ΑΠΕΡΓΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ ΜΑΣ!

ΑΠΕΡΓΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ ΜΑΣ!

To PEIRATIKO REPORTAZ ΠΑΝΤΑ ΚΟΝΤΑ ΣΑΣ!

Τετάρτη 25 Μαρτίου 2015

Πολλά τα ερωτηματικά για το ατύχημα στο H.S 5!

Ημερομηνία δημοσίευσης: 25/03/2015
www.pireas2day.gr- αναδημοσίευση
Τεράστια ερωτηματικά ανακύπτουν για τους ελέγχους, που διενεργούνται σε επισκευαζόμενα πλοία, σε θέματα ασφάλειας τόσο από τις λιμενικές αρχές όσο και από τις εντεταλμένες επιτροπές υγιεινής και ασφάλειας μετά από το δυστύχημα του «High Speed 5».
Την Τρίτη ήταν η σειρά της ένωσης ναυτών (ΠΕΝΕΝ) να καταγγείλει σε ανακοίνωσή της ότι «τα ατυχήματα αυτά στο σύνολό τους οφείλονται σε τραγικές ελλείψεις στην λήψη και τήρηση των κανόνων ασφαλείας των πλοίων και της ναυσιπλοΐας».

Στο μεταξύ, το υπουργείο Οικονομίας, Ναυτιλίας, Υποδομών και Τουρισμού σε ανακοίνωσή του αναφέρει ότι ο αναπληρωτής υπουργός Ναυτιλίας Θοδωρής Δρίτσας με το υπ' αριθμ. 1000/68/24.3.2015 έγγραφό του ζήτησε την κατεπείγουσα ολοκλήρωση των παρακάτω ενεργειών:
 α) με μέριμνα του αρμόδιου Κεντρικού Λιμεναρχείου Πειραιά να διενεργηθεί έλεγχος σχετικά με την εφαρμογή των προβλεπόμενων από την ΥΑ υπ' αριθμ. 8312.23Β/12/09 (ΦΕΚ Β 1132/11.6.2009) Όροι, προϋποθέσεις και απαιτούμενα δικαιολογητικά για την χορήγηση των αδειών εκτέλεσης εργασιών ναυπήγησης, μετατροπής, επισκευής, συντήρησης πλοίων”, καθώς και από την ΥΑ υπ' αριθμ. 3232/41/89/26.5.1989 (ΦΕΚ Β'400).

Σύμφωνα με την Υπουργική Απόφαση του 2009, στην οποία παραπέμπει η ανακοίνωση για την εκτέλεση εργασιών σε πλοίο- στη συγκεκριμένη περίπτωση μετασκευής ή επισκευής- απαιτείται άδεια των λιμενικών αρχών.
1.    Στη συγκεκριμένη περίπτωση είχε εκδοθεί άδεια και πότε;
2.    Άδεια έναρξης εργασιών μετατροπής είχε εκδοθεί από τον Κλάδο Επιθεώρησης Εμπορικών Πλοίων ή από «αναγνωρισμένο νηογνώμονα», όπως προβλέπει το άρθρο 5 παρ. 2 της συγκεκριμένης ΥΑ;
3. Να σημειωθεί ότι σύμφωνα με την ίδια Υπουργική Απόφαση «σε περίπτωση που το πλοίο στο οποίο θα εκτελεστούν εργασίες μετατροπής είναι επανδρωμένο ο κύριος του έργου ή ο νόμιμος εκπρόσωπός του ή ο πλοίαρχος του πλοίου ενημερώνει επίσης έγγραφα με κάθε πρόσφορο μέσο την αρμόδια Λιμενική Αρχή για τα ακόλουθα:
i) Τα μέσα πυρασφάλειας του πλοίου, λειτουργούν κανονικά, είναι σε ετοιμότητα και θα είναι σε συνεχή πίεση σε όλη την διάρκεια των εργασιών ή θα υπάρχουν αντίστοιχα ισοδύναμα μέσα πυρασφάλειας.
ii) Το πλήρωμα που του έχουν ανατεθεί καθήκοντα αγήματος πυρασφάλειας είναι σε ετοιμότητα καθ’ όλη την διάρκεια των εργασιών μετατροπής και γνωρίζει την χρήση των μέσων πυρασφάλειας.
iii) Ο Τεχνικός Ασφαλείας πριν την έναρξη των εργασιών έχει ενημερωθεί για τους χώρους που θα εκτελεστούν εργασίες μετατροπής, προκειμένου να εκτιμήσει τους κινδύνους για την ασφάλεια των εργαζομένων και να προτείνει ανάλογα τα κατάλληλα μέτρα ασφαλείας.
iv) Οι χώροι που θα εκτελεστούν εργασίες μετατροπής επιθεωρήθηκαν και είναι ασφαλείς για τον άνθρωπο και δεν γειτνιάζουν με χώρους που υπάρχουν εύφλεκτες ουσίες – φορτία».
Όλα τα παραπάνω είχαν ελεγχθεί από το λιμεναρχείο, όπως έπρεπε ή όχι;

