ΑΠΕΡΓΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ ΜΑΣ!

ΑΠΕΡΓΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ ΜΑΣ!

To PEIRATIKO REPORTAZ ΠΑΝΤΑ ΚΟΝΤΑ ΣΑΣ!

Δευτέρα 20 Ιουλίου 2009

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΘΕΜΑ ΠΑΡΑΠΟΜΠΗΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΣΤΟ ΕΥΡΩΠΑΙΚΟ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΟ...


Ναυτιλία: Κλείνει ο φάκελος των παραβιάσεων για την Ελλάδα
Το σχέδιο που συνέταξε η Κομισιόν αναφέρει ότι η Ελλάδα έχει προχωρήσει σε αλλαγές της νομοθεσίας, με τις οποίες βαίνουν προς ρύθμιση οι παραβιάσεις του άρθρου 4 του κοινοτικού κανονισμού.


HMEΡΗΣΙΑ

Της Αγγελικής Καλλή


H Eυρωπαϊκή Επιτροπή κλείνει τον φάκελο των παραβιάσεων από την Ελλάδα του κοινοτικού κανονισμού 3577/92 για εφαρμογή του καμποτάζ.

Αυτό προκύπτει, σύμφωνα με πληροφορίες, από το σχέδιο που συνέταξε η Κομισιόν πριν από την έκδοση της πέμπτης περιοδικής έκθεσης η οποία καλύπτει τα έτη από το 2001 έως το 2005 αλλά και μεταγενέστερες εξελίξεις.
Η ελληνική αγορά υιοθέτησε τον κοινοτικό κανονισμό την 1/11/2002 πριν από τη λήξη της περιόδου παρέκκλισης το 2004, με τον νόμο 2032 του 2001.

Αλλαγές

Ειδικά σε ότι αφορά τις υποχρεώσεις δημόσιας υπηρεσίας, το σχέδιο αναφέρει ότι η Ελλάδα έχει προχωρήσει σε αλλαγές της νομοθεσίας με τις οποίες βαίνουν προς ρύθμιση οι παραβιάσεις του άρθρου 4 του κοινοτικού κανονισμού.

Όπως συγκεκριμένα αναφέρεται στο σχετικό κείμενο, ορισμένα κράτη ? μέλη δεν έχουν συμμορφωθεί ακόμα προς το σύνολο των διατάξεων του κανονισμού.

Ύστερα από καταγγελίες, που έλαβε, η Κομισιόν προχώρησε στην έναρξη των διαδικασιών παραβίασης του κανονισμού και τέτοιες διαδικασίες βρίσκονται σε εκκρεμότητα για την Ελλάδα και τη Μάλτα.
Ειδικά σε ότι αφορά την Ελλάδα, η σχετική παραβίαση βαίνει προς ρύθμιση. Αναφορικά με την Ισπανία, ύστερα από τη διαδικασία παραπομπής της από την Ε.Ε. στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο, αυτό αποφάσισε ότι η νομοθεσία της δεν είναι συμβατή με την κοινοτική νομοθεσία.
Σύμβαση
Στα νέα κράτη μέλη, Κύπρο-Λιθουανία και Σλοβενία, δεν υφίσταται νομοθετικό πλαίσιο για συμβάσεις ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας ενώ στην Εσθονία και τη Μάλτα, υποχρέωση δημόσιας υπηρεσίας επιβάλλεται μόνο με βάση σύμβαση ανάθεσης υπηρεσίας.

Το σχέδιο της Ε.Ε. για την πορεία της αγοράς αποσαφηνίζει ουσιαστικά ότι δεν υπάρχει θέμα παραπομπής της Ελλάδας στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο, ενώ λίγα εικοσιτετράωρα πριν κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου, ο πρόεδρος της Ένωσης Επιχειρήσεων Ακτοπλοΐας Α. Βεντούρης, είχε τονίσει ότι οι επιχειρήσεις του κλάδου αναμένουν την παραπομπή της χώρας, προκειμένου να ρυθμιστούν τρία ζητήματα: η υποχρεωτική δεκάμηνη δρομολόγηση των πλοίων στην ελληνική αγορά, η υποχρεωτική δεκάμηνη απασχόληση των ναυτικών και τα ΠΔ που διέπουν τα ζητήματα ενδιαίτησης στα πλοία της ακτοπλοΐας.
Προετοιμασία
Μάλιστα οι εκπρόσωποι της ΕΕΑ, στην ίδια συνέντευξη τύπου, είχαν τονίσει ότι με τους νομικούς τους συμβούλους προετοιμάζονται, προκειμένου να «κυνηγήσουν» νομικά όλα αυτά τα ζητήματα μέσα στην Κομισιόν.Στο ίδιο σχέδιο παρατηρείται ότι μετά την απελευθέρωση της ελληνικής ακτοπλοΐας το 2002, τελικά δεν παρατηρήθηκε διείσδυση ξένων σημαιών στην αγορά της.
Στην Ελλάδα το 99,75% των πλοίων παραμένουν στην εθνική σημαία.

Αυτό συμβαίνει στην πλειοψηφία των κρατών της Ε.Ε. εκτός από τη Δανία, την Ισπανία και το Ηνωμένο Βασίλειο.
Επίσης αύξηση των πλοίων με ξένες σημαίες - ειδικά σε ότι αφορά τη μεταφορά αγαθών - παρατηρείται στη Σουηδία και τη Φινλανδία..

ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΗΜΕΡΗΣΙΑ-ΡΕΠΟΡΤΑΖ ΤΗΣ ΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΚΑΛΛΗ