
ΑΚΤΟΠΛΟΪΚΕΣ ΣΥΝΔΕΣΕΙΣ ΑΥΤΗ ΤΗ ΦΟΡΑ ΚΑΙ ΜΕ ΤΗ ΒΟΡΕΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
Αλλά και αυξήσεις εισιτηρίων τον Ιούλιο από 8 έως 23 ευρώ
5/6/2009
ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΑΛΗΘΕΙΑ ΤΗΣ ΧΙΟΥ
ΑΠ’ ΤΗ μια η πίεση των πολιτών, απ’ την άλλη ο ανταγωνισμός των ακτοπλόων εφοπλιστών, λειτούργησαν θετικά όσον αφορά την ποιότητα και την ποσότητα των φετινών καλοκαιρινών δρομολογίων.
Όμως απ’ την άλλη οι πληροφορίες για τα εισιτήρια των πλοίων μάλλον δεν είναι καλές, αφού όπως επισημαίνεται και στον αθηναϊκό Τύπο, τον Ιούλιο αναμένονται αυξήσεις από 6 έως 26 ευρώ!
Με ευνοϊκότερες – συγκριτικά με πέρσι – προϋποθέσεις σε επίπεδο ακτοπλοϊκών συνδέσεων, ξεκινά η φετινή καλοκαιρινή περίοδος, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι εκλείπουν τα προβλήματα, αφού στο τρίπτυχο συχνότητα δρομολογίων ―ποιότητα πλοίων― τιμές εισιτηρίων υπάρχουν πολλά σημεία που χρήζουν βελτιώσεων.
Όσον αφορά τη συχνότητα η αλλαγή των δεδομένων φαίνεται από μια πρώτη ματιά στον ακτοπλοϊκό χάρτη.
Όπως σημείωσε σε ραδιοφωνική του συνέντευξη στην «Α» ο Λιμενάρχης, Χ. Μπουρνιάς, εκτός από την σύνδεσή μας με τη Βόρεια Ελλάδα η οποία είναι αναμφισβήτητα καλύτερη φέτος (εβδομαδιαία δύο δρομολόγια του «Θεόφιλος» στην Καβάλα κι ένα στη Θεσσαλονίκη, ένα δρομολόγιο του «Διαγόρας» που κάνει τη γραμμή από Ρόδο μέχρι Θεσσαλονίκη, καθώς και ένα από το «Λισσός») υπάρχει βελτίωση και στη βασική σύνδεση του νησιού μας με το λεκανοπέδιο της Αττικής.
Τα συν
Η αλλαγή σ’αυτήν την περίπτωση έρχεται από την HSW και τη ΝΕΛ.
Έτσι εκτός του «Μυτιλήνη» της ΝΕΛ και του «Λισσός» της ΑΝΕΚ που ήταν και πέρσι, φέτος το «Νήσος Χίος» κάθε Παρασκευή θα εκτελεί απ’ευθείας το δρομολόγιο Πειραιά – Χίο, ενώ τις υπόλοιπες ημέρες οι ενδιάμεσοι σταθμοί της Μυκόνου και της Σύρου μπορούν κατά το Λιμενάρχη, να λειτουργήσουν θετικά για τη μετακίνηση τουριστών από τα δύο αυτά βασικά Κυκλαδονήσια.
Βέβαια, το μεγάλο στοίχημα έρχεται να το παίξει η ΝΕΛ με τη δρομολόγηση του «Παναγία Θαλασσινή» στη γραμμή Λαύριο – Μεστά – Ψαρά, αρχής γενομένης από μεθαύριο.
Σύμφωνα με την ενημέρωση που έχει ο κ. Μπουρνιάς, ενδεχομένως μέχρι σήμερα, να έχουν αντιμετωπιστεί όλα τα διαδικαστικά ζητήματα ,προκειμένου να ξεκινήσουν απρόσκοπτα τα δρομολόγια τα οποία περιορίζουν στο μισό (τουλάχιστον) το χρόνο μεταφοράς διά θαλάσσης στη Χίο, αφού το Λαύριο – Μεστά υπολογίζεται ότι θα γίνεται σε 3 ώρες και 45 λεπτά.
Την Τρίτη, ο Λιμενάρχης πραγματοποίησε επιτόπια αυτοψία στο λιμάνι των Μεστών το οποίο αποτελεί ένα εργοτάξιο, αλλά όπως υποστηρίζει με τα μέτρα που ελήφθησαν το πλοίο θα πρυμνοδετεί κάθετα στην εξωτερική προβλήτα, ενώ έχει αφεθεί ένας διάδρομος για να είναι εύκολη η πρόσβαση σ’αυτό των οχημάτων και των επιβατών.
Και τα πλην
Στα αρνητικά του καλοκαιρινού ακτοπλοϊκού χάρτη, η ηλικία των πλοίων (για παράδειγμα το Θεόφιλος, το οποίο όμως μέχρι τώρα τουλάχιστον δεν έχει αποκλίσεις στις ώρες εκτέλεσης των δρομολογίων), αλλά και οι τιμές που σε πολλές περιπτώσεις – ειδικά για εκείνους που θα μετακινηθούν ακτοπλοϊκώς για τις διακοπές τους – είναι απαγορευτικές.
Μάλιστα στο πλάνο των ακτοπλόων εφοπλιστών, είναι η επιβολή νέων αυξήσεων από τον Ιούλιο, με το αιτιολογικό της αύξησης της τιμής του πετρελαίου, χωρίς όμως μέχρι τώρα επισήμως να έχει ανακοινωθεί τίποτα.
Το θέμα ανέδειξε χθες σε ρεπορτάζ του Θάνου Λαμπρόπουλου η «Ελευθεροτυπία» κάνοντας λόγο για αυξήσεις, που θα κυμαίνονται, από 6 ευρώ για τα συμβατικά πλοία έως και 26 ευρώ για τα ταχύπλοα.
Όπως αναφέρεται στον πίνακα, που επίσης παρουσίασε η εφημερίδα, μια τετραμελής οικογένεια για τη μετακίνησή της, μαζί με ΙΧ, πρέπει να πληρώσει μόνο στα εισιτήρια του «Νήσος Χίος» 369 ευρώ, ποσό διόλου ευκαταφρόνητο, για κάποιον που σ’αυτήν την τιμή μπορεί να εξασφαλίσει για παράδειγμα τη διαμονή του σε έναν κοντινότερο προορισμό.
Χρ. Ψ.
ΑΝΑΔΗΜΟΣΊΕΥΣΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΑΛΗΘΕΙΑ ΤΗΣ ΧΙΟΥ
π. χρ.