Google+ Followers

ΤΟ ΠΕΙΡΑΤΙΚΟ ΕΙΝΑΙ ΒΗΜΑ ΕΛΕΥΘΕΡΗΣ ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΑΛΟΓΟΥ, ΟΧΙ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ "ΤΥΠΟΥ" ΚΑΙ ΣΥΝΑΛΛΑΓΩΝ

Loading...

ΑΠΕΡΓΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ ΜΑΣ!

ΑΠΕΡΓΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ ΜΑΣ!

Δευτέρα, 27 Μαρτίου 2017

Τέλος για σκάφη δεν εισπράττεται εδώ και 4 χρόνια!

WWW.PIREAS2DAY.GR-ΑΝΑΔΗΜΟΣΊΕΥΣΗ
Ημερομηνία δημοσίευσης: 26/03/2017
«Ξέχασαν» οι κυβερνήσεις εδώ και 4 (!) χρόνια να βγάλουν μια Κοινή Υπουργική Απόφαση για να εισπράττουν από τα σκάφη αναψυχής, μήκους 7 μέτρων και άνω, «Τέλος Παραμονής και Πλόων»!

Αυτό αποκαλύπτεται σε απάντηση του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής σε ερώτηση, που κατέθεσαν στην Βουλή, οι βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας Γιάννης Πλακιωτάκης και Μ. Κόνσολας.

Αυτή η παράλειψη επιχειρείται να δικαιολογηθεί από το Υπουργείο αναφέροντας στην απάντησή του ότι η εν λόγω ΚΥΑ δεν έχει εκδοθεί μέχρι σήμερα διότι το Τέλος «αφορούσε όλα τα πλοία της προαναφερθείσας κατηγορίας, που πλέουν, ελλιμενίζονται ή αγκυροβολούν στα ελληνικά χωρικά ύδατα», γεγονός, που- κατά Υπουργείο- ερευνάται από την ΕΕ εάν συνιστά παραβίαση της ευρωπαϊκής νομοθεσίας.



Σε αυτό το πλαίσιο δικαιολογεί ότι με σχέδιο νόμου, που θα κατατεθεί στη Βουλή κάνει τώρα τις αναγκαίες τροποποιήσεις για την έναρξη είσπραξης του θεσμοθετημένου Τέλους….
Δηλαδή, χρειάστηκε να περάσουν 4 χρόνια από τη θεσμοθέτηση του Τέλους, που είχε γίνει το 2013, για να γίνουν αναγκαίες (;) διορθωτικές κινήσεις και να αρχίσει να εισπράττεται το Τέλος….

Ποιοι, όμως, αντιδρούν σε αυτό;

Όπως φάνηκε στη δημόσια διαβούλευση του σχεδίου νόμου, το οποίο αποτέλεσε την αφορμή για την κατάθεση της ερώτησης από τους βουλευτές της ΝΔ, η διάταξη για το Τέλος έχει προκαλέσει την αντίδραση της Ένωσης Μαρινών Ελλάδας, δηλαδή των μεγάλων ιδιωτικών συμφερόντων, που έχουν αποκτήσει τις μεγαλύτερες μαρίνες και επαγγελματιών του κλάδου του θαλάσσιου τουρισμού.

«(…) η  Ένωση Μαρινών Ελλάδας θεωρεί πιο άστοχη από ποτέ την ενέργεια προώθησης του απαράδεκτου «Τέλους Πλοίων Αναψυχής και Ημερόπλοιων» το οποίο αποτρέπει την έλευση σκαφών στην Ελλάδα και διώχνει και αυτά που επιλέγουν ακόμη τη χώρα μας ως τόπο μόνιμου ελλιμενισμού», αναφέρεται σε κείμενο της Ένωσης, που αναρτήθηκε στη δημόσια διαβούλευση του σχεδίου νόμου.

Από… κοντά και οι δύο βουλευτές της ΝΔ, οι οποίοι στην ερώτηση που κατέθεσαν στις 9 Ιανουαρίου ανέφεραν ότι το συγκεκριμένο τέλος «είναι βέβαιο ότι θα μειώσει ακόμα περισσότερο την ανταγωνιστικότητα των ελληνικών μαρινών και θα αποδυναμώσει το θαλάσσιο τουρισμό» και το… κορυφαίο:

«Η πιθανή νέα αύξηση του συγκεκριμένου τέλους είναι δεδομένο ότι βασίζεται σε μια ακραία εισπρακτική λογική, χωρίς μελέτη, χωρίς αναπτυξιακά κίνητρα»…
Σημειωτέων ότι το «Τέλος Παραμονής και Πλόων» είχε θεσμοθετηθεί επί κυβερνήσεως Νέας Δημοκρατίας- ΠΑΣΟΚ με το νόμο 4211/2013 (Α’ 256)…
Όμως, στη συγκεκριμένη ρύθμιση (άρθρο 13) προβλεπόταν μεταξύ άλλων ότι:
«Με απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Ναυτιλίας και Αιγαίου ρυθμίζεται ο τρόπος και η διαδικασία είσπραξης του Τ.Π.Π. και κάθε άλλο σχετικό θέμα για την εφαρμογή του παρόντος».

Αυτή η Κοινή Υπουργική Απόφαση δεν εκδόθηκε ποτέ. Το Υπουργείο Ναυτιλίας απαντώντας στις 31 Ιανουαρίου 2017 στην παραπάνω ερώτηση αποκαλύπτει ότι:
«(…) Το τέλος [Τέλος Παραμονής και Πλόων- Τ.Π.Π] αυτό επιβαλλόταν σε όλα τα σκάφη αναψυχής, ιδιωτικά και επαγγελματικά, και η επιβολή του θα άρχιζε από την έκδοση Κοινής Υπουργικής Απόφασης Οικονομικών και Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής. Η εν λόγω ΚΥΑ δεν έχει εκδοθεί μέχρι σήμερα (…)»

Μήπως κάποιος/ κάποια βουλευτής μπορεί να ρωτήσει πότε επιτέλους θα αρχίσει να πληρώνεται αυτό το Τέλος; Λέμε τώρα...