ΑΠΕΡΓΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ ΜΑΣ!
To PEIRATIKO REPORTAZ ΠΑΝΤΑ ΚΟΝΤΑ ΣΑΣ!
Δευτέρα 30 Νοεμβρίου 2009
ΑΛΛΟΙ ΞΕΝΙΤΕΥΟΝΤΑΙ ΣΤΑ ΚΑΡΑΒΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΤΡΙΔΑ ΚΙ ΑΛΛΟΙ ΤΗΝ ΞΕΠΟΥΛΟΥΝ
Η Μεγάλη και Παγκόσμια επιτυχία της Ελλάδας...αλλά και τα μίζερα Ναυπηγεία μας
Αγαπητοί κύριοι και κυρίες.
Βρίσκομαι στην Νότιο Κορέα, και διαβάζοντας το άρθρο σας ειλικρινά ένοιωσα μεγάλη χαρά, όταν είδα ότι η Πατρίδα μας αναγνωρίσθηκε Παγκοσμίως ως ένα σοβαρό Κράτος το οποίο μπορεί να αναλάβει επιτυχώς τα θέματα της εν γένει Ναυτιλίας.
Στον αντίποδα, διαβάζοντας πάλι στο δικό σας site, http://www.greekshippingnews.gr/, είδα με τα λύπης μου τα ναυπηγεία μας να συνεχίζουν να σκουριάζουν, να μην υπάρχει φως στο τούνελ, και κανείς να μην θέλει να δώσει λύση.
Μιας και είμαι ενεργό μέλος της ναυτιλίας με αρκετά μεγάλη εμπειρία όχι μόνο στον χώρο των εμπορικών πλοίων αλλά και των ναυπηγείων, αυτό που με προβληματίζει περισσότερο είναι το γιατί δεν θέλει κανείς να ασχοληθεί σοβαρά με τα ναυπηγεία μας. Γιατί κανείς δεν θέλει να χρησιμοποιήσει των πλούτο της γνώσης που έχουμε στην Ελλάδα για να μεγαλουργήσει στα ναυπηγεία μας, να πλουτίσει και αυτός με την σειρά του, αλλά μαζί με αυτόν που θα αναλλάβει να αναβαθμίσουμε και την ίδια την Ελλάδα (εισροή κεφαλαίων, θέσεις εργασίας, εξειδίκευση, αύξηση εργασίας δορυφορικών με τα ναυπηγεία επαγγελμάτων, κτπ).
Είναι απορίας άξιον το γιατί. Μήπως υπάρχει ρήτρα να μην χρησιμοποιησουμε τα ναυπηγεία μας? Μήπως είναι Παγκόσμια εντολή η ΝΑΥΠΗΓΙΚΗ να περάσει στα χέρια των Ασιατών? Μήπως κάποιοι λεγόμενοι συνδικαλιστές έχουν αμαυρώσει την αξία των ναυπηγείων μας και του προσωπικού της? Μήπως γιατί κάποια συνεργεία που λυμαίνονται τον χώρο δεν προσφέρουν πλέον αξιόπιστες υπηρεσίες? χρησιμοποιώντας και πάρα πολλούς αλλοδαπούς? Μήπως ο γράφων έχει εμπειρία από τα Ελληνικά και από τα ξένα ναυπηγεία, και ενώ θέλει να επισκευάζει τα πλοία τα οποία παρακολουθεί στην Ελλάδα μας, το αποφεύγει και τρέχει στην Κίνα, στην Σιγκαπούρη ή και στην LISNAVE της Πορτογαλλίας?
Ας αναλλογιστούν οι Έλληνες εργάτες και τα συνεργεία, γιατί πλέον δεν έρχονται πλοία στην Ελλάδα? Το ότι δεν υπάρχουν ετοιμοπόλεμοι τεχνίτες είναι φυσικό επακόλουθο της εγκατάλειψης, αλλά δεν είναι και η απόλυτη αλήθεια. Πάρα πολλά τεχνικά συνεργεία δουλεύουν στην Κίνα για παράδειγμα.
Έχοντας αυτήν την απορία στο μυαλό, και σκεπτόμενος την επιτυχία μας στον Παγκόσμιο Ναυτιλιακό Οργανισμό, η γεύση της γλυκιάς χαράς γίνεται γλυκόξινη.....και σε αυτό συμβάλει η προτεινόμενη από τον Πρωθυπουργό της χώρας μας, συμμετοχή της κυρίας Δαμανάκης.
