ΑΠΕΡΓΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ ΜΑΣ!

ΑΠΕΡΓΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ ΜΑΣ!

To PEIRATIKO REPORTAZ ΠΑΝΤΑ ΚΟΝΤΑ ΣΑΣ!

Παρασκευή 29 Μαΐου 2015

Μείωση συνθέσεων ζητάνε ξανά οι ακτοπλόοι...

www.pireas2day.gr-αναδημοσίευση
Ημερομηνία δημοσίευσης: 27/05/2015
«Πακέτο» αιτημάτων για αλλαγή στις οργανικές συνθέσεις, με επίκεντρο το ξενοδοχειακό προσωπικό και αύξηση των επιδοτήσεων έθεσε προς την κυβέρνηση ο πρόεδρος του ΣΕΕΝ κ. Μιχάλης Σακέλλης στην ομιλία του στο 3ο Posidonia Sea Tourism ForumΤα βασικά αιτήματα των ακτοπλοϊκών εταιρειών είχαν τεθεί, πολλές φορές και στο παρελθόν και μάλιστα είχε γίνει αποδεκτή η μείωση των συνθέσεων και στις εσωτερικές γραμμές στα πρότυπα της μείωσης, που είχε γίνει στην Αδριατική.

Ωστόσο, για αύξηση των επιδοτήσεων σε αυτή την οικονομική συγκυρία, ούτε λόγος….

Από την ομιλία του κ. Σακέλλη δεν έλειψε και η κριτική προς την κυβέρνηση Σαμαρά, χωρίς, όμως, να την κατονομάσει, καθώς απέδωσε «τα προβλήματα που παρουσιάστηκαν στην εξυπηρέτηση κάποιων νησιών και κυρίως στο Β. Αιγαίο (…) στη λανθασμένη εκ των υστέρων νομοθετική αλλαγή των σωστών διαδικασιών, που αρχικά είχαν θεσμοθετηθεί για την παροχή κινήτρων για τη δρομολόγηση σύγχρονων, νέας τεχνολογίας και  μικρής ηλικίας πλοίων με πολυετείς συμβάσεις δημόσιας υπηρεσίας»

«Η προς το χείρον αλλαγή της νομοθεσίας είχε ως αποτέλεσμα την υποβάθμιση των υπηρεσιών με δρομολογήσεις πλοίων 40 ετών και αποκλεισμό νέων και σύγχρονων πλοίων», υπογράμμισε ο πρόεδρος του ΣΕΕΝ. Και κατέληξε:

«Σήμερα εξακολουθούμε να υποστηρίζουμε τις πολυετείς συμβάσεις με ποιοτικά κριτήρια, οι οποίες δίνουν λύσεις διαρκείας στην εξυπηρέτηση των μικρών νησιών μας, όπως εξάλλου αποδεικνύεται από τα αποτελέσματα και την εξαιρετική εξυπηρέτηση των μικρών νησιών μας στις Κυκλάδες, δηλαδή σε γραμμές που  δρομολογήθηκαν πλοία με τις παραπάνω προϋποθέσεις».

Από εκεί και πέρα, ο κ. Σακέλλης υποστήριξε, μεταξύ άλλων ότι:
1.    Η καλή τουριστική κίνηση το 2015 και οι σχετικά μειωμένες τιμές των καυσίμων θα επιδράσουν θετικά στην κάλυψη εκκρεμών υποχρεώσεων.
2.    Τα δρομολόγια εκτελούνται το 2015 όπως έχουν προγραμματιστεί με σαφώς βελτιωμένες υπηρεσίες με δρομολόγηση νέων πλοίων, με νέες γραμμές και συνδέσεις.
3.    Το 2015 παρατηρείται μεγάλη αύξηση των δρομολογίων και των χωρητικοτήτων στις Κυκλάδες, εγκαινιάζονται νέες συνδέσεις της Πάτμου και της Σάμου με την Β. Ελλάδα, νέα δρομολόγια στα Ψαρά και την Ανάφη,  αλλά και δρομολογήσεις νέων πλοίων στην Ικαρία, την Σάμο, στις Κυκλάδες και την Κρήτη.
4.    Για τα λίγα προβλήματα που παρατηρούνται στην εξυπηρέτηση των γραμμών Β. Αιγαίου ήδη έχουν δρομολογηθεί λύσεις με την απόφαση του ΣΑΣ την 22/5 και πιστεύουμε ότι σύντομα θα αναβαθμιστούν οι υπηρεσίες και στην περιοχή αυτή.

