ΑΠΕΡΓΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ ΜΑΣ!

ΑΠΕΡΓΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ ΜΑΣ!

To PEIRATIKO REPORTAZ ΠΑΝΤΑ ΚΟΝΤΑ ΣΑΣ!

Σάββατο 18 Φεβρουαρίου 2017

Η συγκλονιστική ανάρτηση της Έρης Ρίτσου για τη Μάγδα Φύσσα και το "που είναι τώρα ο Παύλος σου"!

Δημοσιεύτηκε: Τετάρτη, 15 Φεβρουάριος, 2017   http://www.alfavita.gr-αναδημοσίευση


Μία συγκλονιστική ανάρτηση για τη Μάγδα Φύσσα και τον δολοφονημένο από τους 
νεοναζί της Χρυσής Αυγής γιο της, Παύλο, πραγματοποίησε η Έρη Ρίτσου, κόρη
 του Γιάννη Ρίτσου.

Η ανάρτηση έρχεται μία ημέρα μετά τα επεισόδια με τους χρυσαυγίτες, κατά τη
 διάρκεια της δίκης του νεοναζιστικού μορφώματος και την εξύβριση της
 Μάγδας Φύσσα.
Την ανάρτηση αποτελεί μία 
φωτογραφία της Μάγδας Φύσσα,
 η οποία συνοδεύεται από στίχους του Επιτάφιου.
Στους στίχους αναγράφεται: 
λυκέ μου, εσύ δε χάθηκες, μέσα στις φλέβες μου είσαι.
Γιε μου, στις φλέβες ολουνών, έμπα βαθιά και ζήσε.
Κι ως το ’θελες (ως το ’λεγες το βράδυ με το λύχνο)
ασκώνω το σκεβρό κορμί και τη γροθιά μου δείχνω.
Κι αντίς τ’ άφταιγα στήθια μου να γδέρνω, δες, βαδίζω
και πίσω από τα δάκρυα μου τον ήλιο αντικρίζω.
Γιε μου, στ’ αδέρφια σου τραβώ και σμίγω την οργή μου
Σου πήρα το τουφέκι σου, κοιμήσου εσύ πουλί μου...
Τι ενέπνευσε όμως τον Γιάννη Ρίτσο να γράψεις τους στίχους αυτούς;
Πρόκειται για ένα πραγματικό και συνάμα δραματικό γεγονός που μας έρχεται 
από την περίοδο της δικτατορίας Μεταξά και συγκεκριμένα από την απεργία
 των καπνεργατών στη Θεσσαλονίκη.
Η αστυνομική βία και καταστολή δείχνει στα γεγονότα εκείνα το πιο 
φρικτό της πρόσωπο. Οι συγκεντρώσεις των καπνεργατών χτυπιούνται
 ανελέητα. Οι αστυνομικοί πυροβολούν αδιακρίτως τον κόσμο.
 Υπάρχουν δεκάδες νεκροί. Ένα από τα θύματα ήταν και  ο 25χρονος 
Τάσος Τούσης, αυτοκινητιστής που βρέθηκε στον δρόμο για να
 συμπαρασταθεί στους καπνεργάτες. Ήταν 9 Μάη 1936, λίγο μετά τα
 επεισόδια της Πρωτομαγιάς.
Το άψυχο σώμα του νεαρού κείτεται στο δρόμο. 
Τραγική φιγούρα η μάνα του που θρηνεί από πάνω. 
Ο Ριζοσπάστης της επομένη κυκλοφορεί με εξώφυλλο 
τη φωτογραφία της μάνας του Τούση να θρηνεί 
πάνω από το πτώμα του γιου της.
Ο Γιάννης Ρίτσος συγκλονίζεται από τη φωτογραφία και την τραγωδία 
που αποτυπώνει και γράφει ένα από τα σημαντικότερα λογοτεχνικά
 έργα που έχουν δημιουργηθεί ποτέ, τον "Επιτάφιο", 
τον οποίο ολοκληρώνει μέσα σε μόλις τρεις ημέρες.