ΑΠΕΡΓΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ ΜΑΣ!

ΑΠΕΡΓΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ ΜΑΣ!

To PEIRATIKO REPORTAZ ΠΑΝΤΑ ΚΟΝΤΑ ΣΑΣ!

Τετάρτη 29 Ιουλίου 2015

ΠΕΑΛΣ: Αφιέρωμα- Παραμεθόριος- Λ Ε Σ Β Ο Σ, ΟΙ ΦΡΟΥΡΟΙ ΤΟΥ ΒΟΡΕΙΟΑΝΑΤΟΛΙΚΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ!!!

www.limenika-nea.blogspot.gr-ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ

ΠΕΑΛΣ/ΛΙΜΕΝΙΚΗ ΡΟΤΑ/ Τ.18
Της Σημαιοφόρου Λ.Σ ΜΠΙΤΣΙΚΑ Ερασμίας

Συνεργασία: Ανθυποπλοίαρχος Λ.Σ. ΚΕΛΜΑΛΗ Ελένη
Λίγα λόγια για το νησί της ΛΕΣΒΟΥ
 Νησί του βορειοανατολικού Αιγαίου μπροστά στην είσοδο του Αδραμυττηνού κόλπου, πλησίον της μικρασιατικής ακτής, από την οποία την χωρίζουν τα στενά της Μυτιλήνης προς Α. και των ακρωτηρίων Αργένου (Κόρακα) και Λεκτού Μπαμπά) προς Βορρά. Η Λέσβος με έκταση 1.632 τετ.χλμ. είναι το τρίτο σε μέγεθος νησί του Αιγαίου μετά την Εύβοια και την Κρήτη. Απέχει περί τα 190 ναυτικά μίλια από τον Πειραιά.  Διοικητικά η Λέσβος αποτελεί νομό μαζί με την Λήμνο και τον Άγιο Ευστράτιο. Πρωτεύουσα του νησιού και του νομού είναι η Μυτιλήνη. Το ανάγλυφο της Λέσβου καθορίζεται από πολλούς χαμηλούς λόφους και βουνά με υψηλότερα ένα στο βόριο τμήμα (Λεπέτυμνος, 968μ.) και ένα στο νότιο (Όλυμπος, 967μ.) και από μεγάλη πεδινή έκταση. Ιδιαίτερο χαρακτηριστικό του νησιού είναι το απολυθωμένο δάσος του Σιγρίου, δηλαδή απολιθωμένοι κορμοί δένδρων της Τριτογενούς περιόδου. Σημαντικά αρχαία ιερά αναφέρονται στην Λέσβο, όπως του Ναπαίου Απόλλωνος, του Μαλόεντος Απόλλωνος, το Ασκληπιείο στην Μυτιλήνη, της Θερμίας Αρτέμιδος στην Θερμή, του Ποσειδώνος στην Μυτιλήνη και στην Ερεσό, της Δήμητρας και Περσεφόνης στην Μυτιλήνη, του Ηρακλή και του Δία στην Μήθυμνα, του Διόνυσου στην Άντισσα, τη Μυτιλήνη, τη Μήθυμνα και τη Βρίσα.
Μυθολογία-Αρχαιότητα
Προϊστορικά  ευρήματα μαρτυρούν την ανθρώπινη παρουσία στο νησί  από το 3.000 χρόνια π.Χ. Τον 10ο αιώνα π.Χ. εγκαθίστανται στο νησί οι Αιολείς. Οι γνωστές από την αρχαιότητα ονομασίες του νησιού ήταν: Πελασγία, Ίσσα, Αιθιοπία - Αίγειρα (μελαμψή), Μυτωνίς, Ιμερτή (ποθητή), Λασία (πυκνόδενδρη) και Μακαρία. Η μυθολογία και οι παραδόσεις, σχετικά με τον αποικισμό και τους πρώτους οικιστές της Λέσβου, αποτελούν μια ένδειξη για την συγγένια των Λεσβίων με τους Θεσσαλούς και γενικότερα με τους Αιολείς. Ως πρώτοι κάτοικοι τον νησιού, κατά την προ του κατακλυσμού εποχή που σχετίζεται με τον Δευκαλίωνα, αναφέρονται οι Πελασγοί επικεφαλής των οποίων ήταν ο Ξάνθος, ο γιος του Τριόπου από το πελασγικό Άργος, τη μετέπειτα Θεσσαλία. Τα πρώτα ονόματα του νησιού, Πελασγία και 'Ισσα καθώς και η ύπαρξη ερειπίων πελασγικών τειχών σε περιοχές όπως στις θέσεις Περάδου, Κερανίων, Αρίσβης και Τσινίων δείχνουν τις ιστορικές αλήθειες που εμπεριέχονται στην μυθολογική παράδοση. Η ποίηση και τα γράμματα ανθούν με την Σαπφώ και τον Αλκαίο. Επίσης, ο Πιττακός είναι ένας από τους επτά σοφούς της αρχαιότητας. Οι ιστορικοί Ελλάνικος ο Μυτιληναίος, Μυρσίλος ο Μηθυμναίος, Χάρης o Μυτιληναίος, Ερμείας ο Μυθημναίος, οι φιλόσοφοι Θεόφραστος ο Ερέσιος, διάδοχος του Αριστοτέλη, Φανίας o Ερέσιος, Κράτυπος ο Μυτιληναίος, οι ρήτορες Αισχίνης, Ποταμών, Λεσβώναξ, ο αστρονόμος Μακρικέτας, ο κωμωδιογράφος Αλκαίος ο Μίκου, ήταν από τους διασημότερους άνδρες της αρχαίας Ελλάδας. Ο Ελλάνικος ο οποίος έζησε κατά τον 5ο π.Χ. αιώνα, διακρίθηκε για την προσπάθειά του να ταξινομήσει το ιστορικό υλικό στο οποίο είχε πρόσβαση και να απαλλάξει την ιστορία από τα μυθολογικά στοιχεία. Ο Χάρης, σύγχρονος του Μεγάλου Αλεξάνδρου, συμμετείχε στις εκστρατείες του μεγάλου Μακεδόνα στρατηλάτη και τις κατέγραψε μαζί με την περιγραφή των χωρών πού επισκέφθηκε, σε δέκα βιβλία. Ο μεταγενέστερος ιστορικός Μυρσίλος ο οποίος έζησε τον 3ο π. χ. αιώνα, στα έργα του "Λεσβιακά" και "Παράδοξα ιστορικά" έδωσε πολλές πληροφορίες για την Λέσβο. Ο Θεόφραστος , μαθητής του Πλάτωνα και του Αριστοτέλη ίδρυσε μαζί με τον Αριστοτέλη, στην Αθήνα του 4ου αιώνα, την "Περιπατητική Σχολή" την οποία και διηύθυνε μετά τον θάνατο τον μεγάλου διδασκάλου τον έως το 287 π.χ. Ακολούθησε τον Αριστοτέλη στην Λέσβο και στην Μακεδονία και συμμετείχε στις έρευνες του μεγάλου φιλοσόφου. Η Λέσβος επί αιώνες αλλάζει ηγεμόνες: Πέρσες, Μακεδόνες, Αθηναίοι, Σπαρτιάτες, Πόντιοι, μέχρι το 80 π.Χ. περίπου, οπότε η Λέσβος εντάσσεται στη Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία. Επί Κύρου η Λέσβος γίνεται φόρου υποτελής στους Πέρσες και υποχρεώνεται να τους ακολουθήσει στις εκστρατείες τους, του Καμβύση κατά της Αιγύπτου, του Δαρείου κατά των Σκυθών και του Ξέρξη κατά της Ελλάδας. Μετά την ναυμαχία της Μυκάλης και την ήττα των Περσών το νησί γίνεται μέλος της Αθηναϊκής Συμμαχίας αλλά αποστατεί κατά τον Πελοποννησιακό Πόλεμο και μόλις που θα γλυτώσει την πλήρη καταστροφή της από τους Αθηναίους. Μετά την ήττα των Αθηναίων στους Αιγός Ποταμούς το 405 π.χ., ο Λύσανδρος την υποτάσσει, αλλά το 369 π.χ. προσέρχεται και πάλι στην Β’ Αθηναϊκή Συμμαχία. Οι Πέρσες θα την καταλάβουν το 357 π.χ. και τελικά θα την απελευθερώσει το 332 π.χ. ο Μέγας Αλέξανδρος. Κατά τους ρωμαϊκούς χρόνους εξαφανίζονται από το προσκήνιο οι δύο από τις πέντε μεγάλες πόλεις, η Άντισσα και η Πύρρα, και εμφανίζεται και πάλι σαν πολυανθρωπότερη η Μυτιλήνη. Οι επιφανέστεροι Ρωμαίοι (Πομπήιος, Αγρίππας, Γερμανικός) την επισκέπτονται και τις δίνουν προνόμια και αγαθά. Γύρω στο 52 μ.Χ. το νησί δέχεται τον Χριστιανισμό από τον απόστολο Παύλο.
