ΑΠΕΡΓΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ ΜΑΣ!
To PEIRATIKO REPORTAZ ΠΑΝΤΑ ΚΟΝΤΑ ΣΑΣ!
Παρασκευή 8 Ιανουαρίου 2010
ΚΥΚΛΩΜΑ ΠΑΤΡΩΝ: AΠΟΚΑΛΥΨΕΙΣ ΣΤΟ ATTICAPRESS.GR
ATTICAPRESS.GR
Σύνταξη : Θεοδοσία Κοντζόγλου
Πληθαίνουν οι αποκαλύψεις για τα δουλεμπορικά κυκλώματα της Πάτρας
Σπάει το «απόστημα» στο Λιμενικό
Ολοένα και πιο συνταρακτικές είναι οι αποκαλύψεις γύρω από τα κυκλώματα που λειτουργούσαν σε βάρος των μεταναστών της Πάτρας.
Στο φάκελο της δικογραφίας, σύμφωνα με πληροφορίες, υπάρχει ενοχοποιητικό για το Λ.Σ. έγγραφο τού τέως Αρχηγού της Αστυνομίας κ. Τσιατούρα.
Στο μεταξύ, για «τερατώδη» σημεία, που αναφέρονται στην επιστολή που έστειλε ο απόστρατος ναύαρχος Φερούσης στον Υπουργό Προστασίας του Πολίτη, διετάχθη Ε.Δ.Ε. ενώ την παραίτησή του κατέθεσε ο Διευθυντής της Ασφάλειας του Λιμενικού, πλοίαρχος Καρόπουλος. Και τέλος, δεκάδες ανώτεροι αξιωματικοί απειλούν με παραίτηση την ηγεσία του Λιμενικού και τον Υπουργό Μιχάλη Χρυσοχοΐδη.
Σύμφωνα με καλά πληροφορημένη πηγή, απόρρητο έγγραφο του τέως αρχηγού της Αστυνομίας κ. Τσιατούρα, που είχε σταλεί στον τέως Αρχηγό του Λιμενικού Σώματος Θεόδωρο Ρετζεμπέρη, έχει ενταχθεί στη δικογραφία την οποία χειρίζεται η ανακρίτρια Λυμπεροπούλου. Το έγγραφο αυτό αναφέρει ότι στην Πάτρα λειτουργεί κύκλωμα Λιμενικών που προωθεί, έναντι αμοιβής, τους λαθρομετανάστες προς την Ιταλία και φέρει ημερομηνία αρκετών μηνών, πριν τη σύλληψη του κυκλώματος των Λιμενικών από την Αστυνομία.
Στο μεταξύ, την παραίτησή του κατέθεσε στην ηγεσία του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη ο πλοίαρχος Καρόπουλος, ο οποίος μέχρι το τέλος του 2009 κατείχε τη θέση του Διευθυντή Ασφάλειας στο άλλοτε Υπουργείο Ναυτιλίας. Όπως έγινε γνωστό, ο κ. Καρόπουλος υπέβαλε την παραίτησή του, αγανακτισμένος από την κριτική που άσκησε πρόσφατα στην υπηρεσία του ο Υπουργός Μιχάλης Χρυσοχοΐδης αλλά κυρίως από το γεγονός ότι η ηγεσία του Λιμενικού δεν προέβη σε καμία δήλωση κάλυψης της υπηρεσίας.
Σε γενικές γραμμές, ο Υπουργός δήλωσε πρόσφατα ότι η Ασφάλεια δεν λειτουργεί σωστά – προσθέτοντας βέβαια ότι δεν διέθετε τα απαραίτητα μέσα και το προσωπικό – αλλά ο Αρχηγός του Σώματος δεν αντέδρασε, αφήνοντας να εννοηθεί ότι ο Διευθυντής της Υπηρεσίας είναι ανεπαρκής.
«Υπουργέ, θα έχετε πρόβλημα...»
Πηγές πάντως αναφέρουν ότι ο κ. Χρυσοχοΐδης επικοινώνησε με τον κ. Καρόπουλο, στον οποίο δήλωσε ότι δεν ήταν στις προθέσεις του να τον εκθέσει.
Ο τελευταίος ευχαρίστησε τον Υπουργό αλλά του ξεκαθάρισε το τι περίμενε από την ηγεσία του Λιμενικού, ενώ παράλληλα προειδοποίησε τον Υπουργό ότι πολύ σύντομα θα αντιμετωπίσει σοβαρά προβλήματα από τη σημερινή ηγεσία του Σώματος. «Ό,τι και να κάνετε θα τους βρείτε μπροστά σας», φέρεται να είπε στον κ. Χρυσοχοΐδη ο κ. Καρόπουλος.
Στο μεταξύ, στη δικαιοσύνη προσέφυγε και δικαιώθηκε ο Διευθυντής Ασφάλειας του Κεντρικού Λιμεναρχείου Πάτρας, ο οποίος είχε κατηγορηθεί για εκτέλεση πλημμελούς υπηρεσίας κατά την περίοδο που προηγήθηκε της εξάρθρωσης του κυκλώματος Λιμενικών.
