Google+ Followers

ΤΟ ΠΕΙΡΑΤΙΚΟ ΕΙΝΑΙ ΒΗΜΑ ΕΛΕΥΘΕΡΗΣ ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΑΛΟΓΟΥ, ΟΧΙ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ "ΤΥΠΟΥ" ΚΑΙ ΣΥΝΑΛΛΑΓΩΝ

Loading...

ΑΠΕΡΓΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ ΜΑΣ!

ΑΠΕΡΓΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ ΜΑΣ!

Δευτέρα, 26 Ιουνίου 2017

ΠΕΝΕΝ: Η ΠΥΡΚΑΓΙΑ ΣΤΟ ΦΟΡΤΗΓΟ ΟΧΗΜΑΤΑΓΩΓΟ «MED STAR» ΚΑΙ Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΟΥ ΠΛΗΡΩΜΑΤΟΣ ΣΤΗΝ ΚΑΤΑΣΒΕΣΗ ΤΗΣ!

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΝΑΥΤΩΝ Ε.Ν
Στις 15/6/2017 στις 9.30 μ.μ εκδηλώθηκε πυρκαγιά  στο μηχανοστάσιο του οχηματαγωγού φορτηγού πλοίου «MED STAR».
Η πυρκαγιά ξέσπασε ενώ το πλοίο σημαίας Κύπρου  με 28 έλληνες Ναυτικούς έπλεε δύο ναυτικά μίλια βορειοδυτικά της Ρόδου.

