ΑΠΕΡΓΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ ΜΑΣ!

ΑΠΕΡΓΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ ΜΑΣ!

To PEIRATIKO REPORTAZ ΠΑΝΤΑ ΚΟΝΤΑ ΣΑΣ!

Δευτέρα 22 Αυγούστου 2016

Ταχύπλοα: Δίπλωμα με τρεις ώρες εκπαίδευση!

Ημερομηνία δημοσίευσης: 22/08/2016 

www.pireas2day.gr-αναδημοσίευση
Με μόλις τρείς (3) ώρες πρακτικής εκπαίδευσης μπορεί κάποιος να πάρει άδεια χειριστή ταχυπλόου σκάφους και να «αλωνίζει» στις θάλασσες ακόμα και με 20μετρο σκάφος!

Αυτό προβλέπεται στον Γενικό Κανονισμό Λιμένα υπ’ αριθμό 50, ο οποίος αναθεωρήθηκε, πολύ πρόσφατα, το 2013 και δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως (τεύχος Β’ Αρ. Φ. 1151/13- 5-2013).

Όμως, δεν είναι το μόνο νομοθέτημα της κυβέρνησης Σαμαρά- Βενιζέλου (ΝΔ- ΠΑΣΟΚ), που υπονομεύει την ασφάλεια στην θάλασσα καθώς λίγο καιρό αργότερα ακολούθησε ο νόμος 4256/14 «Τουριστικά πλοία και άλλες διατάξεις» (ΦΕΚ Α΄ 92/14-4-2014), ο οποίος έδωσε τη δυνατότητα να ναυλώνονται πλοία αναψυχής με ολικό μήκος μέχρι και είκοσι τέσσερα (24) μέτρα, χωρίς να υπηρετεί σε αυτά πλοίαρχος και πλήρωμα!

Η Ένωση Πλοιάρχων είχε καταγγείλει, σε ανακοίνωσή, τη ρύθμιση θεωρώντας ότι «αυξάνονται οι πιθανότητες να υπάρξουν καταστροφικά ατυχήματα , τα οποία θα προκληθούν από αδαείς ανθρώπους που θα ταξιδεύουν τα πλοία αυτά»

Πόσο… αδαείς μπορεί να κυβερνάνε τέτοια πλοία; Πάρα πολύ, καθώς μπορούν να κυβερνάνε 24μετρα σκάφη ακόμα και κάποιοι που κατέχουν μόνο μια… «άδεια χειριστή ταχυπλόου σκάφους που εκδίδεται από τις Λιμενικές Αρχές της χώρας», όπως προβλέπεται από Υπουργική Απόφαση, που είχε εκδοθεί, τις παραμονές των εκλογών του 2004, από την τότε κυβέρνηση Σημίτη (ΦΕΚ Β 478/5-3-2004) και δεν έχει τροποποιηθεί παρότι στον παραπάνω νόμο του 2014 προβλέπεται (άρθρο 8 παρ. β) ότι με απόφαση του υπουργού Ναυτιλίας «καθορίζονται τα προσόντα του κυβερνήτη, ο τρόπος πιστοποίησής τους, καθώς και κάθε άλλο σχετικό θέμα».

Ωστόσο, μέχρι τώρα ισχύουν οι διατάξεις του 2004 για τον καθορισμό των προσόντων του κυβερνήτη σκάφους μέχρι και 24 μέτρων, με αποτέλεσμα να μετατρέπονται σε «καπετάνιους του Σαββατοκύριακου» ακόμα και κατέχοντες μια άδεια χειριστή ταχυπλόου.

Πως μπορεί κάποιος να πάρει να άδεια χειριστεί ταχυπλόου; Σύμφωνα με τον Γενικό Κανονισμό Λιμένα 50, που αναθεωρήθηκε το 2013:

Η άδεια χειριστή ταχυπλόου σκάφους χορηγείται από τη Λιμενική Αρχή, εφόσον ο ενδιαφερόμενος πληρεί αθροιστικά τις ακόλουθες προϋποθέσεις:

α) Έχει συμπληρώσει το 18ο έτος της ηλικίας του.
Γ
ια τον υπολογισμό της ηλικίας λαμβάνεται υπόψη η ημερομηνία γέννησής του.

β) Είναι υγιής.

γ) Γνωρίζει κολύμβηση.

δ) Έχει λάβει, υποχρεωτικά, θεωρητική και πρακτική εκπαίδευση εννέα (09), τουλάχιστον, ωριαίων μαθημάτων σε οποιαδήποτε, εγκεκριμένη σύμφωνα με τον κανονισμό αυτό, σχολή εκπαίδευσης υποψήφιων χειριστών ταχυπλόων σκαφών ως ακολούθως:

αα) έξι (06) τουλάχιστον ωριαίων μαθημάτων στη θεωρητική εκπαίδευση και

ββ) τριών (03) τουλάχιστον ωριαίων μαθημάτων στην πρακτική εκπαίδευση.

ε) έχει υποβληθεί με επιτυχία στις εξετάσεις του άρθρου 4 του παρόντος κανονισμού.

Το κόστος της Υποχρεωτικής Εκπαίδευσης μαζί με το αναγκαίο βιβλίο και κάποια παράβολα φτάνει περίπου στα 250- 300€.

Η άδεια χειριστή ταχυπλόου σκάφους ισχύει μέχρι ο κάτοχός της να συμπληρώσει το εξηκοστό πέμπτο (65) έτος της ηλικίας του.

Μετά τη συμπλήρωση της ηλικίας αυτής, η άδεια πρέπει να ανανεωθεί. Για την ανανέωση υποβάλλεται αίτηση του ενδιαφερομένου, εφαρμοζομένων ανάλογα, ως προς την υγεία και καταλληλότητα, των διατάξεων της περίπτωσης β της παραγράφου 3.

Ειδικότερα, εφόσον προσκομισθούν ιατρικές βεβαιώσεις, η ανανέωση ισχύει για μία τριετία, με έναρξη την ημερομηνία έκδοσης των ιατρικών βεβαιώσεων, ενώ αν προσκομισθεί επικυρωμένο φωτοαντίγραφο της άδειας οδήγησης αυτοκινήτου οχήματος ή μοτοσικλέτας ή μοτοποδηλάτου, η ισχύς της ανανέωσης συμπίπτει χρονικά με αυτήν της άδειας οδήγησης.

Επίσης, περιοδική ανανέωση της άδειας γίνεται σε όποιον χειριστή, ανεξαρτήτως ηλικίας, κρίνεται αυτό αναγκαίο από ιατρικής πλευράς, λαμβανομένων υπόψη των σχετικών παρατηρήσεων ή ενδείξεων του πιστοποιητικού υγείας.

Τέλος, σύμφωνα με την νομοθεσία ο κάτοχος της Άδειας χειριστού ταχυπλόου σκάφους, μπορεί να κυβερνήσει σκάφος μέχρι 20 μ. εφόσον είναι νοικιασμένο και αν είναι    ιδιόκτητο τότε το σκάφος δεν πρέπει να ξεπερνάει τους 100 κόρους (ο κόρος είναι μονάδα μέτρησης του όγκου (2,86 κυβικά μετρά)ενός σκάφους) ενώ δεν υπάρχει περιορισμός στα ναυτικά μίλια.