Αρχαία Λιμάνια της Λέσβου (στοιχεία από τον αρχαιολόγο Θεοτόκη Θεοδούλου
Οι αρχαίες λιμενικές κατασκευτές είναι έργα τα οποία μαρυτρούν υψηλή τεχνογνωσία και τεχνική αρτιότητα, ικανά να αντέχουν για αιώνες σε αντικρουόμενες δυνάμεις που αναπτύσσονται στο ρευστό περιβάλλον οριογραμμής του αιγιαλού, όπου οικοδομήθηκαν. Την τεχνική του αρτιότητα, μάλιστα, έρχεται να συμπληρώσει η σημασία τους ως πυλών επικοινωνίας, συχνά μοναδικών, των αρχαίων πόλεων με τον υπόλοιπο κόσμο. Μέσα από τα λιμάνια διεκπεραιώθηκε το μεγαλύτερο μέρος, αν όχι το σύνολο, της εμπορικής και οικονομικής δραστηριότητας και σε αυτά φιλοξενήθηκαν τα εμπορικά πλοία της επιδιωκόμενης αυτάρκειας και τα πολεμικά της επιζητούμενης θαλασσοκρατίας, τα οποία οδήγησαν στην άνθηση του αρχαίου ελληνικού και κάθε άλλου μεσογειακού πολιτισμού. Η ΛΕΣΒΟΣ ΞΕΧΩΡΙΖΕΙ ΣΕ ΟΛΟ ΤΟ ΑΙΓΑΙΟ με εντυπωσιακά ύφαλα και έξαλα λιμενικά έργα που μπορούν να χρονολογηθούν από την κλασική περίοδο και ενδεχομένως και νωρίτερα. Οι πέντε πόλεις της Λέσβου (Λεσβιακή Πεντάπολις) των κλασικών χρόνων έχουν να επιδείξουν  λιμενικά κατάλοιπα με διαφορετικό βαθμό διατήρησης στην καθεμία. Στη Μυτιλήνη το Βόρειο Λιμάνι της Επάνω Σκάλας, ο Μαλοείς Λιμήν, παραμένει το εντυπωσιακότερο λιμενικό έργο της αρχαιότητας του Αιγαίου, σε αντίθεση με το νότιο Τριηρικό Λιμένα, ο οποίος έχει εξαφανισθεί ολοκληρωτικά κάτω από τα έργα του σύγχρονου λιμανιού. Το 2007, η Εφορεία Εναλιων Αρχαιοτητων εγκαινίασε πρόγραμμα Αποτύπωσης του αρχαίου λιμενικού δικτύου της Λέσβου, το αποτέλεσε παράδειγμα εργασίας για τα υπόλοιπα λιμάνια της χώρας. Οικονομικοί της αρωγοί στάθηκαν το Λιμενικό Ταμείο Λέσβου και η Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Λέσβου.
Βυζάντινή περίοδος 
Στους παλαιοχριστιανικούς και πρωτοβυζαντινούς χρόνους η Λέσβος, απολαμβάνοντας τα προνόμια και την προστασία των αυτοκρατόρων, ζει ειρηνικά και ακμάζει μέχρι τον 8ο αι., οπότε και αρχίζουν οι καταστροφικές βαρβαρικές επιδρομές. 
Σε όλη την περίοδο της βυζαντινής αυτοκρατορίας, το νησί χρησιμοποιήθηκε ως τόπος φιλοξενίας επισήμων εξόριστων όπως η αυτοκράτειρα Ειρήνη, ο πατριάρχης Ιγνάτιος Ραγκαβέ, ο Κωνσταντίνος Μονομάχος, ο Λέων Κουροπαλάτης κ.α. Μέχρι το 961 μ.Χ. που γίνεται η ανάκτηση της Νήσου από τη Βυζαντινή Αυτοκρατορία, δυνοπαθεί από την άνοδο του Ισλάμ και τις εκστρατείες των Αράβων. Με την παρακμή του Βυζαντίου, δέχεται επιθέσεις από Τούρκους, Ενετούς και Σαρακηνούς. Το 1355 το Βυζάντιο παραχωρεί τη Λέσβο στους Γατελούζους, μια Γενοβέζικη οικογένεια. Οι Γατελούζοι την διοικούν αποτελεσματικά για ένα αιώνα. Τότε χτίζεται και το κάστρο της Μυτιλήνης που σώζεται μέχρι σήμερα. Από την βυζαντινή περίοδο ελάχιστα μνημεία σώζονται στο νησί. Σημαντικότερες είναι οι εκκλησίες τής Κοιμήσεως της Θεοτόκου στους Πύργους Θερμής, του Αγίου Στεφάνου στο Μανταμάδο και τον Ταξιάρχη στο Κάτω Τρίτος. Τμήματα της βυζαντινής περιόδου σώζονται στα κάστρα Λέσβου, Μυτιλήνης, Μήθυμνας κ. α., η σημερινή μορφή των οποίων ανάγεται στην εποχή των Γατελούζων και στην Τουρκοκρατία. Σώζονται σε αρκετά καλή κατάσταση οι ισχυρές κατασκευές του Οβρεόκαστρου στην αρχαία Άντισσα, της Ερεσού και της Καλλονής στην αρχαία Αρίσβη. Αξιόλογα δείγματα αρχιτεκτονικής της Τουρκοκρατίας αποτελούν το τζαμί του Μεσαγρού της Γέρας και το Γενί-Τζαμί της Μυτιλήνης. Επίσης, αξιόλογα μοναστήρια με πλούσια κειμήλια είναι του Λειμώνος, του Υψηλού, της Μυρσινιώτισσας, του Δαμανδρίου και της Περιβολής με ωραίες μεταβυζαντινές τοιχογραφίες. Παρόμοιες τοιχογραφίες σώζονται και στις εκκλησίες του Χριστού στα Παπιανά, του Αγίου Ιωάννου Προδρόμου Κεραμίου και του Αγίου Νικολάου της Πέτρας.Το 1462, μετά από πολιορκία, οι Οθωμανοί Τούρκοι, καταλαμβάνουν το νησί, το οποίο παρά τις προσπάθειες κατά την Ελληνική Επανάσταση του 1821 παραμένει στα χέρια τους μέχρι τις 8 Νοεμβρίου του 1912. 
Νεότερη Ιστορία
Στις 8 Νοεμβρίου του 1912 ο ναύαρχος Κουντουριώτης με τον Ελληνικό στόλο καταλαμβάνει την πόλη της Μυτιλήνης και ένα μήνα αργότερα, μετά από αιματηρή μάχη, απελευθερώνεται ολόκληρη η Λέσβος. Μετά τη Μικρασιατική καταστροφή του 1922 περίπου 24.000 πρόσφυγες εγκαθίστανται μόνιμα στο νησί. Κατά τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο, Γερμανικά στρατεύματα την καταλαμβάνουν το 1941. Απελευθερώνεται το 1944. Στον τομέα της πνευματικής παράδοσης του νησιού στα νεότερα χρόνια αναφέρουμε τους εξής εκπρόσωπούς της: Τον ποιητή Οδυσσέα Ελύτη, τον ιστορικό και λογοτέχνη Γεώργιο Βαλέτα, τον λογοτέχνη, δημοσιογράφο και ακαδημαϊκό Στρατή Μυριβήλη, τον πεζογράφο και ακαδημαϊκό Ηλία Βενέζη, τούς λογοτέχνες Στρατή Δούκα και Αργύρη Εφταλιώτη, τον λογοτέχνη και πολιτικό Ασημάκη Πανσέληνο, τον ζωγράφο και γλύπτη Γεώργιο Ιακωβίδη, τον λαϊκό ζωγράφο Θεόφιλο Χατζημιχαήλ.  Σημαντική ήταν η επίδραση των Λεσβίων και στην αρχιτεκτονική γεγονός που φαίνεται από το όνομα του είδους τοιχοποιίας (Λεσβία οικοδομία) και του αρχιτεκτονικού μέλους (Λέσβιο κυμάτιο). Η πρώτη είναι το δυσκολότερο σύστημα χτισίματος με πέτρα (οι αρμοί είναι καμπύλοι και αυτό επιτυγχάνεται με μολύβδινο έλασμα-κανόνα) και εφαρμόστηκε όχι μόνο στην Λέσβο, αλλά και στην Ιωνία και στην κεντρική Ελλάδα (Δελφοί, ενώ το Λέσβιο κυμάτιο στολίζει τα πιο λαμπρά μνημεία Ιωνικού ρυθμού της αρχαιότητας. Στη νεότερη ιστορία, η οικονομία του νησιού στηρίζεται στο λάδι και στα προϊόντα του, στην κτηνοτροφία και στη βυρσοδεψία, αν και η απόσταση του νησιού από το οικονομικό κέντρο της Ελλάδας τη περίοδο 1950-1970 έδρασε ως τροχοπέδη για την οικονομική ανάπτυξη. Την ίδια περίοδο έγιναν προσπάθειες απεξάρτησης από τη μονοκαλλιέργεια της ελιάς, η οποία είχε ασταθή παραγωγή και οδήγησε στην εγκατάλειψη του νησιού από τους κατοίκους του. Τη δεκαετία του 1980 αναπτύσσεται η τουριστική βιομηχανία, η οποία σήμερα είναι ένας από τους κύριους τομείς εισοδήματος του νησιού, μαζί με τη μεταποίηση αγροτικών προϊόντων. Ξεκινώντας από το 1966 έγιναν βήματα για την προστασία του απολιθωμένου δάσους της Λέσβου. Η ευρύτερη περιοχή που βρίσκεται το απολιθωμένο δάσος της Λέσβου, έκτασης 150.000 στρεμμάτων, απέκτησε το καθεστώς διατηρητέου μνημείο. Από το 2000, το Μουσείο Φυσικής Ιστορίας Απολιθωμένου Δάσους Λέσβου, ιδρυθέν το 1994, είναι ιδρυτικό μέλος του δικτύου Ευρωπαϊκών Γεωπάρκων και το 2004 εντάχθηκε στο Παγκόσμιο Δίκτυο Γεωπάρκων της UNESCO και από την 21η Σεπτεμβρίου του 2012, η UNESCO ενέκρινε την υποψηφιότητα της Λέσβου και την ενέταξε στο Παγκόσμιο Δίκτυο Γεωπάρκων.
