ΑΠΕΡΓΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ ΜΑΣ!

ΑΠΕΡΓΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ ΜΑΣ!

To PEIRATIKO REPORTAZ ΠΑΝΤΑ ΚΟΝΤΑ ΣΑΣ!

Τρίτη 2 Μαρτίου 2010

Ο ΧΡΥΣΟΧΟΙΔΗΣ , ΟΙ ΜΑΓΚΕΣ ΚΑΙ ΟΙ....ΤΖΑΜΠΑ ΜΑΓΚΕΣ!!!!!!











Σύνταξη : Θεοδοσία Κοντζόγλου

SOS ...COAST GUARD IN DANGER!
Φόβοι ότι ο Χρυσοχοΐδης θα «εγκλωβίσει» τους αξιωματικούς του Λ.Σ.


«Πραξικόπημα» Χρυσοχοΐδη φοβούνται τα στελέχη του Λιμενικού Σώματος, εάν τελικά στο Νόμο για τη σύσταση Αρχηγείου του Λιμενικού Σώματος προωθήσει διατάξεις αντίθετες από τις προτάσεις, που, η αρμόδια επιτροπή υπέβαλε πρόσφατα στον Υπουργό.
Πληροφορίες πάντως αναφέρουν, ότι και ομάδα αποστράτων λιμενικών, υπό την καθοδήγηση πρώην ΥΕΝ, επεξεργάστηκε αντίστοιχο κείμενο.
Στο μεταξύ, σήμα κινδύνου εκπέμπουν τα στελέχη του Λιμενικού με προεξάρχοντες τους αξιωματικούς, οι οποίοι από νωρίς διαπίστωσαν την προχειρότητα του Προεδρικού Διατάγματος 189/2009 γιατί, πέρα από τις όποιες δυσλειτουργίες του, έρχεται σε αντίθεση και με βασικές αρχές του Διοικητικού Δικαίου, π.χ. εξέλιξη, αξιολόγηση διοικουμένου κ.ά. (σ.σ. στο εν λόγω ΠΔ δεν γίνεται καμία αναφορά για το Λιμενικό Σώμα, το μέλλον του και τις αρμοδιότητές του).
Θεωρούν δε απαράδεκτη και εντελώς απαξιωτική για το Σώμα και τα στελέχη του, τη μέχρι σήμερα ακολουθούμενη διαδικασία, που δεν λαμβάνει υπόψη τη ιστορική διαδρομή του Λ.Σ. και τον καθημερινό αγώνα κάθε Λιμενικού, όπως υποστηρίζει το συνδικαλιστικό όργανο του Λ.Σ.

«Όποιος πλοίαρχος είναι μάγκας, ας υποβάλλει παραίτηση», λέγεται ότι είπε, πρόσφατα, ο Αρχηγός του Λ.Σ., Αθανάσιος Μπούσιος –γιο του Μπους (Μπους ιός) τον αποκαλούν στο ΛΣ- παρουσία λιμενικών και μη προσώπων, όταν του ζητήθηκε να αποστρατεύσει κάποιους, ως «ευδοκίμως τερματίσαντες».
Φαίνεται όμως ότι στο Λιμενικό Σώμα το τρένο δεν πάτησε ακόμη όλους τους… μάγκες.
Φεύγουν 26 αξιωματικοί

Ήδη, περίπου 26 αξιωματικοί Γενικών Υπηρεσιών –πλοίαρχοι, στη συντριπτική τους πλειοψηφία– υπέβαλαν αιτήσεις αποστρατείας.
Ως παραιτήσεις σε ένδειξη διαμαρτυρίας, τις χαρακτηρίζουν πολλοί, στην «ηγεσία» του Λιμενικού. Ισχυρίζονται δε ότι προτιμούν την «ηρωική έξοδο» από την ατιμωτική υποβάθμισή τους με το να παραμείνουν στο Σώμα, έστω και εάν είναι έτοιμοι Αρχιπλοίαρχοι.

