πυρόσβεσης.
Να σημειωθεί ότι το πλοίο δεν ήταν υποχρεωμένο να έχει αυτόματο σύστημα πυρανίχνευσης, το οποίο, πάντως, για να τοποθετηθεί, όπως λένε έμπειροι πλοίαρχοι, δεν κοστίζει πάνω από 20.000 ευρώ.
Από την πραγματογνωμοσύνη που έγινε προέκυψε ότι η φωτιά ξεκίνησε από το γραφείο του ηλεκτρολόγου, το οποίο βρισκόταν δίπλα στο μηχανοστάσιο. Πάντως, έγκυρες πηγές έλεγαν ότι είναι ακόμα ερευνητέο εάν είχαν γίνει τυχόν μετασκευές στον συγκεκριμένο χώρο ώστε να χρησιμοποιείται ως γραφείο ηλεκτρολόγου και γενικότερα θα εξεταστεί τι μετασκευές ή επισκευές είχαν γίνει στο πλοίο την τελευταία διετία.
Σταύρος Μαλαγκονιάρης -Πόπη Χριστοδουλίδου
ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΕΘΝΟΣ .