Google+ Followers

ΤΟ ΠΕΙΡΑΤΙΚΟ ΕΙΝΑΙ ΒΗΜΑ ΕΛΕΥΘΕΡΗΣ ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΑΛΟΓΟΥ, ΟΧΙ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ "ΤΥΠΟΥ" ΚΑΙ ΣΥΝΑΛΛΑΓΩΝ

Loading...

ΑΠΕΡΓΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ ΜΑΣ!

ΑΠΕΡΓΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ ΜΑΣ!

Τετάρτη, 24 Μαΐου 2017

Θαλασσινό... φάουλ Μητσοτάκη στον Πειραιά...

Ημερομηνία δημοσίευσης: 23/05/2017

www.pireas2day.gr-αναδημοσίευση
Δεν απέφυγε το… φάουλ σε μια ομιλία με πλούσιο «ευχολόγιο», που έκανε, σε εφοπλιστικό ακροατήριο, στη Ναυτιλιακή Λέσχη Πειραιά ο πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας Κυριάκος Μητσοτάκης, σε μια προσπάθεια να πείσει ότι μπορεί να προσφέρει… γη και ύδωρ στους εφοπλιστές.

Ακόμα ο ίδιος ανακοίνωσε την δημιουργία ιδιωτικών ναυτικών σχολών, οι οποίες, όπως είπε, «θα παρέχουν υψηλό επίπεδο σπουδών και θα βρίσκονται σε ευγενή άμιλλα με τις δημόσιες σχολές».

Το… φάουλ του αρχηγού της Ν.Δ δεν πέρασε απαρατήρητη τόσο από το ακροατήριο όσο και από ναυτεργατικά σωματεία.

Συγκεκριμένα, ο κ. Μητσοτάκης αναφέροντας ότι «η φορολόγηση και οι ασφαλιστικές εισφορές των αλλοδαπών πληρωμάτων που υπηρετούν στα υπό ελληνική σημαία πλοία, αποτελούν άλλη μια «θηλιά» στην ανταγωνιστικότητα του ελληνικού νηολογίου», έδειξε να αγνοεί ότι οι αλλοδαποί ναυτικοί στα υπό ελληνική σημαία πλοία απαλλάσσονται από ασφαλιστικές εισφορές, όπως και οι εφοπλιστές που τους απασχολούν!

Ιδιαίτερα σκληρή ήταν η «απάντηση» των ενώσεων μηχανικών (ΠΕΜΕΝ), κατωτέρων πληρωμάτων μηχανής «Ο Στέφενσων» και ναυτομαγείρων (ΠΕΕΜΑΓΕΝ), που χαρακτήρισαν «ψεύδος» την παραπάνω αναφορά του κ. Μητσοτάκη, σημειώνοντας:
«Τον ενημερώνουμε ότι μεταξύ άλλων ο όρος 8 των εγκριτικών πράξεων νηολόγησης του ν.2687/1953 καθορίζει: «Οι αλλοδαποί ναυτικοί δεν βαρύνονται με εισφορές για το ΝΑΤ ή για οποιοδήποτε άλλο ελληνικό ασφαλιστικό ταμείο και δεν αποκτούν δικαίωμα ασφαλιστικής καλύψεως ή άλλης παροχής από τα ταμεία αυτά. Ο πλοιοκτήτης δεν βαρύνεται με εισφορές προς οποιοδήποτε ελληνικό ασφαλιστικό ταμείο, ούτε με άλλης μορφής ασφαλιστική ή κοινωνική επιβάρυνση για την χρησιμοποίηση των αλλοδαπών ναυτικών».

Ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης έδειξε, επίσης, να έχει… λησμονήσει τα μέτρα «ανταγωνιστικότητας», που είχαν ληφθεί επί κυβέρνησης Νέας Δημοκρατίας και δεν απέδωσαν παρά μόνο την αύξηση της ανεργίας των Ελλήνων ναυτεργατών.
«Η ελληνόκτητη ναυτιλία παραμένει στην πρώτη θέση διεθνώς. Παρόλα αυτά, από τα 4.136 πλοία που αποτελούν τον ελληνικό στόλο συνολικά, μόλις τα 759 είναι κάτω υπό ελληνική σημαία, ανέφερε ο κ. Μητσοτάκης και τα τρία ναυτεργατικά σωματεία επεσήμαναν ότι «δεν αναφέρει ότι σε αυτά τα 759 πλοία μόνο το 25% των ναυτεργατών έχουν ΣΣΕ και κοινωνική ασφάλιση»!....

