Αγαπητοί διαχειριστές του peiratikoreportaz.blogspot θα επιθυμούσα να φιλοξενήσετε
στην σελίδα σας
την άποψή μου, σχετικά με τις συνθήκες, κάτω από τις οποίες εργάζονται Κυβερνήτες (ΔΠΓ)
και Μηχανικοί (ΔΜΓ) στα Πλωτά Σκάφη του Λ.Σ. .
Είναι γνωστό το εντονότατο πρόβλημα των τελευταίων ετών , τόσο στην Στρατιωτική
όσο και στην Πολιτική Ηγεσία της έλλειψης Μηχανικών για την επάνδρωση πλωτών
του Λιμενικού Σώματος , μικρότερο πρόβλημα υπάρχει επίσης και για τους Κυβερνήτες
όμως, οι δυο περιπτώσεις διαφέρουν μεταξύ τους.
Συγκεκριμένα στην πρώτη περίπτωση (ΔΜΓ)
το πρόβλημα εστιάζεται ότι δεν υπάρχει επαρκής αριθμός συναδέλφων με αυτή την ειδικότητα ,
ενώ και από αυτούς του λίγους που υπάρχουν στην πλειοψηφία τους (33ο - 34ο σχολειό ΔΥΛΣ)
είναι σχεδόν 45 ετών και είναι σχεδόν αδύνατο να αντεπεξέλθουν στην μεγάλη σωματική
καταπόνηση που υφίστανται .
Ωστόσο εντελώς διαφορετικό είναι το πρόβλημα με τους
Κυβερνήτες εκεί μάλλον δεν υπάρχει έντονο πρόβλημα διάθεσης ΔΠΓ , όμως με μία εντελώς
ακατανόητη Διαταγή οι Λιμενικές Αρχές στις οποίες υπηρετούν δύο στελέχη με
ειδικότητα ΔΠΓ ή ΔΜΓ Διατάσσονται να υπηρετεί ο ένας στο σκάφος και ο άλλος
στο Λιμεναρχείο και ανά εξάμηνο να εναλλάσσονται .
Επειδή όμως είναι τραγικό αυτό που βιώνουν οι Μηχανικοί και οι Κυβερνήτες στα
πλωτά των νησιών κυρίως όπου στην πλειοψηφία τους υπηρετεί ένας μηχανικός και
ένας πλοίαρχος (σε μερικά σκάφη κατά παράβαση των Διατάξεων).
Είναι κάθε μέρα, 24 ώρες το 24ωρο , 365 ημέρες το χρόνο σε ετοιμότητα 40 λεπτών ,
είναι απάνθρωπο να μην μπορείς να πας πουθενά , να τρέμει η ψυχή σου όλη την ώρα ,
να κοιτάς συνέχεια το τηλέφωνο μήπως και δεν έχει σήμα .
Ο ίδιος Κυβερνήτης και Μηχανικός να πρέπει να είναι σε κάθε περιστατικό ακόμα και
αν τελειώσει ένα πολύωρο συμβάν και κατευθείαν ή μετά από λίγο παρουσιαστεί ένα
δεύτερο οι ίδιοι άνθρωποι χωρίς καθόλου ξεκούραση πρέπει να πάνε πάλι , και όταν
γίνει και καμιά ζημιά `` ζητείται η κεφαλή τους επί πίνακι΄΄ . Αυτό να γίνεται για 24 ώρες
το 24 ωρο 365 ημέρες το χρόνο για δέκα τουλάχιστον χρόνια που πρέπει να μείνουν
αυτοί οι άνθρωποι στα πλωτά .
Κυβερνήτες και Μηχανικοί έχοντας χρεωθεί Δημόσια περιουσία μεγάλης αξίας ,
εργάζονται υπό τραγικές συνθήκες και αμείβονται λιγότερο από τα λοιπά μέλη του
πληρώματος , δεν μπορούν να φύγουν καθόλου από την Υπηρεσία παρά μόνο όταν
και αν πάρουν κανονική άδεια , οι οποίες χορηγούνται πολύ δύσκολα με μεγάλο
οικονομικό κόστος για την πολιτεία μιας και πρέπει να πληρώνει οδοιπορικά έξοδα
για αποσπάσεις στελεχών από άλλες Υπηρεσίες , νυχτερινά δεν μπορούν να πάρουν
όπως οι υπόλοιποι συνάδελφοι , τα οφειλόμενα ρεπό δεν τους χορηγούνται .
Ενδεικτικό της απόγνωσης που έχουν περιέλθει αυτοί οι άνθρωποι είναι ότι το
τελευταίο διάστημα άξια στελέχη έχοντας απηυδήσει από αυτή την κατάσταση παίρνουν
την μεγάλη απόφαση να παραιτηθούν από το Λ.Σ και να ξαναγυρίσουν στα καράβια .
Θα ήθελα να εκφράσω την πικρία μου για την πλήρη αδιαφορία της
ΠΟΕΠΛΣ και της ΠΕΑΛΣ
για το συγκεκριμένο ζήτημα .
Όλοι αναγνωρίζουν το πρόβλημα (Στρατιωτική και Πολιτική Ηγεσία ) χωρίς κανείς να έχει
πράξει τα δέοντα μέχρι σήμερα , όμως πλέον ο κόμπος έφτασε στο χτένι για όλους αυτούς
τους ανθρώπους , είναι επιτακτικό να υπάρξει κάποια μέριμνα από την Πολιτική και
Στρατιωτική Ηγεσία .
Εναλλακτικά λόγω δυσκολίας προσλήψεων για τους γνωστούς Δημοσιονομικούς
λόγους θα μπορούσε να υιοθετηθεί ένα δοκιμασμένο με επιτυχία στο παρελθόν
σύστημα εκπαίδευσης στελεχών Λ.Σ στις ΑΕΝ( 31ο ΣΔΥΛΣ) .
ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΚΑΝΤΕ ΚΑΤΙ ΔΩΣΤΕ ΜΙΑ ΛΥΣΗ .