Αυτό που ανησυχεί τους πάντες είναι ότι ο Υπουργός Προστασίας του Πολίτη, Μιχάλης Χρυσοχοΐδης, αρνείται μέχρι σήμερα να υπογράψει αυτές τις αιτήσεις, με αποτέλεσμα να δημιουργείται η αίσθηση ότι ο Υπουργός προσπαθεί να εγκλωβίσει τους αξιωματικούς σε ένα Σώμα, όπου δεν θέλουν να υπηρετήσουν πλέον για πολλούς και διάφορους λόγους.
Και το ερώτημα είναι, εάν έχει το δικαίωμα ο Υπουργός να «προσπεράσει» τις αιτήσεις με κάποιον …πραξικοπηματικό τρόπο, υποχρεώνοντας τους λιμενικούς να καταφύγουν σε δικαστικές διαδικασίες.
Σύμφωνα με εν ενεργεία αξιωματικό, κατά τον ισχύοντα νόμο, οι Αξιωματικοί, από την ημέρα που λαμβάνουν τον «τίτλο», τίθενται υπό την προστασία του νόμου «Περί Καταστάσεως Αξιωματικών» (Ν.Δ. 1400/73), όπου με απόλυτη σαφήνεια, μη επιδεχόμενη παρερμηνείας, καθορίζεται τι επιτρέπεται και τι απαγορεύεται να κάνει ο έλληνας αξιωματικός. Στο δε άρθρο 34, μεταξύ άλλων, προβλέπεται ότι:
Οι μόνιμοι εν ενεργεία αξιωματικοί, εάν συνεπλήρωσαν τον προς απόληψιν συντάξεως νενομισμένον χρόνον και εξεπλήρωσαν τας βάσει των κειμένων διατάξεων ανειλημμένας υποχρεώσεις παραμονής των εις το Στράτευμα, δύνανται να υποβάλουν αίτησιν αποστρατείας.
Επίσης αναφέρεται ότι: Εν καιρώ ειρήνης η αποδοχή της μεν αιτήσεως αποστρατείας είναι υποχρεωτική διά τον Υπουργόν Εθνικής Αμύνης (Υπουργό του Λ.Σ - ΥΠΠ, εν προκειμένω) δυναμένη να αναβληθή επί τρίμηνον από της υποβολής της λόγω υπηρεσιακών αναγκών, της δε παραιτήσεως δυνητική.
Όμως, θυμίζουμε ότι από την 24η Μαΐου 2002 έγινε άρση του καθεστώτος επιστράτευσης που ίσχυε από το 1946.


Όχι άλλο τσαλάκωμα στο γόητρό τους.

Αξίζει να τονιστεί ότι, αντίθετα μάλιστα με το σύνολο των δημόσιων υπαλλήλων που σπεύδουν να εγκαταλείψουν την ενεργό υπηρεσία εξ αιτίας των αναμενόμενων αλλαγών στο ασφαλιστικό-συνταξιοδοτικό σύστημα, οι αξιωματικοί του Λιμενικού απαιτούν –ναι απαιτούν– την αποστρατεία τους για λόγους γοήτρου.
Γι’ αυτό, άλλωστε, χαρακτηρίζουν την αίτηση αποστρατείας τους ως «παραίτηση».