ΚΕΝΤΡΙΚΟ ΛΙΜΕΝΑΡΧΕΙΟ ΜΥΤΙΛΗΝΗΣ
oΠρώτος Λιμενάρχης Μυτιλήνης διετέλεσε από 21-7-1919 έως 1-8-1920  ο Λιμ/ρχης Α-Επιλ/ρχης Γ ΖΟΥΜΗΣ Παύλος, ο οποίος ήταν ένας εκ των πρώτων αξιωματικών του ΠΝ που μετατάχθηκαν για να ηγειθούν Λιμενικών Αρχών, σύμφωνα με το ΒΔ 14-5-1919 (ΦΕΚ 109Γ/14-5-19). Επόμενοι Λιμενάρχες που ακολούθησαν ήταν ο Λιμ/ρχης Α-Επιλ/ρχης Γ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ Νικόλαος (1-8-1920 έως 21-1-1922), ο Λιμενάρχης Β ΦΩΚΑΣ Γεώργιος (21-1-1922 έως 20-4-1922), ο Επιλιμενάρχης Β ΜΠΟΣΛΗΣ Αντώνιος (20-4-1922 έως 30-7-1922), ο Επιλιμενάρχης Β ΚΑΡΚΑΣ Αντώνιος (30-7-1922 έως 7-11-1923 και έκτοτε έως και σήμερα έχουν διατελέσει Λιμενάρχες 53 Αξιωματικοί του Λιμενικού Σώματος με μακροβιότερο τον Αντιπλοίαρχο Λ.Σ. ΒΟΜΒΑ Εμμανουήλ (16-05-2009 έως 03-10-2013). Σημειώνεται ότι οι βαθμοί του νεοσύστατου τότε Λιμενικού Σώματος είχαν ως εξής. Οι ανώτεροι ελάμβαναν τους βαθμούς Επιλιμενάρχη Α, Β και Γ τάξης που αντιστοιχούσαν στους βαθμούς Πλοιάρχου, Αντιπλοιάρχου και Πλωτάρχη, ενώ οι κατώτεροι τους βαθμούς Λιμενάρχη Α, Β και Γ τάξης που αντιστοιχούσαν στους βαθμούς Υποπλοιάρχου, Ανθυποπλοίαρχου και Σημαιοφόρου.
oΣήμερα, Κεντρικός Λιμενάρχης Μυτιλήνης Αρχιπλοίαρχος Λ.Σ. ΜΑΡΓΩΜΕΝΟΣ Εμμανουήλ και οι συνάδελφοί του, μερικοί από τους οποίους εικονίζονται στην φωτογραφία (Πλωτάρχης Λ.Σ. ΓΡΗΓΟΡΕΛΛΗΣ Νικόλαος, Ανθυποπλοίρχος Λ.Σ. ΒΟΓΙΑΤΖΗΣ Χαρίλαος, Ανθυποπλοίαρχος Λ.Σ. ΜΠΟΥΡΑΣ Γεώργιος, Ανθυποπλοίαρχος Λ.Σ. ΚΕΛΜΑΛΗ Ελένη, ΣΗΜΑΙΟΦΟΡΟΣ Λ.Σ. ΑΝΔΡΙΩΤΗΣ Παναγιώτης, Σημαιοφόρος ΨΗΜΜΑ Ευθυμία, Ανθυπασπιστής Λ.Σ. ΤΣΑΓΚΑΡΕΛΛΗΣ Παράσχος, Ανθυπασπιστής Λ.Σ. ΛΑΓΟΥΜΙΔΗ Μαρία, Αρχικελευστής Λ.Σ. ΑΡΝΙΩΤΗΣ Θεόδωρος, Αρχικελευστής Λ.Σ. ΣΠΥΡΕΛΛΗΣ Κωνσταντίνος, Επικελευστής Λ.Σ. ΒΟΥΤΣΗΣ Δημήτριος, Επικελευστής Λ.Σ.ΓΚΕΝΤΣΗΣ Μιχαήλ, Επικελευστής Λ.Σ. ΓΕΛΑΓΩΤΗΣ Γεώργιος – Μιχαήλ, Κελευστής Λ.Σ. ΣΓΟΥΡΕΛΛΗΣ Γεώργιος-Αργύριος, Κελευστής Λ.Σ. ΨΑΛΤΟΠΟΥΛΟΣ Γεώργιος, Κελευστής Λ.Σ. ΚΡΙΠΙΝΤΗΡΗΣ Νικόλαος, Λ/Φ ΠΑΠΑΣΤΕΦΑΝΗ Μελπομένη, Λ/Φ ΚΟΚΚΙΝΙΔΟΥ Ελισάβετ, Λ/Φ ΛΟΥΚΙΣΣΑ Αλεξάνδρα, Λ/Φ ΑΣΛΑΝΗ Βιλελμίνη, Λ/Φ ΚΟΥΜΑΡΕΛΑΣ Ιωάννης) βρίσκονται αντιμέτωποι με μια δυσάρεστη κατάσταση που θυμίζει αλλοτινές εποχές, αυτές που ζούσαν και μερικοί από τους πρώτες Λιμενάρχες. Προσφυγικοί πληθυσμοί κατακλύζουν τα λιμάνια και κάθε γωνιά της πόλης και των παράλιων ακτών του νησιού. Για τα Στελέχη του Κ.Λ/Χ Μυτιλήνης ο εντοπισμός και η σύλληψη μεταναστών, που ξεκινούν με κάθε μέσο από τις απέναντι τουρκικές ακτές, είναι το κύριο και καθημερινό αντικείμενο εργασίας τους. 
oΤο κτίριο που στεγάζει τη Λιμενική Αρχή είναι επιεικώς απαράδεκτο και κάνει δυσκολότερο το έργο των συναδέλφων, αντί να τους διευκολύνει. Στο παρελθόν, για το ταλαιπωρημένο αυτό κτίριο, έχουν γίνει πολλές ενέργειες, οι οποίες προέβησαν άκαρπες. Συγκεκριμένα, Απ’ τον Ιανουάριο του 2004, με κοινή υπουργική απόφαση, το Ελληνικό Δημόσιο έχει παραχωρήσει οικόπεδο 420 τετραγωνικών μέτρων εντός της χερσαίας ζώνης του λιμανιού της Μυτιλήνης, με σκοπό την ανέγερση κτηρίου για Λιμεναρχείο.Η μελέτη θα εκπονηθεί απ’ το Υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου, ενώ η χρηματοδότηση του έργου σχεδιάζεται να γίνει σε ποσοστό 40% απ’ το Λιμενικό Ταμείο Λέσβου και κατά 60% απ’ το ΕΣΠΑ, με φορέα υλοποίησης το Yπουργείο. Η μελέτη που εκπονήθηκε είναι για κτήριο 580 τετραγωνικών μέτρων, σε δύο επίπεδα, ενώ για τις ανάγκες του Λιμενικού Σώματος έχει ήδη διατεθεί και ένας χώρος στο τμήμα των παλιών αποθηκών του Τελωνείου, που στεγάζει τον τελευταίο χρόνο, μετά την ανακαίνισή του, το Λιμενικό Ταμείο. Στα 580 αυτά τετραγωνικά θα υπάρξει πρόβλεψη για τη διαμόρφωση και ειδικού χώρου 50 - 60 τετραγωνικών, για κατοικία του εκάστοτε λιμενάρχη Μυτιλήνης. Δυστυχώς, έως σήμερα, δεν έχει υλοποιηθεί ο παραπάνω σχεδιασμός.
oΣε ένα μάλλον αποπνικτικό κλίμα, λοιπόν, η Λιμενική Αρχή Μυτιλήνης υποφέρει κυρίως από τον υπερπληθυσμό των κρατουμένων που κοιτούν με βλέμμα αγωνίας και απελπισίας τους Λιμενικούς συναδέλφους μας. Τα μικρά παιδιά υπό κράτηση είναι η πιο θλιβερή εικόνα για όλους τους συναδέλφους που φέρουν το ψυχολογικό αυτό φορτίο ημέρα και νύχτα στην δουλειά και στην οικογενειακή τους εστία. Παλεύουν να αντιμετωπίσουν με ανθρώπινο τρόπο μια κατάσταση που δημιούργησαν ο πόλεμος, η φτώχεια και η εκμετάλλευση.
oΟ έτσι κι αλλιώς μη διαχειρίσιμος και υπερβολικός πλέον αριθμός μεταναστών επιδεινώνει την ήδη ζωφερή από τις πολλές υποχρεώσεις και τα εξαντλητικά ωράρια εργασίας κατάσταση. Την ώρα που γράφεται αυτό το κείμενο, οι αφίξεις μεταναστών ξεπερνούν κάθε προηγούμενο με πάνω από 500 μετανάστες να καταφθάνουν στο νησί καθημερινά, πολλοί από τους οποίους έχουν διασωθεί στην θάλασσα και χρειάζονται άμεσα ενδύματα και υποδήματα. Οι άνδρες και οι γυναίκες συνάδελφοί μας έχουν πραγματικά απελπιστεί. Η πραγματικότητα ξεπερνά την φαντασία. Το νησί είναι δεδομένο ότι δεν μπορείνα δεχτεί τόσο μεγάλα κύματα μεταναστών.
Γραφείο Ασφάλειας Κ.Λ/Χ ΜΥΤΙΛΗΝΗΣ
Σημαντικό έργο επιτελεί το Γραφείο Ασφάλειας στο Κ.ΛΧ Μυτιλήνης ιδιαίτερα στον τομέα των ναρκωτικών. Πιο συγκεκριμένα αναφέρουμε ότι το 2013 σε 70 συνολικά υποθέσεις συνέλαβε 72 άτομα με κατασχέσεις περίπου 24 κιλά ναρκωτικών ουσιών σε στερεή και υγρή μορφή, ενώ το 2014 σε αριθμό 45 υποθέσεων συνέλαβε 53 άτομα και κατάσχεσε περίπου 7.500 κιλά ναρκωτικών ουσιών.
ΕΤΟΣ 2014
ΕΤΟΣ 2015
ΕΙΔΟΣ
ΠΟΣΟΤΗΤΑ
ΕΙΔΟΣ
ΠΟΣΟΤΗΤΑ
ΑΚΑΤΕΡΓΑΣΤΗ ΚΑΝΝΑΒΗ
22.167,44 ΓΡ.
ΑΚΑΤΕΡΓΑΣΤΗ ΚΑΝΝΑΒΗ
7195,61 ΓΡ.                                02 ΜΠΙΣΚΟΤΑ ΚΑΝΝΑΒΗΣ
ΚΑΤΕΡΓΑΣΜΕΝΗ ΚΑΝΝΑΒΗ
75,35 ΓΡ.
ΚΑΤΕΡΓΑΣΜΕΝΗ ΚΑΝΝΑΒΗ
10,44 ΓΡ.
ΗΡΩΙΝΗ
518,17 ΓΡ.
ΗΡΩΙΝΗ
192,3 ΓΡ.
