ΑΠΕΡΓΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ ΜΑΣ!

ΑΠΕΡΓΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ ΜΑΣ!

To PEIRATIKO REPORTAZ ΠΑΝΤΑ ΚΟΝΤΑ ΣΑΣ!

Τετάρτη 8 Ιουλίου 2009

ΤΟ ΑΣΝΑ ΛΕΕΙ... ΑΛΛΑ ΓΙΑ ΤΟ SEA DIAMOND...


Αμέλεια βύθισε το Sea Diamond
Ευθύνες σε πλοίαρχο, Α΄ μηχανικό, 3 υπεύθυνους επιρρίπτει η έκθεση του Ανακριτικού Συμβουλίου

ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ
Της Τανιας Γεωργιοπουλου


Σε αμέλεια αποδίδει την πρόσκρουση και βύθιση του κρουαζιερόπλοιου Sea Diamond η έκθεση του Ανακριτικού Συμβουλίου Ναυτικών Ατυχημάτων. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με το Συμβούλιο, «η πρόσκρουση, εισροή υδάτων, η ακυβερνησία, η εγκατάλειψη, η βύθιση, η ολική απώλεια και η ύπαρξη δύο αγνοουμένων επιβατών που συνέβησαν στο Ε/Γ Sea Diamond, την 5-6 Απριλίου 2007, στη θαλάσσια περιοχή της Καλντέρας της νήσου Θήρας Κυκλάδων αποτελούν ναυτικό ατύχημα, που οφείλεται σε αμέλεια» του πλοιάρχου κ. Ιωάννη Μαρίνου και του Α’ μηχανικού, κ. Εμμανουήλ Πάτσου, καθώς και των τριών υπευθύνων της διαχειρίστριας εταιρείας «Core Marine LTD», κ. Χριστόδουλου Μελά, κ. Γεωργίου Κουμπενά, κ. Ζαχαρία Σιοκούρου.
Mάλιστα, σε σημεία της έκθεσης, αφήνονται σαφείς αιχμές ακόμα και για δόλο στη συγκεκριμένη υπόθεση, καθώς επισημαίνονται πολλά ερωτήματα και κενά, στα οποία οι μαρτυρίες των εμπλεκομένων δεν μπόρεσαν να δώσουν σαφείς απαντήσεις.

Χωρίς βυθόμετρο

Οπως σημειώνεται στην έκθεση, όταν το «Sea Diamond» έφτανε στο λιμάνι της Σαντορίνης έπλεε πολύ κοντά στη βραχώδη ακτή «με σοβαρούς και προφανείς κινδύνους για την ασφάλειά του» ενώ δεν ακολουθήθηκαν το «υφιστάμενο σχέδιο ταξιδίου -το οποίο είχε εγκριθεί από τον πλοίαρχο- και βασικοί κανόνες της ναυτικής τέχνης και πρακτικής».
Σύμφωνα με την κατάθεση του Λιμενάρχη Θήρας στον ΑΣΝΑ, «η πορεία που ακολούθησε το “Sea Diamond” πριν την πρόσκρουσή του στον ύφαλο δεν είχε ουδέποτε ακολουθηθεί από κανένα πλοίο».
Η έκθεση αναφέρει ότι ο χάρτης που χρησιμοποιούσε ο πλοίαρχος ήταν λανθασμένος.
Ωστόσο, παράλληλα, κατά τον κατάπλου, όπως τονίζεται, δεν λειτουργούσε το βυθόμετρο του πλοίου, το οποίο κατά την προσέγγιση στον ύφαλο θα κατέγραφε το μικρότερο βάθος και άρα ο πλοίαρχος και οι αξιωματικοί της γέφυρας θα μπορούσαν να αντιληφθούν τον επερχόμενο κίνδυνο και ενδεχομένως και να αποφύγουν την πρόσκρουση.


