
Εριξαν άγκυρα» στις θέσεις τους κυβέρνηση και εργαζόμενοι
7/11/2009
- Κρίσιμη σύσκεψη συνδικαλιστικών φορέων αύριο.
Φωτό ΓΙΩΡΓΟΣ ΧΡΙΣΤΑΚΗΣ
Toυ
Αντώνη Τσιμπλάκη
για τη ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ
Στην προγραμματισμένη για αύριο σύσκεψη των διοικήσεων της Ομοσπονδίας Υπαλλήλων Λιμένων Ελλάδος και της Ενωσης Λιμενεργατών ΟΛΠ είναι στραμμένη η προσοχή της κυβέρνησης αλλά και του εμπορικού κόσμου της χώρας.
Οι συνδικαλιστικοί φορείς συνεδριάζουν προκειμένου να αποφασίσουν εάν θα συνεχίσουν τις απεργιακές τους κινητοποιήσεις για δεύτερη συνεχή εβδομάδα, ενώ ήδη το Επιμελητήριο Μεσσηνίας κατέθεσε αγωγή κατά των απεργών.
Παράλληλα, και οι ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών, σύμφωνα με πληροφορίες, είναι έτοιμες να αλλάξουν τη ρότα των πλοίων τους μακριά από το λιμάνι του Πειραιά, κάτι το οποίο σαφέστατα θα επηρεάσει τη διακίνηση, αλλά και το κόστος των εμπορευμάτων (εισαγωγές και εξαγωγές) εν όψει της εορταστικής περιόδου των Χριστουγέννων.
Το αίτημα που έχουν καταθέσει ΟΜΥΛΕ και λιμενεργάτες είναι να ξεκινήσει ένας διάλογος διάρκειας δύο μηνών για τα θέματα που τους απασχολούν, με την προϋπόθεση να συνεχίσει ο ΟΛΠ θα εκδίδει τα τιμολόγια των εργασιών στο λιμάνι το ίδιο διάστημα. «Η αναγκαιότητα διαλόγου με ανοικτά λιμάνια προϋποθέτει δεσμευτικό πλαίσιο από την πλευρά της κυβέρνησης σε πεδίο χωρίς νέα τετελεσμένα», τονίζουν.
Την ίδια στιγμή η κυβέρνηση μέσω του κυβερνητικού εκπροσώπου, Γιώργου Πεταλωτή, επαναλαμβάνει: «Διάλογος χωρίς ανοικτό λιμάνι δεν μπορεί να γίνει» και υποστηρίζει ότι ο διάλογος αποτελεί προϋπόθεση για τη λύση του ζητήματος.
«Δυναμιτίζουν ένα κλίμα ειρήνης μεταξύ των συμβαλλόμενων μερών και θα πρέπει να σταματήσουν και για το καλό των διαπραγματεύσεων και του δημοσίου συμφέροντος», συνέχισε και προσέθεσε ότι δεν υπάρχει καμία σκέψη για επιστράτευση, αλλά και για δικαστικές ενέργειες, ενώ για όλα τα θέματα θα πρέπει να λαμβάνεται υπόψη τι προβλέπει η σύμβαση που πλέον είναι νόμος του ελληνικού κράτους.
Η Cosco
Σύμφωνα με πληροφορίες της «Ν», ο Ομιλος Cosco φαίνεται να είναι δυσαρεστημένος με το κλίμα που έχει διαμορφωθεί. Μάλιστα η επίσημη επίσκεψη του ισχυρού άντρα της Cosco αλλά και της κινεζικής κυβέρνησης capt. Wei Jiafu, που είναι προγραμματισμένη για τις 15 Νοεμβρίου 2009, δεν είναι σίγουρο ότι θα πραγματοποιηθεί με κλειστό το λιμάνι του Πειραιά.
