ΤΟ ΠΕΙΡΑΤΙΚΟ ΕΙΝΑΙ ΒΗΜΑ ΕΛΕΥΘΕΡΗΣ ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΑΛΟΓΟΥ, ΟΧΙ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ "ΤΥΠΟΥ" ΚΑΙ ΣΥΝΑΛΛΑΓΩΝ

Loading...

ΑΠΕΡΓΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ ΜΑΣ!

ΑΠΕΡΓΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ ΜΑΣ!

Τετάρτη, 17 Μαΐου 2017

ΤΡΙΤΟΚΟΣΜΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΑΚΕΣ ΣΥΝΘΗΚΕΣ ΤΥΠΟΥ ΓΑΛΕΡΑΣ ΣΤΗΝ ΑΚΤΟΠΛΟΪΑ!!!!!!

                       81                                                                                                
ΠΕΝΕΝ
                                                                                      16/5/2017

ΤΡΙΤΟΚΟΣΜΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΑΚΕΣ ΣΥΝΘΗΚΕΣ ΤΥΠΟΥ ΓΑΛΕΡΑΣ ΣΤΗΝ ΑΚΤΟΠΛΟΪΑ

Δελτίο Τύπου

Τριτοκοσμικές σκηνές απείρου κάλους εξελίχθηκαν το βράδυ της Δευτέρας (15/5/2017) στο λιμάνι του Πειραιά που επιβεβαιώνουν και δικαιώνουν πλήρως τις καταγγελίες της ΠΕΝΕΝ στις οποίες έχει προβεί κατά διαστήματα, για τις συνθήκες εργασίας που αντιμετωπίζουν οι έλληνες Ναυτεργάτες σε διάφορες κατηγορίες πλοίων.
Θλιβερός πρωταγωνιστής αναδείχθηκε η εταιρεία SEAJETS συμφερόντων Μ. Ηλιόπουλου και ειδικότερα το Ε/Γ- Ο/Γ πλοίο CHAMPION JET 1(ταχύπλοο).

