ΑΠΕΡΓΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ ΜΑΣ!

ΑΠΕΡΓΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ ΜΑΣ!

To PEIRATIKO REPORTAZ ΠΑΝΤΑ ΚΟΝΤΑ ΣΑΣ!

Σάββατο 17 Μαρτίου 2018

Προβληματισμός στο «Λιμάνι της Αγωνίας» για το master plan του ΟΛΠ!

Η Εφημερίδα των Συντακτών-αναδημοσίευση

peiraias_limania_olp.jpg

Το λιμάνι του Πειραιά, ΟΛΠEUROKINISSI / ΑΝΤΩΝΗΣ ΝΙΚΟΛΟΠΟΥΛΟΣ
Η Σύμβαση Παραχώρησης ελληνικού δημοσίου-ΟΛΠ υποχρεώνει την Cosco να αντιμετωπίζει το λιμάνι ως δημόσιο λιμάνι, να διαφυλάσσεται δηλαδή ο χαρακτήρας του κοινόχρηστου λιμανιού και να μην αντιμετωπίζεται ως ιδιωτική έκταση, ο δήμος, η περιφέρεια, οι φορείς πρέπει να έχουν λόγο πάνω σε αυτά τα έργα που θα σημαδέψουν την πόλη με τρόπο μη αναστρέψιμο. Βασική επιδίωξη η ελαχιστοποίηση των αρνητικών συνεπειών τους και η αύξηση των θετικών προς όφελος της πόλης αλλά και των υπολοίπων παραλιμένιων δήμων.

Αυτό επισήμαναν οι δημοτικοί σύμβουλοι και τα στελέχη της δημοτικής κίνησης το «Λιμάνι της Αγωνίας» σε συνέντευξη Τύπου που παραχώρησαν προκειμένου να κάνουν γνωστές τις θέσεις τους και τις προτάσεις τους για το προτεινόμενο master plan του ΟΛΠ για το λιμάνι του Πειραιά.
Στα θετικά για το «Λιμάνι της Αγωνίας»:
  • Τα έργα συντήρησης, επισκευών, εξοπλισμού και εκβαθύνσεων που προβλέπονται στον σχεδιασμό του ΟΛΠ για το κεντρικό λιμάνι. Θετική επίσης κρίνουν τη δημιουργία ξενοδοχειακών μονάδων μέσα στο λιμάνι, αν σ' αυτές δεν συμπεριληφθεί η Παγόδα, αν μειωθεί ο αριθμός τους (γίνεται λόγος για 4 ξενοδοχεία) και αν δεν ξεπεραστούν τα επιτρεπόμενα από τον ΓΟΚ όρια δόμησης (32 μέτρα, 9 όροφοι). Η χρήση της Παγόδας πρέπει να καλύψει τις ανάγκες για τις οποίες κατασκευάστηκε, να παραμείνει δηλαδή σταθμός υποδοχής -αναμονής επιβατών κρουαζιέρας.
  • Η λειτουργία δικτύου οικολογικών λεωφορείων (eco buses) στην εσωτερική επικοινωνία του κεντρικού λιμένα και τη σύνδεσή του με την πόλη.
Στα αρνητικά:
  • Η επέκταση των προβλητών για την κρουαζιέρα, καθώς εκτιμούν ότι θα δημιουργήσει πολλά προβλήματα και ένα ντόμινο κατασκευών που θα επιφέρουν επιβλαβείς συνέπειες στη λειτουργία της πόλης.
  • Στη δημιουργία εμπορικού κέντρου (mall) γιατί έτσι εδραιώνεται ένας εμπορικός ανταγωνισμός σε βάρος της τοπικής αγοράς.
  • Η περιορισμένη μέριμνα για την ανάπλαση της Πολιτιστικής Ακτής. Η μόνη αναφορά που γίνεται είναι η δημιουργία του Μουσείου Μετανάστευσης και της εγκατάστασης του ιστορικού αρχείου του ΟΛΠ στην Πέτρινη Αποθήκη. Ζητούν: Την κατασκευή του διεθνούς εμβέλειας Εθνικού Μουσείου Εναλίων Αρχαιοτήτων στο Σιλό, την ανάδειξη των μόνιμων Κτιστών Δεξαμενών του ΟΛΠ, την ανάδειξη του ταινιόδρομου Κράκαρη και την ανάδειξη του πλωτού μουσείου «Liberty».
  • Η αναβάθμιση του λιμανιού του Πειραιά θα είναι από ανύπαρκτη έως ιδιαίτερα βλαπτική για την πόλη εάν δεν συνδυαστεί με σειρά μέτρων περιβαλλοντικής αναβάθμισης(δραστική μείωση των ατμοσφαιρικών ρύπων, μείωση των θορύβων, διαχείριση των υγρών και στέρεων αποβλήτων κ.ά.).
Βασικό συμπέρασμα των στελεχών του «Λιμανιού της Αγωνίας»: Ο όποιος σχεδιασμός του ΟΛΠ επιβάλλεται να λαμβάνει υπόψη τη σύνδεση της πόλης με το λιμάνι, τόσο για τη δημιουργία θέσεων εργασίας μέσα στην πόλη όσο και για την καλύτερη λειτουργία της αγοράς, έτσι ώστε να διαχέεται στην ίδια την πόλη μέρος του πλούτου, που πιθανό να αυξηθεί σημαντικά με τα νέα επιχειρηματικά σχέδια της Cosco.