Εξ αιτίας της αδιαφορίας της ηγεσίας του Λ.Σ., οι συνειδητοποιημένοι αξιωματικοί δηλώνουν ότι δε νιώθουν απλά παρείσακτοι, αλλά κυριολεκτικά «ξένοι» με αυτό, που σήμερα αποκαλείται «Λιμενικό Σώμα», –έστω κι αν ο αρμόδιος Υπουργός, αμφισβήτησε το γεγονός ότι υπήρξε και υπάρχει– ξεσηκώνοντας θύελλες στους κύκλους, εντός και εκτός Σώματος.
Όπως μας αναφέρουν καθημερινά, όλοι ξεκίνησαν με όνειρα προοπτικής όπου κατά κύριο λόγο θα έθεταν το έργο τους στην υπηρεσία του πολίτη, χωρίς διαφθορά αλλά με πλήρη διαφάνεια και νομιμότητα.
Η τιμή, η αξιοπρέπεια, η λεβεντιά και, κυρίως, η αυτοεκτίμησή τους έχουν βαθύτατα πληγεί, όπως ισχυρίζονται, ενώ σε πολλούς υψηλόβαθμους περισσεύουν η κολακεία, η υποκρισία και η αδιάκοπη κάμψη… οσφύος.
Σύμφωνα με πληροφορίες οι αξιωματικοί οι οποίοι κατέθεσαν αιτήσεις αποστρατείας προτίθενται να απευθυνθούν σε νομικούς, στη περίπτωση που δεν ληφθούν υπόψη οι ημερομηνίες κατάθεσης των αιτήσεών τους.
Έντονος λόγος γίνεται τελευταία, ότι ο αρμόδιος υπουργός ενδέχεται να μην κάνει δεκτές τις αιτήσεις προκειμένου να προηγηθεί η ρύθμιση για τη σύσταση του Αρχηγείου του Λ.Σ.
Ωστόσο, εκτιμάται ότι δεν είναι δυνατόν να προηγηθούν οι κρίσεις και μετά να δημοσιευθεί το νέο Π.Δ. για το Λιμενικό Σώμα, καθώς μεταξύ άλλων προβλέπεται ότι θα περικοπούν δραστικά οι θέσεις των αρχιπλοιάρχων και των ναυάρχων.

Σημαντικές παραλείψεις
ότι το Π.Δ. 189/2009 δημοσιεύθηκε στις 6 Νοεμβρίου 2009. Για άγνωστο λόγο –προφανώς λόγω ελλείψεων των συντακτών– δεν συμπεριλαμβάνει δύο σημαντικά για τα στελέχη σημεία:
Α) πως θα εξελιχθεί ένα Σώμα όταν μεταφέρονται στελέχη του σε άλλο Υπουργείο.
Β) πως θα κρίνονται οι «μεταφερόμενοι», και πως θα αξιολογούνται από το φυσικό τους προϊστάμενο, όταν θα υπηρετούν σε άλλο Υπουργείο.
Να σημειωθεί επίσης ότι στο Λιμενικό Σώμα δεν υπάρχει ο όρος «μεταφορά προσωπικού» σε άλλο Υπουργείο. Υπάρχει ο όρος «απόσπαση», ο οποίος όμως προϋποθέτει συγκεκριμένο χρόνο διάρκειας της απόσπασης, άλλως θα πρέπει να αναφερθούμε στον γενικότερο όρο του υπαλληλικού δικαίου, «μετάταξη υπάλληλου» κάτι που προϋποθέτει απαραίτητα την συγκατάθεσή του.

«Department of Homeland Security»