Μάλιστα, ο τότε Διοικητής Ασφάλειας του Κ. Λ. Πάτρας είχε δεχθεί ποινή φυλάκισης 20 ημερών από τον Αρχηγό του Λιμενικού, Θεόδωρο Ρετζεμπέρη, αλλά η ποινή του αυτή έχει πλέον διαγραφεί.
Και φυσικά το ερώτημα είναι γιατί έπρεπε να αποστρατευθεί από το Σώμα ο τότε Λιμενάρχης Απόστολος Λιούρδης στον οποίο επίσης επιβλήθηκε ποινή φυλάκισης 20 ημερών ώστε να μην μπορεί να επανέλθει στο Σώμα, καθώς σύμφωνα με το πόρισμα Φερούση, είναι εκείνος ο οποίος ενημέρωνε διαρκώς τον Αρχηγό του Λιμενικού Σώματος και όλη την ηγεσία του Υπουργείου για την κατάσταση που επικρατούσε στην Πάτρα. Σύμφωνα μάλιστα με δήλωση του κ. Λιούρδη στο Atticapress.gr, ουδείς είχε ποτέ συγκινηθεί με το χάος που επικρατούσε στο πατρινό λιμάνι.
Ε.Δ.Ε. για την επιστολή Φερούση
Επίσης ερωτηματικό αποτελεί το γεγονός ότι, ενώ αποστρατεύθηκε ο κ. Λιούρδης, παρέμεινε στο Σώμα και μάλιστα προήχθη σε Αρχιπλοίαρχο ο τότε προϊστάμενος του Λιμενάρχη Πάτρας, ο Περιφερειάρχης Νοτίου Αιγαίου, κ. Μπιτζής.
Ο τελευταίος όφειλε να κάνει τακτικούς ελέγχους στο Λιμεναρχείο, όπου εκεί θα διαπίστωνε μεταξύ άλλων διάφορες αντικανονικές συμπεριφορές για τις οποίες μόλις χθες – και μετά τα δημοσιεύματα του Atticapress.gr – διετάχθη Ε.Δ.Ε.
H Ε.Δ.Ε. αυτή καλείται να βεβαιώσει όσα αναφέρονται στο πόρισμα Φερούση:
1. Τα ημερολόγια Συμβάντων του Λιμεναρχείου δεν έφεραν υπογραφές από το 2005 (σ.σ. Λιμενάρχης από το 2005 έως και τον Νοέμβριο του 2007 ήταν ο σημερινός Διευθυντής Διοικητικού, Πλοίαρχος Σπανάκος).
2. Συγκεκριμένα άτομα χρέωναν το Σώμα με πλασματικές υπερωρίες (σ.σ. αυτό συνέβαινε από το 2003).
3. Δεν έγινε καμία δικογραφία για όσους λαθρομετανάστες επέστρεψαν από την Ιταλία, κατά παράβαση των νόμων (σ.σ.: αυτό επίσης συνέβαινε από το 2003, σύμφωνα με μαρτυρίες).
Σε ό,τι αφορά στα ημερολόγια συμβάντων αξίζει να τονιστεί ότι πολίτες και ένστολοι είχαν καταδικαστεί κατά καιρούς με βάση την καταγραφή που είχε γίνει σε κάποια σελίδα του ημερολογίου. Όμως, στα ημερολόγια αυτά κανείς δεν υπέγραφε ώστε – προφανώς – να μην αναλαμβάνει κανείς την ευθύνη για ό,τι συνέβαινε.
Επίσης, σύμφωνα με το νόμο, για κάθε λαθρομετανάστη που επέστρεφε από την Ιταλία, οι Λιμενικές Αρχές της Πάτρας όφειλαν να διενεργήσουν προανάκριση και να σχηματίσουν δικογραφία, στην οποία θα έπρεπε να αναφέρουν τον τρόπο με τον οποίο ο λαθρομετανάστης είχε επιβιβαστεί στο πλοίο, πού βρήκε το διαβατήριο, πόσο το αγόρασε, ποιος τον διευκόλυνε κ.λπ. Η κατάρτιση των δικογραφιών αποτελεί πάντα ευθύνη του εκάστοτε Λιμενάρχη αλλά και του Διευθυντή Ασφάλειας. Αμέσως μετά οι Λιμενικοί όφειλαν να συνοδέψουν τους μετανάστες στην Εισαγγελία και μετά την απόφαση της απέλασής τους θα έπρεπε, βάσει πάντα του νόμου, να παραδοθούν στην Αστυνομία.
