ΑΠΕΡΓΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ ΜΑΣ!

ΑΠΕΡΓΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ ΜΑΣ!

To PEIRATIKO REPORTAZ ΠΑΝΤΑ ΚΟΝΤΑ ΣΑΣ!

Πέμπτη 21 Ιανουαρίου 2010

ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΟΧΙ ΑΛΛΟΙ ΝΑΥΤΙΚΟΙ ΣΕ ΚΙΝΔΥΝΟ


Στη Γενική Συνέλευση της Πανελλήνιας 'Ενωσης Πλοιάρχων Ε.Ν. τον Μάϊο του 2006,
στην ομιλία μου, μεταξύ των άλλων ανέφερα "αυτή τη στιγμή κινδυνεύουν
συνάδελφοι ποντοπόροι που ταξιδεύουν στη θάλασσα της Νότιας Κίνας, των στενών
της Σιγκαπούρης και της Μαλαισίας, στις θάλασσες της Ινδονησίας, Σομαλίας, Μπαγκλαντές,
Περού, Εκουαδόρ, Νότιας Ερυθράς, Δυτικής Αφρικής, Αϊτής, Τζαμάικα, Βραζιλίας κ.ά.
Με τις μάνικες και τις αντλίες πυρκαγιάς δεν αντιμετωπίζονται οι μοντέρνοι πειρατές
που συνδέονται με τρομοκράτες".
Λίγο πριν είχα κάνει την πρόταση "Να ηγηθούμε ως κράτος και πρώτη ναυτιλιακή
δύναμη του πλανήτη μιας πρωτοβουλίας παγκόσμιας για την εξεύρεση λύσης του
προβλήματος της πειρατείας".

