ΤΟ ΠΕΙΡΑΤΙΚΟ ΕΙΝΑΙ ΒΗΜΑ ΕΛΕΥΘΕΡΗΣ ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΑΛΟΓΟΥ, ΟΧΙ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ "ΤΥΠΟΥ" ΚΑΙ ΣΥΝΑΛΛΑΓΩΝ

Loading...

ΑΠΕΡΓΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ ΜΑΣ!

ΑΠΕΡΓΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ ΜΑΣ!

Τρίτη, 25 Απριλίου 2017

Οι αρμονικές σχέσεις εργαζομένων, τοπικής κοινωνίας και επενδυτών, αποτέλεσμα της ειδικής διαπραγμάτευσης του ΥΝΑΝΠ για την αξιοποίηση του ΟΛΘ...


Γρ. Μ.Μ.Ε & ΔΗΜ. ΣΧΕΣΕΩΝ 

4:51 μ.μ

Τη σημασία της συμφωνίας για την αξιοποίηση του ΟΛΘ τόνισε σήμερα ο Υπουργός Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής Παναγιώτης Κουρουμπλής, σε εφ όλης της ύλης συνέντευξή του, στον ραδιοφωνικό σταθμό Real 97.8 και το Νίκο Χατζηνικολάου.


Ιδιαίτερα τόνισε ο κ. Κουρουμπλής το κλίμα κοινωνικής ειρήνης, αλλά και το κλίμα εργασιακής ειρήνης που επικράτησαν κατά τη διάρκεια της διαπραγμάτευσης, καθώς το Υπουργείο, με βάση τις οδηγίες από τον πρωθυπουργό, ήταν σε συνεχείς επαφές και με τους φορείς της πόλης και με τους εργαζόμενους στον ΟΛΘ. Έτσι αποδόθηκαν χώροι (Προβλήτα 1) προς χρήση στην κοινωνία, σε φορείς όπως ο Δήμος, το Φεστιβάλ Κινηματογράφου, το Πανεπιστήμιο κλπ. Το αποτέλεσμα είναι να έχουν μείνει ικανοποιημένες όλες οι πλευρές, τόνισε ο κ. Κουρουμπλής. Όπως σημείωσε αυτή η ικανοποίηση από την αξιοποίηση του ΟΛΘ αντανακλά και ένα γενικότερο κλίμα εμπιστοσύνης στην ελληνική οικονομία.

Ο υπουργός Ναυτιλίας τόνισε επίσης τη μεγάλη σημασία για την ανάπτυξη της Θεσσαλονίκης και της ευρύτερης περιοχής, με τις λιμενικές επενδύσεις που θα γίνουν και με τις άλλες επιχειρηματικές επενδύσεις που θα ακολουθήσουν, καθώς το λιμάνι θα αναπτύσσεται και θα συνδέεται με το σιδηροδρομικό δίκτυο και με την Εγνατία Οδό. Οι προοπτικές που ανοίγονται είναι τόσο μεγάλες, είπε ο κ. Κουρουμπλής που δεν αποκλείεται στο μέλλον η Θεσσαλονίκη να φτάσει να ενωθεί με τον Δούναβη.

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της συνέντευξης:

Νίκος Χατζηνικολάου: Θα ξεκινήσω με την Τρόικα που έρχεται σήμερα και με το ερώτημα αν ισχύει η κυβερνητική δήλωση δια χειλέων πρωθυπουργού, ότι “δεν υπάρχει συμφωνία αν δεν συμφωνηθούν όλα”, δηλαδή και το χρέος.

Παναγιώτης Κουρουμπλής: Από τη στιγμή που αυτό ειπώθηκε από τον πρωθυπουργό μπορώ να πω εγώ κ. Χατζηνικολάου ότι δεν ισχύει? Και νομίζω ότι αυτή ήταν η συμφωνία της Μαδρίτης. Και ο Ευκλείδης Τσακαλώτος δεν είναι ένας από τους ανθρώπους που λέει εύκολα πράγματα, επειδή τον ξέρω σαν χαρακτήρα και σαν άνθρωπο, όχι μόνο σαν πολιτικό. Νομίζω λοιπόν ότι αυτό ισχύει και ως δέσμευση των θεσμών – αν και πολλές φορές όλοι ξέρουμε ότι δεν έχουν τηρήσει τις δεσμεύσεις τους- για να είμαστε ειλικρινείς….

Ν.Χ.: Σας ρωτώ κ. Υπουργέ, γιατί εδώ βλέπουμε να υπάρχει μια σύγκρουση ανάμεσα στον Σόιμπλε και στη Λαγκάρντ για το θέμα του χρέους.

Π.Κ.: Υπάρχει. Εμείς αυτή τη στιγμή παρόλο που ξέρουμε τι σημαίνει ΔΝΤ, αυτή τη στιγμή μάλλον συμπλέουμε με το ΔΝΤ στο θέμα του χρέους.

Ν.Χ.: Βέβαια το ΔΝΤ ζητάει αγριότητες.

Π.Κ. : Ναι. Ζητάει αγριότητες.