Ελλιπή δεδομένα

Η έκθεση σε συγκεκριμένα σημεία αφήνει μάλιστα σαφείς αιχμές.
Οπως αναφέρεται «το πλοίο διέθετε σύστημα καταγραφής δεδομένων ταξιδιού (VDR - μαύρο κουτί).
Oμως πριν από την εγκατάλειψη του πλοίου δεν αντιγράφηκαν τα δεδομένα από την κεντρική μονάδα του συστήματος -αν και υπήρχε επαρκής χρόνος- που θα βοηθούσαν σημαντικά στη διερεύνηση των αιτιών που οδήγησαν στην πρόσκρουση του πλοίου, αλλά κυρίως στη διαλεύκανση των κρίσιμων γεγονότων που μεσολάβησαν από την πρόσκρουση μέχρι τη βύθιση του πλοίου.

Το γεγονός οφείλεται σε αμέλεια των αξιωματικών της γέφυρας, δηλαδή του πλοιάρχου Ιωάννη Μαρίνου και του υπάρχου Ιωάννη Αντωνίου.
Ακόμα περισσότερο, «η κάψουλα του ανωτέρου συστήματος δεν λειτούργησε σύμφωνα με τις προδιαγραφές, με αποτέλεσμα τα δεδομένα που καταγράφηκαν να είναι ελλιπή»: μόλις 86 λεπτά σε σχέση με τα 720 λεπτά καταγραφής, που είναι οι δυνατότητες της συγκεκριμένης συσκευής.
Οπως επισημαίνεται στην έκθεση, το Συμβούλιο, συνδυάζοντας το γεγονός της μη καταγραφής και όσων ακολούθησαν, μετά την πρόσκρουση «δεν θεωρεί τυχαία τη διακοπή των καταγραφών από την εν λόγω συσκευή».

Ανεπαρκής συντήρηση

Στην έκθεση επίσης επισημαίνεται ό,τι η κατάκλυση με νερά όλων των στεγανών διαμερισμάτων του πλοίου, που οδήγησε στη συντόμευση του χρόνου ο οποίος μεσολάβησε έως τη βύθισή του, οφείλεται πιθανότατα «στην ανεπαρκή συντήρηση των διπυθμένων του πλοίου από όπου πρέπει να διήλθαν τα νερά».
«Τα γεγονότα απέδειξαν ό,τι το πλοίο δεν ανταποκρίθηκε, όπως θα έπρεπε, στην κατάσταση ανάγκης που βρέθηκε...», επισημαίνεται, μεταξύ άλλων.

Μία σειρά από λάθη και παραλείψεις, όπως, η ρυμούλκηση του πλοίου, «οδηγούν στο συμπέρασμα ότι η τελική βύθιση του πλοίου υπήρξε αποτέλεσμα, είτε συνειδητής επιλογής, είτε σοβαρών παραλείψεων».
Συγκεκριμένα, αναφέρονται ο τρόπος προσάραξης του πλοίου στα αβαθή της περιοχής των παλαιών ορυχείων, η έλλειψη συνεργασίας μεταξύ των αρμοδίων παραγόντων, η αποφυγή ενημέρωσης της Λιμενικής αρχής και η εμφανής αδιαφορία για την αρωγή και διάσωση του πλοίου.

Σύμφωνα με νομικούς κύκλους, το συγκεκριμένο πόρισμα ανοίγει τον δρόμο για την κατάθεση αγωγών προς εκείνους που αναφέρονται ως υπεύθυνοι.

ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ

Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ

Πειραιάς, 8 Ιουλίου 2009

Αναφορικά, με το πρόσφατο πόρισμα του υπαγομένου στην αρμοδιότητα του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής ΑΣΝΑ (Ανώτατου Συμβουλίου Ναυτικών Ατυχημάτων), η πλοιοκτήτρια και η διαχειρίστρια του “SEA DIAMOND” θα ήθελαν να επισημάνουν ότι το περιεχόμενό του δεν τους προκαλεί καμία έκπληξη, αφού, είναι αυτό ακριβώς, που τους είχαν «προαναγγείλει» διάφοροι φορείς, η δε υλοποίηση της προειδοποίησης αυτής κατέστη προφανής όταν, για πρώτη φορά, στα χρονικά παρόμοιων υποθέσεων, δεν επετράπη στους δικηγόρους του Πλοιάρχου και της πλοιοκτήτριας να παραστούν κατά τη σχετική διαδικασία.
Από την παντελή έλλειψη στοιχείων και την έδρασή του σε υποθέσεις και αυθαίρετα συμπεράσματα, είναι προφανές ότι το πόρισμα αποτελεί μια ακόμη άκομψη προσπάθεια απόσεισης των ευθυνών των αρμοδίων για τη λανθασμένη χαρτογράφηση της περιοχής του συμβάντος, σφάλμα που αποτέλεσε και τη μοναδική αιτία πρόκλησης του ατυχήματος και τελικά του ναυαγίου. Υπενθυμίζεται δε ότι την άριστη κατάσταση του πλοίου είχε πιστοποιήσει και η ίδια καθ’ ύλην αρμόδια υπηρεσία του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας.

H πλοιοκτήτρια και η διαχειρίστρια του “SEA DIAMOND” δεν έχουν καμία απολύτως αμφιβολία ό,τι η αλήθεια θα λάμψει πλήρως στα Δικαστήρια, όπως, ακριβώς έχει συμβεί σε παρόμοιες υποθέσεις πρόκλησης ατυχήματος, λόγω λανθασμένης χαρτογράφησης στην Ευρώπη και την Αμερική, όπου, οι πλοιοκτήτριες και οι Πλοίαρχοι δικαιώθηκαν πλήρως.

-------------------------------------
ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΜΕ ΝΑ ΠΑΡΟΥΜΕ, ΑΥΡΙΟ, ΣΤΑ ΧΕΡΙΑ ΜΑΣ ΤΟ ΠΟΡΙΣΜΑ ΤΟΥ ΑΣΝΑ.
ΠΑΝΤΩΣ, Η ΕΤΑΙΡΕΙΑ, ΠΟΥ ΕΜΦΑΝΙΖΕΤΑΙ ΠΑΝΤΑ ΩΣ ....ΑΘΩΑ ΠΕΡΙΣΤΕΡΑ , ΓΡΑΦΕΙ, ΣΤΗΝ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΚΑΙ ΚΑΤΙ, ΠΟΛΥ ΠΕΤΥΧΗΜΕΝΟ.
ΠΩΣ, ΔΗΛΑΔΗ , ΤΗΝ ....ΑΡΙΣΤΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ SEA DIAMOND ΕΙΧΕ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙ ΚΑΙ Η ΚΑΘ ΥΛΗΝ ΑΡΜΟΔΙΑ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΤΟΥ ΥΕΝ...
ΝΑ ΓΕΛΑΣΩ Η ΝΑ ΚΛΑΨΩ, ΔΕΝ ΞΕΡΩ...
ΑΥΤΟ ΛΕΜΕ ΚΑΙ ΕΜΕΙΣ, ΚΥΡΙΕ....ΛΟΙΖΟΥ...
ΣΥΜΦΩΝΟΥΜΕ ΣΕ ΑΥΤΟ.
ΤΙ ΦΤΑΙΤΕ, ΕΣΕΙΣ, ΑΦΟΥ , ΑΥΤΟΙ ΤΑΒΡΙΣΚΑΝ ΟΛΑ....ΤΕΛΕΙΑ...

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ....ΕΦΟΠΛΙΣΤΩΝ, ΕΤΣΙ ΤΟ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΖΩ, ΕΓΩ...
ΠΑΝΤΩΣ , ΓΙΑ ΝΑ ΞΕΡΕΤΕ ΚΑΙ ΚΑΤΙ...
ΟΣΑ ΧΡΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΝΑ ΔΙΑΘΕΤΕΤΕ,
ΔΕΝ ΕΞΑΓΟΡΑΖΟΝΤΑΙ ΟΛΟΙ ΚΑΙ ΟΛΑ ΣΕ ΑΥΤΗ ΤΗ ΖΩΗ.
ΤΙ ΝΑ ΚΑΝΟΥΜΕ...


Π. ΧΡ