ΑΠΕΡΓΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ ΜΑΣ!

ΑΠΕΡΓΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ ΜΑΣ!

To PEIRATIKO REPORTAZ ΠΑΝΤΑ ΚΟΝΤΑ ΣΑΣ!

Δευτέρα 14 Σεπτεμβρίου 2009

ΠΟΣΟ ΚΑΙ ΠΟΙΟΥΣ ΘΑ ΠΛΗΡΩΝΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΤΩΝ ΛΙΜΑΝΙΩΝ

Από:
Προς:
peiratikoi@yahoo.gr

kirioi kalispera sas.

sas episinaptw ena arthro tou eklektou filou antwni tsiplaki sxetika me tin ilopoisi tou ISPS.

EDW IPARXOUN ERWTIMATIKA (kai fisika den ennow ti douleia tou sintakti).

POLLA ERWTIMATIKA

THA EIXE POLI ENDIAFERON I APANTISI TWN 'ARMODIWN'

(ALITHEIA, SE AFTIN TI PERIPTWSI, POIOS EINAI ARMODIOS????? KIRIOI TIS DEDAPLE KAI TIS GGLLP????)

Προσωπικό του Λ.Σ. θα χρησιμοποιηθεί για τον έλεγχο στα λιμάνια

Υπό τον έλεγχο της Κομισιόν τα σχέδια ασφαλείας στα λιμάνια

Η ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ Δευτέρα, 14 Σεπτεμβρίου 2009 07:00
Στη νέα μελέτη προβλέπεται η χρησιμοποίηση 438 στελεχών του Λιμενικού Σώματος στη φύλαξη των 12 λιμανιών.

Υπό την αίρεση της γνώμης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής τίθεται η κρατική χρηματοδότηση για την εφαρμογή των σχεδίων ασφαλείας στα 12 μεγάλα λιμάνια της χώρας την επόμενη 10ετία.

Πρόκειται για τα σχέδια τα οποία επιβάλλουν οι κανονισμοί της Ευρωπαϊκής Ενωσης, αλλά και του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού.

Μέχρι σήμερα, η χώρα μας «καλύπτει τα κενά» με ισοδύναμα μέτρα στα λιμάνια, μέσω δηλαδή της χρησιμοποίησης του προσωπικού του Λιμενικού. Το σχέδιο της ελληνικής πολιτείας είναι να αναλάβει το έργο ιδιώτης ανάδοχος, μέσω των συμβάσεων σύμπραξης δημόσιου και ιδιωτικού τομέα.

Πρόκειται για την υλοποίηση του γνωστού Κώδικα Ασφαλείας Πλοίων και Λιμενικών Εγκαταστάσεων (ISPS Code) στα 12 μεγάλα ελληνικά λιμάνια.

Το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας ανέθεσε πρόσφατα στους Lloyd's Register, την Grant Thornton και την Γ.Σ. Κωστακόπουλος και Συνεργάτες, την εκπόνηση νέας μελέτης (της δεύτερης στη σειρά), βάσει της οποίας θα υλοποιηθεί το έργο.

Η νέα μελέτη για τον ISPS Code προβλέπει σύμπραξη με τον ανάδοχο μέσω ΣΔΙΤ, ο οποίος θα αποζημιώνεται από το ελληνικό κράτος με 46 εκατ. ευρώ ετησίως για μια οκταετία, συνολικά δηλαδή 368 εκατ. ευρώ σε βάθος χρόνου οκτώ ετών.

Στο ποσό αυτό δεν υπολογίζεται η επιβάρυνση που θα έχει το κράτος από τη χρησιμοποίηση συνολικά 438 ατόμων προσωπικού του Λιμενικού Σώματος στη φύλαξη των λιμενικών εγκαταστάσεων.

Η διάρκεια σύμπραξης θα είναι δεκαετής, συμπεριλαμβανομένης της περιόδου εγκατάστασης των συστημάτων ασφαλείας, η οποία εκτιμάται σε δύο έτη.

Στις συζητήσεις που έγιναν κατά τη διάρκεια της εκπόνησης της μελέτης ανάμεσα σε όλους του φορείς, τα δύο μεγάλα λιμάνια της χώρας είχαν θέσει ένα βασικό ερώτημα.

