ΑΠΕΡΓΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ ΜΑΣ!
To PEIRATIKO REPORTAZ ΠΑΝΤΑ ΚΟΝΤΑ ΣΑΣ!
Τετάρτη 3 Φεβρουαρίου 2010
ΝΙΚΟΣ ΣΗΦΟΥΝΑΚΗΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΓΟΝΕΣ-ΠΙΣΩ ΣΤΑ ΤΡΑΠΕΖΙΚΑ ΔΑΝΕΙΑ......
Για τα ΑΚΤΟΠΛΟΪΚΑ μας (και όλα τα ίδια μένουν…)
Για την ακτοπλοϊκή μας συγκοινωνία, ο κ. Σηφουνακης είπε ότι υπάρχει πρόβλημα επάρκειας πλοίων για να αναλάβουν τις άγονες γραμμές και παρουσιάζεται το φαινόμενο να μην κατατίθενται προσφορές στις προκηρύξεις διαγωνισμών.
Ένα άλλο εμπόδιο, ανέφερε ο Υπουργός, είναι το γεγονός ότι για το 50% των άγονων γραμμών έχουν ήδη γίνει μακροχρόνιες συμβάσεις από την προηγουμένη Κυβέρνηση και δεν μπορούν να αλλάξουν.
Αυτό, να προσθέσουμε εμείς, έγινε και για τη Λήμνο όταν πρόσφατα, στα μέσα στο Γενάρη, ανέλαβε τις γραμμές του Λαυρίου το πλοίο ΤΑΞΙΑΡΧΗΣ, με σύμβαση 12ετους διάρκειας.
Όμως αυτόν τον διαγωνισμό που τον είχε προκηρύξει η προηγουμένη Κυβέρνηση θα μπορούσε, κατά τη γνώμη μας, να μην τον αφήσει να εξελιχθεί η σημερινή!
Η λύση, που σκέφτεται ο κ. Σηφουνάκης και έγινε αποδεκτή από την αρμόδια Υπουργό κ. Κατσέλη σε σύσκεψη τους, είναι η επάνοδος σε εκείνο τον σχεδιασμό του κ. Σηφουνάκη, όταν ήταν στο Υπουργείο Αιγαίου, που προέβλεπε για τις άγονες γραμμές τη ναυπήγηση νέων πλοίων από εφοπλιστές, με τραπεζικά δάνεια εγγυημένα από το κράτος. Για εκείνο το πρόγραμμα, είπε, είχε εξασφαλίσει τη χρηματοδότηση του από Ευρωπαϊκά κονδύλια και κατηγόρησε την προηγουμένη Κυβέρνηση, που δεν το συνέχισε, οπότε χάθηκε μια μεγάλη ευκαιρία.
Άφησε όμως ένα παράθυρο ανοιχτό λέγοντας ότι θα γίνει προσπάθεια να ενταχθεί στο τρέχον πρόγραμμα του ΕΣΠΑ και η ναυπήγηση πλοίων για τις άγονες γραμμές.
Όπως φάνηκε, σε εμάς τουλάχιστον, προς το παρόν δεν υπάρχει σχέδιο απ την Κυβέρνηση και όλα δείχνουν ότι για τα επόμενα χρόνια, τα πράγματα θα μείνουν ως έχουν (ΤΑΞΙΑΡΧΗΣ κλπ) στις βασικές γραμμές της Λήμνου, ενώ, είναι πιθανόν να επανέλθει η γραμμή του Βόλου, που ξεκίνησε επί των ημερών, στο Υπουργείο Αιγαίου, του Ν. Σηφουνάκη.
Για την πρόταση όλων των Φορέων της Λήμνου για δρομολόγια και από την Κύμη, που λόγω εγγύτητας με τη Λήμνο μειώνουν σημαντικά το θαλάσσιο ταξίδι και ως επιδοτούμενες γραμμές είναι πολύ φθηνότερες για το κράτος, με όσα μας είπε, ο κ. Σηφουνακης έγινε φανερό ότι η Κυβέρνηση δεν έχει σκοπό να ασχοληθεί εξ αρχής, σε βάθος και με άλλα (επιστημονικά) κριτήρια με το θέμα των αγόνων γραμμών της Λήμνου…και τις αφήνει ως έχουν…
Τόσο στην συνέντευξη όσο και στις άλλες συναντήσεις που είχε ο Υφυπουργός ΥΠΟΔΟΜΩΝ, ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΚΑΙ ΔΙΚΤΥΩΝ ήταν παρών και ο Γενικός Γραμματέας ΑΙΓΑΙΟΥ και ΝΗΣΙΩΤΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ, Δημ. Χαλκιωτης.
ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΛΗΜΝΟΣ TV