ΑΠΕΡΓΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ ΜΑΣ!

ΑΠΕΡΓΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ ΜΑΣ!

To PEIRATIKO REPORTAZ ΠΑΝΤΑ ΚΟΝΤΑ ΣΑΣ!

Παρασκευή 28 Νοεμβρίου 2014

peiratiko reportaz: Πωλείται όπως είναι...επιπλωμένο.Μαζί και οι αντιστασιακές ταυτότητες μέσα!


Ημερομηνία δημοσίευσης: 27/11/2014

Η διοίκηση του ΟΛΠ συμφωνεί, πλέον, με τη Cosco
Στο σκεπτικό της Cosco, που εξ αρχής υποστηρίζει ότι το Ελεγκτικό Συνέδριο δεν έθεσε κανέναν όρο στο διατακτικό της απόφασής του κρίνοντας σε δεύτερο βαθμό το σχέδιο του φιλικού διακανονισμού,  φαίνεται ότι προχώρησε η διοίκηση του ΟΛΠ σε αντίθεση με τις εκφρασμένες θέσεις της Νομικής Υπηρεσίας του Οργανισμού.Συγκεκριμένα, σε ανακοίνωση, που εκδόθηκε, την Πέμπτη, από τον ΟΛΠ, λίγες, μόλις, ώρες πριν από την τελετή υπογραφής της συμφωνίας, την οποία οργανώνει ο υπουργός Ναυτιλίας Μ. Βαρβιτσιώτης, αναφέρεται το εξής:
«Το Ελεγκτικό Συνέδριο με την 3377/2014 απόφαση του VI Τμήματος του έκρινε ότι “δεν κωλύεται η υπογραφή του σχεδίου της δεύτερης τροποποίησης σύμβασης μεταξύ του ΟΛΠ Α.Ε. και της ΣΕΠ Α.Ε. σύμφωνα με το σκεπτικό”,  χωρίς να παραθέτει στο διατακτικό κανέναν όρο».

Ωστόσο, στις 20 Οκτωβρίου, μιλώντας ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΠ Γιώργος Ανωμερίτης στο Διοικητικό Συμβούλιο του ΟΛΠ (για να διαβάσετε την σχετική ανάρτηση του Pireas2day.gr πατήστε εδώ) ενημέρωνε ότι:
«Σύμφωνα και με τις εισηγήσεις της Νομικής Υπηρεσίας, το Δ.Σ. θα πρέπει να αποφασίσει να τεθούν υπόψη των κ.κ. Μετόχων για τη νομιμότητα της επέκτασης της Σύμβασης τα δυο κύρια σημεία του σκεπτικού της απόφασης του Τμήματος του Ελεγκτικού Συνεδρίου».

Σε σχέση με τα δύο σημεία του σκεπτικού, όπως αναμενόταν, αφού είχε συμφωνήσει η Cosco, περιλήφθηκε στο νέο κείμενο η επέκταση της καταβολής του σταθερού ανταλλάγματος (σ.σ. ενοίκιο επί της έκτασης) και στο σχέδιο σύμβασης για τον δυτικό Προβλήτα ΙΙΙ.

Για το ελάχιστο εγγυημένο αντάλλαγμα, όπως είναι γνωστό, η Cosco ζητούσε να «παγώσει» η καταβολή του μέχρι να επανέλθει το ΑΕΠ στα επίπεδα του 2008+2%.

Το Ε.Σ. έκρινε ότι δικαιολογείται η αναστολή της καταβολής κατά το στάδιο της κατασκευής της προβλήτας ΙΙΙ και μέχρι να τεθεί σε παραγωγική λειτουργία, το αργότερο σε 7 χρόνια.

Στο νέο κείμενο περιλήφθηκε το ανώτατο όριο των 7 χρόνων. Ωστόσο, από το 2022, όπως ζητούσε η Cosco, έγινε σύνδεση με το ΑΕΠ και διαμορφώθηκε ένας άλλος τύπος, ο οποίος κατά την ερμηνεία, που δίνει τώρα ο ΟΛΠ δεν εμπίπτει στην αρμοδιότητα ελέγχου του Ελεγκτικού Συνεδρίου.

Αντίθετα, αρχικά η νομική υπηρεσία είχε κρίνει σε σχέση με την συγκεκριμένη πρόβλεψη ότι:
"Στο σημείο VI (σελ. 26) του σκεπτικού του Τμήματος, αναφερόμενο στο
θέμα της αναστολής του ελάχιστου εγγυημένου ανταλλάγματος (σημείο 7, παράγραφος 4.3.2 του Σχεδίου), αναγράφεται ότι “Με τη νόμιμη, κατά τα ανωτέρω, παραχώρηση της κατασκευής και εκμετάλλευσης της δυτικής πλευράς του Προβλήτα III  συνδέεται εν μέρει και η αναστολή της καταβολής του εγγυημένου ανταλλάγματος, εφόσον αφενός η πραγματοποίηση σημαντικών επενδύσεων ύψους 230.000.000 ευρώ εκ μέρους της ΣΕΠ Α.Ε. κατά το διάστημα κατασκευής της δυτικής πλευράς του Προβλήτα III, δικαιολογεί την παράλληλη αναστολή κατά το διάστημα αυτό του εγγυημένου ανταλλάγματος, εάν και εφόσον ανακύψει περίπτωση καταβολής του, αφετέρου η λήψη της αναστολής αυτής συνδέεται, σε κάθε περίπτωση, με τη θέση σε παραγωγική λειτουργία της δυτικής πλευράς του Προβλήτα III– εντός επτά (7) ετών από την ημερομηνία έναρξης κατασκευής του Δυτικού Τμήματος του Προβλήτα III.........”
Από το σκεπτικό αυτό προκύπτει ότι η παράγραφος 4.3.2. της παρούσας τροποποίησης είναι νόμιμη εν μέρει και  συνδέεται σε κάθε περίπτωση η λήξη της αναστολής του ελάχιστου εγγυημένου αντ
αλλάγματος μόνο με τη θέση σε παραγωγική λειτουργία της δυτικής πλευράς του Προβλήτα III»

Η ανακοίνωση του ΟΛΠ

Ολόκληρη η ανακοίνωση του ΟΛΠ έχει ως εξής:

1.    Για το ελάχιστο εγγυημένο αντάλλαγμα το σκεπτικό του Ε.Σ. (σημείο VI) έκρινε ότι δικαιολογείται η παράλληλη κατά το στάδιο της κατασκευής και μέχρι τη θέση σε παραγωγική λειτουργία του Προβλήτα III, αναστολή καταβολής του.
            Στο Συμφωνητικό που υπογράφτηκε προστέθηκε ως σημείο 4.3.2. ο όρος   αυτός.

2.    Για το ίδιο θέμα, μετά το 2022, που συνδέεται με το Α.Ε.Π. η νέα διατύπωση βασίζεται επί της αντικατάστασης με οικονομικούς όρους του ελάχιστου εγγυημένου από την εγγυημένη δυναμικότητα και την ελάχιστη εγγυημένη δυναμικότητα, που ενσωματώθηκε με νέα μεγέθη στη Σύμβαση. Στο σκεπτικό του το Ε.Σ. (σημείο VI) κρίνει ότι αυτές οι τροποποιήσεις “ανάγονται σε ζητήματα σκοπιμότητας” και όχι νομιμότητας και εκφεύγουν της ελεγκτικής αρμοδιότητας του Ε.Σ. ‘’Τούτο δε, μπορεί να πράξει η ΟΛΠ Α.Ε., νομίμως, επιλέγοντας κατά την κρίση της ως μέσον τη διαδικασία της φιλικής διευθέτησης ….. αντί των χρονοβόρων και αβέβαιων ως προς το αποτέλεσμα τους δικαστικών διενέξεων’’.
            Στο Συμφωνητικό που υπογράφτηκε αναθεωρήθηκε ως σημείο 4.3.2 το      κείμενο του πίνακα 3 για μετά το 2022, βάσει των οικονομικών εκτιμήσεων για την ελάχιστη εγγυημένη δυναμικότητα.
  