Ν.Χ.: Και το ερώτημα είναι επειδή είπατε ότι αφού το είπε ο πρωθυπουργός, ισχύει, ο πρωθυπουργός είχε πει και κάτι άλλο σας θυμίζω στην Εφημερίδα των Συντακτών. Είχε πει «ούτε ένα ευρώ νέα μέτρα», αλλά εδώ έρχεται πάλι Αρμαγεδδών και με τις συντάξεις και με το αφορολόγητο.

Π.Κ.: Ο πρωθυπουργός οφείλει να έχει αυτή τη θέση και να εξαντλεί κάθε δυνατότητα που έχει στη διάθεση του, κάτω από τις δεδομένες συνθήκες που βρίσκεται η χώρα. Να υλοποιεί αυτές ακριβώς τις δεσμεύσεις που προστατεύουν την κοινωνία, αλλά από τη στιγμή που ήρθε η χώρα εδώ - κάτω από τις δεδομένες συνθήκες και τις πιέσεις και τους εκβιασμούς που υφίσταται - από εκεί και πέρα κάθε φορά μπαίνει μια σειρά με τέτοια ζητήματα. Αυτή τη στιγμή είμαστε στο σημείο ότι θα υπάρξουν μέτρα υπό την αίρεση δύο πραγμάτων.

Το ένα είναι ότι τα αντίμετρα να κάνουν με πραγματικά προβλήματα και που ακόμα και εάν δεν υπήρχαν αυτές οι δεσμεύσεις που επιβάλλονται, τέτοια μέτρα πρέπει να ληφθούν, γιατί τα έχει ανάγκη η κοινωνία και είναι και χρήματα που πάνε στην πραγματική οικονομία. Και το δεύτερο είναι ότι στη συζήτηση μπήκε και το θέμα του χρέους. Θα δεσμευτούμε λοιπόν σε μια σειρά δύσκολων πραγματικά μέτρων – κανείς δεν είναι περιχαρής γι’ αυτό- αλλά απ’ την άλλη μεριά προσδοκούμε ότι θα καλλιεργηθεί κι ένα καλύτερο επενδυτικό κλίμα. Αυτό είναι. Τίποτα περισσότερο. Δεν θα έχει με την έννοια την άμεση επίπτωση στην κοινωνία, αλλά θα έχει πολύ θετικές και ευεργετικές επιπτώσεις πιστεύουμε στην οικονομία.

Ν.Χ.: Το θέμα είναι ότι θα βρεθούν πάλι οι συνταξιούχοι, οι συνήθεις ύποπτοι, τα συνήθη υποζύγια, θα βρεθούν να πληρώνουν πάλι το μάρμαρο, αυτό είναι.

Π.Κ.: Αυτό που επισημαίνετε είναι μια πραγματικότητα πάρα πολύ σημαντική και κρίσιμη, από την άλλη πλευρά όμως, εκείνο που μπορώ να πω γιατί το παρακολουθώ για διαφόρους τομείς σε ότι αφορά τη φοροδιαφυγή και την φοροαποφυγή, είναι ότι γίνεται μια πολύ σημαντική προσπάθεια και έχουμε πολύ σημαντικές εκτεταμένες έρευνες που επισημαίνουν και διαπιστώνουν χρήματα σε λογαριασμούς που δεν μπορούν να δικαιολογηθούν. Έτσι μαζεύεται χρήμα και από αυτόν τον τομέα, ίσως για πρώτη φορά. Υπάρχει εκτεταμένη προσπάθεια στο άνοιγμα λογαριασμών, χιλιάδων λογαριασμών.

Ν.Χ.: Τώρα έρχομαι στη Θεσσαλονίκη. Αλλά θα έρθω στη Θεσσαλονίκη αφού περάσω και από άλλες πόλεις πριν. Δηλαδή, λένε ορισμένοι ότι η κυβέρνηση Τσίπρα και ΣΥΡΙΖΑ κατάφερε να κάνει πράγματα, καλυμμένη πίσω από την αριστερή φυσιογνωμία της, που αν τα έκανε οποιαδήποτε άλλη κυβέρνηση και ιδίως κεντροδεξιά κυβέρνηση, θα είχε δεχθεί πολύ άγρια κριτική από τους Έλληνες. Και μιλούν βέβαια για την πώληση των ασημικών της χώρας. Για τα αεροδρόμια, τώρα για τη συζήτηση που έχει ανοίξει για το λιγνίτη, για την ΕΥΑΘ, για την ΕΥΔΑΠ που φαίνεται ότι τη θέλουν, για τα λιμάνια. Αυτός ο κύκλος της εκποίησης προσέθεσε άλλη μια αλυσίδα, αυτή τη φορά του λιμανιού της Θεσσαλονίκης και το ερώτημα είναι: αυτά που λέγατε στην αντιπολίτευση, πως άλλαξαν τόσο δραματικά με το που βρεθήκατε στην κυβέρνηση;

Π.Κ.: Κύριε Χατζηνικολάου, διαχειριζόμαστε μια πραγματικότητα η οποία εκ των πραγμάτων επιβάλλει μια σειρά τέτοιων αναγκαστικών επιλογών, οι οποίες όμως ενδεχομένως σε μια άλλη φυσιολογική περίοδο της χώρας θα είχαν άλλο χαρακτήρα, γιατί ειλικρινά εγώ πιστεύω ότι και στον ιδιωτικό τομέα έχουν γίνει ατσαλιές - για να μην πω τίποτα περισσότερο - και στο δημόσιο. Ξέρετε και στους δύο τομείς λειτουργούν άνθρωποι και πάντα η ποιότητα των ανθρώπων είναι ένα θέμα.