ΚΟΚΑΪΝΗ
ΦΥΛΛΑ ΚΟΚΑΙΝΗΣ:194,6 ΓΡ. ΤΣΑΪ ΚΟΚΑΙΝΗΣ:46 ΦΑΚ.     ΤΣΑΪ ΚΟΚΑΙΝΗΣ ΧΥΜΑ:54,2 ΓΡ. ΠΑΣΤΑ ΚΟΚΑΪΝΗΣ:83,4 ΓΡ.
ΚΟΚΑΪΝΗ
1,42 ΓΡ.
ΧΑΠΙΑ (ΙΑΤΡΙΚΑ)
84,5 ΤΜΧ                            07ΤΜΧ ΑΓΝ. ΣΥΝΘΕΣΗΣ
ΧΑΠΙΑ (ΙΑΤΡΙΚΑ)
35 ΤΜΧ
ΜΕΘΑΔΟΝΗ ΣΕ ΥΓΡΗ ΜΟΡΦΗ
390,04 ΜL
ΜΕΘΑΔΟΝΗ ΣΕ ΥΓΡΗ ΜΟΡΦΗ
-
ΜΕΘΑΔΟΝΗ ΣΕ ΣΚΟΝΗ
1,5 ΓΡ.
ΜΕΘΑΔΟΝΗ ΣΕ ΣΚΟΝΗ
-
ΜΕΘΑΔΟΝΗ ΣΕ ΔΙΣΚΙΑ
03 ΤΜΧ
ΜΕΘΑΔΟΝΗ ΣΕ ΔΙΣΚΙΑ
-
ΔΕΝΔΡΥΛΛΙΑ ΚΑΝΝΑΒΗΣ
06 ΤΜΧ
ΔΕΝΔΡΥΛΛΙΑ ΚΑΝΝΑΒΗΣ
-
ΑΥΤΟΣΧΕΔΙΑ ΤΣΙΓΑΡΑ
03 ΤΜΧ
ΑΥΤΟΣΧΕΔΙΑ ΤΣΙΓΑΡΑ
04 ΤΜΧ
ΧΑΣΙΣΕΛΑΙΟ
16 ΓΡ.
ΧΑΣΙΣΕΛΑΙΟ
-
ΣΠΟΡΟΙ ΚΑΝΝΑΒΗΣ
307 ΤΜΧ
ΣΠΟΡΟΙ ΚΑΝΝΑΒΗΣ
65 ΤΜΧ
ΜΑΝΙΤΑΡΙ ΠΑΡΑΙΣΘΗΣΙΟΓΟΝΟ
01 ΤΜΧ
ΜΑΝΙΤΑΡΙ ΠΑΡΑΙΣΘΗΣΙΟΓΟΝΟ
-
ΠΑΡΑΙΣΘΗΣΙΟΓΟΝΟΣ ΟΥΣΙΑ
39,53 ΓΡ.
ΠΑΡΑΙΣΘΗΣΙΟΓΟΝΟΣ ΟΥΣΙΑ
-
ΖΥΓΑΡΙΑ ΑΚΡΙΒΕΙΑΣ
-
ΖΥΓΑΡΙΑ ΑΚΡΙΒΕΙΑΣ
01 ΤΜΧ
ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΥΔΡΟΠΟΝΙΚΗΣ
-
ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΥΔΡΟΠΟΝΙΚΗΣ
02
ΑΝΑΒΟΛΙΚΑ
-
ΑΝΑΒΟΛΙΚΑ
15 ΤΜΧ/ΔΙΣΚΙΑ                             08 ΤΜΧ/ΕΝΕΣΙΜΕΣ ΑΜΠΟΥΛΕΣ
o ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΗΣ ΠΛΣ-602… ΠΑΝΤΑ ΣΤΙΣ ΕΠΑΛΞΕΙΣ
Καθημερινά οι Λιμενικοί συνάδελφοί μας στα σκάφη έρχονται σε επαφή και μεταφέρουν μετανάστες από τα ελληνικά χωρικά ύδατα στην ελληνική στεριά. Άγνωστοι σε αυτούς άνθρωποι που ίσα ίσα επιπλέουν στην βαθειά θάλασσα, την οποία και ελάχιστα γνωρίζουν, μικρά παιδιά που κοιτούν τους Λιμενικούς με απορία, αν και σίγουρα έχουν καταλάβει την μαύρη μοίρα που τους ακολουθεί, είτε περάσουν απέναντι είτε μείνουν στα βράχια, όλοι εναποθέτουν την ζωή τους στους μάχιμους πλωτατζήδες του Λιμενικού. Έτσι δίνεται ένας αγώνας κάθε ώρα της ημέρας και της νύχτας τα τελευταία χρόνια στην Μυτιλήνη – όπως και στα άλλα ακριτικά νησιά μας- για να μην χαθεί κανείς και καμία στην θάλασσα. Μεγάλη είναι η ανάγκη ενίσχυσης με προσωπικό, καθώς οι μετανάστες είναι πλέον εκατοντάδες και ήδη οι εκεί συνάδελφοι με διπλές και τριπλές βάρδιες σηκώνουν το βάρος της εκρηκτικής αύξησης των μεταναστευτικών ροών μόνοι τους.
Αξίζουν συγχαρητήρια σε όλους τους ακρίτες – φρούρούς του Βορειοανατολικού Αιγαίου που συνήθως δεν προλαβαίνουν ούτε να ξεκουραστούν και ξαναβγαίνουν για περιστατικά διάσωσης ανθρώπινων ζωών.
Οι συνάδελφοι που εικονίζονται είναι:ΑΝΘ/ΡΧΟΣ Λ.Σ. ΠΟΛΥΔΩΡΑΣ Παναγιώτης, ΑΝΘ/ΡΧΟΣ Λ.Σ ΔΑΣΚΑΛΟΥ Δημήτριος, ΑΝΘ/ΡΧΟΣ Λ.Σ ΚΑΠΗΤΑΝΕΛΛΗΣ Μιχαήλ, ΑΝΘ/ΡΧΟΣ Λ.Σ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ Κυριάκος, ΑΝΘ/ΡΧΟΣ Λ.Σ ΒΟΥΛΓΑΡΗΣ Κοσμάς, ΣΗΜ/ΡΟΣ Λ.Σ ΜΠΟΤΗΣ Σπυρίδων, ΣΗΜ/ΡΟΣ Λ.Σ ΓΚΟΛΙΑΣ Νικόλαος, ΑΝΘ/ΣΤΗΣ Λ.Σ ΚΟΛΛΕΡΗΣ Σωτήριος, ΕΠΙΚ/ΣΤΗΣ Λ.Σ ΙΣΚΗΣ Ιωάννης, ΕΠΙΚ/ΣΤΗΣ Λ.Σ ΠΑΤΖΙΝΑΣ Ευάγγελος, ΕΠΙΚ/ΣΤΗΣ Λ.Σ ΑΝΤΩΝΙΟΥ Ευστράτιος, ΕΠΙΚ/ΣΤΗΣ Λ.Σ ΛΑΙΝΑΣ Παναγιώτης, Λ/Φ ΜΟΥΤΖΟΥΡΕΛΛΗΣ Γεώργιος, Λ/Φ ΦΡΑΓΚΟΥΛΗΣ Νικόλαος
ΠΕΝΤΑΠΛΑΣΙΟΣ Ο ΑΡΙΘΜΟΣ ΠΑΡΟΝΟΜΑ ΕΙΣΕΛΘΟΝΤΩΝ ΜΕΤΑΝΑΣΤΩΝ ΣΤΗ ΜΥΤΙΛΗΝΗ ΓΙΑ ΤΟ 2014 ΚΑΙ 2015!!
ΧΑΡΤΕΣ ΔΙΑΣΠΟΡΑΣ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΤΙΚΩΝ ΡΟΩΝ 2013 2014 2015 
oTo «Μεταναστευτικό Ζήτημα» είναι για την ελληνική πραγματικότητα το πιο καυτό θέμα αυτήν την περίοδο και η ΜΥΤΙΛΗΝΗ αποτελεί ΜΕΓΑΛΗ ΠΥΛΗ ΕΙΣΟΔΟΥ για τους μετανάστες, κυρίως τους προερχόμενους από ΣΥΡΙΑ. Εν μέσω δεινής οικονομικής κρίσης και ενώ οι Έλληνες πολίτες βιώνουν οικογενειακά και επαγγελματικά αδιέξοδα, ταυτόχρονα δίνουν ελπίδα και φροντίδα στους ξένους εξ Ανατολής, που καταφθάνουν κατά χιλιάδες πλέον. Φτάνουν σε μια Ελλάδα που από καιρό ασφυκτιά!
oΑπό τα συγκεντρωτικά στοιχεία εισροής παρανόμως εισελθόντων αλλοδαπών στην Μυτιλήνη, έτσι όπως μας δόθηκαν από την Λιμενική Αρχή, περίτρανα δηλώνεται ότι ο αριθμός των αλλοδαπών ΠΕΝΤΑΠΛΑΣΙΑΣΤΗΚΕ το έτος 2014!! 
oΑναλυτικότερα ενώ το 2013 συνελήφθησαν 2.811 άτομα, εκ των οποίων 24 διακινητές, το 2014 ο αριθμός έφτασε τους 10.986 εκ των οποίων 25 διακινητές. Ενώ ήδη φέτος για το πρώτο τρίμηνο η κατάσταση δείχνει να επιδεινώνεται περισσότερο, αφού ήδη στην Μυτιλήνη έχουν περάσει παράνομα περίπου 3.000 αλλοδαποί από την αρχή του 2015.
o Όσο για τις εθνικότητες, αυτές είναι συνήθως από χώρες όπως το ΑΦΓΑΝΙΣΤΑΝ, η ΣΥΡΙΑ, το ΠΑΚΙΣΤΑΝ, η ΠΑΛΑΙΣΤΙΝΗ, η ΕΡΥΘΡΑΙΑ, η ΓΚΑΝΑ, η ΟΥΓΚΑΝΤΑ, η ΣΟΜΑΛΙΑ, το ΣΟΥΔΑΝ, η ΑΛΓΕΡΙΑ, το ΜΠΑΓΚΛΑΝΤΕΣ, το ΜΑΡΟΚΟ, η ΜΙΑΝΜΑΡ, η ΑΦΡΙΚΑΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ, η ΔΟΜΙΝΙΚΑΝΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ, το ΜΑΡΟΚΟ, κ.λπ.