Τι λέει η αγορά
Εν τω μεταξύ, την έντονη ανησυχία του για τις εξελίξεις στο λιμάνι του Πειραιά εξέφρασε με επιστολή του προς την υπουργό Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, Λούκα Κατσέλη, ο Πανελλήνιος Σύνδεσμος Εξαγωγέων
«Για τις εξαγωγικές επιχειρήσεις το κόστος των απεργιακών αυτών κινητοποιήσεων θα είναι πολλαπλό, εάν λάβουμε υπόψη μας την αδυναμία παραλαβής πρώτων και βοηθητικών υλών για την παραγωγή των προς εξαγωγή προϊόντων, το αυξημένο κόστος μεταφοράς, την αδυναμία αποστολής αυτών στους πελάτες του εξωτερικού, την απώλεια ξένων πελατών και αγορών, οι οποίες είναι δύσκολο να ξανακερδηθούν», επισημαίνουν οι εξαγωγείς και προσθέτουν:
«Θέλουμε να πιστεύουμε, κυρία Υπουργέ, ότι οι καλές προθέσεις και προσπάθειες της νέας κυβέρνησης και υμών προσωπικά, με στόχο τη βελτίωση της ανταγωνιστικότητας και της εξωστρέφειας των επιχειρήσεων και τις οποίες σύσσωμος ο επιχειρηματικός κόσμος χαιρέτισε με ιδιαίτερη ικανοποίηση, θα βρουν την ανάλογη ανταπόκριση, ώστε να οδηγηθούμε σύντομα σε μια οριστική λύση του μεγάλου αυτού προβλήματος που ταλανίζει επί δύο σχεδόν χρόνια το σύνολο των ελληνικών επιχειρήσεων, με απρόβλεπτες συνέπειες για την εθνική οικονομία».
Από την πλευρά του ο Εμπορικός Σύλλογος Πειραιώς δηλώνει ότι δεν θα συμμετέχει πλέον στον πόλεμο των ανακοινώσεων, αλλά μόνο σε ουσιαστικές προσπάθειες και θέτει στη διάθεση του υπουργείου και του τ. υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας, Γ. Ανωμερίτη, τη συμμετοχή του σε εξωδικαστικές διαδικασίες, ώστε να μην κλιμακωθεί περαιτέρω η κρίση και να αποκατασταθεί η ομαλότητα στο λιμάνι το συντομότερο. Για το λόγο αυτό γνωστοποιείται ότι έχει συγκαλέσει διοικητικό συμβούλιο την Τρίτη 10 Νοεμβρίου προκειμένου να αποφασιστεί η στάση και οι περαιτέρω ενέργειές του.
Η αντιπολίτευση
Η γενική γραμματέας του ΚΚΕ Αλέκα Παπαρήγα, σε δηλώσεις της επεσήμανε: «Απέναντι στο μπλοκ του ΠΑΣΟΚ της Ν.Δ. και όλων των εργοδοτικών φορέων που πιέζουν και απειλούν τον αγώνα των εργαζομένων στο λιμάνι προκειμένου να προχωρήσει η ιδιωτικοποίηση πρέπει να υψωθεί η οργή όλων των εργαζομένων και η απαίτηση να σταματήσει τώρα η ιδιωτικοποίηση. Για το λαό είναι νόμιμο αυτό που ανταποκρίνεται στα συμφέροντά του».
Αλλά και ο πρόεδρος της Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ, Αλέξης Τσίπρας, ανέφερε: «Στο θέμα του λιμανιού τσαλακώθηκε η αξιοπιστία των προεκλογικών δεσμεύσεων της κυβέρνησης. Οταν η κυβέρνηση προεκλογικά μιλούσε για επαναδιαπραγμάτευση προφανώς κορόιδευε τον κόσμο» και προσέθεσε: «Η μόνη λύση είναι να καταγγελθεί αυτή η σύμβαση και να επανέλθει το λιμάνι του Πειραιά υπό το δημόσιο έλεγχο».
του ΑΝΤΩΝΗ ΤΣΙΠΛΑΚΗ- ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ
ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΑΠΟ MARINEWS ΚΑΙ ΑΠΟ ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ
ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ
PEIRATIKO