Από εκεί και πέρα, το υπουργείο Ναυτιλίας…. κατόπιν εορτής ζητάει να γίνουν μια σειρά από έλεγχοι, όπως:

Με μέριμνα της Επιθεώρησης Εμπορικών Πλοίων να διενεργηθεί έλεγχος σχετικά με την εφαρμογή των προβλεπόμενων στο Β.Δ. 135/1968 (Α' 37)

Με μέριμνα του Διευθυντή Κλάδου Ελέγχου Πλοίων να διενεργηθεί έκτακτη επιθεώρηση αναφορικά με την πυρκαγιά στο Ε/Γ – Ο/Γ “HIGH SPEED 5” , στον παρακολουθούντα το πλοίο νηογνώμονα
Την υποβολή από την ΕΛΥΔΝΑ της κατά νόμο προβλεπόμενης έκθεσης ατυχήματος.

Η ΠΕΝΕΝ
Ολόκληρη η ανακοίνωση της ΠΕΝΕΝ έχει ως εξής:

«Για άλλη μια φορά η Ναυτεργατική οικογένεια θρηνεί την απώλεια Ναυτεργάτη από την εκδήλωση πυρκαγιάς στο «HIGH SPEED 5» στις 23/3/2015 το οποίο βρισκόταν για επισκευή στην Δραπετσώνα.
Το ατύχημα αυτό αποτελεί συνέχεια της πολύνεκρης τραγωδίας στο «NORMAN ATLANTIC» στο οποίο έχασαν την ζωή τους δεκάδες επιβάτες από την φωτιά που ξέσπασε στο γκαράζ του πλοίου ενώ κινδύνευσαν δεκάδες ακόμη Ναυτεργάτες και επιβάτες του ίδιου πλοίου.
Είναι επίσης συνέχεια πολλών ακόμη ναυτικών ατυχημάτων που έχουν γίνει σε διάφορα ελληνικά και ελληνόκτητα πλοία που δυστυχώς περνούν στα ψιλά των εφημερίδων.
Τα ατυχήματα αυτά στο σύνολό τους οφείλονται σε τραγικές ελλείψεις στην λήψη και τήρηση των κανόνων ασφαλείας των πλοίων και της ναυσιπλοΐας. Από αυτήν την σκοπιά οι ευθύνες του εφοπλιστικού κεφαλαίου και των αρμόδιων αρχών του Υπουργείου Ναυτιλίας είναι σοβαρότατες. Οφείλονται επίσης στην έλλειψη βούλησης των αρμόδιων αρχών του Υπουργείου Ναυτιλίας να προβαίνουν σε ουσιαστικούς ελέγχους που αφορούν την προστασία της ανθρώπινης ζωής στα πλοία και την θάλασσα.
Ταυτόχρονα οι ελεγκτικοί και εποπτικοί μηχανισμοί του Υπουργείου Ναυτιλίας έχουν σοβαρές ελλείψεις αλλά και ανεπάρκεια του κατάλληλου και αναγκαίου προσωπικού για να διεξάγουν συστηματικούς ελέγχους στην ασφάλεια και την υγιεινή.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα αυτής της απαράδεκτης κατάστασης που επικρατεί είναι η έλλειψη στατιστικών στοιχείων που αφορούν τα ναυτικά ατυχήματα αλλά και τα στοιχεία που αφορούν τις αιτίες πρόκλησης των ατυχημάτων.
Η ΠΕΝΕΝ απαιτεί να γίνει ουσιαστικός έλεγχος αναφορικά με τις αιτίες του χθεσινού θανατηφόρου ατυχήματος και να αποδοθούν επιτέλους ευθύνες σε όσους έχουν εμπλοκή σε αυτό.
Τέλος εκφράζουμε τα συλλυπητήριά μας στην οικογένεια του αδικοχαμένου Ναυτεργάτη».