Όπως κάποιοι από τα στελέχη του Λ.Σ. υποθέτουν, ο κ. Χρυσοχοΐδης έχει ως στόχο να δημιουργήσει ένα «Department of Homeland Security» (Υπουργείο Ασφαλείας της Πατρίδας), αντίστοιχο της αμερικάνικης υπηρεσίας, η οποία συστάθηκε μετά την επίθεση στους δίδυμους πύργους.
Στην υπηρεσία αυτή θα ενταχθούν η αστυνομία, το Λιμενικό και η Πυροσβεστική Υπηρεσία, κάτω από ενιαία ηγεσία.
Βρίσκοντας, ένα Υπουργείο Ναυτιλίας διαλυμένο κυριολεκτικά από την προηγούμενη κυβέρνηση και ένα Λιμενικό «ανύπαρκτο», όπως, ο ίδιος δήλωσε πρόσφατα –κατά τη δική του πάντα άποψη– «εισέβαλε» κυριολεκτικά ως «στρατηλάτης», προκειμένου να καταστήσει το Σώμα αυτό ενεργό στη θάλασσα, δηλαδή ως επιχειρησιακό σώμα και μόνον. Έτσι, οι περισσότερες διευθύνσεις του Υπουργείου υπήχθησαν στο Υπουργείο Οικονομίας, Ανάπτυξης και Ναυτιλίας, πλην όμως μαζί με τις Διευθύνσεις αυτές, «έφυγαν» και περισσότερα από 500 στελέχη του Λ.Σ..
Ό,τι απέμεινε …το ενέταξε στο Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη, αλλά μέχρι στιγμής το αποτέλεσμα φαίνεται, ότι είναι σε βάρος της ίδιας της προστασίας του πολίτη, αφού όλες οι υπαγόμενες στο Υπ.Π.Π. υπηρεσίες έχουν «παγώσει».
Φαιδρό, αλλά ταυτόχρονα και παράτυπο, όπως παρατηρούν στελέχη του Λ.Σ., είναι το γεγονός ότι σε καμία Λιμενική Αρχή, ακόμη και στις διευθύνσεις των δύο Υπουργείων (ΥΠΟΙΑΝ & ΥΠΠ) δεν έχουν δοθεί οδηγίες για το ποιο Υπουργείο θα χρησιμοποιούν στον τίτλο τους, καθώς, οι χρησιμοποιούμενες σφραγίδες δεν έχουν τροποποιηθεί ακόμη, γεγονός που πιθανολογείται ότι μπορεί να προκαλέσει προσβολή διοικητικών πράξεων από ελεγχόμενους πολίτες.

Νιώθουν… ξένοι

Εξ αιτίας των διαδικασιών που προαναφέρθηκαν, αλλά και του δυσμενέστατου κλίματος που έχει διαμορφωθεί, οι λιμενικοί που υπάγονται στις υπηρεσίες της κ. Κατσέλη αρνούνται πλέον να παρέχουν τις υπηρεσίες τους στους συνεργάτες του υπουργού Προστασίας του Πολίτη και όσοι απέμειναν στις διευθύνσεις που υπάγονται στο Υπ.Π.Π., νιώθουν ξένοι με το χώρο που εργάζονται.
Άλλωστε, εδώ και πέντε μήνες, το άλλοτε Υπουργείο Ναυτιλίας που έσφυζε από ζωή, μοιάζει με «νεκρό» κτίριο, με εξαίρεση ίσως τον 5ο όροφο όπου συστεγάζονται οι Γενικοί Γραμματείς, οι Σύμβουλοι των δύο Υπουργών και τα γραφεία της «ηγεσίας» του Λ.Σ.
Επίσης, το Γραφείο Τύπου του άλλοτε Υ.Ε.Ν. παλινδρομεί «υπακούοντας» στις εντολές και των δύο Υπουργείων, ενώ την ίδια στιγμή μεγάλος αριθμός στελεχών του έχει μετατεθεί σε άλλες υπηρεσίες.

«Η ηγεσία μας…»

