ΑΠΕΡΓΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ ΜΑΣ!
To PEIRATIKO REPORTAZ ΠΑΝΤΑ ΚΟΝΤΑ ΣΑΣ!
Πέμπτη 5 Νοεμβρίου 2009
ΕΥΤΥΧΕΣ ΤΟ....1960.....
Ευτυχές το 1960!
Γράφει: Μανάβης Νίκος
EMPROSNET
04/11/2009
Στη δεκαετία του 1960 επέστρεψε η ακτοπλοϊκή σύνδεση της Λέσβου και της Χίου με τον Πειραιά, καθώς για μια εβδομάδα στη γραμμή θα υπάρχει μόλις ένα πλοίο που θα εκτελεί δρομολόγια.
Τούτο το γεγονός έρχεται σε συνέχεια των απαγορευτικών απόπλου, που είχαν τα πλοία της ακτοπλοΐας το Σάββατο και την Κυριακή.
Σε αυτό πρέπει να προστεθεί και το απαγορευτικό απόπλου που εκδόθηκε χθες Τρίτη από την Εθνική Μετεωρολογική Υπηρεσία, με συνέπεια να μην μπορεί να αναχωρήσει από τον Πειραιά το πλοίο «Λισσός».
Αν μάλιστα επιβεβαιωθούν οι εκτιμήσεις εκείνων που λένε ότι για Τετάρτη θα βγει νέο απαγορευτικό απόπλου των πλοίων, τα πράγματα θα γίνουν πολύ χειρότερα.
Αυτό σημαίνει ότι από το Σάββατο το πρωί μέχρι και σήμερα Τετάρτη δεν προσέγγισε τα λιμάνια της Μυτιλήνης και της Χίου κανένα πλοίο προερχόμενο από το λιμάνι του Πειραιά.
Το τελευταίο πλοίο που ήρθε, ήταν το «Μυτιλήνη» από τον Πειραιά.
Σε ό,τι αφορά στις αναχωρήσεις προς Πειραιά, τα πράγματα είναι λίγο καλύτερα αφού την Κυριακή αναχώρησε το «Μυτιλήνη» (τελευταίο δρομολόγιο πριν την ετήσια ακινησία του) και την Δευτέρα το «Λισσός».
Ελλείψεις!
Από τη Δευτέρα άρχισαν να γίνονται αισθητές οι ελλείψεις νωπών προϊόντων στην αγορά, κυρίως φρούτων και λαχανικών που δεν παράγονται στο νησί μας αλλά εισάγονται από την ηπειρωτική Ελλάδα.
Πολλά προβλήματα αντιμετωπίζουν οι μεταφορικές εταιρείες αφού τα πλοία τύπου Rο-Rο που υπάρχουν στη γραμμή, δεν μπορούν να καλύψουν τις ανάγκες μεταφοράς φορτηγών από και προς τα νησιά μας.
Το πρόβλημα ξεκίνησε με την απομάκρυνση από τη γραμμή Πειραιάς - Χίος - Μυτιλήνη του πλοίου «Νήσος Χίος», προκειμένου να αντικαταστήσει το «Νήσος Μύκονος» που βγήκε στην προγραμματισμένη ετήσια ακινησία του. Το «Νήσος Μύκονος» εκτελεί δρομολόγια στη γραμμή Πειραιάς - Σάμος - Ικαρία, παράλληλα όμως προσεγγίζει και λιμάνια των Κυκλάδων.Το «Νήσος Χίος», όπως μας είπε ο τουριστικός πράκτορας Γιάννης Σαμιώτης, θα επιστρέψει στα δρομολόγιά του στη γραμμή Πειραιάς - Σύρος - Χίος - Μυτιλήνη στις 11 Νοεμβρίου, δηλαδή σε μια εβδομάδα.
Το «Μυτιλήνη» βγήκε για δεξαμενισμό και ετήσια ακινησία στις 3 Νοεμβρίου και όπως μας δήλωσαν από το κεντρικό πρακτορείο της ΝΕΛ στη Μυτιλήνη το πλοίο θα μείνει εκτός δρομολογίων μέχρι τις 27 του μήνα.
