ΑΠΕΡΓΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ ΜΑΣ!

ΑΠΕΡΓΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ ΜΑΣ!

To PEIRATIKO REPORTAZ ΠΑΝΤΑ ΚΟΝΤΑ ΣΑΣ!

Τρίτη 4 Αυγούστου 2009

ΑΡΓΗΣΑΤΕ, ΚΥΡΙΟΙ ΑΚΤΟΠΛΟΟΙ, ΝΑ ΑΠΆΝΤΗΣΕΤΕ, ΣΑΣ ΠΡΟΛΑΒΕ ΤΟ ΥΕΝΑΝΠ , ΠΟΥ ΣΑΣ ΕΚΠΡΟΣΩΠΗΣΕ ΚΑΙ ΜΕ ΤΟ ...ΠΑΡΑΠΑΝΩ...


EΝΩΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΑΚΤΟΠΛΟΙΑΣ Πειραιάς, 4-8-09

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Όπως κάθε χρόνο, έτσι και φέτος, σε όλα τα πλοία της ακτοπλοΐας διενεργήθηκαν οι προβλεπόμενες και προγραμματισμένες επιθεωρήσεις κατά την διάρκεια του χειμώνα. Σύμφωνα με την πάγια πρακτική των λιμενικών αρχών, λίγο πριν την καλοκαιρινή σαιζόν αλλά και κατά την διάρκειά της διενεργήθηκαν και έκτακτες επιθεωρήσεις.

Οι επιθεωρήσεις αυτές, τόσο οι προγραμματισμένες όσο και οι έκτακτες, διενεργούνται από εξειδικευμένους και πιστοποιημένους επιθεωρητές σύμφωνα με την εθνική και διεθνή νομοθεσία και αφορούν όλους τους τομείς των πλοίων.

Κατά την διάρκεια κάθε επιθεώρησης παρίστανται, (εκτός από τους επιθεωρητές), ο Πλοίαρχος του πλοίου και αρμόδια μέλη του πληρώματος ανάλογα με την επιστασία, συντάσσεται έκθεση επιθεώρησης η οποία υπογράφεται από όλους τους συμμετέχοντες και μετά οι επιθεωρητές παραδίδουν τις τυχόν επισημάνσεις, συστάσεις ή παρατηρήσεις στον πλοιοκτήτη.

Με αφορμή όμως δημοσιεύματα του ημερήσιου τύπου, πληροφορηθήκαμε ότι υπάρχει και άλλος τρόπος επιθεώρησης. Εμφανίζονται δηλαδή κάποια μέλη ενός συλλόγου περιήγησης και αυτοκινήτου, κάνουν μία περιήγηση σε ορισμένα πλοία, κρατούν κάποιες σημειώσεις και μετά, όποτε προκάμουν, δημοσιοποιούν την έκθεσή τους χωρίς απαραίτητα να έχουν ενημερώσει τους ενδιαφερόμενους.

Γιατί επιλέγουν τα πλοία αυτά και όχι άλλα;
Γιατί επιλέγουν τόσα πλοία και όχι λιγότερα ή περισσότερα; Πώς ξέρουμε αν έχουν επιθεωρήσει και άλλα πλοία και το αποκρύπτουν; Με ποιά κριτήρια και με βάση ποιούς κανονισμούς επιθεωρούν τα πλοία; Πώς ξέρουμε αν έχουν τα ίδια μέτρα και σταθμά για όλα τα πλοία; Πώς αποφασίζουν τι είναι σημαντικό και τι όχι
; Τους προβλημάτισε το γεγονός ότι οι απόψεις τους είναι αντίθετες με τις απόψεις των καθ’ ύλην αρμοδίων οι οποίοι έχουν χορηγήσει πιστοποιητικά;

Τίποτα από αυτά δεν ξέρουμε.
Τίποτα δεν μάθαμε. Τίποτα δεν μας είπαν.
Ίσως βέβαια να μην ξέρουν ούτε οι ίδιοι. Η ιστορία πάντως μας διδάσκει ότι οι ασχολούμενοι με τις περιηγήσεις προσπαθούν πάντα να ομορφήνουν την διήγηση και να μεγαλοποιήσουν τις περιπέτειές τους σε ξένες, μακρινές, εξωτικές χώρες !!
Άλλοτε τα καταφέρνουν και άλλοτε όχι.

Από την πλευρά μας θεωρούμε χρήσιμο να επισημάνουμε τα ακόλουθα:

Η Γερμανική ADAC είναι κάτι ανάλογο της Ελληνικής Λέσχης Αυτοκινήτου και περιηγήσεων «ΕΛΠΑ», δεν αποτελεί φορέα ελέγχου και πιστοποίησης επιβατηγών πλοίων και δεν είναι μέλος ή παράρτημα ούτε του αναγνωρισμένου νηογνώμονα Germanischer Lloyd, ούτε είναι μέλος του IACS αλλά και δεν έχει πιστοποιηθεί σχετικά από την Διεύθυνση Μεταφορών της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για να έχει δικαίωμα και τεχνογνωσία επιθεώρησης πλοίων.

Στα πλαίσια αυτά, μπορεί να επιθεωρεί ξενοδοχεία, εστιατόρια, πλοία, τραίνα, αεροπλάνα κλπ μέσα που μπορεί να χρησιμοποιήσουν τα μέλη της για την μετακίνηση και την διαμονή τους προκειμένου να κρίνει τις ανέσεις που αυτά παρέχουν, το επίπεδο εξυπηρέτησης, τις τιμές, την καθαριότητα κλπ. Στην προκειμένη περίπτωση όμως βλέπουμε ότι δεν κάνει κανένα σχόλιο π.χ. για την καθαριότητα και την εξυπηρέτηση αλλά ασχολείται με άλλους τομείς όπως την πυρασφάλεια, την κατασκευή την ευστάθεια και διάφορα άλλα.

Τα Ε/Γ-Ο/Γ πλοία που χαρακτηρίζονται ως «ελλιπή» ή «αρκετά ελλιπή» από την «ADAC» έχουν επιθεωρηθεί (τόσο κατά τις τακτικές όσο και κατά τις έκτακτες επιθεωρήσεις) από έγκυρους διεθνώς αναγνωρισμένους Νηογνώμονες και από την Επιθεώρηση Εμπορικών Πλοίων (Ελληνικός κρατικός φορέας ελέγχου και πιστοποίησης πλοίων) και μετά από εξονυχιστικούς ελέγχους έχουν εφοδιασθεί με όλα τα προβλεπόμενα πιστοποιητικά ασφαλείας και αξιοπλοΐας.

Γιατί άραγε από τα 190 Ελληνικά επιβατηγά πλοία της ακτοπλοΐας και των πορθμειακών γραμμών επιθεωρήθηκαν μόνο (14) δεκατέσσερα πλοία; Από τα επιθεωρηθέντα βρέθηκαν «δήθεν» ελλιπή μόνο (3) τρία πλοία; Γιατί δεν επιθεωρήθηκαν κάποια από τα νέα συμβατικά και ταχύπλοα πλοία, με τα οποία διακινείται το 85% του κοινού από και προς τα νησιά; Ποιός έκανε την επιλογή και με ποιά κριτήρια;

Πληροφορούμαστε από τον ημερήσιο τύπο ότι η εκπρόσωπος της λέσχης κα Σαμπίνε Τσουσρότ η οποία σε άλλη εφημερίδα αναφέρεται ως Σαμπίνε Μπερ και σε άλλο σημείο ως Ζακλίν Γκρίνβαλντ έκανε μία βαθυστόχαστη δήλωση σύμφωνα με την οποία η εν λόγω λέσχη αυτοκινήτου και περιηγήσεων ήθελε να ταρακουνήσει τους αρμόδιους. Δεν έχουμε πληροφορίες για το αν τελικά οι αρμόδιοι ταρακουνήθηκαν ή όχι, αν όμως ήταν αυτός ο σκοπός της γιατί δεν έκανε τις επιθεωρήσεις τον χειμώνα για να υπάρχει χρόνος να διορθωθούν οι ελλείψεις; Γιατί έκανε επιθεωρήσεις τον Μάιο και δημοσιοποίησε τα αποτελέσματά τους δύο μήνες αργότερα στο ζενίθ της κίνησης; Προτείνει ίσως η κα Μπερ και η λέσχη στην οποία ανήκει να ακινητοποιηθούν όλα τα πλοία της ακτοπλοΐας μέχρι το τέλος Σεπτεμβρίου για να βελτιώσουμε την κατασκευή και την ευστάθειά τους; Έχει ενημερώσει για τα ευρήματά της τα γερμανικά ναυπηγεία που έχουν ναυπηγήσει πολλά από τα πλοία αυτά;

Και εν πάσει περιπτώσει τι προτείνει η κα Μπερ για να βελτιώσουμε την κατασκευή και την ευστάθεια των πλοίων;

Ο τρόπος διενέργειας της κατ’ ευφημισμόν έρευνας, το αντικείμενό της αλλά και τα δήθεν ευρήματά της θέτουν εν αμφιβόλω την αντικειμενικότητα του συλλόγου ADAC. Εάν μάλιστα λάβει κανείς υπ’ όψιν του και τον χρόνο που επελέγη για να δημοσιοποιηθούν τα αποτελέσματα αυτά είναι προφανές ότι η έρευνα αυτή εντάσσεται στην προσπάθεια για αποθάρρυνση των Γερμανών να ταξιδέψουν στο εξωτερικό. Σημειωτέον ότι η Ένωση και τα μέλη της δεν έχουν λάβει παρατηρήσεις από Γερμανούς τουρίστες ή από τουρίστες άλλων εθνικοτήτων σχετικά με την κατασκευή και ευστάθεια των πλοίων τους.

Με την ευκαιρία πάντως αυτή, θέλουμε να διαβεβαιώσουμε με τον πιό κατηγορηματικό τους επιβάτες μας και πελάτες μας που διακινούνται με τα πλοία της μεγάλης Ελληνικής ακτοπλοϊκής οικογένειας, ότι τα ελληνικά πλοία είναι απολύτως ασφαλή και αξιόπλοα. Μπορούν όλοι να θεωρούν δεδομένο ότι οι επιχειρήσεις του κλάδου δεν φοβούνται τους οποιοσδήποτε ελέγχους αλλά αντιθέτως τους επιθυμούν και πολλές φορές τους προκαλούν.

Θα θέλαμε όμως να εκφράσουμε και μία απορία: πότε τελικά αισθάνονται οι επιβάτες καλύτερα; όταν η κατασκευή και η σταθερότητα των πλοίων ελέγχεται από λέσχες αυτοκινήτου ή όταν ελέγχεται από αρμόδιους πιστοποιημένους φορείς; τι θα σκεφτόταν ο καθένας από εμάς αν οι αρμόδιοι εξουσιοδοτημένοι επιθεωρητές αρχίσουν να ασχολούνται με την καθαριότητα των πλοίων και την ευγένεια του προσωπικού και αφήσουν όλα τα υπόλοιπα σε διάφορες λέσχες;

-----------------------------------------------------------------------------------
ME ΚΟΥΡΑΣΕ ΝΑ ΑΠΑΝΤΩ, ΜΕ ΣΧΟΛΙΑ.
ΓΙΑ ΑΥΤΟ, ΚΥΡΙΟΙ ΤΗΣ ΕΕΑ, ΘΑ ΣΧΟΛΙΑΣΩ ΤΗΝ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΣΑΣ, ΩΣ ΕΞΗΣ

Θέλω την καρδιά να σφίξω
πέτρα πίσω μου να ρίξω
και να φύγω
μάλιστα κύριε
μάλιστα κύριε

Mες στο χρόνο να περάσω
κι αν μπορέσω να ξεχάσω
λίγο λίγο
μάλιστα κύριε
μάλιστα κύριε


¨
ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΤΙΓΡΑΦΗ
ΠΟΠΗ ΧΡΙΟΣΤΟΔΟΥΛΙΔΟΥ