Το πλοίο ήταν δρομολογημένο ως Φ/Γ-Ο/Γ και την συγκεκριμένη ημερομηνία εκτελούσε το δρομολόγιο Ρόδο – Σαντορίνη – Πειραιά μεταφέροντας 33 φορτηγά αυτοκίνητα. Μαζί με το 28μελές πλήρωμα στο πλοίο επέβαιναν και δύο οδηγοί φορτηγών οχημάτων.
Το θέμα της πυρκαγιάς πέρασε στα ψιλά των εφημερίδων και των λοιπών ΜΜΕ.
Το περιστατικό δεν είναι το πρώτο και η σημασία του είναι τεράστια και συνδέεται με  τους κινδύνους που αντιμετωπίζουν οι Ναυτεργάτες στην άσκηση του ναυτικού τους επαγγέλματος.
Από την πλευρά λοιπόν της ασφάλειας της ναυσιπλοΐας, της ανθρώπινης ζωής στην θάλασσα αλλά και των αντιξοοτήτων του Ναυτικού επαγγέλματος είναι χρήσιμο να κάνουμε ορισμένα σχόλια που αποτελούν και θέσεις της ΠΕΝΕΝ για αυτήν την κατηγορία των πλοίων για την οποία τα τελευταία χρόνια διαπιστώνεται μια σημαντική αύξηση στις Ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες και η οποία έχει ως μεταφορικό έργο την διακίνηση Φορτηγών οχημάτων που μεταφέρουν διάφορα εμπορεύματα από διάφορα νησιά προς την ηπειρωτική χώρα.
Η εκδήλωση της πυρκαγιάς έγινε το βράδυ της 15ης Ιούνη 2017. Αξιωματικοί και πλήρωμα αντιμετώπισαν την κατάσταση με απόλυτη ψυχραιμία και νηφαλιότητα. Οργάνωσαν και ενήργησαν σύμφωνα με τα προβλεπόμενα καθήκοντά τους όπως αυτά ορίζονται από την διαίρεση του πληρώματος στην περίπτωση πυρκαγιάς. Οι άνδρες του πληρώματος που είχαν την ευθύνη της διαίρεσης στην πυρόσβεση κινήθηκαν άμεσα και ταχύτατα στο σημείο της πυρκαγιάς, κλείστηκαν, σφραγίστηκαν και απομονώθηκαν τα σημεία τα οποία μπορούν να δημιουργήσουν κινδύνους για την ανεξέλεγκτη μετάδοση της φωτιάς στα υπόλοιπα τμήματα του πλοίου. Στην συνέχεια κρίθηκε ότι πρέπει να προχωρήσει στην εγκατάλειψη το μεγαλύτερο μέρος του πληρώματος και με τον τρόπο αυτό οργανώθηκε η εγκατάλειψη των 16 μελών του πληρώματος και των 2 οδηγών που επέβαιναν στο πλοίο.
Από την πρώτη στιγμή της εκδήλωσης της πυρκαγιάς ειδοποιήθηκαν οι αρχές (ΥΕΝ – Λιμενικές αρχές – ναυτιλιακή εταιρεία). Σε σχετικά μικρό διάστημα πάνω από το πλοίο πέταξε ένα Σούπερ Πούμα του Π.Ν, ενώ σκάφος του Λιμενικού Σώματος και παραπλέοντα πλοία προσέγγισαν για τυχόν βοήθεια στο «MED STAR».
Η κατάσβεση ολοκληρώθηκε στις 5 π.μ και η επιχείρηση ολοκληρώθηκε από τα ίδια τα μέλη του πληρώματος τα οποία εξ ολοκλήρου αντιμετώπισαν με πλήρη επιτυχία την επιχείρηση κατάσβεσης της πυρκαγιάς.
Στην συνέχεια το πλοίο οδηγήθηκε με ρυμούλκηση στο λιμάνι Μανδράκι της Ρόδου και την επόμενη μέρα στην Σαλαμίνα προκειμένου να γίνει ενδελεχής έλεγχος για την εκτίμηση της ζημιάς και την αποκατάστασή της.
Το παραπάνω περιστατικό αναδεικνύει για άλλη μια φορά τις εξαίρετες ικανότητες των ελλήνων ναυτικών, την υψηλή του γνώση και κατάρτιση αλλά και την τεράστια εμπειρία τους καθώς και την αποφασιστικότητά τους να δώσουν με αυτοθυσία την μάχη για να τιθασεύσουν τις φλόγες και να κατασβέσουν την πυρκαγιά.
Για άλλη μια φορά ξεδιπλώθηκε και αναδείχθηκε η ναυτοσύνη του έλληνα Ναυτεργάτη, γεγονός που αγνοήθηκε από το Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας…..
Το συγκεκριμένο περιστατικό καθώς και πάρα πολλά ακόμη δείχνουν τους κινδύνους που διατρέχει ο Ναυτεργάτης στην άσκηση των επαγγελματικών του υποχρεώσεων, γεγονός που όχι μόνο δεν αναγνωρίζεται από τον εφοπλισμό, το επίσημο ελληνικό κράτος και τις εκάστοτε πολιτικές ηγεσίες στο ΥΕΝ αλλά αντίθετα τα τελευταία χρόνια το ναυτικό επάγγελμα υποβαθμίζεται με μέτρα και πολιτικές, οι εργασιακές σχέσεις στα πλοία χειροτερεύουν, η ανεργία έχει εκτιναχθεί σε δυσθεώρητα υψηλά επίπεδα, οι ΣΣΕ και τα δικαιώματά τους σε αυτές καταπατούνται, οι κοινωνικοασφαλιστικές τους κατακτήσεις έχουν στραπατσαριστεί και στο σύνολό του ο Ναυτεργατικός κόσμος βιώνει περισσότερο από ποτέ την ανασφάλεια και την αβεβαιότητα!!
Από την άλλη πλευρά το εφοπλιστικό κεφάλαιο και με την κυβέρνηση «πρώτη φορά Αριστερά» συνεχίζει να απολαμβάνει πρωτοφανή προνόμια στην επιχειρηματική του δράση και ταυτόχρονα να τα διευρύνει και να αυξάνει συνεχώς την κερδοφορία του.
Κλείνοντας θέλουμε να σημειώσουμε ότι η ΠΕΝΕΝ είχε στενή επικοινωνία με τα μέλη της από την πρώτη στιγμή που εκδηλώθηκε η πυρκαγιά στο πλοίο «MED STAR» ενώ με τον κατάπλου του πλοίου στην Σαλαμίνα βρέθηκε δίπλα στα μέλη και τους Ναυτεργάτες του πλοίου και του συγχάρηκε για την δύσκολη και επικίνδυνη αποστολή τους η οποία είχε επιτυχή έκβαση και κατάληξη.
Ταυτόχρονα παρενέβη στην Ναυτιλιακή εταιρεία, στο ΥΕΝ και τις τοπικές Λιμενικές αρχές σχετικά με την ανάγκη να τηρηθούν απαρέγκλιτα τα προβλεπόμενα από την ναυτική νομοθεσία και την ΣΣΕ που αφορούν τον τρόπο απόλυσης, την αποζημίωση και την καταβολή των νόμιμων αποδοχών των Ναυτικών.

Το Δ.Σ της ΠΕΝΕΝ