ΑΠΕΡΓΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ ΜΑΣ!

ΑΠΕΡΓΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ ΜΑΣ!

To PEIRATIKO REPORTAZ ΠΑΝΤΑ ΚΟΝΤΑ ΣΑΣ!

Πέμπτη 25 Φεβρουαρίου 2010

Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΘΕΛΕΙ ΝΑ ...ΚΤΙΣΕΙ 10 ΚΡΑΤΙΚΑ ΚΑΡΑΒΙΑ - ΠΡΩΤΟΣ ...ΕΦΟΠΛΙΣΤΗΣ, Ο ΔΗΜΟΣ ΚΑΛΥΜΝΟΥ....


22/2/2010
Συντάκτης: Λαδικού Σάντυ


..Ο Δήμος της Καλύμνου αποτολμά το μεγάλο άλμα για τη λύση του ακτοπλοϊκού: αγοράζει δικό του καράβι, για σύνδεση με Πειραιά, με δύο ενδιάμεσες προσεγγίσεις: Λέρο, Πάτμο.
Η πρότασή του δημάρχου κ. Γ. Ρούσσου προς την κυβέρνηση έτυχε ενθουσιώδους αποδοχής, γιατί αυτή η τολμηρή καινοτομία του Δήμου Καλυμνίων έχει ρεαλισμό, είναι προσγειωμένη λύνει τα χέρια της κυβέρνησης
.
Γιατί βρίσκει ένα Δήμο-συνεργάτη, ώστε να εφαρμόσει το πρόγραμμά της στην ακτοπλοΐα, που δεν είναι άλλο, από το κτίσιμο 10 κρατικών καραβιών για τις ακτοπλοϊκές γραμμές του Αιγαίου.

Ο Δήμαρχος κ. Γ. Ρούσσος, έχοντας στα χέρια του την απόφαση του δημ. σ/λίου για την αγορά πλοίου, μετέβη στην Αθήνα συνοδευόμενος από τον αντιδήμαρχο κ. Α. Σκουμπουρδή, το νομικό σύμβουλο της ΑΝΕΚ κ. Δ. Καρδούλια και το σύμβουλο του Δήμου σε θέματα ακτοπλοΐας, το ναυπηγό κ. Βασίλη Ψαρομπά. Στην Αθήνα είχε μια τέλεια οργανωμένη συνεργασία με τρεις βουλευτές του νομού, τους κ.κ. Ζωίδη Ν., Κουσουρνά Στ. και Κρεμαστηνό Δ. Οι επισκέψεις στο υπουργείο Οικονομίας, και ιδιαίτερα η συνεργασία με τον υφυπουργό κ. Ν. Συφουνάκη, υπεύθυνο για την ακτοπλοΐα, είχαν πολύ καλά αποτελέσματα.
Οι προτάσεις του Δήμου έγιναν δεκτές στο σύνολό τους, γιατί ήταν συγκεκριμένες, τεκμηριωμένες και υλοποιήσιμες. Και το σπουδαιότερο, χωρίς να επιβαρύνουν τον κρατικό κορβανά, αλλά, αντίθετα, προσφέροντας οικονομικές λύσεις.

Πρόταση πρώτη, για να έχουμε… καλό καλοκαίρι:
Ο Δήμος πρότεινε να προβεί σε μικρές μετατροπές στον εξωτερικό λιμενοβραχίονα, ώστε να μπορεί το BLUE STAR να προσεγγίζει.
Τις διευθετήσεις (μικρή εκβάθυνση και κατασκευή πλατφόρμας για να δένει το καράβι) τις δέχτηκε τόσο η ναυτιλιακή εταιρία (δε θα πια έχει πρόβλημα να πιάνει και Κάλυμνο) όσο και το υπουργείο.
Ετσι, για φέτος δίνεται η καλύτερη δυνατή λύση.

Η περιβόητη εξωτερική προβλήτα, η μελέτη και οι αδειοδοτήσεις (που έφαγαν τρία χρόνια), θα γίνει όπως σχεδιάστηκε.
Εξάλλου και αυτές οι διευθετήσεις που θα γίνουν, θα βασιστούν στις μελέτες που υπάρχουν για τη μεγάλη προβλήτα.
Μετά από αυτή τη λύση, τελειώνει το παραμύθι της… προβλήτας.
Ομως, η δημοτική Αρχή κρίνει ότι, και με το να έρθει το BLUE STAR τους καλοκαιρινούς μήνες, το ακτοπλοϊκό της Καλύμνου δε λύνεται οριστικά, γιατί, ανά πάσα στιγμή, η κάθε ναυτιλιακή εταιρία «κουνάει μαντίλι» και φεύγει.

Πρόταση δεύτερη, ριζοσπαστική και καινοτόμα:
Ο Δήμος προχωρεί άμεσα στην αγορά καραβιού. Η δημ. Αρχή βρήκε το καράβι, ανήκει στη Ναυτ. Εταιρία Ευγενίδη και έχει τα εξής χαρακτηριστικά: 1) μήκος 95μ., 2) ταχύπλοο με μέγιστη ταχύτητα τα 32μίλια, 3) χωράει 723 επιβάτες και 150 αυτοκίνητα - ή 120 φορτηγά και 6 αυτοκίνητα, 4) λίγα τα λειτουργικά του έξοδα, 5) λιγότερες οι απαιτούμενες ναυτιλιακές εργασίες, 6) κοστίζει 7,5εκ.€., 7) θα έχει ένα επισκευαστικό «φρεσκάρισμα» με εγγύηση 5 χρόνια.

Η υποδοχή της πρότασης ήταν ενθουσιώδης, γιατί το λεγόμενο «μεταφορικό ισοδύναμο» έμενε στα χαρτιά, καθώς η κυβέρνηση έπρεπε να βρει συνεργάτες για να το υλοποιήσει. Το «σχέδιο Συφουνάκη» προβλέπει να κτίσει το κράτος 10 καράβια για το Αιγαίο, ώστε να λυθεί μια για πάντα το ακτοπλοϊκό και να μη γίνεται κεφάλαιο εκμετάλλευσης από τους εφοπλιστές.
Με αυτή την προϊστορία, η πρόταση του Δήμου της Καλύμνου αποτελεί μια πρώτης τάξεως λύση για την κυβέρνηση, γιατί:
1) Το «σχέδιο Συφουνάκη» μπορεί να ξεκινήσει με τις καλύτερες προϋποθέσεις.
2) Βρίσκει μια συμφέρουσα λύση, καθώς στους εφοπλιστές δίνει περίπου 100εκ. € το χρόνο για τις «άγονες» γραμμές, ενώ ο Δήμος Καλυμνίων του χαμηλώνει το κόστος της ακτοπλοΐας.
3) Είναι ολοκληρωμένη η πρόταση του Δήμου: μιλάει
α) για μια γραμμή-κορμό: Κάλυμνο-Λέρο-Πειραιά,
και β) ακτινωτές γραμμές του Ν. ΚΑΛΥΜΝΟΣ, που θα συνδέει με τη γραμμή-κορμό τα νησιά: Αστυπαλιά (μέσω Καλύμνου), Λειψούς, Αγαθονήσι, Ικαρία, Φούρνους (μέσω Πάτμου).
Η λύση αυτή εξασφαλίζει για την Κάλυμνο ταξίδι μόνον 7 ωρών για Πειραιά ανάλογη η μείωση του χρόνου και για Λέρο, Πάτμο.

Και η χρηματοδότηση ιδανική για το Δήμο.
Πρώτον, τα 7,5εκ. για την αγορά του πλοίου θα τα δώσει η κυβέρνηση, ενισχύοντας οικονομικά το Δήμο και ο Δήμος, με τη σειρά του, χρηματοδοτώντας την ΑΝΕΚ.
Δεύτερον, για τα λειτουργικά έξοδα της πρώτης χρονιάς θα επιδοτηθεί και πάλι ο Δήμος.
Από τη δεύτερη χρονιά και μετά ο Δήμος θα συμμετέχει στους διαγωνισμούς για τις επιδοτούμενες γραμμές, προσφέροντας τις πιο οικονομικές για το κράτος λύσεις.

Ουσιαστική πολιτική με όραμα, πρακτικότητα, καινοτομίες και πάταξη της αδιαφάνειας στην ακτοπλοΐα αποτελούν αυτές οι λύσεις που εφαρμόζει η δημοτική Αρχή στον τομέα της ακτοπλοΐας, που είναι το «Α» και το «Ω» για ένα νησί.
Σε τοπικό επίπεδο, η αγορά των πλοίων KALYMNOS DOLPHIN και KALYMNOS STAR έδωσαν ανάσα στον τουρισμό, αλλά και στην κίνηση των επιβατών της επαρχίας μας, ενώ το Ν. ΚΑΛΥΜΝΟΣ, ανανεωμένο και πάντα αξιόπλοο και αξιόπιστο, επιτελεί ύψιστο εθνικό έργο.

Δεν ξέρουμε ποια αντιμετώπιση θα έχει τοπικά αυτό το εγχείρημα της δη. Αρχής. Είναι δύσκολο να βρεθεί πολιτικός στην Κάλυμνο που να πει: δε θέλουμε δωρεάν καράβι, δε θέλουμε ούτε την επιδότηση της λειτουργίας του. Ομως, η τοπική μας «παράδοση» προτιμά τις «ναυμαχίες». Οι θετικές πρωτοβουλίες (όπως έχει αποδείξει η πράξη και η «πρακτική») γίνονται πολύ εύκολα «αιτία πολέμου». Για, να δούμε… τι θα δούμε.

Πηγή: Αργώ Καλύμνου,www.verena.gr
ANAΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΑΠΟ ΤΑ ΝΕΑ ΤΗΣ ΚΩ