«Αφήστε τους ελεύθερους»
Αξίζει να σημειωθεί ότι σε μία κατάθεση Πλοίαρχου ποσταλιού αναφέρεται ότι επί ώρες καλούσε από το πλοίο το Κεντρικό Λιμεναρχείο της Πάτρας, ζητώντας να έρθουν Λιμενικοί στο λιμάνι για να παραλάβουν τους λαθρομετανάστες που εντόπισαν οι Ιταλοί κρυμμένους στο γκαράζ του πλοίου σε διάφορα φορτηγά. Όταν τελικά ήρθε η ώρα το πλοίο να αποπλεύσει ξανά, η απάντηση που έλαβε από το Κεντρικό Λιμεναρχείο Πάτρας ήταν: «Άφησέ τους ελεύθερους».
Η εντολή αυτή επιδέχεται δύο εξηγήσεις: α) δεν υπήρχε χώρος για την κράτηση των λαθρομεταναστών και β) οι εμπλεκόμενοι στην παράνομη διακίνηση των μεταναστών έκαναν ό,τι μπορούσαν ώστε οι «πελάτες» τους να μη συλληφθούν καθώς μετά υπήρχε ο κίνδυνος να διαμαρτυρηθούν οι τελευταίοι για την κατακράτηση του «κεφαλικού φόρου», που ως γνωστό ανερχόταν στα 15.000 ευρώ.
Αναταραχή στο Λιμεναρχείο Ηγουμενίτσας
Χθες όλη τη μέρα και το προηγούμενο 24ωρο οι περίπου 60 λαθρομετανάστες που κρατούνται σε ένα χώρο 15 ατόμων στο Λιμεναρχείο Ηγουμενίτσας ξεσηκώθηκαν, φώναζαν και κτυπούσαν τα κάγκελα με ό,τι είχαν στη διάθεσή τους.
Στόχος τους ήταν να διαμαρτυρηθούν για τις απάνθρωπες συνθήκες κράτησης, καθώς ελάχιστοι Λιμενικοί καλούνται να φυλάξουν το χώρο με αποτέλεσμα οι συνθήκες υγιεινής για τους κρατούμενους να είναι τρισάθλιες.
Σύμφωνα με πληροφορίες, μόνο στο Λιμεναρχείο αυτό ο Λιμενάρχης Σταμάτης Ράπτης, καταρτίζει καθημερινά περίπου 4 με 5 δικογραφίες για επιστροφές λαθρομεταναστών. Μάλιστα μέσα στο 2009 οι δικογραφίες που σχημάτισε κατά «επαναπατρισθέντων» λαθρομεταναστών το Λιμεναρχείο Ηγουμενίτσας ξεπέρασαν τις 1200. Απορίας άξιο είναι πως στη Πάτρα δεν καταρτίστηκε ποτέ καμία δικογραφία και, το σημαντικότερο, πως ο κ. Μπιτζής που είχε στην ευθύνη του το Λιμεναρχείο αλλά και ολόκληρη η πολιτική και στρατιωτική ηγεσία τού τότε Υπουργείου Ναυτιλίας δεν ερεύνησε αυτό το γεγονός.
Οι εύφημες μνείες
Απορίας άξιο είναι πως κανείς μέχρι τώρα από την σημερινή ηγεσία του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη δεν ενδιαφέρθηκε να μάθει, ποιοί κρύβονται πίσω από τις εύφημες μνείες και τα συγχαρητήρια που «έπνιγαν» τις μεταθέσεις των μελών της σπείρας των Πατρών. Ποιος ανώτερος, εν ενεργεία σήμερα αξιωματικός, έβαζε τότε την υπογραφή του κάτω από τα έγγραφα αυτά και ποιος – επίσης εν ενεργεία σήμερα αξιωματικός - αργότερα αποτελούσε μέλος των επιτροπών που απέρριπταν τις αιτήσεις μετάθεσης τις οποίες κατέθετε ο τότε Λιμενάρχης Λιούρδης για τα μέλη της σπείρας; Μήπως πρόκειται για το ίδιο άτομο; Και εάν ναι, ποιοί ήταν οι λόγοι που το άτομο αυτό «εξυπηρετούσε» το κύκλωμα;
Το Atticapress.gr έχει στη διάθεσή του όλα τα σχετικά έγγραφα και σύντομα θα τα δημοσιοποιήσει.
Στο μεταξύ, η μπόχα που σέρνει πίσω του σήμερα το Λιμενικό οδηγεί δεκάδες ανώτερους αξιωματικούς στον προβληματισμό της παραίτησης. Εκτιμάται ότι εάν η σημερινή πολιτική ηγεσία δεν αντιμετωπίσει έγκαιρα το απόστημα που εξακολουθεί να ταλανίζει το χώρο, πολύ σύντομα το σκάφος της υπό σύσταση Λιμενικής Ακτοφυλακής θα βρεθεί χωρίς ...πλήρωμα!
ANAΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ATTICAPRESS.GR
------------------------------------------------------
αναδημοσιεύουμε απο το atticapress.gr, καθώς το θέμα παρουσιάζει μεγάλο ενδιαφέρον.
ευχαριστούμε τους συναδέλφους.
για την αναδημοσίευση.
π.χρ.