ΜΗΝΑΣ/ΕΤΟΣ
ΣΥΛΛΗΦΘΕΝΤΕΣ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΣ από Λ.Σ-ΕΛ.ΑΚΤ.
ΣΥΛΛΗΦΘΕΝΤΕΣ ΔΙΑΚΙΝΗΤΕΣ
ΣΥΝΟΛΟ
ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ  ‘13
11
(4)
11
ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ ‘13
127
-
127
ΜΑΡΤΙΟΣ ‘13
242
(2)
242
ΑΠΡΙΛΙΟΣ ‘13
283
(2)
283
ΜΑΪΟΣ ‘13
294
(5)
294
ΙΟΥΝΙΟΣ ‘13
495
(7)
495
ΙΟΥΛΙΟΣ ‘13
371
(2)
371
ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ ‘13
242
(02)
242
ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ ‘13
154
-
154
ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ ‘13
130
-
130
ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ ‘13
216
-
216
ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ ‘13
246
-
246
ΓΕΝΙΚΟ ΣΥΝΟΛΟ ΣΥΛΛΗΦΘΕΝΤΩΝ 2013:                    2.811
ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ ‘14
266
(02)
266
ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ ‘14
458
(02)
458
ΜΑΡΤΙΟΣ ‘14
668
(05)
668
ΑΠΡΙΛΙΟΣ ‘14
637
(03)
637
ΜΑΪΟΣ ‘14
560
(06)
560
ΙΟΥΝΙΟΣ ‘14
921
(02)
921
ΙΟΥΛΙΟΣ ‘14
907
-
907
ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ ‘14
1.042
-
1.042
ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ ‘14
1.746
(01)
1.746
ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ ’14 ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ ’14 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ ‘14
3.781
(05)
3.781
ΓΕΝΙΚΟ ΣΥΝΟΛΟ ΣΥΛΛΗΦΘΕΝΤΩΝ 2014:                    10.986
Α’ ΤΡΙΜΗΝΟ 2015
4.998
4.998
ΛΙΜΕΝΑΡΧΗΣ ΚΕΝΤΡΙΚΟΥ ΛΙΜΕΝΑΡΧΕΙΟΥ ΜΥΤΙΛΗΝΗΣ
ΑΡΧΙΠΛΟΙΑΡΧΟΣ Λ.Σ. ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ Γ. ΜΑΡΓΩΜΕΝΟΣ
Γεννήθηκε στη Λάρισα το 1964. Κατατάχθηκε στη Σχολή Δοκίμων Σημαιοφόρων Λιμενικού Σώματος το 1989 από την οποία αποφοίτησε το 1991. Είναι απόφοιτος της Ανώτερης Δημόσιας Σχολής Εμπορικού Ναυτικού/ Τμήμα Πλοιάρχων/ Κύμης (1985) με υπερδιετή  θαλάσσια υπηρεσία. Επίσης, είναι απόφοιτος Παντείου Πανεπιστημίου, Τμήμα Πολιτικής Επιστήμης με μεταπτυχιακές σπουδές στο Τμήμα Διεθνούς Δικαίου και Εμπορίου στο Πανεπιστήμιο Πειραιώς, απόφοιτος της 5ης Εκπαιδευτικής Σειράς της Ανώτατης Διακλαδικής Σχολής Πολέμου στη Θεσσαλονίκη (2007), απόφοιτος Σχολής Πολιτικών Σχεδιασμών Εκτάκτου Ανάγκης του Υπουργείου Δημοσίας Τάξης (1994) και έχει παρακολουθήσει σχολείο έρευνας και διάσωσης στις εγκαταστάσεις της αγγλικής Ακτοφυλακής (MCA) στο Christchurch της Αγγλίας από το οποίο αποφοίτησε επιτυχώς.
    Παρακολούθησε αρκετά σεμινάρια στο Ι.Δ.Ε., στο Κ.Ε.Ε.Π., στο Ε.Κ.Δ.Α. και αλλού με θεματολογία σε αντικείμενα που αφορούν το Λιμενικό Σώμα. Έχει εκπροσωπήσει το παλαιό Υ.Ε.Ν. σε πάρα πολλά συνέδρια για θέματα S.A.R. – G.M.D.S.S, κλπ στον E.M.S.A., στην M.A.I.F., στην B.S.E.C., στον COSPASS – SARSMAT αλλά και στην FRONTEX, ενώ έχει υπηρετήσει και ως Εθνικός Εμπειρογνώμων (NATION AL EXPERT) στα πλαίσια των θαλασσίων επιχειρήσεων HERA 2007 στα Κανάρια Νησιά ( Las Palmas ) της Ισπανίας. Έχει διδάξει Ναυτιλία και Τηλεπικοινωνίες στη Σχολή Δοκίμων Σημαιοφόρων Λ.Σ. τα έτη 2004 και 2009 και στο πρόγραμμα HELLENIC AID στα Τίρανα της Αλβανίας από το 2007 έως το 2009 σε αξιωματικούς της αλβανικής Ακτοφυλακής, Ναυτικού και Αστυνομίας. Τέλος, έχει συμμετάσχει το 2007 σε διακλαδικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα του ΓΕΕΘΑ στο Montenegro με σκοπό την επιμόρφωση της εκεί ακτοφυλακής σε θέματα έρευνας – διάσωσης (S.A.R.). Ομιλεί αγγλικά καλά, ισπανικά μέτρια και λίγα κινέζικα. Στην 25ετή και πλέον υπηρεσία του στο Λιμενικό έχει υπηρετήσει ως Κυβερνήτης και Υπολιμενάρχης στην Κω (1991-1994), ως Λιμενάρχης στη Λευκάδα (1994-2001), ως αρχηγός επιφυλακής  (Α.Ε.) στο Θάλαμο Επιχειρήσεων (ΕΚΣΕΔ) κατά τα έτη 2001 έως 2007 και σαν Τμηματάρχης πρώην ΔΑΝ Γ΄ και διευθυντής ΔΑΝ από το έτος 2008 έως 2010. Τέλη τους έτους 2010 τοποθετήθηκε ως Ναυτιλιακός Ακόλουθος στην Ε.Ν.Α. Σαγκάης, ενώ από 01/11/2013 έχει αναλάβει καθήκοντα Κεντρικού Λιμενάρχη Μυτιλήνης.
Το έργο του Λιμενικού Σώματος στη νήσο Λέσβο
του Κ. Λιμενάρχη Αρχιπλοιάρχου Λ.Σ. ΜΑΡΓΩΜΕΝΟΥ Εμμανουήλ
     Το Κεντρικό Λιμεναρχείο Μυτιλήνης, μια Υπηρεσία που εδρεύει στο Βορειοανατολικό Αιγαίο και τα στελέχη της αποτελούν, στην παρούσα χρονική στιγμή, την αιχμή του δόρατος στην αντιμετώπιση της παράτυπης μετανάστευσης από την Τουρκία προς την Ελλάδα αλλά και των πάσης φύσεως πράξεων που προβλέπονται από τον Ποινικό Κώδικα.
    Δεν είναι υπερβολή να χαρακτηρίζουμε σήμερα τη νήσο Λέσβο ως την «Λαμπεντούζα» της Ελλάδος. Οι μεταναστευτικές ροές από τις έναντι Τουρκικές ακτές προς την Λέσβο από τις αρχές του 2015 έως σήμερα έχουν τετραπλασιαστεί συγκριτικά με τις αντίστοιχες του έτους 2014 και τείνουν διαρκώς αυξανόμενες. Αυτή την στιγμή, στην ελληνική οριογραμμή εξελίσσεται ένας ακήρυχτος πόλεμος μεταξύ των θαλασσίων μονάδων του Λιμενικού και με την συνδρομή του Π.Ν. και του FRONTEX με τις ορδές των μεταναστών που θέλουν παράτυπα μέσω της Ελλάδας να εισέλθουν στην Ευρωπαϊκή Ένωση. 
    Το προσωπικό του Κ.Λ.ΜΥΤΙΛΗΝΗΣ, μηδενός εξαιρουμένου,  από τον τελευταίο λιμενοφύλακα μέχρι και τον Λιμενάρχη καταβάλλουν υπερπροσπάθειες και με αμέριστο ζήλο προκειμένου να αντιμετωπίσουν το φαινόμενο της παράτυπης μετανάστευσης που τείνει να εξελιχθεί σε μάστιγα. Τα διατιθέμενα υπηρεσιακά μέσα είναι αρκετά μα δεν επαρκούν να καλύψουν την περιοχή των 200 περίπου χιλιομέτρων (120 και πλέον ν.μ.) εκ της περιμέτρου της νήσου Λέσβου που γειτνιάζουν με τις έναντι τουρκικές ακτές. Στον Έβρο για λίγα χιλιόμετρα συνόρων είχαν διατεθεί αρκετές εκατοντάδες συνοριοφύλακες για να αντιμετωπισθεί επιτυχώς το φαινόμενο παράνομης εισόδου μεταναστών στο πρόσφατο παρελθόν, με επιτυχία. Πώς λοιπόν επιδιώκουμε ως χώρα να φυλάξουμε 200χλμ θαλασσίων συνόρων μόνο για την Λέσβο με 170 περίπου Λιμενικούς, που υπηρετούν σ΄αυτή; 
   Η καρέκλα του Κεντρικού Λιμενάρχη Μυτιλήνης είναι πραγματικά ηλεκτροφόρα και επισφαλής καθώς καθημερινά έχει να αντιμετωπίσει την «δαμόκλειο σπάθη» της επιτυχούς διάσωσης των μεταναστών χωρίς να θρηνήσει θύματα, να εξασφαλίσει συνθήκες περίθαλψής των και διαμονής μέχρι την μεταφορά των στο Κέντρο Πρώτης Υποδοχής, που ευτυχώς πρόσφατα άρχισε να λειτουργεί σχεδόν πλήρως (περιορίστηκε έτσι η μακρά παραμονή μεταναστών σε χώρους αρμοδιότητας του Λιμεναρχείου), κάποιους δημοσιογράφους (λίγους ευτυχώς) που προκειμένου εξασφαλίσουν αποκλειστικότητα και νούμερα τηλεθέασης δεν διστάζουν να πατήσουν επί πτωμάτων και να καταστρέψουν καριέρες, σε συνάρτηση δε και με ορισμένες Μ.Κ.Ο. που προκειμένου προβάλλουν το ανθρωπιστικό τους έργο ισοπεδώνουν τα πάντα και δεν υπολογίζουν κανέναν, αποτελώντας έτσι ένα εκρηκτικό μίγμα που όχι απλώς δυσχεραίνει αλλά  κάνει απάνθρωπο το έργο που εκτελεί το προσωπικό του Κ.Λ. Μυτιλήνης . 