3.    Το Ελεγκτικό Συνέδριο με την 3377/2014 απόφαση του VI Τμήματος του έκρινε ότι “δεν κωλύεται η υπογραφή του σχεδίου της δεύτερης τροποποίησης σύμβασης μεταξύ του ΟΛΠ Α.Ε. και της ΣΕΠ Α.Ε. σύμφωνα με το σκεπτικό”,  χωρίς να παραθέτει στο διατακτικό κανέναν όρο.
4.     Στο σκεπτικό του Ε.Σ. (σημείο VI) αναγράφεται ότι, “Η σύναψη της τροποποιητικής αυτής σύμβασης με τη ΣΕΠ Α.Ε., χωρίς να έχει προηγηθεί νέα διαδικασία ανάθεσης, παρίσταται, κατά την κρίση του τμήματος νόμιμη”.  Άρα η διαδικασία του φιλικού διακανονισμού κρίνεται ως επιλογή νόμιμη.
5.    Στο σκεπτικό του Ε.Σ. (σημείο VII) το Τμήμα, όπως και το Κλιμάκιο έκρινε ότι πρέπει να επεκταθεί η καταβολή σταθερού ανταλλάγματος Ι και στο σχέδιο σύμβασης για τον δυτικό Προβλήτα ΙΙΙ.
Στο Συμφωνητικό που υπογράφηκε προστέθηκε ως σημείο 7α επακριβώς ο όρος αυτός.
6.    Στο σκεπτικό του Ε.Σ (σημείο VII) το Τμήμα έκρινε ότι πρέπει να επεκταθεί η καταβολή σταθερού ανταλλάγματος II στο σχέδιο Σύμβασης.
            Στο Συμφωνητικό που υπογράφτηκε προστέθηκε ως σημείο 7β επακριβώς ο όρος αυτός.
7.    Για το ελάχιστο εγγυημένο αντάλλαγμα το σκεπτικό του Ε.Σ. (σημείο VI) έκρινε ότι δικαιολογείται η παράλληλη κατά το στάδιο της κατασκευής και μέχρι τη θέση σε παραγωγική λειτουργία του Προβλήτα III, αναστολή καταβολής του.
            Στο Συμφωνητικό που υπογράφτηκε προστέθηκε ως σημείο 4.3.2. ο όρος   αυτός.

8.    Για το ίδιο θέμα, μετά το 2022, που συνδέεται με το Α.Ε.Π. η νέα διατύπωση βασίζεται επί της αντικατάστασης με οικονομικούς όρους του ελάχιστου εγγυημένου από την εγγυημένη δυναμικότητα και την ελάχιστη εγγυημένη δυναμικότητα, που ενσωματώθηκε με νέα μεγέθη στη Σύμβαση. Στο σκεπτικό του το Ε.Σ. (σημείο VI) κρίνει ότι αυτές οι τροποποιήσεις “ανάγονται σε ζητήματα σκοπιμότητας” και όχι νομιμότητας και εκφεύγουν της ελεγκτικής αρμοδιότητας του Ε.Σ. ‘’Τούτο δε, μπορεί να πράξει η ΟΛΠ Α.Ε., νομίμως, επιλέγοντας κατά την κρίση της ως μέσον τη διαδικασία της φιλικής διευθέτησης ….. αντί των χρονοβόρων και αβέβαιων ως προς το αποτέλεσμα τους δικαστικών διενέξεων’’.
            Στο Συμφωνητικό που υπογράφτηκε αναθεωρήθηκε ως σημείο 4.3.2 το      κείμενο του πίνακα 3 για μετά το 2022, βάσει των οικονομικών εκτιμήσεων για την ελάχιστη εγγυημένη δυναμικότητα.
  