Πως η κυρία Δαμανάκη θα μπορέσει να προσφέρει ένα ακόμα ΣΥΝ στο θέμα της ναυτιλίας? μιας ναυτιλίας που ήταν ξεχασμένη από όλους σχεδόν ακόμα και από την ίδια? Η κυρία Κατσέλη προς τιμήν της ασχολήθηκε κατευθείαν με την ναυτιλία και δείχνει αρκετά ενημερωμένη. Η κυρία Δαμανάκη στον αντίποδα πως θα τα καταφέρει?
Η Ελληνική Ναυτιλία έγινε σπουδαία πολύ απλά, γιατί κάποιοι Έλληνες, εν αντιθέσει με κάποιους άλλους δούλεψαν, όσο μπορούσε ο καθένας από το πόστο που υπηρετούσε καλύτερα. Η κυρία Δαμανάκη ήταν λάτρεις της ΤΥΦΛΗΣ ΑΠΕΡΓΙΑΣ ΤΩΝ ΣΥΝΔΙΚΑΤΩΝ.
Χωρίς ίχνος εμπάθειας, χωρίς ειλικρινά να θέλω να μειώσω το έργο της, δεν πιστεύω πως η κυρία Δαμανάκη θα μπορέσει να συνεισφέρει, και εν αντιθέσει θα μας κάνει ζημιά. Η Ναυτιλία μας για να γίνει το ΘΗΡΙΟ που προστατεύει την Ελλάδα, κάποιοι ξέχασαν προσωπική ζωή και οικογένεια........Θα είναι μέγιστο λάθος να γκρεμιστούν όλα.
Μην ξεχνάτε ότι στο εξωτερικό μας χλευάζουν απλά γιατί είμαστε αναξιόπιστοι. Σε αντίθεση, έρχεται η Ελληνική Ναυτιλία της οποίας τα μέλη είναι σεβαστά σε όλο τον κόσμο.
Τόσα χρόνια μας είχαν ξεχασμένους.........είναι κρίμα επειδή τώρα που τους λείπουν λεφτά (επειδή τα έφαγαν) να μας ρεζιλέψουν κάποιοι που ίσως δεν γνωρίζουν τον κλάδο, κάποιοι που ίσως δεν γνωρίζουν τι σημαίνει ΣΟΒΑΡΗ-ΚΟΥΡΑΣΤΙΚΉ ΚΑΙ ΕΞΑΝΤΛHΤΙΚΗ ΔΟΥΛΕΙΑ.
Πιστεύω πως το μήνυμα των γραφομένων μου να είναι κατανοητό.
Σας ευχαριστώ εκ των προτέρων
Μετά τιμής
Τάσος Ι. Καμπάς
Αρχιπλοίαρχος Εμπορικού Ναυτικού
-----------
ΣΧΟΛΙΟ: Οξύμωρο μου φαίνεται, πράγματι, από τη μια να καταργούν το υπουργείο ναυτιλίας (καλώς ή κακώς, θα φανεί) κι από την άλλη να διεκδικούμε την ύψιστη θέση του επιτρόπου της ΕΕ στα θέματα ναυτιλίας, κοινώς το υπουργείο ναυτιλίας της ΕΕ. Για τις γνώσεις και τις ικανότητες της κ. Δαμανάκη σε θέματα ναυτιλίας... δε θα το σχολιάσω και θα τ αφήσω στην κρίση τη δίκη σας. Οξύμωρο όμως είναι και το γεγονός, πως η χώρα μας, μια από τις μεγαλύτερες ναυτικές δυνάμεις στον κόσμο, να ναυπηγεί τα καράβια της στο εξωτερικό κι εδώ τα ναυπηγεία μας, άλλα να παραχωρούνται σε αφερέγγυους (όπως αποδεικνύεται) ξένους και άλλα να απαξιώνονται. Κι οι ικανότατοι ναυπηγοί μας, να φυτοζωούν και να πετιούνται στο δρόμο. Είναι θέμα... "διεθνών σχέσεων", που έχει να κάνει με τα εθνικά συμφέροντα, όπως μας είπαν και για το ξεπούλημα του πειραϊκού λιμανιού (των κινέζων, πλέον) ; Μα ποια είναι τα εθνικά συμφέροντα, όταν η περιουσία της χώρας εκποιείται και ο λαός πεινάει και μένει άνεργος; Ποιος κερδίζει; Τα μπικικίνια δεν βλέπουν ούτε άνθρωπο, ούτε πατρίδα.
Καλά ταξίδια καπετάνιε!
Χάρης Μπόλκας