«Η ηγεσίας μας, μας πούλησε και μας πούλησε φθηνά», μας δήλωσε, αξιωματικός, εκφράζοντας έτσι τη δυσαρέσκειά του από την απραξία της ηγεσίας του Λιμενικού, η οποία δεν αντέδρασε έγκαιρα προσφεύγοντας στο ΣτΕ όταν δημοσιεύθηκε το Π.Δ. 189/2009. «Αυτό θα έπρεπε να το κάνει η ηγεσία μας ή ένα από τα δύο συνδικαλιστικά μας σωματεία, ΠΟΕΠΛΣ ή ΠΕΑΛΣ», μας επισημαίνει και προσθέτει:
«Με τον τρόπο αυτό θα πετυχαίναμε την αναστολή της εκτέλεσης του Π.Δ. Δεν το έκαναν όμως.
Γι’ αυτό και η ηγεσία μας χαρακτηρίζεται ως «δοσίλογη».
Αξίζει να σημειωθεί ότι από την ημέρα, που δημοσιεύθηκε το Π.Δ. 189/2009, τα στελέχη του Λ.Σ. είχαν στη διάθεσή τους 60 ημέρες για να προσφύγουν στο ΣτΕ.
«Γιατί δεν έγινε η προσφυγή;» ρωτήσαμε κάποιους απ’ όσους σήμερα αντιδρούν στα τεκταινόμενα. «Ο κ. Χρυσοχοΐδης μας πέταξε την “καραμέλα” ότι θα συστήσει Αρχηγείο Λ.Σ. με βελτιωμένες αρμοδιότητες, αλλά, η ηγεσία μας δεν ρώτησε τον Yπουργό:
Πως θα μεταφερθεί το προσωπικό του Λ.Σ. σε άλλο Υπουργείο έστω και προσωρινά;
Πως θα κρίνω ένα στέλεχος του Λ.Σ. όταν υπηρετεί σε άλλο Υπουργείο;»
Αυτά τα θέματα συνιστούν προβλήματα άσκησης Διοικητικού Δικαίου, μας καταγγέλλουν. Επιπλέον ο Υπουργός, θέλοντας να αποτρέψει την οποιαδήποτε προσφυγή, δήλωσε ότι στις 10 Ιανουαρίου 2010 θα κατέθετε την πρότασή του για τη σύσταση του Αρχηγείου Λ.Σ. Βεβαίως, από τις 6 Νοεμβρίου έως τις 10 Ιανουαρίου, πέρασαν 65 ημέρες. Έτσι, χάθηκε η προθεσμία κατάθεσης της προσφυγής στο ΣτΕ.
«Πολλοί από εμάς φώναζαν, αλλά ο Αρχηγός του Λ.Σ. δεν άκουγε», λένε σήμερα, οι διαμαρτυρόμενοι για το χάος που επικρατεί στο Λιμενικό.

«Αρχηγός υπό εποπτεία ή ομηρία»

Πέρα απ’ όλα αυτά, αρκετοί λιμενικοί χαρακτηρίζουν τον αρχηγό του Λιμενικού ως «Αρχηγό υπό εποπτεία» αφού καθ’ όλη τη διάρκεια της παρουσίας του στο κτίριο του πρώην Υ.Ε.Ν., βρίσκονται στο γραφείο του ο κ. Νασιάκος (πρώην αρχηγός της Αστυνομίας και σύμβουλος των Υπουργών Βουλγαράκη, Παπαληγούρα και Χρυσοχοΐδη) καθώς και ο πολύ στενός φίλος του κ. Νασιάκου, Ν. Βούλγαρης, απόστρατος του Λιμενικού, που επανέκαμψε επίσης ως Σύμβουλος του υπουργού Προστασίας του Πολίτη.
Να σημειωθεί, επίσης ότι οι λιμενικοί θεωρούν ότι το Λ.Σ. απαξιώθηκε ακόμα και από το γεγονός ότι στην επιτροπή, που συστήθηκε από τον κ. Χρυσοχοΐδη, για να συντάξει τον νόμο για τη σύσταση του Αρχηγείου Λ.Σ., περιλαμβάνονταν και δύο Αξιωματικοί της ΕΛ.ΑΣ.
Επίσης, επισημαίνεται ότι μέχρι στιγμής δεν έχει τεθεί θέμα νέου Π.Δ., που θα ακυρώσει ή θα καταργήσει στην πράξη το Π.Δ. 189/2009, με αποτέλεσμα να είναι αδύνατη πρακτικά η σύσταση του Αρχηγείου Λ.Σ., αφού δεν έχει σήμερα αρμοδιότητες, με αποτέλεσμα να μην μπορούν να γίνουν κρίσεις, και εάν γίνουν, θα είναι εύκολο στους όποιους δυσαρεστημένους να προσφύγουν άμεσα στα διοικητικά δικαστήρια για να τις κρίνουν παράνομες.