    Από τα πιο πάνω αναλυτικά αποδεικνύεται επακριβώς ότι στο τελικό Συμφωνητικό που υπογράφτηκε συμπεριλήφθησαν με επιμέλεια όλες οι παρατηρήσεις του Ελεγκτικού Συνεδρίου, παρότι στο κείμενο του διατακτικού, ουδεμία εξ’ αυτών ειδικώς αναφέρεται. Οι προσθήκες αυτές έγιναν για λόγους μέγιστης νομικής ασφάλειας, παρά τις εκατέρωθεν διαφορετικές ερμηνείες.

Ο δήμαρχος Περάματος

Με δήλωσή του ο Δήμαρχος Περάματος Γιάννης Λαγουδάκης, εκφράζει την έντονη δυσαρέσκεια και αντίθεσή του για την απόφαση του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας όπως κατά γράμμα υλοποιείται από το Δ.Σ. του ΟΛΠ, να εγκρίνει το έργο κατασκευής του Δυτικού Προβλήτα III, του Προβλήτα Πετρελαιοειδών προκειμένου να εξυπηρετηθούν τα συμφέροντα της COSCO, παρά την αντίθεση σε αυτή την εξέλιξη του Α και Β βαθμού Αυτοδιοίκησης και των εργαζομένων .

Στη δήλωσή του ο Δήμαρχος Περάματος αναφέρει :
«Για μια ακόμα φορά η κυβέρνηση και η Διοίκηση του ΟΛΠ αγνοούν προκλητικά την εκφρασμένη θέση των τοπικών κοινωνιών και των εργαζομένων για την τύχη του Λιμανιού λειτουργώντας ως εντολοδόχος των συμφερόντων της COSCO. Θύμα της πολιτικής αυτής κυβέρνησης και ΟΛΠ, το δημόσιο συμφέρον, τη Δημοκρατία, την Αυτοδιοίκηση μα πάνω από όλα η Εθνική μας αξιοπρέπεια αφού αντικαταστάθηκαν αποκλειστικά και μόνο, από την εξυπηρέτηση ενός μονοπωλίου, αυτού της COSCO.
Αναρωτιέμαι όπως αναρωτιέται ο κάθε πολίτης του Δήμου Περάματος, από το που αντλεί το δικαίωμα η Κυβέρνηση και η Διοίκηση του ΟΛΠ να αγνοεί τους κατοίκους της ευρύτερης περιοχής του Πειραιά και του Δήμου μας, που ανεξάρτητα από ιδεολογικοπολιτικές διαφορές έχουν εκφράσει μέσω των Φορέων τους την αντίθεσή τους στην ουσιαστική ιδιωτικοποίηση -εκχώρηση του ΟΛΠ, σε ξένα μονοπωλιακά συμφέροντα και μάλιστα με νοοτροπία υποτέλειας και υπαλληλικής σχέσης του ΟΛΠ προς την COSCO , με αφεντικό βεβαίως την COSCO. Ακόμη και δείγματα υπαλληλικής πειθαρχίας δίνει ο ΟΛΠ προς την COSCO όταν σε επίσημο Δελτίο Τύπου του Οργανισμού με ημερομηνία 24 Νοεμβρίου 2014 αναφέρει το πρωτοφανές : «Το αναθεωρημένο κείμενο θα τεθεί υπόψη της Γενικής Συνέλευσης των μετόχων στις 25 Νοεμβρίου 2014, οπότε αναμένεται να γίνει αποδεκτό !»
Το μήνυμά μου προς την Κυβέρνηση την Διοίκηση του ΟΛΠ και την COSCO είναι το μήνυμα των κατοίκων του Περάματος, των κατοίκων του ευρύτερου Πειραιά, και των εργαζομένων, ότι έχουμε λόγο για το Λιμάνι , έχουμε λόγο για την παράκτια ζώνη μας, έχουμε λόγο για την ζωή μας. Τον λόγο αυτόν δεν τον εκχωρούμε σε κανένα, στο όνομα των συμφερόντων της κάθε COSCO . Οι αποφάσεις της Γενικής Συνέλευσης του ΟΛΠ δεν θα είναι η κατάληξη. Είναι η αφετηρία αγώνων για την ακύρωση των ηθικά παράνομων αποφάσεων ξεπουλήματος του Εθνικού μας πλούτου, του Λιμανιού μας.»