Ειδικότερα, τόσο ο Οργανισμός Λιμένος Πειραιά Α.Ε. όσο και Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης Α.Ε. είχαν μπει στην ουσία της αποπληρωμής του έργου από το κράτος.

«Η πιθανή έγερση ζητήματος κρατικών ενισχύσεων από τη συμμετοχή της ΟΛΘ Α.Ε. στη ΣΔΙΤ, έναντι άλλων διαχειριστών λιμενικών εγκαταστάσεων εντός Ελλάδος ή και εντός Ε.Ε.», είχε ρωτήσει χαρακτηριστικά ο ΟΛΘ.

Οι μελετητές δεν απαντούν ευθέως στο ερώτημα, αφού επισημαίνουν ότι πρέπει το θέμα να πάει στην Ε.Ε.

Τα βασικά σημεία

Τρία είναι τα βασικά σημεία της νέας μελέτης για τον ISPS Code. Η χρησιμοποίηση 438 στελεχών του Λιμενικού Σώματος στη φύλαξη των 12 λιμανιών, κάτι που δεν προέβλεπε η προηγούμενη μελέτη.

Το κόστος της μισθοδοσίας των στελεχών του Λιμενικού δεν έχει υπολογιστεί, σύμφωνα με τη μελέτη στον προϋπολογισμό του έργου και ανέρχεται σε 13,14 εκατ. ευρώ, ενώ και στον τομέα του εξοπλισμού ένα ποσό 25,4 εκατ. ευρώ αφορά στο Λιμενικό.

Επίσης, προβλέπεται η συνολική αποζημίωση του αναδόχου από το κράτος.

Από την εφαρμογή του ISPS Code εξαιρεί τον προβλήτα ΙΙ του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων του ΟΛΠ [OLPr.AT] Σχετικά άρθρα και μελλοντικά του ΙΙΙ, τη διαχείριση των οποίων αναλαμβάνει η Cosco η οποία πλειοδότησε στο διαγωνισμό παραχώρησης 35ετούς διάρκειας.

«Σημειώνεται ότι στη σφαίρα ευθύνης και συναρμοδιότητα του ΟΛΠ εξαιρείται το τμήμα εκείνο των λιμενικών εγκαταστάσεων, το οποίο έχει παραχωρηθεί στην ΑΕΑΣ ΣΕΜΠΟ Α.Ε., της οποίας μοναδική μέτοχος είναι η COSCO Pacific Limited, βάσει της από 25.11.2008 σύμβασης παραχώρησης, η οποία κυρώθηκε με το ν. 3755/2009. Βάσει του νόμου αυτού, μόνη υπεύθυνη για την ασφάλεια και την εφαρμογή των διατάξεων του ν. 3622/2007 είναι η παραχωρησιούχος ΑΕΑΣ ΣΕΜΠΟ Α.Ε.».

Σύννομη

Μπορεί οι μελετητές να τονίζουν ότι τα 12 λιμάνια δεν μπορούν να είναι συμβαλλόμενα μέρη στα ΣΔΙΤ, αλλά προσθέτουν ότι η συμμετοχή τους στο έργο είναι σύμφωνη με το νομικό πλαίσιο.

Πόσο θα κοστίσει

Σύμφωνα με το συγκεντρωτικό προϋπολογισμό του έργου, ο εξοπλισμός ασφαλείας στα 12 λιμάνια θα κοστίσει 102,626 εκατ. ευρώ. Η συντήρηση 8,165 εκατ. ευρώ, ενώ το προσωπικό 112 άτομα 4,8 εκατ. ευρώ ετησίως.

Στα ποσά αυτά προστίθενται 25,44 εκατ. ευρώ για εξοπλισμό, 1,272 εκατ. ευρώ για συντήρηση και 13,14 εκατ. ευρώ ετησίως για τη μισθοδοσία προσωπικού 438 ατόμων για τη φύλαξη.

Τα επιπλέον ποσά αφορούν εξ ολοκλήρου το Λιμενικό Σώμα. Χρησιμοποιώντας προεξοφλητικό επιτόκιο 8,97%, ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου με βάση την καθαρά παρούσα αξία ανέρχεται σε 215 εκατ.. ευρώ.