   Το αρχηγείο Λ.Σ. ευτυχώς είναι συνεχώς αρωγός και δίπλα μας αλλά αυτό δεν είναι αρκετό χρειάζονται αποφάσεις και λύσεις να δοθούν από ψηλότερα, πολύ παραπάνω κλιμάκια. 
   Πέραν των ανωτέρω, που έχω αποκομίσει από την 18μηνη και  πλέον υπηρεσία μου στο τιμόνι του Κ.Λ.ΜΥΤΙΛΗΝΗΣ θα πρέπει εδώ να τονισθεί, ότι με τις λιγοστές δυνάμεις που περισσεύουν από το υστέρημα μας έχουμε να επιδείξουμε και ένα αξιοζήλευτο έργο  στους τομείς αλιείας, αιγιαλού και παραλίας, δίωξης οργανωμένου εγκλήματος και ειδικά ναρκωτικών, αντιμετώπιση μεγάλης επιβατικής κίνησης και τουρισμού, προστασίας θαλασσίου περιβάλλοντος και γενικά σε όλα τα αντικείμενα που είναι της αρμοδιότητας του Λιμενικού Σώματος με μεγάλη κατά την άποψη μου επιτυχία, με νούμερα αξιοζήλευτα πολλές φορές. 
   Είναι επίσης ευτυχής συγκυρία που η νήσος Λέσβος μετά τον «ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗ» έγινε έδρα της 9η ΠΕΔΙΛΣ και τουλάχιστον ο εκάστοτε Λιμενάρχης έχει κοντά του ένα ανώτατο αξιωματικό να του δώσει χείρα βοηθείας, στήριξης και συμβουλές σε δύσκολες περιστάσεις άσχετα αν η επάνδρωση της 9η ΠΕΔΙΛΣ  έγινε «εκ των σαρκών» του Κ.Λ. Μυτιλήνης καθόσον μέχρι στιγμής έχει επανδρωθεί μόνο από στελέχη αυτού.
    Τα επιχειρησιακά μέσα που διαθέτουμε, οι θερμικές κάμερες και τα οχήματα επιτήρησης, το νέο σκάφος που θα παραληφθεί σύντομα είναι καλά και ας μην είναι επαρκή δύνανται όμως  να καλύψουν το 50 -60% των υπαρχουσών αναγκών, ποσοστό αρκετά ικανοποιητικό. Αυτά όμως  δεν μπορούν να κινηθούν μόνα τους, χρειάζονται επάνδρωση και το Κ.Λ. Μυτιλήνης παρόλο που σύμφωνα με τον «ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗ» καλύπτει την οργανική σύνθεση του (πολύ μικρή κατά την άποψη μου) και ίσως λίγο παραπάνω δεν φτάνει. Το προσωπικό βαρυγκωμεί και ταλαιπωρείται σε βάση 24/07 και το μόνο που το ανακουφίζει είναι η εντοπιότητα και ότι βρίσκεται στον τόπο συμφερόντων και επιλογής του και είναι σχεδόν αδύνατο να μετακινηθεί (σημειωτέων το 90% και πάνω του προσωπικού Κ.Λ. Μυτιλήνης και υφιστάμενων κλιμακίων είναι ντόπιοι).
   Πρέπει η στρατιωτική ηγεσία μας να πέσει επάνω του και να το ανακουφίσει αλλά και να το ενισχύσει αν θέλουμε να συνεχιστεί απρόσκοπτα η «φύλαξη συνόρων» που αυτή την στιγμή λαμβάνει χώρα στην Μυτιλήνη και τον κύριο όγκο της έχει επιφορτιστεί το Λιμενικό Σώμα. Επίσης,  η πολιτική ηγεσία θα πρέπει να μας αγκαλιάσει και να μας παρέχει όλα τα απαραίτητα εφόδια για να συνεχιστεί, το δύσκολο έργο μας. 
   Τελειώνοντας και ενόψει της προσεχούς αποχώρησης μου από την Διοίκηση του Κ.Λ.Μυτιλήνης καθόσον εκκρεμεί μετάθεση μου για τη  θέση Διευθυντού στο  Κ.Ε.Ε.Π  θα ήθελα να σφίξω το χέρι όλων των ΄΄παιδιών μου΄΄ στο Κ.Λ. ΜΥΤΙΛΗΝΗΣ , Λ.Σ, Λ.Τ και Λ.Φ και να τους ευχαριστήσω από βάθος καρδιάς και ειλικρινά για την στήριξη, κατανόηση, αγάπη και βοήθεια που αμέριστα και αγόγγυστα μου πρόσφεραν από την πρώτη μέρα που πάτησα, ξένος ων, εκ Θεσσαλίας ορμώμενος, το λιμάνι Μυτιλήνης έως και σήμερα που γράφονται αυτές οι αράδες.              
Λιμενικός Σταθμός Περάματος/ Κόλπος Γέρας
Το Πέραμα, το οποίο παλαιότερα αποτελούσε το βιοτεχνικό κέντρο της περιοχής με το μεγαλύτερο συγκρότημα βυρσοδεψείων των Βαλκανίων, απέχει 29,4 χλμ. από την πόλη της Μυτιλήνης και πήρε το όνομά του λόγω της τοποθεσίας του. Βρίσκεται στο πέρασμα από την Δυτική στην Ανατολική όχθη του στομίου του κόλπου Γέρας. Οι Λιμενικοί συνάδελφοι που υπηρετούν στον Σταθμό έχουν ως αντικείμενο τις καθημερινές περιπολίες με το ΠΛΣ 777 και το ΑΛΣ 3456 προκειμένου αντιμετωπίσουν την παράνομη είσοδο αλλοδαπών. Επιπλέον, διενεργούν ελέγχους στους κάτωθι τομείς: αλιεία, προστασία θαλασσίου περιβάλλοντος, προστασία αιγιαλού – παραλίας, Χερσαίας Ζώνης Λιμένα από την εκτέλεση παράνομων έργων, τροχονομία, έλεγχος φορτοεκφορτώσεων επικίνδυνων φορτίων στο λιμένα Περάματος Γέρας, λήψη μέτρων τάξης κυρίως στη ΧΖΛ Περάματος Γέρας και όπου αλλού απαιτείται, επιθεωρήσεις μικρών σκαφών, ναυτολογία, τήρηση λεμβολογίου-ΒΕΜΣ, έκδοση – ανανέωση αδειών αλιείας - εκτέλεσης πλόων, έλεγχος λουτρικών εγκαταστάσεων, έλεγχος καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος, γενική αστυνομία. Με Λιμενοσταθμάρχη τον Σημαιοφόρο Λ.Σ. ΛΙΝΑΡΔΟ Προκόπιο υπηρετούν σήμερα οι Ανθ/στής Λ.Σ. ΠΕΤΡΟΥ Γεώργιος, Ανθ/στής Λ.Σ. ΠΑΠΟΥΤΣΗΣ Ελευθέριος, Αρχ/στής Λ.Σ. ΚΩΝΣΤΑΝΤΕΛΛΙΑ Ελένη), Αρχ/στής Λ.Σ. ΠΡΩΤΟΓΗΡΟΣ Γεώργιος, Αρχ/στής Λ.Σ. ΚΟΚΚΙΝΟΓΕΝΗΣ Νικόλαος και Επικ/στής Λ.Σ. ΓΙΑΝΝΗΣ Ταξιάρχης.
