Ετοιμα για απεργία την ημέρα των ευρωεκλογών τα ναυτεργατικά σωματείαΑπάντηση στον «αποκλεισμό» από την ψηφοφορία πληρωμάτων σε ακτοπλοϊκά
15/5/2009
Με απεργιακή κινητοποίηση την ημέρα των ευρωεκλογών ετοιμάζονται ν «απαντήσουν» ναυτεργατικά σωματεία στον «αποκλεισμό» από την ψηφοφορία πολλών ναυτεργατών, μελών πληρωμάτων σε ακτοπλοϊκά πλοία.
«Οι ναυτεργάτες θα διεκδικήσουν και θα επιβάλουν το δικαίωμα στην ψήφο ακόμα και με απεργία την ημέρα των εκλογών», ξεκαθάρισε, σε χτεσινή συνέντευξη Τύπου, ο πρόεδρος της ένωσης μηχανικών (ΠΕΜΕΝ) Σάββας Τσιμπόγλου, καλώντας τα υπουργεία Εσωτερικών και Ναυτιλίας ν αναλάβουν τις ευθύνες τους και να δώσουν παράταση, ώστε να υποβληθούν οι αναγκαίες καταστάσεις όλων των πλοίων.
Να σημειωθεί ότι οι ναυτεργάτες ψηφίζουν με τη διαδικασία των ετεροδημοτών με ειδικές καταστάσεις στο λιμάνι, όπου βρίσκεται το πλοίο την ημέρα των εκλογών, αλλά, όπως κατήγγειλε ο ευρωβουλευτής του ΚΚΕ Γιώργος Τούσσας, βασικός ομιλητής στη συνέντευξη, «με ευθύνη του υπουργείου Ναυτιλίας και ακτοπλοϊκών εταιρειών δεν ολοκληρώθηκε η διαδικασία κατάθεσης των καταστάσεων μέχρι τις 9 Μαϊου».
Από εκεί και πέρα, ο κ. Τούσσας αναφέρθηκε διεξοδικά και με συγκεκριμένα στοιχεία στη σημασία της ψήφου των ευρωεκλογών για τη Ναυτιλία, αναφέροντας σημαντικά ζητήματα που καθορίζονται από την ευρωπαϊκή νομοθεσία και έχουν επιπτώσεις στους εργαζομένους.
Μεταξύ άλλων, ο ίδιος υπογράμμισε ότι αυτό το διάστημα δόθηκε από την Ευρωπαϊκή Ενωση κατεύθυνση προς τις κυβερνήσεις να υιοθετήσουν την κωδικοποίηση των κανονισμών για τη ναυτική εργασία, που συντάχθηκε από τη Διεθνή Οργάνωση Εργασίας.
«Ο,τι θετικό υπήρχε για την προστασία των εργαζομένων «σμπαραλιάζεται»: Αναγνωρίζονται τα «δουλεμπορικά» γραφεία, καθορίζεται ως κατώτερος μισθός των ναυτεργατών τα 540 δολάρια και αφήνεται το κάθε κράτος να εφαρμόζει κατά το δοκούν αυτή την αντεργατική νομοθεσία».
Σ αυτό το σημείο, ο πρόεδρος της ΠΕΜΕΝ αποκάλυψε ότι σε ερώτηση που τέθηκε προς τον υπουργό Ναυτιλίας, Αναστάση Παπαληγούρα, για το εάν με την κύρωση αυτής της συνθήκης θα αναγνωριστεί το δικαίωμα του συνδικαλισμού, δεν δόθηκε συγκεκριμένη απάντηση.
«Οι ναυτεργάτες θα διεκδικήσουν και θα επιβάλουν το δικαίωμα στην ψήφο ακόμα και με απεργία την ημέρα των εκλογών», ξεκαθάρισε, σε χτεσινή συνέντευξη Τύπου, ο πρόεδρος της ένωσης μηχανικών (ΠΕΜΕΝ) Σάββας Τσιμπόγλου, καλώντας τα υπουργεία Εσωτερικών και Ναυτιλίας ν αναλάβουν τις ευθύνες τους και να δώσουν παράταση, ώστε να υποβληθούν οι αναγκαίες καταστάσεις όλων των πλοίων.
Να σημειωθεί ότι οι ναυτεργάτες ψηφίζουν με τη διαδικασία των ετεροδημοτών με ειδικές καταστάσεις στο λιμάνι, όπου βρίσκεται το πλοίο την ημέρα των εκλογών, αλλά, όπως κατήγγειλε ο ευρωβουλευτής του ΚΚΕ Γιώργος Τούσσας, βασικός ομιλητής στη συνέντευξη, «με ευθύνη του υπουργείου Ναυτιλίας και ακτοπλοϊκών εταιρειών δεν ολοκληρώθηκε η διαδικασία κατάθεσης των καταστάσεων μέχρι τις 9 Μαϊου».
Από εκεί και πέρα, ο κ. Τούσσας αναφέρθηκε διεξοδικά και με συγκεκριμένα στοιχεία στη σημασία της ψήφου των ευρωεκλογών για τη Ναυτιλία, αναφέροντας σημαντικά ζητήματα που καθορίζονται από την ευρωπαϊκή νομοθεσία και έχουν επιπτώσεις στους εργαζομένους.
Μεταξύ άλλων, ο ίδιος υπογράμμισε ότι αυτό το διάστημα δόθηκε από την Ευρωπαϊκή Ενωση κατεύθυνση προς τις κυβερνήσεις να υιοθετήσουν την κωδικοποίηση των κανονισμών για τη ναυτική εργασία, που συντάχθηκε από τη Διεθνή Οργάνωση Εργασίας.
«Ο,τι θετικό υπήρχε για την προστασία των εργαζομένων «σμπαραλιάζεται»: Αναγνωρίζονται τα «δουλεμπορικά» γραφεία, καθορίζεται ως κατώτερος μισθός των ναυτεργατών τα 540 δολάρια και αφήνεται το κάθε κράτος να εφαρμόζει κατά το δοκούν αυτή την αντεργατική νομοθεσία».
Σ αυτό το σημείο, ο πρόεδρος της ΠΕΜΕΝ αποκάλυψε ότι σε ερώτηση που τέθηκε προς τον υπουργό Ναυτιλίας, Αναστάση Παπαληγούρα, για το εάν με την κύρωση αυτής της συνθήκης θα αναγνωριστεί το δικαίωμα του συνδικαλισμού, δεν δόθηκε συγκεκριμένη απάντηση.
ΣΤ. ΜΑΛΑΓΚΟΝΙΑΡΗΣ-EΘΝΟΣ
για την αναδημοσίευση
π. χρ.