Έτσι, χωρίς πρόγραμμα
Οι ετήσιες ακινησίες των πλοίων είναι κάτι που πραγματοποιείται κάθε χρόνο.
Η έγκρισή τους περνά από το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών και κατά συνέπεια θα έπρεπε να έχουν προγραμματισθεί σωστά.
Βέβαια δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις που το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών έρχεται να επικυρώσει ενέργειες, που έγιναν από τις πλοιοκτήτριες εταιρείες χωρίς να έχει δοθεί η έγκρισή του.
Όμως, στις περισσότερες περιπτώσεις οι ενέργειες αυτές γίνονται με τη σύμφωνη γνώμη του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας.
Πρέπει εδώ να σημειωθεί ότι το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών δεν έχει συνεδριάσει από τις 10 Σεπτεμβρίου και μετά κι αυτό γιατί η σύνθεσή του πρόκειται να επαναπροσδιοριστεί με βάση τα νέα δεδομένα που δημιουργήθηκαν μετά τις εκλογές της 4ης Οκτωβρίου.
Το πρόβλημα γίνεται ακόμη πιο δύσκολο στην επίλυσή του, γιατί δεν έχει αποφασισθεί ποιο υπουργείο θα είναι αρμόδιο για τα θέματα της ακτοπλοΐας στο νέο κυβερνητικό σχήμα.
Αντικατάσταση
Τα πλοία που απομακρύνθηκαν από τη γραμμή, «Νήσος Χίος» και «Μυτιλήνη», θα μπορούσαν να αντικατασταθούν με άλλα πλοία από τις ίδιες της εταιρείες.
Για παράδειγμα, η ΝΕΛ θα μπορούσε να αντικαταστήσει το «Μυτιλήνη» με το «Κεντέρης» που βρίσκεται στον Πειραιά και δεν εκτελεί δρομολόγια σε κανέναν προορισμό αυτή την περίοδο.
Το ίδιο θα μπορούσε να γίνει και από την πλευρά της Hellenic Seaways.Σε επικοινωνία που είχαμε με το νομάρχη Λέσβου, Παύλο Βογιατζή, για το ζήτημα μάς είπε ότι δεν το γνώριζε και θα επικοινωνούσε με το υπουργείο για να βρεθεί μια λύση.
Ο τουριστικός πράκτορας Γιάννης Σαμιώτης με τη σειρά του δήλωσε στο «Ε»:
«Δυστυχώς στο νομό μας δεν υπάρχει ένα τριμελές ή πενταμελές όργανο, που να παρακολουθεί τα ζητήματα αυτά και να παρεμβαίνει έγκαιρα ώστε να δίνονται λύσεις.
Δεν μπορεί να βγαίνουν πλοία από τη γραμμή χωρίς προγραμματισμό και χωρίς να λαμβάνονται υπόψη οι ανάγκες των κατοίκων και των επιχειρήσεων των νησιών μας.»
Στο ίδιο πλαίσιο κινούνται και οι δηλώσεις που έκανε στο «Ε» ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Λέσβου, Γιώργος Ορφανός, λέγοντας συγκεκριμένα:
«Και τούτο το πρόβλημα είναι αποτέλεσμα του κακού προγραμματισμού που γίνεται. Ή, αν θέλετε, της έλλειψης προγραμματισμού. Περιμένουμε από την κυβέρνηση να βρει άμεσα λύση και να αντικατασταθούν τα πλοία που έχουν βγει προσωρινά από τη γραμμή.»
ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΑΠΟ ΤΟ EMPROSNET
ΣΧΟΛΙΟ
Επειδή δεν ξέρω σε ποιόν υπουργό να απευθυνθώ, έτσι, στην τύχη, θα πώ,
κ.ΝΙΚΟ ΣΗΦΟΥΝΑΚΗ ακούτε ...
ακουει κανεις στην κυβερνηση...ναι η όχι...
π. χρ.