ΑΠΕΡΓΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ ΜΑΣ!

ΑΠΕΡΓΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ ΜΑΣ!

To PEIRATIKO REPORTAZ ΠΑΝΤΑ ΚΟΝΤΑ ΣΑΣ!

Δευτέρα 28 Σεπτεμβρίου 2009

ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΤΟΥ ΚΑΠΕΤΑΝΙΟΥ, ΝΙΚΟΥ ΠΛΑΚΑ ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΥΠΟΥΡΓΟΥΣ ΕΜΠΟΡΙΚΗΣ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ...


ΔΙΕΘΝΗΣ ΣΥΜΒΑΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΤΗΣ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗΣ ΖΩΗΣ ΣΤΗ ΘΑΛΑΣΣΑ, 1974
INTERNATIONAL CONVENTION FOR THE SAFETY OF LIFE AT SEA (SOLAS), 1974

http://www.imo.org

Επειδή ο ακρογωνιαίος λίθος μιας καλής ασφαλούς διαχείρισης, είναι η δέσμευση της
κορυφής της ιεραρχίας.
The cornerstone of good safety management is commitment from the top.

Επειδή σε ζητήματα ασφάλειας και πρόληψης ρύπανσης, η συνέπεια, η ικανότητα,
η συμπεριφορά και η ενεργοποίηση των ατόμων σε όλα τα επίπεδα, καθορίζουν
το τελικό αποτέλεσμα.
In matters of safety and pollution prevention it is the commitment, competence,
attitudes and motivation of individuals at all levels that determines the end result.

Επειδή, η εταιρεία πρέπει να καθορίσει και τεκμηριώσει την ευθύνη, αρμοδιότητα
και διασύνδεση όλου του προσωπικού που διαχειρίζεται, εκτελεί και ελέγχει
εργασίες που σχετίζονται και επηρεάζουν την ασφάλεια και την προστασία
του περιβάλλοντος.
The company should define and document the responsibility, authority and
interrelation of all personnel who manage, perform and verify work relating
to and affecting safety and pollution prevention.

Επειδή, η εταιρεία πρέπει να καθιερώσει διαδικασίες για να αναγνωρίζει, περιγράφει
και ανταποκρίνεται σε πιθανές καταστάσεις έκτακτης ανάγκης στο πλοίο.
The company should establish procedures to identify, describe and respond to
potential emergency shipboard situations.

Επειδή το Σύστημα Ασφαλούς Διαχείρισης πρέπει να ορίζει μέτρα, τα οποία να
διασφαλίζουν ότι η οργάνωση της εταιρείας μπορεί να ανταποκριθεί οποτεδήποτε
σε κινδύνους, ατυχήματα και καταστάσεις έκτακτης ανάγκης που αφορούν τα
πλοία της.
The Safety Management System should provide for measures ensuring that the company's
organisation can respond at any time to hazards, accidents and emergency situations involving
its ships.

Κύριε της κορυφής της ιεραρχίας.

Ποια είναι τα πιο πάνω μέτρα που ορίζει το Σύστημα Ασφαλούς Διαχείρισης, τα οποία ισχύουν
για τα πλοία από 1 έως και 9, που αναφέρονται στη συνέχεια και γιατί δεν εφαρμόστηκαν
απο την πρώτη στιγμή του ατυχήματος στην περίπτωση του SEA DIAMOND ;
Γιατί το εξουσιοδοτημένο πρόσωπο/D.P.A., ή ένας troubleshooter της διαχειρίστριας εταιρείας,
η ονομασία της οποίας αναγράφεται στο 'Εγγραφο Συμμόρφωσης/Document of Compliance
και στο πόρισμα του Α.Σ.Ν.Α., δεν έφτασε με ελικόπτερο στη Σαντορίνη από την πρώτη
στιγμή του ατυχήματος και επάνω στο πλοίο να διαχειριστεί την κρίση, υποστηρίζοντας
τον νέο πλοίαρχο ;