Η Διοίκηση της ΠΕΝΕΝ στα πλαίσια μιας Πανελλαδικής αγωνιστικής δράσης η οποία είναι σε πλήρη εξέλιξη, σε συνεννόηση με τις αρμόδιες Λιμενικές αρχές και την ηγεσία του Λιμενικού Σώματος πραγματοποίησαν αιφνιδιαστικό έλεγχο με την άφιξη του πλοίου στο λιμάνι του Πειραιά.
Είχε προηγηθεί τεκμηριωμένη καταγγελία της ΠΕΝΕΝ προς τις αρχές του Υπουργείου Ναυτιλίας ενώ μέλος της Ένωσης ταξίδευε ως επιβάτης στην διάρκεια του δρομολογίου του πλοίου συλλέγοντας όλα τα αναγκαία στοιχεία που αποδεικνύουν ότι η συγκεκριμένη εταιρεία συστηματικά ποδοπατούσε την ισχύουσα νομοθεσία τόσο σε ότι αφορά την υπερεργασία και τις ώρες ανάπαυσης αλλά και την εφαρμογή της ΣΣΕ.
Συγκεκριμένα το πλοίο είχε αναχωρήσει από τον Πειραιά στις 7 π.μ (το πλήρωμα είχε προσέλθει για εργασία μια ώρα πριν) και εκτέλεσε δρομολόγια στις Κυκλάδες και επέστρεψε στον Πειραιά στις 9 μ.μ αφού το πλήρωμα είχε συμπληρώσει 15 ώρες εργασίας. Το σχέδιο της εταιρείας, όπως είχε γίνει και πριν λίγες ημέρες, προέβλεπε ότι με το ίδιο πλήρωμα θα συνέχιζε το νέο δρομολόγιο έως την Μύκονο με πιθανή ώρα άφιξης στις 2 π.μ. Με τον τρόπο αυτό το πλήρωμα θα συμπλήρωνε 20 ώρες συνεχούς εργασίας.
Η εταιρεία προκειμένου να εξαπατήσει και να παραπλανήσει τις αρχές είχε εικονικά κάνει εγγραφή στην Μύκονο ότι είχε αντικατασταθεί το πρώτο πλήρωμα και το πλοίο θα ταξιδεύσει για το υπόλοιπο δρομολόγιο με νέο πλήρωμα, όπως προβλέπεται από την ίδια νομοθεσία.
Σε σύσκεψη που έγινε στο ΥΕΝ πριν την άφιξη του πλοίου ο Πρόεδρος της ΠΕΝΕΝ παρουσίασε και αποκάλυψε το άθλιο σχέδιο της εταιρείας και προσκόμισε πλήθος στοιχείων που επιβεβαίωναν ότι η συγκεκριμένη εταιρεία λειτουργεί και επιβάλει τριτοκοσμικές συνθήκες εργασίας και κάτω από πλαστά στοιχεία έχει μετατρέψει τα πλοία της σε μια εργασιακή γαλέρα που καθημερινά θέτει σε θανάσιμο κίνδυνο την ζωή των Ναυτεργατών και των επιβατών, παραβιάζοντας όλους τους κανόνες και κανονισμούς ασφαλείας αλλά και τα θεσμοθετημένα δικαιώματα των Ναυτεργατών όπως αυτά καταγράφονται στην Ναυτική νομοθεσία και στην ΣΣΕ.
Στην ανωτέρω σύσκεψη σχεδιάστηκε η επιχείρηση για τον έλεγχο και την εξακρίβωση της καταγγελίας της ΠΕΝΕΝ.
Με τον κατάπλου του πλοίου στον Πειραιά (το πλοίο είχε καθυστέρηση περίπου 3 ώρες από την αναμενόμενη ώρα άφιξης) κλιμάκιο του ΥΕΝ του Κ.Λ. Πειραιά, μαζί με εκπροσώπους της ΠΕΝΕΝ, στο έλεγχο που πραγματοποίησαν διαπίστωσαν και επιβεβαίωσαν πλήρως τα καταγγελλόμενα της Ένωσής μας.
Στο πλαίσιο της έρευνας και του ελέγχου διαπιστώθηκαν και καταγράφηκαν πολλές ακόμη παραβιάσεις της νομοθεσίας αλλά και της ΣΣΕ.
Πρέπει να σημειωθεί ότι πάνω από τέσσερις ώρες οι 450 επιβάτες ανέμεναν το πλοίο και την ολοκλήρωση του ελέγχου ενώ αλγεινή εντύπωση προκάλεσε το γεγονός ότι ουδείς υπεύθυνος της εταιρείας προσήλθε έστω να ενημερώσει τους επιβάτες που στο τέλος τους ανακοίνωσαν ότι λόγω απεργίας του πληρώματος θα ματαιωθεί το ταξίδι του πλοίου!!!
Στο μεταξύ άλλο κλιμάκιο της ΠΕΝΕΝ είχε ενημερώσει τους επιβάτες ότι στο πλοίο διεξάγεται έλεγχος για σοβαρές παραβιάσεις στον χρόνο εργασίας και ανάπαυσης του πληρώματος καθώς και της ΣΣΕ.  
Στο ίδιο διάστημα αναζητήθηκε το δεύτερο πλήρωμα του πλοίου το οποίο ουδέποτε βρέθηκε και όπως διαπίστωσε η ΠΕΝΕΝ τα φερόμενα ως μέλη του δεύτερου πληρώματος ήταν ναυτολογημένα σε άλλα πλοία της εταιρείας, κυρίως επισκευαζόμενα!!!
Επίσης οφείλουμε να υπογραμμίσουμε ότι το κλιμάκιο Υ.Ε.Ν – Κ.Λ.Π που επιφορτίστηκε για τον συγκεκριμένο έλεγχο έβαλε εμπόδια, προσκόμματα και επιχείρησε την συγκάλυψη αυτής της άθλιας εργασιακής γαλέρας, πιστεύοντας ίσως ότι υπεράνω όλων είναι το δίκαιο του εφοπλιστή και όχι των Ναυτεργατών και των δικαιωμάτων τους!!!
Το συμπέρασμα που προκύπτει για άλλη μια φορά είναι το γεγονός ότι κανένας έλεγχος που διενεργείται ερήμην των Ναυτεργατών δεν μπορεί να είναι αξιόπιστος, ολοκληρωμένος και κυρίως αποτελεσματικός.
Ταυτόχρονα καθίσταται σαφές ότι σε μεγάλη και γενικευμένη κλίμακα καταστρατηγούνται τα δικαιώματα των Ναυτεργατών και σημειώνονται συστηματικές παραβιάσεις στην Ναυτική νομοθεσία και τις ΣΣΕ.
Η πρωτοβουλία αυτή και η γενικότερη αγωνιστική δράση της ΠΕΝΕΝ μπορεί να βάλει φραγμό στην εφοπλιστική αυθαιρεσία και ασυδοσία. Οι Ναυτεργάτες όλων των κλάδων μπορούν να έχουν την δική τους αναντικατάστατη συμβολή στην αντιμετώπιση αυτών των προβλημάτων και ταυτόχρονα μπορούν να εμπιστευτούν, να στηρίξουν, να πλαισιώσουν την συνεπή αγωνιστική και ανυποχώρητη παρέμβαση της ιστορικής ΠΕΝΕΝ.
Η δράση της ΠΕΝΕΝ για την πιστή τήρηση των ΣΣΕ και των εργασιακών δικαιωμάτων των Ναυτεργατών  θα ενταθεί και θα κλιμακωθεί το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα.
Αναμένουμε πλήρη και αναλυτική ενημέρωση για τις επιβαλλόμενες κυρώσεις σε βάρος της ανωτέρω εταιρείας από τις υπηρεσίες του ΥΕΝ. 

Η Διοίκηση της ΠΕΝΕΝ