«Απαραίτητη προϋπόθεση για την απρόσκοπτη λειτουργία των εταιρειών και την κάλυψη των συγκοινωνιακών αναγκών είναι η αποφυγή επιβολής  υποχρεώσεων δημόσιας υπηρεσίας», υποστήριξε ο ίδιος καθώς η ηγεσία του υπουργείου Ναυτιλίας έχει, ήδη, φανεί να επιλέγει- για πρώτη φορά- για την αντιμετώπιση ακτοπλοϊκών προβλημάτων να ασκεί το δικαίωμα που έχει από το νόμο για επιβολή υποχρέωσης δημόσιας υπηρεσίας.
Να σημειωθεί ότι ο αναπληρωτής υπουργός Ναυτιλίας Θοδωρής Δρίτσας έχει ανακοινώσει την πρόθεσή του να ξεκινήσει διάλογος για την αλλαγή του θεσμικού πλαισίου της ακτοπλοίας και ο πρόεδρος του ΣΕΕΝ από το βήμα του συνεδρίου κατέθεσε την πρόταση των εταιρειών λέγοντας, μεταξύ άλλων, ότι:
«Η αλλαγή και ο εκσυγχρονισμός του θεσμικού μας πλαισίου  είναι απαραίτητος για τις μελλοντικές εξελίξεις αρκεί να είναι προς τη σωστή κατεύθυνση. Και όταν ομιλούμε για θεσμικό πλαίσιο βέβαια δεν εννοούμε μόνο τoν 2932/01 αλλά και τον ΚΔΝΔ και άλλους αναχρονιστικούς νόμους, όπως το ΠΔ 177/74 περί υποχρεωτικών συνθέσεων κτλ.»
Κωδικοποιώντας τις αλλαγές, που υποστηρίζει ο ΣΕΕΝ στην φιλοσοφία του θεσμικού πλαισίου ανέφερε τα εξής:
1. Η υποχρέωση εκτέλεσης των δρομολογίων πρέπει να αφορά στην εταιρεία και όχι στο πλοίο.

2. Ο ρόλος του ΣΑΣ  πρέπει να αναβαθμιστεί και να λειτουργήσει ως συμβουλευτικό όργανο για τα σοβαρά θεσμικά θέματα της ακτοπλοΐας, την οργάνωση των δρομολογίων Δημόσιας Υπηρεσίας, τις νέες δρομολογήσεις κτλ.

Τα συνήθη θέματα που απασχολούν σήμερα το συμβούλιο, όπως τα ωράρια αναχωρήσεων, οι αλλαγές των δρομολογίων κτλ. πρέπει να επιλύονται βάσει αρχών, οι οποίες θα είναι προσυμφωνημένες και αποδεκτές από τους ενδιαφερόμενους.

3. Οι όποιες υποχρεώσεις δημόσιας υπηρεσίας επιβάλλονται στην ακτοπλοΐα θα πρέπει να είναι ίδιες με αυτές των άλλων μέσων μεταφοράς με κατάργηση ποινικών και άλλων ευθυνών που αυτή τη στιγμή κατά περίεργο τρόπο ισχύουν μόνο στην ακτοπλοΐα.

4. Για την αναδιοργάνωση των δρομολογίων δημόσιας υπηρεσίας πρέπει να γίνουν πολύ σοβαρές μελέτες γραμμή προς γραμμή και να προχωρήσουμε σε τακτικές συνδέσεις των μικρών νησιών και με ανταποκρίσεις όπου είναι δυνατόν και όπου χρειάζονται.

«Η εξυπηρέτηση των μικρών νησιών βάσει του «οικονομικότερου τρόπου» που εφαρμόζεται σήμερα, και ο οποίος βασίζεται στα συνεχώς μειούμενα και ανεπαρκή κεφάλαια που διατίθενται από το κράτος, είναι λανθασμένος», υπογράμμισε ο πρόεδρος του ΣΕΕΝ. Και πρόσθεσε:
«Το επίπεδο των υπηρεσιών δεν καθορίζεται από τις συγκοινωνιακές ανάγκες αλλά από τα διαθέσιμα κεφάλαια και αυτός βέβαια είναι ο λόγος πολλών προβλημάτων και παραπόνων των νησιωτών μας».

Τέλος, αξιοσημείωτο είναι ότι για τους υψηλούς ναύλους ο κ. Σακέλλης εντόπισε την αιτία σε θέματα επάνδρωσης αν και το μεγαλύτερο κόστος στο πλοίο, σε ποσοστό άνω του 45- 50% είναι το κόστος καυσίμων, το οποίο έχει μειωθεί φέτος αλλά οι ναύλοι παραμένουν στα ύψη….