Το ψήφισμα της Γεν. Συνέλευσης συμπεριέλαβε την
πρότασή μου.
Επιδόθηκε στον Πρωθυπουργό, στην τότε Πρόεδρο της Βουλής, σε αρμόδιους Υπουργούς
και κυβερνητικούς παράγοντες στους Αρχηγούς των Πολιτικών Κομμάτων και στους
Βουλευτές.
Δυστυχώς η Ελλάδα έχασε την ευκαιρία να ηγηθεί σε διεθνές επίπεδο του αγώνα για
την καταπολέμηση της πειρατείας και ιδιαίτερα την χρονική περίοδο που είχε την Πρoεδρία
στο Συμβούλιο Ασφαλείας του Ο.Η.Ε.
Αλλά και στη συνέχεια οι υπεύθυνοι της Ελληνικής και Διεθνούς Κοινότητας καθυστέρησαν
να ενεργοποιηθούν για να λάβουν προληπτικά και κατασταλτικά μέτρα, από τότε που τα
ζητούσε ο Γεν. Γραμματέας του ΙΜΟ κ. Ευθύμιος Μητρόπουλος, αλλά και από τότε που τα
ζητούσαμε εμείς.
Το 2006 αναφέρθηκαν 239 περιπτώσεις επιθέσεων πειρατών σε πλοία σε παγκόσμιο επίπεδο,
και το 2007 αυξήθηκαν στις 263.
Νέα αύξηση το 2008 στις 293 επιθέσεις και το 2009 η ανοδική πορεία συνεχίστηκε φθάνοντας
τις 406, σύμφωνα πάντα με το International Maritime Bureau.
Στον Κόλπο του Aden, από όπου διέρχονται πάνω από 20.000 πλοία τον χρόνο, δημιουργήθηκε
την 22α Αυγούστου 2008 η Maritime Security Patrol Area, αλλά το τότε ΥΕΝΑΝΠ ενημέρωσε
τη Ναυτιλιακή Κοινότητα με έγγραφο ημερομηνίας 3ης Δεκεμβρίου 2008, δηλαδή με καθυστέρηση
πάνω από τρείς μήνες.
Οι δε οδηγίες ήσαν ελλιπείς, διότι δεν είχαν αναγραφεί οι συντεταγμένες (γεωγραφικό πλάτος
και μήκος) των στιγμάτων που προσδιόριζαν την MSPA και στην οποία περιπολούν τα πολεμικά
πλοία της Combined Task Force 150 (CTF-150).
http://www.cusnc.navy.mil/articles/2008/105.html
Την 15η Οκτωβρίου 2008 πέρασε το κανάλι του Σουέζ η Ναυτική Δύναμη του ΝΑΤΟ
κατευθυνόμενη στα νερά της Σομαλίας, στην οποία συμμετείχε και η Ελληνική Φρεγάτα
ΘΕΜΙΣΤΟΚΛΗΣ.
http://www.nato.int/shape/news/2008/10/081015a.html
Η Ναυτική Δύναμη της Ευρωπαϊκής 'Ενωσης στην οποία συμμετείχε και η Φρεγάτα ΨΑΡΑ,
ενεργοποιήθηκε την 10η Δεκεμβρίου 2008.
http://www.mschoa.eu/display.aspx?articlename=258
Τον Ιανουάριο του 2010 δημιουργήθηκε η επιθετική Ναυτική Δύναμη Combined Task Force
151 (CTF-151).
http://www.cusnc.navy.mil/articles/2009/001.html
Οι πιο πάνω πολυεθνικές Ναυτικές Δυνάμεις, ως επίσης και πολεμικά πλοία από την Ρωσία, Κίνα,
Ιαπωνία, Νότια Κορέα, Σιγκαπούρη, Ιράν, Ινδία, Μαλαισία, Τουρκία κλπ., αν και έφθασαν στην
περιοχή με καθυστέρηση, οργανώθηκαν καλά και ανάγκασαν αυτούς που καθοδηγούν τους
πειρατές να επεκτείνουν τις δραστηριότητες της επικερδούς "επιχείρησής" τους στον Ινδικό Ωκεανό.
Η ρίζα του προβλήματος των πειρατών της Σομαλίας, βρίσκεται στην ξηρά και χρειάζεται επίλυση
με παγκόσμια υποστήριξη. Στη χώρα αυτή που μαστίζεται από ακυβερνησία από το 1991, από
εμφύλιες συγκρούσεις, φτώχεια, πείνα και άθλιες συνθήκες διαβίωσης, η Al-Qaeda έχει βρεί
κατάλληλο έδαφος να ευδοκιμήσει και η πειρατεία να ανθήσει.
Η διεθνής κοινότητα με επικεφαλής το Γενικό Γραμματέα του ΟΗΕ κ. Ban Ki-moon έσπευσε
να στηρίξει το νέο μετριοπαθή πρόεδρο κ. Sheikh Sharif Sheikh Ahmed πρώην δάσκαλο,
που εκλέχτηκε την 31η Ιανουαρίου 2009.
Τον Νοέμβριο του 2009, σε συνάντηση της αντιπροσωπείας της 'Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών
με Αμερικανούς Αξιωματούχους συμπεριλαμβανομένου του συντονιστή του Στέιτ Ντιπάρτμεντ
για την καταπολέμηση της πειρατείας κ. Ρόμπερτ Μάγκι, συμφωνήθηκε οτι τα πλοία θα εφαρμόζουν
μέτρα αυτοπροστασίας συμπεριλαμβανομένης της εφαρμογής των οδηγιών του Παγκόσμιου
Οργανισμού Ναυτιλίας ΙΜΟ Best Management Practices to Deter Piracy in the Gulf of Aden and
off the Coast of Somalia.
http://www.imo.org/home.asp?topic_id=1178
Οι οδηγίες Best Management Practices που υποστηρίζονται από την Διεθνή Κοινότητα
συμπεριλαμβανομένης της ITF (International Transport Workers Federation), βλέπουμε με
ικανοποίηση να είναι αναρτημένες και σε Ελληνικές ιστοσελίδες.
Δυστυχώς η αμέλεια ορισμένων να ακολουθήσουν τις BMP και να λάβουν μέτρα αυτοπροστασίας
στα υπό την διαχείρισή τους πλοία, είχε ως αποτέλεσμα να θέσουν σε κίνδυνο την ασφάλεια των
Ναυτικών.
Είναι αποδεδειγμένο οτι τα πλοία που εφάρμοσαν τις BMP απέκρουσαν τις πειρατικές επιθέσεις,
όπως π.χ. το Ελληνόκτητο υπό ξένη σημαία M/V MILTIADES την 17η Ιανουαρίου 2010.
http://www.cusnc.navy.mil/articles/2010/CMF002.html
Τα μέτρα αυτοπροστασίας εκτός απο την περιοχή της Σομαλίας και του Ινδικού, θα είναι επίσης
χρήσιμα και στην Ινδονησία, στο Μπαγκλαντές, στην θάλασσα της Νότια Κίνας, στα στενά της
Μαλαισίας, στη Νιγηρία και στις άλλες περιοχές του πλανήτη που δρούν πειρατές, ληστές και
άλλα κακοποιά στοιχεία.
Επειδή εκ των πραγμάτων φαίνεται ότι κάποιοι αρμόδιοι δυσκολεύονται να ανταποκριθούν
στις απαιτήσεις και στα προβλήματα της σύγχρονης Ναυτιλίας,
θα ήταν χρήσιμο η κ. Υπουργός
να σκεφτεί σοβαρά να προχωρήσει σε προσλήψεις έμπειρων Πλοιάρχων Ε.Ν., με εκσυγχρονισμένες
γνώσεις, ώστε να επανδρώσουν θέσεις του Υπουργείου, που λόγω της φύσης της δουλειάς,
τους ανήκουν.
Η Ελλάδα και η Ελληνική Σημαία θα πρέπει να παύσουν να εκτίθενται
διεθνώς, επειδή κάποιοι δεν έχουν τα κατάλληλα προσόντα.

Επί τέλους, όχι άλλοι νεκροί και όχι άλλοι Ναυτικοί σε κίνδυνο !

Capt. Ν. Πλακάς
το άρθρο του καπετάνιου ΝΙΚΟΥ ΠΛΑΚΑ δημοσιεύτηκε στο περιοδικό ΕΦΟΠΛΙΣΤΗΣ.