Και παρατράγουδα

Μέσα σ’ όλα αυτά, ένας πλοίαρχος ο οποίος, σύμφωνα με στοιχεία, έδινε ευαρέσκειες σε λιμενικούς, που συνελήφθησαν και αποτάχθηκαν από το Σώμα με την κατηγορία της παράνομης διακίνησης μεταναστών στην Πάτρα, όχι μόνον δεν τον ακουμπά η ηγεσία του Λ.Σ. αλλά επιδιώκει την αποστρατεία του με ευνοϊκή κρίση, ως «ευδόκιμως τερματίσας την σταδιοδρομία του», με στόχο, όχι μόνον να φύγει από το Σώμα ως Υποναύαρχος, αλλά και να προσληφθεί ως Σύμβουλος στο Υπουργείο της κ. Κατσέλη.
Έτσι δεν αποκλείεται να δούμε επανάληψη της ιστορίας «Μόσχου». (σ.σ. Ο Δ. Μόσχος είχε αποστρατευθεί και τον επανέφερε ο πρώην Υπουργός Μ. Κεφαλογιάννης, χρήζοντάς τον “Υπαρχηγό”, και ενώ υπηρετούσε στην ηγεσία του Λ.Σ. το Ναυτοδικείο τον καταδίκασε σε 7μηνη φυλάκιση αναγκάζοντας τον πρώην Υπουργό να τον αποστρατεύσει ξανά.»
Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι ο συγκεκριμένος αξιωματικός, με βαθιές διασυνδέσεις στον κομματικό μηχανισμό του ΠΑΣΟΚ, επιδιώκει με τον τρόπο αυτό να καταλάβει μία από τις θέσεις Διευθύνοντος Συμβούλου σε κάποιο από τα λιμάνια του Λαυρίου, της Ελευσίνας ή της Ραφήνας.
Επιθυμεί δε να αποστρατευθεί πριν από τις κρίσεις, καθώς διαφορετικά θα πρέπει να βάλει την υπογραφή του για να «κοπούν» «φίλοι» του, εάν και όποτε γίνουν αυτές οι κρίσεις.

Και οι «μικρ-ασιατικές» βάσεις

Αυτό που απαιτούν τα στελέχη του Λ.Σ. είναι να έχουν άμεσα επίσημη πληροφόρηση για το τι μέλλει γενέσθαι στον Οργανισμό αυτό.
Τι θα γίνει με το ασφαλιστικό, το συνταξιοδοτικό, την κατανομή του προσωπικού στις διάφορες Διευθύνσεις, τα Λιμεναρχεία κ.λπ. «Κωμωδία» χαρακτηρίζουν και το γεγονός ότι εκδόθηκε «εκδήλωση ενδιαφέροντος» για Προξενικές Αρχές, ενώ αναμένεται σύντομα να καταργηθούν αρκετές από αυτές.
Εύλογες δε απορίες και μειδιάματα προκαλούνται από το ότι ο σχετικός κανονισμός Λ.Σ. 73 (Σεπτέμβριος 2008), πριν στεγνώσει το μελάνι του, τροποποιήθηκε (Ιανουάριος 2009) στο άρθρο που ανέφερε, ότι «ως ναυτιλιακοί ακόλουθοι υπηρετούν Πλοίαρχοι και Αντιπλοίαρχοι», προβλέποντας πλέον να υπηρετούν και Πλωτάρχες (Αξιωματικοί με 10ετή μόνον υπηρεσία).
Έτσι αναχώρησαν ή αναχωρούν μεταξύ άλλων οι αρεστοί του Υπουργού, του τέως και του νυν Αρχηγού, αναμένοντας να δουν και τους επόμενους.
Και φυσικά όλοι έχουν στραμμένη την προσοχή τους στις «μικρ-ασιατικές» βάσεις, όπως αποκαλούν τα λιμάνια διακίνησης λαθρομεταναστών του Ανατολικού Αιγαίου, όπου τα κυκλώματα οργιάζουν καθημερινά.


ΘΕΟΔΟΣΙΑ ΚΟΝΤΖΟΓΛΟΥ.

ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΑΤΤΙCΑPRESS