ΑΠΕΡΓΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ ΜΑΣ!

ΑΠΕΡΓΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ ΜΑΣ!

To PEIRATIKO REPORTAZ ΠΑΝΤΑ ΚΟΝΤΑ ΣΑΣ!

Δευτέρα 24 Αυγούστου 2009

ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΕΣ ΣΤΙΣ ΒΛΑΒΕΣ ΤΑ ΤΑΧΥΠΛΟΑ ΕΠΙΒΑΤΗΓΑ...


Πρωταθλητές" στις βλάβες τα ταχύπλοα πλοία!..

Submitted by admin on Mon, 24/08/2009 - 08:15. ΑΚΤΟΠΛΟΪΑ
GREEK SHIPPING NEWSΤΟΥ ΣΑΒΒΑ Ν. ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ:

Συγκλονιστικά είναι τα στοιχεία από την επεξεργασία των στοιχείων, που διαθέτουμε για τις βλάβες των επιβατηγών ακτοπλοϊκών πλοίων για το δίμηνο Ιούλιος – Αύγουστος του τρέχοντος έτους:
Ανά δύο ημέρες, ακινητοποιείται ένα επιβατηγό πλοίο λόγω κυρίως, μηχανικής βλάβης. Το αποτέλεσμα είναι ότι χιλιάδες επιβάτες ταλαιπωρούνται, χάνουν από τις ημέρες των αδειών τους, και το κυριότερο, φθάνουν τελικά στον προορισμό τους, , ορισμένες φορές με καθυστέρηση μέχρι και 48 ώρες!.
Υπολογίζεται ότι πάνω από 50.000 επιβάτες ταλαιπωρήθηκαν από την αρχή του έτους, από βλάβες πλοίων και ματαιώσεις δρομολογίων.
Τον μήνα Ιούλιο οι επιβάτες που έμειναν «καραβοφάναρο» ξεπέρασαν τις 10.000.
Ένα εξίσου σημαντικό γεγονός είναι, ότι οι περισσότερες βλάβες σημειώθηκαν εφέτος στα ταχύπλοα πλοία, τα οποία καταπονούνται από τα συνεχή δρομολόγια, τις άσχημες καιρικές συνθήκες, και προφανώς από την ελλιπή συντήρηση τους το χειμώνα.

Η συντριπτική πλειοψηφία των ακινητοποιήσεων των επιβατηγών πλοίων οφείλεται σε μηχανικές βλάβες και δευτερευόντως, σε απώλειες της άγκυρας τους, προσκρούσεις σε προβλήτες και προβλήματα στους καταπέλτες τους.
Αξιοσημείωτη είναι επίσης η διαπίστωση ότι, εφέτος, παρά το γεγονός ότι για οικονομικούς λόγους δεν δρομολογήθηκαν περίπου 20 πλοία, των εταιρειών G. A. Ferries, του Γεράσιμου Αγούδημου, της ΣΑΟΣ του Φώτη Μανούση και της Kallisti του Γιώργου Σπανού, το υπουργείο Ναυτιλίας, Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής ανακοίνωσε ότι σε σύγκριση με την αντίστοιχη περσινή χρονιά έγιναν μόνο 169 λιγότερα δρομολόγια.

Επισημαίνεται ότι εφέτος δρομολογήθηκε μόνο ένα νέο πλοίο, το Speed Runner, και αυτό σε αντικατάσταση άλλου πλοίου της ίδιας εταιρείας.
Λογικά, από τα στοιχεία που υπάρχουν, τα επιβατηγά πλοία, έκαναν παραπάνω δρομολόγια, και έκαναν προσεγγίσεις σε περισσότερα νησιά από πέρσι.
Αυτό είχε ως αποτέλεσμα, να καταπονηθούν τα πληρώματα, να υποστούν τα πλοία σκληρή δοκιμασία και οι μηχανές των πλοίων να φθάσουν στα όρια της αντοχής τους.
Μάλιστα, το υπουργείο Ναυτιλίας ανακοίνωσε ότι από την αρχή Ιουνίου μέχρι και τις 15 Αυγούστου, πραγματοποιήθηκαν και από τρία λιμάνια της Αττικής - Πειραιάς, Ραφήνα και Λαύριο - πραγματοποιήθηκαν 7.094 δρομολόγια για τα νησιά του Αιγαίου, των Δωδεκανήσων και της Κρήτης, έναντι 7.263 δρομολογίων πέρυσι.
Η μείωση είναι της τάξης του 2,32% και δεν δικαιολογείται από την απόσυρση των πλοίων των τριών εταιρειών που αντιμετώπισαν στην αρχή του καλοκαιριού τεράστια οικονομικά προβλήματα.
Επισημαίνεται ότι κατά τις προηγούμενες χρονιές, τις περισσότερες βλάβες είχαν σημειωθεί στα πλοία που εκτελούσαν τις άγονες επιδοτούμενες γραμμές.
Εφέτος, είχαμε ελάχιστα περιστατικά βλαβών και ματαιώσεων δρομολογίων στις άγονες γραμμές, εξ αιτίας του γεγονότος ότι οι μεγάλες εταιρείες εφέτος εξασφάλισαν τις περισσότερες γραμμές και δρομολόγησαν νεώτερα πλοία και έθεσαν εκτός δρομολογίων των υπερήλικα πλοία των εταιρειών της ΣΑΟΣ και της G. A. Ferries.
Ωστόσο, η έλλειψη πλοίων, οδήγησε τις εταιρείες που διαθέτουν ταχύπλοα επιβατηγά και επιβατηγά οχηματαγωγά πλοία να εξαντλήσουν τις δυνατότητες τους, με αποτέλεσμα να παθαίνουν συχνά βλάβες και να ταλαιπωρούν τους επιβάτες.
Αύξηση της κίνησης

Αξίζει να επισημάνουμε ότι στο ανασκοπούμενο δίμηνο, παρατηρείται μια οριακή αύξηση της επιβατικής κίνησης, κατά 2,1% και είναι ευχάριστο, γιατί διαψεύσθηκαν όλοι εκείνοι που προέβλεπαν μεγάλη μείωση της επιβατικής κίνησης στην εφετινή χρονιά. Όμως, να προσθέσουμε ότι οι Έλληνες επιβάτες, αναπλήρωσαν σε μεγάλο και ικανοποιητικό βαθμό την μείωση της έλευσης κατά 10% των ξένων τουριστών στην Ελλάδα. Αύξηση παρατηρήθηκε και στην διακίνηση των Ι.Χ αυτοκινήτων κατά 5,9%, ενώ, μείωση εμφανίζει η μεταφορά με πλοία των φορτηγών πλοίων, κατά 7,6%, που οφείλεται κυρίως στον περιορισμό της κατανάλωσης.
Με τα 7.263 δρομολόγια που έγιναν από την αρχή Ιουνίου μέχρι το Δεκαπενταύγουστο, διακινήθηκαν 3.876.252 επιβάτες έναντι 3.796.276.
Μεγαλύτερη ήταν η αύξηση στα Ι.Χ. αυτοκίνητα, καθώς το ίδιο διάστημα διακινήθηκαν από τα τρία λιμάνια 541.423 Ι.Χ. έναντι 511.225 Ι.Χ. πέρυσι.
Στα δίκυκλα η κίνηση παρέμεινε σχεδόν αμετάβλητη , αφού διακινήθηκαν εφέτος 117.795 δίκυκλα, έναντι 117.699 πέρυσι), ενώ μειωμένη ήταν η κίνηση στα φορτηγά, από 117.115 πέρυσι σε 108.139 εφέτος.
Αναλυτικότερα, από τα λιμάνια του Πειραιά, της Ραφήνας και του Λαυρίου έγιναν 15.165 δρομολόγια ( συμπεριλαμβανομένων και των δρομολογίων του Αργοσαρωνικού) και διακινήθηκαν 4.832.434 επιβάτες, 614.983 ΙΧΕ, 115.282 Φ/Γ και 159.145 δίκυκλα (εκ των οποίων 8.071 δρομολόγια - 956.182 επιβάτες - 73.560 ΙΧΕ - 7.143 Φ/Γ - 41.350 δίκυκλα διακινήθηκαν στον Αργοσαρωνικό). Παρατηρείται μείωση της επιβατικής κίνησης στον Αργοσαρωνικό, αλλά, αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι βελτιώθηκε το οδικό δίκτυο από την Αθήνα, προς Γαλατά και Πόρτο Χέλι, και έτσι πολλοί Αθηναίοι και Πειραιώτες, προκειμένου να μεταβούν στον Πόρο, στα Μέθανα, στην Ύδρα και στις Σπέτσες, προτιμούν να χρησιμοποιούν πλέον το Ι.Χ. μέσω της ξηράς.

ΑΝΑΔΗΜΟΣΊΕΥΣΗ ΑΠΟ ΤΟ GREEK SHIPPING NEWS