Ο κ. Μητσοτάκης χαρακτήρισε «επείγον να ανοίξουμε το διάλογο για τα προβλήματα της ελληνικής σημαίας. Προκειμένου η ελληνική σημαία να γίνει ελκυστική και, κυρίως, προκειμένου να γίνει ρεαλιστική επιλογή για τους Έλληνες πλοιοκτήτες»

«Να του θυμίσουμε ότι η τελευταία τροποποίηση του όρου 8 των εγκριτικών πράξεων νηολόγησης που καθορίζεται στο ν.2687/1953 έγινε το 2006 με κυβέρνηση ΝΔ και Υπουργό Ναυτιλίας τον κ.Κεφαλογιάννη, στην οποία καθορίζεται στα υπο ελληνική σημαία πλοία να έχουν ΣΣΕ και κοινωνική ασφάλιση  4 έως 6 ναυτεργάτες ανάλογα με την χωρητικότητα. Αντίστοιχα ο ν.3569/2007  δίνει πρόσθετο προνόμιο στους ποντοπόρους εφοπλιστές, τους απαλλάσσει από ασφαλιστικές εισφορές για Έλληνες ναυτεργάτες που υπερβαίνουν σε αριθμό την εγκριτική πράξη», υπογραμμίζουν στην ανακοίνωσή τους τα τρία σωματεία, τα οποία αναφέρουν ακόμα τα εξής:

«Κυβέρνηση – ΝΔ, συναγωνίζονται ποιος θα προσφέρει περισσότερα προνόμια στο εφοπλιστικό κεφάλαιο, την ώρα που ξεζουμίζουν τα λαϊκά εισοδήματα, οι εφοπλιστές απολαμβάνουν πάνω από 56 νομοθετικές προνομιακές απαλλαγές με αποκορύφωμα τον ν.27/1974 που καθορίζει την φορολογία που καταβάλλουν με βάση του κόρους των πλοίων τους και είναι λιγότερη από την εφορία που καταβάλλει ένας Α’ Πλοίαρχος ή Α’ Μηχανικός!!! Ενώ η ΣΣΕ στα ποντοπόρα έχει να ανανεωθεί από το 2010.
Συνέχεια στην υποβάθμιση της ναυτικής εκπαίδευσης αποτελεί η χτεσινή δήλωση του υπουργού ναυτιλίας κ. Κουρουμπλή για ίδρυση Ακαδημίας Εμπορικού Ναυτικού από ΜΚΟ, που θα προστεθεί στην ιδιωτική εκπαίδευση εκδίδοντας διπλώματα και πιστοποιητικά έναντι αμοιβής.
Καλούμε τους ναυτεργάτες, τους συνταξιούχους, τους σπουδαστές, να συνεχίσουμε με οργάνωση και αγώνα ενάντια στην πολιτική του κεφαλαίου και των εκπροσώπων του για την υπεράσπιση των δικαιωμάτων μας με βάση τις σύγχρονες ανάγκες μας»

Από εκεί και πέρα, ο κ. Μητσοτάκης, αφού χαρακτήρισε «καταστροφική την υψηλή φορολογία των ναυτικών» δεν ανέλαβε καμία δέσμευση για μείωσή της και  επανέλαβε τα… χιλιοειπωμένα για:
•    «Την αναγκαιότητα για υψηλού επιπέδου εκπροσώπηση της χώρας μας στα κοινοτικά και διεθνή νομοθετικά όργανα, fora και ναυτιλιακούς οργανισμούς, εκεί όπου διαμορφώνονται και καθορίζονται πολιτικές και κανονισμοί που διέπουν την λειτουργία της παγκόσμιας ναυτιλίας».
•    «Την πλήρη ανάπτυξη του πλέγματος παραναυτιλιακών δραστηριοτήτων».
•    Την ανάγκη αύξησης των εσόδων από την κρουαζιέρα μέσω του homeporting αναγνωρίζοντας πάντως ότι η περίφημη άρση του καμποτάζ δεν είχε τα αναμενόμενα αποτελέσματα.