ΑΝΤΩΝΗΣ ΤΣΙΜΠΛΑΚΗΣ

Στη διάρκεια της σύμπραξης

Ποιες είναι οι υποχρεώσεις δημόσιου και ιδιωτικού τομέα

Οι υποχρεώσεις του ιδιωτικού τομέα στη διάρκεια της σύμπραξης είναι:

- Η υλοποίηση μελέτης εφαρμογής και ανάλυσης απαιτήσεων υλοποίησης έργου, όπου θα περιγράφεται η λεπτομερής προτεινόμενη λύση και λειτουργικές και τεχνικές προδιαγραφές του και οι παρεχόμενες υπηρεσίες

- Προμήθεια εγκατάσταση και παραμετροποίηση τεχνικού και δικτυακού εξοπλισμού ασφαλείας και των εφαρμογών συστημάτων λογισμικού στα 12 λιμάνια

- Διενέργεια ελέγχων ορθής λειτουργίας τεχνικού και δικτυακού εξοπλισμού ασφαλείας και των εφαρμογών και συστημάτων λογισμικού στα 12 λιμάνια

- Παροχή υπηρεσιών δοκιμαστικής λειτουργίας του συνόλου των εγκατεστημένων συστημάτων και εξοπλισμού ασφαλείας για τα 12 λιμάνια

- Παράδοση συστήματος και εξοπλισμού βάσει των όρων και χρονικών προδιαγραφών που περιγράφονται στη σύμβαση σύμπραξης.

- Παροχή υπηρεσιών παραγωγικής λειτουργίας του συστήματος βάσει του επιπέδου παρεχομένων υπηρεσιών τα οποία περιγράφονται στη σύμβαση σύμπραξης

- Εξασφάλιση της απαιτούμενης χρηματοδότησης του έργου

- Τήρηση των όρων της σύμβασης

- Σχεδιασμός και υποβολή πλάνου εκπαίδευσης χρηστών συστημάτων και προσωπικού ασφαλείας και για τα 12 λιμάνια

- Παροχή υπηρεσιών εκπαίδευσης χρηστών συστημάτων και προσωπικού όλων των κατηγοριών για τη λειτουργία και εκμετάλλευση των εγκατεστημένων συστημάτων στα 12 λιμάνια

- Σχεδιασμός και υποβολή εκπαιδευτικού προσωπικού και εγχειριδίων χρηστών και τεχνικών εγχειριδίων

- Παροχή υπηρεσιών συντήρησης για το σύνολο του εγκατεστημένων εξοπλισμού και συστημάτων και για τα 12 λιμάνια καθ΄ όλη τη διάρκεια της σύμπραξης.

- Παροχή υπηρεσιών αναβάθμισης για το σύνολο του εγκατεστημένου εξοπλισμού και συστημάτων και για τα 12 λιμάνια καθ΄ όλη τη διάρκεια της σύμπραξης.

- Εξασφάλιση πληρωμής συμβούλου ΥΕΝ

- Επιστροφή του έργου στο δημόσιο φορέα με τη λήξη της συμβατικής περιόδου

Οι υποχρεώσεις του δημόσιου τομέα είναι:

- Καταβολή ετήσιου ποσού αποπληρωμής βάσει των όρων του συμβολαίου σύμπραξης

- Υποστήριξη αναδόχου στις επαφές με τα εμπλεκόμενα στελέχη και προσωπικού του ΥΕΝ και των υπόλοιπων φορέων

- Δυνατότητα πρόσβασης του αναδόχου στις μελέτες ΑΑΛΕ και ΣΑΛΕ και σε διαβαθμισμένους χώρους των λιμένων

- Διασφάλιση του αναδόχου σε περίπτωση απεργιών

- Επίλυση τυχόν ιδιοκτησιακών και θεσμικών θεμάτων για την επιτυχή υλοποίηση του έργου

- Διασφάλιση διαθεσιμότητας προσωπικού σε όλη τη διάρκεια υλοποίησης του έργου

- Διασφάλιση ορθής χρήσης και λειτουργίας εξοπλισμού και συστημάτων

- Παρακολούθηση και έλεγχος της ορθής τήρησης των προδιαγραφών απόδοσης που θέτονται στον ιδιωτικό τομέα από τη σύμβαση ΣΔΙΤ

- Υποστήριξη εκτέλεσης του έργου

- Αξιολόγηση πρότασης σχεδιασμού έργου του ιδιωτικού φορέα.