Λιμενικός Σταθμός Πλωμαρίου
Το Πλωμάρι χτίστηκε στην σημερινή του θέση γύρω στο 1842 και σήμερα αποτελεί λιμάνι με τουριστική κίνηση. Πατρίδα του ούζου και του σαπουνιού, ξεχωρίζει για την αρχιτεκτονική και την ρυμοτομία του, καθώς και για το πλήθος των βιομηχανικών του κτιρίων (ελαιοτριβείων, ταρσανάδων, σαπωνοποιείων, κ.λπ.). Όσον αφορά στο Λιμενικό Σταθμό εκεί, γνωρίζουμε ότι τα γεωγραφικά όρια αρμοδιότητας του Λ/Σ Πλωμαρίου εκτείνονται από την Άκρα Αγ. Φωκάς έως την ανατολική άκρη της εισόδου του κόλπου της Γέρας στις νότιες ακτές της Λέσβου. Με τις δύο (02) πολυσύχναστες παραλίες του στον Άγιο Ισίδωρο και στα Βατερά, παρουσιάζει σημαντική τουριστική κίνηση την καλοκαιρινή περίοδο. Στη χερσαία ζώνη λιμένα Πλωμαρίου, όπου είναι και η έδρα του Λ/Σ Πλωμαρίου, δραστηριοποιούνται αρκετά καταστήματα και αρκετοί πλανόδιοι πωλητές με ό,τι αυτό συνεπάγεται. Στο λιμένα Πλωμαρίου προσεγγίζουν μεγάλος αριθμός Θ/Γ οποίος αυξάνεται κάθε έτος με αποκορύφωμα την τελευταία χρονιά με και αναμένεται αύξηση λόγω της έλευσης τούρκων τουριστών από τα απέναντι παραλία. Επίσης, στην περιοχή δραστηριοποιείται ικανοποιητικός αριθμός αλιευτικών σκαφών (επαγγελματικά – ερασιτεχνικά) καθώς και Τ/Ρ. Αξιόλογος είναι και ο αριθμός των ασφαλισμένων του Οίκου Ναύτου -εκατόν τριάντα τέσσερα (134) άτομα και γι΄αυτό λειτουργεί Παράρτημα Οίκου του Ναύτου εντός του καταστήματος του Λ/Σ Πλωμαρίου. Αναφέρουμε ότι  η Υπηρεσία διαθέτει Πλωτό ΙΙΙ κατηγορίας, περιπολικό όχημα και μοτοσυκλέτα. Αστυνομεύει κατά κύριο λόγο τις νότιες ακτές της Νήσου Λέσβου για παράνομη είσοδο στη χώρα παράτυπων αλλοδαπών συμμετέχοντας στην αντίστοιχη Ευρωπαϊκή επιχείρηση. Επίσης αστυνομεύει για την παράνομη αλιεία κυρίως μεγάλων πελαγικών ειδών. Το προσωπικό της Υπηρεσίας, όπως αυτό εικονίζεται στην φωτογραφία αποτελούν οι : Ανθυποπλοίαρχος Λ.Σ. ΤΣΜΑΛΔΟΥΠΗΣ Ιωάννης με καθήκοντα Λιμενάρχη, ο Ανθυπασπιστής Λ.Σ. ΦΩΤΕΙΝΟΣ Γεώργιος ως αντικαταστάτης Λιμενάρχη, ο Ανθυπασπιστής Λ.Σ. ΝΕΙΡΟΣ Παναγιώτης με καθήκοντα Κυβερνήτη ΠΛΣ-1007 α΄πληρώματος, ο Αρχικελευστής Λ.Σ. ΤΥΡΕΛΛΗΣ Ιωάννης ως οδηγός αυτοκινήτου, ο Αρχικελευστής Λ.Σ. ΜΥΤΑΡΟΣ Ιωάννης ως Κυβερνήτης ΠΛΣ-1007 β΄πληρώματος, ο Επικελευστής Λ.Σ. ΒΕΤΣΟΣ Παναγιώτης (υπηρεσία γραφείου), ο Επικελευστής Λ.Σ. ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ Παναγιώτης  με καθήκοντα Μηχανοδηγού β΄πληρωματος στο ΠΛΣ-1007, ο Επικελευστής Λ.Σ. ΜΑΓΚΟΥΡΑΣ Παναγιώτης ως οδηγός μοτοσικλέτας και με καθήκοντα υπηρεσίας γραφείου και ο Λ/Φ ΚΑΛΔΕΛΗΣ Γρηγόριος, ως μηχανοδηγός α΄πληρώματος ΠΛΣ-1007 .
Α΄ΛΙΜΕΝΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΣΚΑΛΑΣ ΚΑΛΛΟΝΗΣ
Η Καλλονή της Λέσβου βρίσκεται 40 χλμ ΒΔ της Μυτιλήνης και απλώνεται μέσα σε μια μεγάλη κι εύφορη περιάδα στο κέντρο του νησιού. Ευνοημένη από την φύση ήτανα ανέκαθεν το σταυροδρόμι απ’ όπου περνούσαν οι βασικοί άξονες του νησιού. Έχει πλούσιο ιστορικό παρελθόν με την ύπαρξη πολλών αρχαιολογικών χώρων, όπως η Αρχαία Αρίσβη, η Πύρρα, ο ναός των Μέσσων, αλλά και με τα ιστορικά της μοναστήρια, Ι. Μονή Λειμώνος και Ι. Μονή της Παναγιάς της Μυρσινιώτισσας. Συνοπτικά τα καθήκοντα του προσωπικού του Κ.Λ.ΜΥΤΙΛΗΝΗΣ / Α΄ Λ/Τ ΣΚΑΛΑΣ ΚΑΛΛΟΝΗΣ αφορούν σε θέματα ελέγχου αλιείας, οστρακαλιείας ( τις επιτρεπόμενες χρονικές περιόδους από τον κόλπο Καλλονής εξάγονται διάφορα είδη οστράκων), αιγιαλού-παραλίας και σε θέματα Λεμβολογίων-Μικρών Σκαφών και φυσικά  παράνομης μετανάστευσης. Συγκεκριμένα, ο Σημαιοφόρος Λ.Σ ΤΣΟΛΑΚΗΣ Ευστράτιος διατελεί καθήκοντα Διοικητή του Τμήματος, ο Ανθυπασπιστής Λ.Σ ΒΟΥΛΓΑΡΗΣ Γεώργιος υπηρετεί ως Υποδιοικητής και ως Κυβερνήτης του ΠΛΣ-761, ο Ανθυπασπιστής Λ.Σ ΓΙΑΝΝΑΡΕΛΛΗΣ Παναγιώτης ως Επιθεωρητής μικρών σκαφών και υπόλογος Εισπράξεων (Λεμβολόγια-ΒΕΜΣ), ο Αρχικελευστής Λ.Σ ΓΟΥΝΗΣ Ευάγγελος με καθήκοντα Κυβερνήτη ΠΛΣ 186, του Γρ. Επιστασίας και του Γρ.Δικαστικού, ο Αρχικελευστής Λ.Σ ΜΑΡΚΟΥ Γεώργιος ως Οδηγός του ΜΛΣ και υπόλογος Καυσίμων, ο Αρχικελευστής Λ.Σ ΟΥΖΟΥΝΕΛΛΗΣ Θεόδωρος ως Μηχανοδηγός ΠΛΣ, στο Γρ.  Έλεγχου Αλιείας και ως Υπευθ/νος δικ/κών επιχειρ.μέσων, η Επικελευστής Λ.Σ ΤΣΑΜΠΙΡΑ Χρύσα στα Λεμβολόγια-ΒΕΜΣ, στο Γρ. Δικαστικού, ο Επικελευστής Λ.Σ ΓΡΗΜΑΝΗΣ Γεώργιος ως Υπεύθυνος Μηχανογράφησης, στο Γρ. Ελέγχου Αλιείας, ο Κελευστής Λ.Σ ΓΙΑΝΝΑΚΗΣ Χαράλαμπος ως οδηγός  ΑΛΣ, Μηχαν/γός  ΠΛΣ, Εξωτερ.Υπηρεσία, ο Κελευστής Λ.Σ ΔΗΜΟΥ Μιχαήλ σε εξωτερική υπηρεσία, αρχειοθέτηση, στο Γρ. Ελέγχου Αλιείας και η Λ/Φ  ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ Ταξιαρχούλα-Ουρανία, υπεύθυνη Γραμματειακής Υποστήριξης.
Λιμενικός Σταθμός Σιγρίου
Το Σιγρί, 94 χλμ μακριά από την Μυτιλήνη, είναι ένα χωριό της Λέσβου στο δυτικό τμήμα του νησιού. Εκεί βρίσκεται το πασίγνωστο απολιθωμένο δάσος, το οποίο και ανήκει στο Παγκόσμιο δίκτυο γεωπάρκων της UNESCO. Το όνομά πιθανόν προέρχεται από siguro (ιταλ), δηλαδή ασφαλές (λιμάνι). Ο Λιμενικός Σταθμός Σιγρίου βρίσκεται στο αλιευτικό καταφύγιο Σιγρίου και αποτελείται απο έξι άτομα. Ο χώρος ευθύνης του περιλαμβάνει περιοχές στο Δυτικό μέρος της νήσου Λέσβου από είσοδο του κόλπου Καλλονής, το αλιευτικό καταφύγιο Ταβαρίου-Μεσοτόπου, την τουριστική περιοχή Σκάλας Ερεσού, το Σίγρι και το αλιευτικό καταφύγιο Γαβαθά. Ο αλιευτικός στόλος της περιοχή ευθύνης του βρίσκεται στα τέσσερα αλιευτικά καταφύγια που κατά τους καλοκαιρινούς μήνες αυξάνεται και με ερασιτέχνες. Η Υπηρεσία είναι εφοδιασμένη με φουσκωτό ταχύπλοο σκάφος και περιπολικό όχημα για τους απαραίτητους ελέγχους της θαλάσσιας και χερσαίας περιοχής. Λόγω τουριστικής κίνησης τους θερινούς μήνες ελέγχονται θαλάσσια μέσα αναψυχής στην παραλία Ερεσσού καθώς και στο Σίγρι. (Kite Surfing- Surfing- Ιστιοπλοϊκά, water ski καθώς και scuba diving). Επίσης, λόγω κοντινής απόστασης στα βόρεια (περιοχές Γαβαθα και παραλία Λαψάρνων) με τα Τουρκικά παράλια, Υπηρεσία προέβη στην σύλληψη περίπου 2.500 παράνομων μεταναστών μόνο για το έτος 2014.   Με Λιμενοσταθμάρχη τον Ανθυπασπιστή Λ.Σ. ΤΣΑΓΚΑΡΕΛΛΗ Γεώργιο, υπηρετούν σήμερα εκεί οι:  Λ/Φ ΜΑΝΩΛΗΣ Ιωάννης (Μηχ/γός), Λ/Φ ΤΣΙΠΟΥΡΑ Αργυρώ (Μηχ/γός)  Επικελευστής Λ.Σ ΜΑΛΕΡΟΥ Χρυσοβαλάντη (Γραμ. Υποστήριξη) Λ/Φ ΣΠΑΝΕΛΛΗΣ Δημήτριος (Αρμ/στής) και ο Λ/Φ ΑΡΤΑΚΙΑΝΟΣ Ευστράτιος (Αρμ/στής)
Λιμενικός Σταθμός Μήθυμνας
Η Μήθυμνα ή ο Μόλυβος είναι μεγάλος παραδοσιακός οικισμός της Λέσβου, 62 χλμ. ΒΔ της Μυτιλήνης. Η περιοχή Μήθυμνας – Πέτρας αλλά και Ανάξου είναι οι πιο τουριστικές περιοχές της Νήσου Λέσβου. Εδώ και λίγο καιρό, λειτουργεί για πρώτη φορά Πύλη Εισόδου Schengen  στο λιμάνι της Πέτρας. Λόγω γειτνίασης με τις απέναντι Τουρκικές ακτές υπάρχουν σχεδόν καθημερινά  περιστατικά εισόδου παράτυπων αλλοδαπών και γίνονται περιπολίες τόσο από την θάλασσα όσο και από στεριά από το προσωπικό του Λιμενικού Σταθμού  Μήθυμνας. Επίσης, υπάρχει αρκετά μεγάλος επαγγελματικός αλιευτικός στόλος που ελλιμενίζεται στους λιμένες αρμοδιότητας του Λ/Σ Μήθυμνας και γι’ αυτό διενεργούνται ο απαραίτητοι έλεγχοι. Τους θερινούς μήνες παρατηρείται μεγάλη κίνηση τόσο από θαλαμηγά σκάφη αναψυχής ιδιωτικής χρήσης όσο και από επαγγελματικά σκάφη. Λαμβάνουν χώρα διοργανώσεις πανελλαδικών ιστιοπλοϊκών αγώνων από αρμόδιους φορείς έχοντας άλλοτε ως αφετηρία και άλλοτε ως τερματισμό τον λιμένα Μήθυμνας. Από αριστερά προς τα δεξιά εικονίζονται οι συνάδελφοι: Επικελευστής Λ.Σ ΛΑΜΠΡΙΝΟΥ Χρυσάνθη, ο Επικελευστής Λ.Σ ΤΙΤΙΡΕΚΗΣ Θεόδωρος, ο Ανθυποπλοίαρχος Λ.Σ  ΧΡΥΣΑΦΗΣ Θεόφιλος (Προϊστάμενος), η Επικελευστής Λ.Σ ΓΡΗΓΟΡΕΛΛΗ Ερασμία, ο Λ/Φ ΑΧΟΥΛΙΑΣ Παρασκευάς και η Επικελευστής Λ.Σ ΚΑΡΑΘΑΝΑΣΗΣ Γεώργιος. Η Υπηρεσία διαθέτει πλωτό  το ΠΛΣ 610, κλάσης III/ 57PH του οποίου η εύρυθμη λειτουργία απαιτεί τρία πληρώματα των τεσσάρων, τουλάχιστον ατόμων.
Πληρώματα ΠΛΣ-610 ΛΣ Μήθυμνας: Από αριστερά προς τα δεξιά εικονίζονται οι συνάδελφοι (επάνω) Σημαιοφόρος Λ.Σ. ΠΑΝΣΕΛΗΝΑΣ Γρηγόριος, Αρχικελευστής Λ.Σ  ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ Γεώργιος, Σημαιοφόρος Λ.Σ. ΤΑΛΙΑΝΗΣ Κωνσταντίνος, Λ/Φ ΡΕΠΑΝΗΣ Δημήτριος, Επικελευστής Λ.Σ. ΣΕΒΑΣΤΕΛΛΗΣ Παναγιώτης, (κάτω) Σημαιοφόρος Λ.Σ ΛΥΡΟΠΟΥΛΟΣ Βασίλειος (Προϊστάμενος), Αρχικελευστής Λ.Σ  ΤΣΑΜΟΥΡΑΣ  Ραφαήλ, Επικελευστής Λ.Σ ΣΑΠΟΥΝΑΣ Χρήστος, Αρχικελευστής Λ.Σ  ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟΠΟΥΛΟΣ  Δημήτριος, Κελευστής Λ.Σ  ΣΤΑΥΡΙΝΟΣ Δημήτριος, Επικελεύστής Λ.Σ  ΦΙΛΙΑΓΚΟΣ Στυλιανός, Λ/Φ ΣΙΜΙΝΤΗΣ Μιχαήλ. Επίσης, υπηρετούν στο ΠΛΣ-610 και οι Αρχικελευστής Λ.Σ  ΤΣΑΓΚΑΡΕΛΛΗΣ  Γεώργιος, Επικελευστής Λ.Σ. ΗΛΙΑΣ Δημήτριος και Λ/Φ ΚΩΝΣΤΑΝΤΕΛΛΗΣ  Μάριος.
«Η δράση των λιμενικών στην κατοχή ήταν μια μακρά και αφανής εργασία, κατ’εξοχήν δυσχερής και επικίνδυνος, αντιμετωπίζουσα την δίωξιν και τον θάνατον, αχθείσα επιτυχέστατα εις πέρας, παρ’ όλα τα εμπόδια, τας συμφυείες δυσχερείας και τους κινδύνους..»
Υποπλοίαρχος Λιμ. ΗΛΙΑΣ ΚΑΖΑΚΟΣ
 (Λιμενάρχης Μυτιλήνης από 10.5.1939 έως 5.6.1942)
Κοντά στα μικρασιατικά παράλια, οι Λιμενικές Αρχές των νησιών του Βορειονατολικού Αιγαίου στάθηκαν φρουροί στους συνοριακούς σταθμούς της χώρας. Το Λ/Χ Μυτιλήνης με Λιμενάρχη τον ηρωικό Υποπλοίαρχο Λιμ. Ηλία ΚΑΖΑΚΟ και Υπολιμέναρχη τον αδικοχαμένο Σημαιοφόρο Λιμ. Όθωνα ΖΑΜΒΟΥΝΙΔΗ  έπαιξε σημαντικό ρόλο στην εκτέλεση των μεταφορών επιστράτευσης, στρατηγικής συγκέντρωσης και ανεφοδιασμού της χώρας στην τιτάνεια κινητοποίηση του  νησιωτικού λαού μας. Και όταν η εθνική κατοχή σκίασε τον τόπο, έγινε μαζί με το ΛΧ Χίου και το ΛΧ Σάμου οι μεθοριακές εστίες αντίστασης στον τομέα των πληροφοριών και της φυγάδευσης των πατριωτών που τολμούσαν να συνεχίσουν τον αγώνα εκτός Ελλάδας.
Ο Ηλίας Καζάκος γεννήθηκε στις Άνω Μπουτίνες Μεσολογγίου το 1905. Το 1929 αποφοίτησε απ’τη Σχολή Λιμενικών Δοκίμων και ονομάστηκε Σημαιοφόρος. Υπηρέτησε σε διάφορες υπηρεσίες του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας και επέδειξε εξαίρετα διοικητικά και επαγγελματικά προσόντα, οργανωτικό πνεύμα, πρωτοβουλία και ενεργητικότητα. Το 1939, φέροντας το βαθμό του Υποπλοιάρχου, τοποθετήθηκε Λιμενάρχης Μυτιλήνης. Το 1940, μετά την κατάρρευση του μετώπου, αντί να διαφύγει στο εξωτερικό, προτίμησε να παραμείνει στη θέση του, κι απ’αυτή να βοηθήσει τη σκλαβωμένη πατρίδα. Έτσι συγκρότησε και τέθηκε επικεφαλής κλιμακίου μυστικής οργανώσεως η οποία, εκτός των άλλων, σκοπό είχε τη φυγάδευση απ’την κατεχόμενη Ελλάδα στη Μέση Ανατολή, Αξιωματικών και άλλων σημαινόντων προσώπων. Γύρω στα 1000 πρόσωπα, συνολικά, φυγαδεύτηκαν απο τον Ηλία Καζάκο στα μικρασιατικά παράλια, μεταξύ των οποίων και Άγγλοι αξιωματικοί και στρατιώτες που είχαν προωθηθεί στη Λέσβο απ’ την ηπειρωτική Ελλάδα. Παράλληλα το κλιμάκιο του Ηλία Καζάκου συγκρότησε ειδική ομάδα που συνεργαζόταν με την Εθνική Οργάνωση «ΟΜΗΡΟΣ» της Αθήνας, με σκοπό τη συγκέντρωση και διαβίβαση πληροφοριών γύρω απ’τις κινήσεις των στρατευμάτων κατοχής και τη διάταξη των οχυρωματικών έργων στη Λέσβο. Ακόμα το κλιμάκιο του Ηλία Καζάκου συνδέθηκε απευθείας με Συμμαχική Υπηρεσία κατασκοπείας που είχε την έδρα της στη Σμύρνη στην οποία και μεταβίβαζε τακτικότατα πληροφορίες. Στα 1942 οι Γερμανοί υποψιάζονται τις κινήσεις της ομάδας του και το γεγονός αυτό τον αναγκάζει να διαφύγει στην Αθήνα απ’ όπου σχεδιάζει το πέρασμα στην Ελευθερία. Συλλαμβάνεται από τους Γερμανούς μαζί με τον συνάδελφο Γιώργο Κωτούλα, κλείνεται στις φυλακές και περνάει όλο το μαρτυρικό κύκλο των φυλακών, των βασανιστικών ανακρίσεων, της ομηρίας και της αγωνίας του μελλοθάνατου. Όμως τόσο ακμαίο υπήρξε το φρόνημα και το ψυχικό σθένος του, που λίγες ώρες πριν την εκτέλεση γράφει ιδιόχειρο γράμμα αποχαιρετισμού... Και την άλλη μέρα την αυγή, οδηγείται στο εκτελεστικό απόσπασμα στον τοίχο του Σκοπευτηρίου όπου αφήνει την τελευταία του πνοή ζητωκραυγάζοντας για την Ελλάδα. ΣΔ. Ο Υποπλοίαρχος Η.Καζάκος, προαχθείς μεταθανάτια σε Πλωτάρχη, τιμήθηκε με Πολεμικό Σταυρό γ΄Τάξης «διότι αγωνιζόμενος τον ιερόν αγώνα της αντιστάσεως κατά των κατακτητών, έπεσεν υπέρ Πατρίδος εκτελεσθείς υπό των Γερμανών» (Β.Δ.24/8/1945).
ΑΠΟΣΠΑΣΜΑΤΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΛΙΜΕΝΙΚΟΥ ΣΩΜΑΤΟΣ, σελ.121,145 (ΕΝΩΣΗ ΑΠΟΣΤΡΑΤΩΝ ΑΞ ΛΣ)
Ευχαριστούμε την ευγενική συνάδελφο Ανθυποπλοίαρχο Λ.Σ. ΚΕΛΜAΛΗ Ελένη για την συνεργασία με το περιοδικό και την παροχή στοιχείων.