ΑΠΕΡΓΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ ΜΑΣ!
To PEIRATIKO REPORTAZ ΠΑΝΤΑ ΚΟΝΤΑ ΣΑΣ!
Σάββατο 17 Οκτωβρίου 2009
ΔΕΝ ΥΠΟΧΩΡΟΥΝ ΟΙ ΛΙΜΕΝΕΡΓΑΤΕΣ.....
Ανυποχώρητοι, παρά τις πιέσεις, οι λιμενεργάτες
ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ
Του ΘΑΝΟΥ ΛΑΜΠΡΟΠΟΥΛΟΥ
Εμμένουν στις θέσεις τους οι εργαζόμενοι στον εμπορευματικό σταθμό του Πειραιά και ζητούν ουσιαστική διαβούλευση και «πάγωμα» της εγκατάστασης της Cosco, ενώ σήμερα δεν αποκλείεται νέα συνάντηση της υπουργού Λούκας Κατσέλη με εκπροσώπους των λιμενεργατών.
Σε ερώτηση της «Ε» ,για το τι μέλλει γενέσθαι, ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας και των Υπαλλήλων Λιμένων Γ. Γεωργακόπουλος, απάντησε χαρακτηριστικά:
«Εμείς σήμερα είμαστε εδώ, στους ντόκους και τους προβλήτες του ΣΕΜΠΟ.
Και θα είμαστε και αύριο, αν χρειαστεί.
Ομως αν θέλει η κυβέρνηση να επέλθει στο πρώτο εμπορικό λιμάνι της χώρας η εύρυθμη λειτουργία, θα πρέπει να αντιμετωπίσει σοβαρότατα το θέμα.
Εμείς της δώσαμε το "κλειδί" που θα ανοίξει το λιμάνι. Και το κλειδί είναι το "πάγωμα" της εγκατάστασης της Cosco και η διαβούλευση για αποσαφήνιση της επαναδιαπραγμάτευσης της σύμβασης παραχώρησης, διαβούλευση που οι 1.500 λιμενεργάτες πιστεύουν πως θα πρέπει να είναι ουσιαστική».
Οι εργαζόμενοι, υπάλληλοι, τεχνικοί και λιμενεργάτες, στο εμπορικό λιμάνι του Πειραιά βρίσκονταν, εδώ και 20 μήνες σε δυναμική αντιπαράθεση με τη διοίκηση του ΟΛΠ και με την απελθούσα κυβέρνηση της Ν.Δ., αντιδρώντας στην παραχώρηση του κερδοφόρου ΣΕΜΠΟ Ν. Ικονίου, συνεχίζοντας δε τις απεργιακές τους κινητοποιήσεις, έχουν φέρει σε δυσχερή θέση χειρισμών και τη νέα κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, προκαλώντας «έμφραγμα» στο λιμάνι και την αγορά από τη σώρευση 7.000 κοντέινερ, με εισαγόμενα προϊόντα.
Η κυβέρνηση δέχεται εκατέρωθεν πιέσεις, από τους εργαζομένους και την κινεζική κυβέρνηση, αλλά, σύμφωνα με νομικούς και εφοπλιστικούς κύκλους, η υπογραφείσα σύμβαση είναι «από γρανίτη» και ιδιαίτερα, γιατί, ο συμβαλλόμενος είναι η κρατική κινεζική Cosco που ελέγχει τα περισσότερα εμπορικά λιμάνια του κόσμου.
Εκείνο όμως, που προβληματίζει ακόμη περισσότερο το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης είναι η καθημερινή ζημιά του ΟΛΠ που φτάνει τα 300.000 - 500.000 ευρώ, η συνεχιζόμενη αλλαγή της ρότας δεκάδων εμπορικών πλοίων και η αθρόα εκφόρτωση χιλιάδων κοντέινερ σε ανταγωνιστικά προς τον Πειραιά λιμάνια της Μεσογείου.
Παράλληλα, μεγάλες ξένες μεταφορικές εταιρείες αρνούνται να παραλάβουν και να μεταφέρουν προϊόντα στον Πειραιά με αποτέλεσμα πολλά κοντέινερ με προορισμό την Ελλάδα να παραμένουν σε ξένα λιμάνια.
Στον πρόεδρο της ΟΜΥΛΕ, που υποστηρίζει ότι στην επαναδιαπραγμάτευση θα πρέπει να περιληφθούν ο δημόσιος έλεγχος του ΣΕΜΠΟ Ν. Ικονίου και η πλήρης κάλυψη των θεσμοθετημένων εργασιακών σχέσεων, ο εμπορικός σύλλογος του Πειραιά αντιτείνει ότι το ελληνικό εμπόριο είναι για άλλη μία φορά όμηρος και θύμα των 1.500 απεργών λιμενεργατών.
Και προτείνει ειδικό καθεστώς συνδιαχείρισης από ΟΛΠ - Cosco - ΟΜΥΛΕ, μέχρι να παραδοθεί σε χρήση ο προβλήτας 1, που, σύμφωνα με τη σύμβαση παραχώρησης, παραμένει στον ΟΛΠ.
Στις απεργιακές κινητοποιήσεις αντιτίθεται και το Εμποροβιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιά.
Σε ανακοίνωσή του, αναφέρει ότι «οι απεργίες στον ΟΛΠ πλήττουν άμεσα τον ήδη δοκιμαζόμενο από την οικονομική κρίση επιχειρηματικό κόσμο και οδηγούν σε πλήρες αδιέξοδο τις ελληνικές επιχειρήσεις».
Να επισημανθεί ότι ο ΟΛΠ είναι ,χωρίς διοίκηση καθώς ο πρόεδρος του Δ.Σ. Δ. Μπεχράκης και ο διευθύνων σύμβουλος Ν. Αναστασόπουλος έχουν υποβάλει τις παραιτήσεις τους.
αναδημοσίευση απο την ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ
------------------------------------
ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ
peiratiko