Γιατί ήταν λίγες οι βιομηχανίες που φτώχυναν και οι βιομήχανοι έμειναν πλούσιοι; Άρα ο τρόπος διαχείρισης είναι ζήτημα ανθρώπων. Τι ανθρώπους επιλέγεις να βάλεις. Και στο δημόσιο, γιατί υπάρχουν δημόσιες επιχειρήσεις με μεγάλη επιτυχία. Τώρα η χώρα είναι δεσμευμένη σε μια σειρά επιλογές. Το θέμα είναι πως αξιοποιείς αυτές τις επιλογές, ώστε το όφελος για το κοινωνικό σύνολο, για το δημόσιο συμφέρον να είναι μεγαλύτερο.

Εγώ πιστεύω λοιπόν ότι αυτή η κυβέρνηση, στα ζητήματα της διαπραγμάτευσης, έφερε συγκριτικά με άλλες κυβερνήσεις καλύτερα αποτελέσματα και ειλικρινά – δεν θέλω να ευλογήσω τα γένια μου κ. Χατζηνικολάου- αλλά εξασφαλίζοντας την εργασιακή ειρήνη στη Θεσσαλονίκη και τη γενικότερη συμφωνία με τη δέσμευση που είχε κάνει ο πρωθυπουργός για τον Προβλήτα 1, να δοθούν χώροι στην κοινωνία και στους δημόσιους φορείς, κινηματογράφος, φεστιβάλ κλπ.  Κλιμάκιο του Υπουργείου έκανε ειδικές διαπραγματεύσεις για το καθεστώς των εργαζομένων. Έτσι φτάσαμε σε ένα αποτέλεσμα το οποίο νομίζω ικανοποιεί όλους μας. Και δεν ικανοποιεί μόνο εμάς, νομίζω έχει να κάνει με ένα κλίμα εμπιστοσύνης προς την ελληνική οικονομία.

Ν.Χ.: Η επένδυση αυτή που θα γίνει στη Θεσσαλονίκη τι θετικό μπορεί να φέρει γιατί τα αρνητικά τα βλέπουμε όλοι ποια μπορεί να είναι.

Π.Κ.: Η Θεσσαλονίκη είναι και για μένα κάτι ιδιαίτερο πρέπει να σας πω, γιατί η πορεία της ζωής μου, ξεκινάει από τη Σχολή Τυφλών Θεσσαλονίκης. Κι ας είμαι από το Αγρίνιο. Λοιπόν η Θεσσαλονίκη είναι ένα στρατηγικής σημασίας λιμάνι, που εάν δεν έμπαινε σε μια διαδικασία αξιοποίησης ίσως θα έχανε το συγκριτικό του πλεονέκτημα, διότι υπάρχουν στην ευρύτερη περιοχή λιμάνια που και αυτά μπαίνουν σε μια διαδικασία αξιοποίησης. Η Θεσσαλονίκη μπορεί να παίξει πολύ μεγάλο ρόλο για την ανάπτυξη της ευρύτερης περιοχής και μάλιστα μετά τη σύνδεσή της με την Εγνατία και το σιδηρόδρομο αποκτά ακόμα περισσότερο ενδιαφέρον για πάρα πολλούς επενδυτές που θέλουν να επενδύσουν στην ευρύτερη περιοχή. Αποτελεί λοιπόν ένα πολύ σημαντικό και κομβικό κέντρο μεταφορών.

Ν.Χ.: Ο στόχος είναι φαντάζομαι να γίνει το λιμάνι των Βαλκανίων, η Θεσσαλονίκη και βέβαια θα παίξει ένα ρόλο και η σύνδεσή της με τον Πειραιά.

Π.Κ.: Και η σύνδεση με τον Πειραιά και το ότι αποκτά ο Πειραιάς ένα κατά κάποιο τρόπο ανταγωνιστικό λιμάνι, που μόνο θετικά μπορεί να λειτουργήσει. Αλλά ξέρετε είμαστε σε μια εποχή μεγάλων αλλαγών, κάποια στιγμή μπορεί η Θεσσαλονίκη να συνδεθεί και με το Δούναβη.

Ν.Χ.: Μάλιστα. Αυτός είναι ένας άξονας που έχει πολύ μεγάλο ενδιαφέρον…

Π.Κ.: Ναι, διότι συνδέει τη Θεσσαλονίκη με την κεντρική Ευρώπη, όχι μόνο με τα Βαλκάνια.