ΑΠΕΡΓΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ ΜΑΣ!
To PEIRATIKO REPORTAZ ΠΑΝΤΑ ΚΟΝΤΑ ΣΑΣ!
Παρασκευή 9 Οκτωβρίου 2009
Η ΑΠΟΛΥΤΗ ΠΑΡΑΝΟΗΣΗ...
Το απόλυτο της παρανόησης στις αρμοδιότητες της ναυτιλίας!
09/10/2009
ΤΟΥ ΣΑΒΒΑ Ν. ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ:
ΑΠΟ ΤΟ GREEK SHIPPING NEWS
Η αρχική σκέψη ορισμένων εγκεφάλων ότι το Λιμενικό Σώμα πρέπει να γίνει σύγχρονη Ακτοφυλακή, που ίσως να είναι σωστή λύση, οδηγεί σε αλλεπάλληλα λάθη, όσον αφορά τη διαμόρφωση των αρμοδιοτήτων του συναλλαγματοφόρου τομέα της ναυτιλίας.
Τα Προεδρικά Διατάγματα, που υπογράφησαν μιλάνε για τριχοτόμηση του υπουργείου Ναυτιλίας, Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής.
Οι αρμοδιότητες πάνε, σύμφωνα με τα Προεδρικά Διατάγματα, στο υπουργείο Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, στο υπουργείο Προστασίας του Πολίτη και στο υπουργείο Εσωτερικών, Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης.
Μόνο, που στην πράξη γίνονται άλλα, που επιτείνουν την απόλυτη παρανόηση!
Στην προκήρυξη για την κάλυψη των γραμματέων, αναφέρεται ότι το υπουργείο Προστασίας Πολίτη θα υπάγονται δύο Γραμματείες και στο Υποδομών και Μεταφορών μία, αυτή της Γενικής Γραμματείας Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής.
Από πρώτη ανάγνωση, αλλά και από δεύτερη, προκύπτει ότι το υπουργείο Ναυτιλίας, δεν θα έχει Γενική Γραμματεία ( άραγε, ποιός θα ασχολείται με τα θέματα της ναυτιλίας;)
Η Γραμματεία που είναι μέχρι σήμερα κάτω από την διεύθυνση του κ. Ιωάννη Τζωάννου θα εγκατασταθεί στο υπουργείο Προστασίας Πολίτη.
Το αλαλούμ και η σύγχυση δεν έχει τέλος.
Μερικοί στο κυβερνητικό επιτελείο εισηγούνται το ΝΑΤ και ο Οίκος Ναύτου να πάνε στο υπουργείο Εργασίας, οι Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού στο υπουργείο Παιδείας.
Αν θα γίνει αυτό, νομίζω ότι θα καταστραφεί ένα επιτυχημένο μοντέλο - το μοναδικό ίσως στην ελληνική επικράτεια - της δημόσιας διοίκησης.
Εκτιμώ, ότι οι δικηγόροι που ανέλαβαν να κάνουν τα Προεδρικά Διατάγματα, δεν κατάλαβαν τις οδηγίες σωστά ή έδρασαν κάτω από την πίεση ενδιαφερομένων για τις αρμοδιότητες παραγόντων.
Η συζήτηση που ξεκίνησε, αμέσως μετά την προκήρυξη των εκλογών, ήθελε το υπουργείο Ναυτιλίας να υπαχθεί στον Πολιτισμό και στον Τουρισμό. Αλλά αυτό το μοντέλο απορρίφθηκε άμεσα.
Το δεύτερο σενάριο ήταν να υπαχθεί στο Μεταφορών και Ναυτιλίας, που ίσως ήταν και το πιο σωστό, με αυτόνομο υφυπουργείο και τρεις Γενικές Γραμματείες. Στο τέλος, επειδή η Λούκα Κατσέλη, ήθελε τη ναυτιλία, βλέπε ποντοπόρους εφοπλιστές, επηρέασε την τελική απόφαση και φθάσαμε σε αυτό το έκτρωμα. Βέβαια, επειδή και ο Νίκος Σηφουνάκης ήθελε και τις άγονες γραμμές του πρώην Αιγαίου, παρενέβη να πάει η Γραμματεία του Αιγαίου από το Εσωτερικών στο Υποδομών και Μεταφορών ( προς το παρόν χωρίς Προεδρικό Διάταγμα).
Όλα αυτά δείχνουν προχειρότητα.
Δείχνουν ότι κάποιοι κινούνται προς ίδιον όφελος.
Κατασπαράσουν τις αρμοδιότητες, με το επιχείρημα ότι αυτοί θα τις χειρισθούν με τον καλύτερο τρόπο.
Ο καλύτερος όμως δρόμος, είναι να ενοποιηθούν όλες οι αρμοδιότητες. Αυτό οφείλει να το κάνει ο πρωθυπουργός Γιώργος Παπανδρέου, ο οποίος έχει στα χέρια του και άλλες εισηγήσεις, τις οποίες πρέπει να κάνει άμεσα αποδεκτές, ώστε να αποκατασταθεί η λογική και η ενιαία διοίκηση της ναυτιλίας.
Μπορεί να μην θέλουν οι ποντοπόροι την ακτοπλοία ή οι ακτοπλόοι να μην καταλαβαίνουν τι γίνεται και να εκδίδουν περιχαρείς ανακοινώσεις, αλλά η ναυτιλία δεν τους φταίει σε τίποτα.