Καταθέσατε στις Ανακριτικές Αρχές το χαρτί του βυθομέτρου, στο οποίο
καταγράφονται τα βάθη;

Τα παρακάτω κρουαζιερόπλοια πληρούν τις απαιτήσεις της SOLAS 2010 ;

1. IVORY έτος ναυπήγησης 1957 σημαία Marshall Islands (σύμφωνα με το shipping database Equasis)
2. SAPPHIRE ...................1967 ....... Marshall Islands
3. THE CALYPSO ..............1967 ....... Ελληνική
4. ORIENT QUEEN ............1968 ....... Marshall Islands
5. AQUAMARINE ..............1971 ....... Ελληνική
6. THE AEGEAN PEARL ......1971 ....... Ελληνική
7. CRISTAL ....................1980 ....... Ελληνική
8. THE EMERALD .............1958 ....... Ελληνική
9. CORAL .......................1971 ....... Cyprus

Αν ναί, απαιτούνται αποδείξεις.
Αν όχι, θα φροντίσετε να συμμορφωθούν ; ή θα αποσυρθούν ως πλωτά ξενοδοχεία ;
ή θα τα στείλετε να μετατραπούν σε παλιοσίδερα στα διαλυτήρια της Ινδίας ;

Το SEA DIAMOND πληρούσε τις απαιτήσεις της SOLAS 2010 ;

http://www.ssmaritime.com/SOLAS.htm

http://www.cruisecritic.co.uk/articles_print.cfm?ID=488

Επειδή το θέμα είναι σοβαρό, γιατί έχει άμεση σχέση με θέσεις εργασίας των Ελλήνων
Ναυτικών, κύριοι πρώην ΥΕΝ Μ. Κεφαλογιάννη και Γ. Βουλγαράκη, κύριοι
σημερινοί/απερχόμενοι, ΥΕΝΑΝΠ Α. Παπαληγούρα και Υφυπουργέ ΕΝΑΝΠ Π. Καμμένε,
επίσης κύριοι αρμόδιοι που κατέχετε υπεύθυνες θέσεις, σε ποια απο τα πιο πάνω ερωτήματα
μπορείτε να δώσετε απαντήσεις
;

H Διεθνής Σύμβαση για την Ασφάλεια της Ανθρώπινης Ζωής στη Θάλασσα (SOLAS)
και η ασφάλεια ναυσιπλοϊας, δεν κάνουν έκπτωση σε κανένα.
Η συμμόρφωση με τους κανόνες είναι υποχρεωτική.
Το ότι δεν αναγράφεται στο πόρισμα του Α.Σ.Ν.Α. και το όνομα του κυρίου της
κορυφής της ιεραρχίας, δεν σημαίνει ότι δεν μπορεί να καθίσει στο εδώλιο του
κατηγορουμένου στη συνέχεια.
Η παραδειγματική τιμωρία των πραγματικά υπαιτίων/ενεχομένων, θα ικανοποιήσει το κοινό
αίσθημα.
Δύο Ανθρώπινες Ζωές χάθηκαν και το κρουαζιερόπλοιο που εγκατέλειψαν να βυθιστεί στη
θαλάσσια περιοχή της Καλντέρας, εξακολουθεί να προβληματίζει το όμορφο νησί της Σαντορίνης.
http://actionforsantorini.blogspot.com/2009/07/e-sea-diamond-1991689.html

Η συμμόρφωση με την SOLAS αφορά και τους κυρίους που εκδίδουν τα πιστοποιητικά, ή που
πρέπει να τα αποσύρουν, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την εταιρεία και τα πλοία.

Είναι γνωστό ποιοι καταδικάστηκαν απο το Γαλλικό δικαστήριο για το ναυάγιο του tanker ERIKA
εξ αιτίας του οποίου προκλήθηκε ρύπανση της θάλασσας και των γαλλικών ακτών.

Capt. Ν. Πλακάς

ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ

Π. ΧΡ.